سایت «موسیقی ما» بررسی میکند؛ کنکاشی در رابطه سینما با موسیقی و تأثیرات متقابل آنها بر یکدیگر
وقتی «رضا موتوری» مُرد
موسیقی ما - بعضی سکانسها بیهیچ دلیلی در ذهن بیننده میمانند. نفوذ و عمق دیالوگها به کنار، ولی موسیقی و ترانه برای من اصلیترین دلیل ماندگاری یک اثر تصویری است.
با هم این سکانس را بیهیچ مقدمهای مرور میکنیم:
- بیخودی هوس کردم فردا عصر برم پولا رو پس بدم.
- که دختره خوشش بیاد؟
- نه ننه! میخوام هفتاد سال سیاه کسی خوشش نیاد. برعکس میخوام همه بدشون بیاد. این منم که میباس خوشم بیاد.
- ای ننه! بذار لااقل ما یکی روسفید بشیم.
- اگه روسفیدی اینه، قربون روسیاهی بابات برم.
- ای بابا. نور به قبرت بباره. چقدر دلش میخواست رئیس انجمن خانه و مدرسه ما بشه. یادم نمیره بهش قول دادن که سال دیگه حتماً رئیس انجمن خانه و مدرسه میشی. اما خدا بیامرزتت. سال دیگه اصلاً منو مدرسه راه ندادن!
- حالا چهطور شده نصفهشبی مجتهد شدی؟
- نمیدونم. همینجوری بیخودی هوس کردم یه جور کلکم کنده شه. به عباس قراضه بگین... رضا موتوری... مُرد...
کات و بلافاصله کلوزآپ رضا موتوری با دنیایی از ویرانی و تنهایی روی موتور و صدایی که میخواند: «با صدای بیصدا/ مث یه کوه بلند/ مث یه خواب کوتا/ یه مرد بود یه مرد/ با دستای فقیر/ با چشمای محروم/ با پاهای خسته/ یه مرد بود یه مرد...»
حتماً شما هم بدون سرچ اینترنتی این بخش از فیلم «رضا موتوری» در ذهنتان مانده و جزو نوستالژیهای سینماییتان شده است. سکانسی که برای خیلیها، تصویری از جامعه روز ایرانی بود و سردرگمیهایی که گاه و بیگاه سراغ آدمها میآمد تا در اوج اندوه و ویرانی، رگ غیرتی بیرون بزند و همه پلهای پشت سر خراب شود.
مثالهای زیاد دیگری هم هست که هر کدام به تنهایی میتوانند رابطه ماندگاری یک سکانس با موسیقی را نمایان کند. از ضجههای علی سنتوری گرفته تا «یار دبستانی» و «لالهزار»، «جمعه» و کلی نمونه و مثال دیگر که هر کدام به تنهایی توانایی استناد برای این موضوع را در خود داشته و دارند.
برای این بحث به سراغ امیر پوریا و نیما حسنینسب (دو روزنامهنگار و منتقد سینما) رفتیم و از رابطه تصویر و صدا و تأثیرات متقابل هر کدام از این حوزهها بر یکدیگر پرسیدیم. گفتگوها به صورت مجزا انجام شده و برای ارتباط بهتر با مخاطب کنار هم آورده شدهاند.
نیما حسنینسب: در سینمای ایران هرگز هیچ قطعه موسیقیای باعث بهتر دیده شدن یک فیلم یا سریال نشده است. ممکن است یک فیلم باعث رونق یک خواننده یا یک قطعه شده باشد و کارش دیده شده باشد، اما برعکساش خیلی اتفاق نیفتاده است. یعنی شاید بتوان گفت که ما خوانندهی تا این حد معروف و محبوبی نداریم که بتوانیم بگوییم که با خواندن یک ترانه یا حتی بازی کردن در یک فیلم بتواند باعث رونق آن فیلم یا سریال شود. کما اینکه در دو دهه اخیر بسیاری از چهرههای موسیقی و خوانندهها از قبیل شادمهر عقیلی در اوج محبوبیتشان به سمت سینما آمده و فیلم هم بازی کردهاند و آن فیلمها حتی پرفروش هم نشدهاند.
امیر پوریا: نمونههای زیادی در این زمینه وجود دارد. حتی در بسیاری از مواقع، موسیقی و ترانه یک فیلم تبدیل به یک نماد اجتماعی شده و در یک جامعه، به عنوان سمبل یک حرکت اجتماعی یا فرهنگی شناخته میشود. خیلیها را میبینیم که اصلاً نمیدانند فلان موسیقی مال چه کسی بوده ولی آن را بهواسطه فیلمی میشناسند و به مرور وارد زندگی مردم شده است. مثل این جمله «رضا کیانیان» که می گوید مکتب «کوبیسم» نهتنها از پابلو پیکاسو (مبدعاش)، بلکه از تمام تاریخِ نقاشی مشهورتر شده است! چون مثلاً مردم در یک روستا مبلی را میخرند که طرحی هنری دارد و میگویند این مبل، مبل «کوبیسمی» است! در نتیجه، در مورد موسیقی و رابطهاش با فیلم و تصویر هم این موضوع هم وجود دارد.
نیما حسنینسب: من محسن چاوشی را خیلی دیرتر از طرفدارها و دوستداراناش کشف کردم. این موضوع را یک بار نوشتم که بهخاطر سینهچاکی طرفداراناش، در مواقعی حتی میشد که نسبت به او دافعه پیدا میکردم؛ اما به هر حال بعد از اینکه آثارش را به دقت رصد کردم و شنیدم، به نظرم آمد که آثار درجه یکی دارد و البته نه تمام آثارش، ولی کار خوب زیاد دارد و نکته مهم روند رو به رشد و پیشرفت قابل توجه محسن چاوشی است. او در دوره کنونی به چهرهای قابل اعتماد تبدیل شده که هر اثری با صدای او منتشر میشود را میتوان با خیال راحت گوش کرد و آثارش از یک حد استاندار مشخصی پایینتر نمیآید.
نیما حسنینسب: آثاری که چاوشی برای سریال «شهرزاد» خوانده، قطعاً آثاری خوب و قابلتوجهی است که عوامل سریال هم بازاریابی و استفاده خوبی از نام چاوشی کردهاند. شاید این جزو معدود مواردی است که اعتبار و شهرت و صدای یک خواننده خاص و کمکار توانسته در مطرح شدن یک پروژه تصویری کمک کند؛ اما باز هم تأکید میکنم که فروش یک سریال قطعاً تنها متأثر از یک ترانه نیست. موسیقی و ترانههای هر سریالی ممکن است در شروع، یک ویترین خوب برای آن باشند. اما در ادامه، کیفیت آن اثر است که میتواند تداوم مسیر یا ریزش مخاطب را در پی داشته باشد. قطعاً با تکیه بر صدای محسن چاوشی نمیشود سیدی «شهرزاد» را به کسی قالب کرد؛ اما برای شروع خوب است و در ادامه این خود سریال است که باید بتواند مخاطب را با خودش بکشاند. کما اینکه «شهرزاد» به نظر من این توفیق را داشته و ترانههایی هم که چاوشی برای این سریال خوانده، جزو آثار خوب و شنیدنی او بوده و رابطه نسبتاً درستی بین این مجموعه تصویری و موسیقی برقرار است که توانسته به بهتر دیده شدن آن کمک کند و امیدوارم در ادامه خراباش نکنند.
در این ترانه و مثلاً در بخش «عزیزم کجایی، دقیقاً کجایی» یک نوع در زَروَرق ارائه دادنِ دغدغههای متعصبانهی چک کردنِ مدامِ مناسباتِ عاشقانه حس میشود که آدمها میخواهند لحظه به لحظه از طرفشان بپرسند الان کجا است و چه میکند؟ لوکیشن بده، کی بهت زنگ زد و...! این موضوع نامناسبی برای شرایط این دوره زمانی ما است که این بیماری چک کردن مداوم، مترادف با عشق دانسته میشود. با وجودی که ترانه از یک حسرت سخن میگوید و موقعیتی که ترسیم میکند، موقعیت چک کردن نیست. ولی عبارت «دقیقاً کجایی» آب به آسیاب این نوع نگاه میریزد که خیلی هم این روزها رایج شده است.
نیما حسنینسب: امیدوارم چاوشی به تکرار و افراط نیفتد و دیگران هم فکر نکنند که هر سریالی با صدای محسن چاوشی میتواند برایشان جواب بدهد. هرچند اعتقاد دارم محسن چاوشی باهوشتر از این است که به این راحتی دم به تله این بازیها و تکرارها بدهد.
با هم این سکانس را بیهیچ مقدمهای مرور میکنیم:
- بیخودی هوس کردم فردا عصر برم پولا رو پس بدم.
- که دختره خوشش بیاد؟
- نه ننه! میخوام هفتاد سال سیاه کسی خوشش نیاد. برعکس میخوام همه بدشون بیاد. این منم که میباس خوشم بیاد.
- ای ننه! بذار لااقل ما یکی روسفید بشیم.
- اگه روسفیدی اینه، قربون روسیاهی بابات برم.
- ای بابا. نور به قبرت بباره. چقدر دلش میخواست رئیس انجمن خانه و مدرسه ما بشه. یادم نمیره بهش قول دادن که سال دیگه حتماً رئیس انجمن خانه و مدرسه میشی. اما خدا بیامرزتت. سال دیگه اصلاً منو مدرسه راه ندادن!
- حالا چهطور شده نصفهشبی مجتهد شدی؟
- نمیدونم. همینجوری بیخودی هوس کردم یه جور کلکم کنده شه. به عباس قراضه بگین... رضا موتوری... مُرد...
کات و بلافاصله کلوزآپ رضا موتوری با دنیایی از ویرانی و تنهایی روی موتور و صدایی که میخواند: «با صدای بیصدا/ مث یه کوه بلند/ مث یه خواب کوتا/ یه مرد بود یه مرد/ با دستای فقیر/ با چشمای محروم/ با پاهای خسته/ یه مرد بود یه مرد...»
***
حتماً شما هم بدون سرچ اینترنتی این بخش از فیلم «رضا موتوری» در ذهنتان مانده و جزو نوستالژیهای سینماییتان شده است. سکانسی که برای خیلیها، تصویری از جامعه روز ایرانی بود و سردرگمیهایی که گاه و بیگاه سراغ آدمها میآمد تا در اوج اندوه و ویرانی، رگ غیرتی بیرون بزند و همه پلهای پشت سر خراب شود.
مثالهای زیاد دیگری هم هست که هر کدام به تنهایی میتوانند رابطه ماندگاری یک سکانس با موسیقی را نمایان کند. از ضجههای علی سنتوری گرفته تا «یار دبستانی» و «لالهزار»، «جمعه» و کلی نمونه و مثال دیگر که هر کدام به تنهایی توانایی استناد برای این موضوع را در خود داشته و دارند.
برای این بحث به سراغ امیر پوریا و نیما حسنینسب (دو روزنامهنگار و منتقد سینما) رفتیم و از رابطه تصویر و صدا و تأثیرات متقابل هر کدام از این حوزهها بر یکدیگر پرسیدیم. گفتگوها به صورت مجزا انجام شده و برای ارتباط بهتر با مخاطب کنار هم آورده شدهاند.
***
- * در ابتدا میخواهم درباره تأثیر موسیقی و ترانه در بیشتر دیده شدن یک فیلم یا سریال حرف بزنیم. آیا این که ترانه و موسیقی میتواند در بیشتر و بهتر دیده شدن یک فیلم و سریال تأثیر بگذارد، اصولاً نگاه منطقی و درستی میتواند باشد؟
- * در نگاه جهانی چطور؟
نیما حسنینسب: در سینمای ایران هرگز هیچ قطعه موسیقیای باعث بهتر دیده شدن یک فیلم یا سریال نشده است. ممکن است یک فیلم باعث رونق یک خواننده یا یک قطعه شده باشد و کارش دیده شده باشد، اما برعکساش خیلی اتفاق نیفتاده است. یعنی شاید بتوان گفت که ما خوانندهی تا این حد معروف و محبوبی نداریم که بتوانیم بگوییم که با خواندن یک ترانه یا حتی بازی کردن در یک فیلم بتواند باعث رونق آن فیلم یا سریال شود. کما اینکه در دو دهه اخیر بسیاری از چهرههای موسیقی و خوانندهها از قبیل شادمهر عقیلی در اوج محبوبیتشان به سمت سینما آمده و فیلم هم بازی کردهاند و آن فیلمها حتی پرفروش هم نشدهاند.
- * این موضوع درباره سینمای قبل از انقلاب هم صدق میکند؟
امیر پوریا: نمونههای زیادی در این زمینه وجود دارد. حتی در بسیاری از مواقع، موسیقی و ترانه یک فیلم تبدیل به یک نماد اجتماعی شده و در یک جامعه، به عنوان سمبل یک حرکت اجتماعی یا فرهنگی شناخته میشود. خیلیها را میبینیم که اصلاً نمیدانند فلان موسیقی مال چه کسی بوده ولی آن را بهواسطه فیلمی میشناسند و به مرور وارد زندگی مردم شده است. مثل این جمله «رضا کیانیان» که می گوید مکتب «کوبیسم» نهتنها از پابلو پیکاسو (مبدعاش)، بلکه از تمام تاریخِ نقاشی مشهورتر شده است! چون مثلاً مردم در یک روستا مبلی را میخرند که طرحی هنری دارد و میگویند این مبل، مبل «کوبیسمی» است! در نتیجه، در مورد موسیقی و رابطهاش با فیلم و تصویر هم این موضوع هم وجود دارد.
- * برای این بحث میتوانید یک مثال بزنید؟
- * اگر قرار باشد سه فیلم برتر تاریخ سینمای ایران به انتخاب خودتان معرفی کنید که موسیقی و صدای خواننده در آن بیشتر در ذهنتان مانده باشد، از چه فیلمهایی نام میبرید؟
- * امیر پوریا چهطور؟
- * پس انتخابهایت با تعریفهایی که داشتی، کدام فیلمها را شامل میشود؟
- * در خصوص سریال «شهرزاد» که این روزها در شبکه نمایش خانگی و حتی جامعه ایران تکاپویی را به وجود آورده، در کنار فیلمنامه، کارگردانی، بازیهای قوی و... نقش موسیقی و ترانههایی که «محسن چاوشی» برای این سریال خوانده را در فراگیری «شهرزاد» تا چه حد مؤثر میدانید؟
نیما حسنینسب: من محسن چاوشی را خیلی دیرتر از طرفدارها و دوستداراناش کشف کردم. این موضوع را یک بار نوشتم که بهخاطر سینهچاکی طرفداراناش، در مواقعی حتی میشد که نسبت به او دافعه پیدا میکردم؛ اما به هر حال بعد از اینکه آثارش را به دقت رصد کردم و شنیدم، به نظرم آمد که آثار درجه یکی دارد و البته نه تمام آثارش، ولی کار خوب زیاد دارد و نکته مهم روند رو به رشد و پیشرفت قابل توجه محسن چاوشی است. او در دوره کنونی به چهرهای قابل اعتماد تبدیل شده که هر اثری با صدای او منتشر میشود را میتوان با خیال راحت گوش کرد و آثارش از یک حد استاندار مشخصی پایینتر نمیآید.
- * نگفتید که آیا به نظر شما ترانههای محسن چاوشی روی اثرگذاری و بیشتر دیده شدن «شهرزاد» تأثیری داشتهاند یا نه.
نیما حسنینسب: آثاری که چاوشی برای سریال «شهرزاد» خوانده، قطعاً آثاری خوب و قابلتوجهی است که عوامل سریال هم بازاریابی و استفاده خوبی از نام چاوشی کردهاند. شاید این جزو معدود مواردی است که اعتبار و شهرت و صدای یک خواننده خاص و کمکار توانسته در مطرح شدن یک پروژه تصویری کمک کند؛ اما باز هم تأکید میکنم که فروش یک سریال قطعاً تنها متأثر از یک ترانه نیست. موسیقی و ترانههای هر سریالی ممکن است در شروع، یک ویترین خوب برای آن باشند. اما در ادامه، کیفیت آن اثر است که میتواند تداوم مسیر یا ریزش مخاطب را در پی داشته باشد. قطعاً با تکیه بر صدای محسن چاوشی نمیشود سیدی «شهرزاد» را به کسی قالب کرد؛ اما برای شروع خوب است و در ادامه این خود سریال است که باید بتواند مخاطب را با خودش بکشاند. کما اینکه «شهرزاد» به نظر من این توفیق را داشته و ترانههایی هم که چاوشی برای این سریال خوانده، جزو آثار خوب و شنیدنی او بوده و رابطه نسبتاً درستی بین این مجموعه تصویری و موسیقی برقرار است که توانسته به بهتر دیده شدن آن کمک کند و امیدوارم در ادامه خراباش نکنند.
- * و حرف آخر در این بحث چیست؟
در این ترانه و مثلاً در بخش «عزیزم کجایی، دقیقاً کجایی» یک نوع در زَروَرق ارائه دادنِ دغدغههای متعصبانهی چک کردنِ مدامِ مناسباتِ عاشقانه حس میشود که آدمها میخواهند لحظه به لحظه از طرفشان بپرسند الان کجا است و چه میکند؟ لوکیشن بده، کی بهت زنگ زد و...! این موضوع نامناسبی برای شرایط این دوره زمانی ما است که این بیماری چک کردن مداوم، مترادف با عشق دانسته میشود. با وجودی که ترانه از یک حسرت سخن میگوید و موقعیتی که ترسیم میکند، موقعیت چک کردن نیست. ولی عبارت «دقیقاً کجایی» آب به آسیاب این نوع نگاه میریزد که خیلی هم این روزها رایج شده است.
نیما حسنینسب: امیدوارم چاوشی به تکرار و افراط نیفتد و دیگران هم فکر نکنند که هر سریالی با صدای محسن چاوشی میتواند برایشان جواب بدهد. هرچند اعتقاد دارم محسن چاوشی باهوشتر از این است که به این راحتی دم به تله این بازیها و تکرارها بدهد.
منبع:
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 2 بهمن 1394 - 05:22
دیدگاهها
خواهشا از منتقد های کار بلد استفاده کنید برای این بحث ها
اقای نیما حسنی نسب که از قدیم میشناسمشون و جز بهترین منتقدان سینما هست و حرفی توش نیست ولی اخه این اقا به اسم امیر پوریا که اصلا یه بارم اسمشون نشنیدم و گفته هاشون هم اصلا مشخص نیست چی میگن
یه جا گفته :
برای اینکه ببینیم نسبت بین ترانههای چاوشی و «شهرزاد» چگونه است، باید کمی منتظر باشیم تا زمان بگذرد.
!!! شما احتمالا کنج یه اتاق نشستی که نه با سایر مردم ارتباط داری نه به اینترنت دسترسی داری که بعد از گذشت 14 قسمت شهرزاد هنوز نمیدونی نسبت این دو مورد تا حالا چطوری بوده ! با این اوصاف پس تا ده سال دیگه صبر کنید شاید به نتیجه رسیدید.
این روزا دیگه بیشتر از خواننده ، منتقد پیدا میشه ! اولین کاری هم که به محض ورود به این حیطه میکنن یاد گرفتن 4 کلمه قلمبه سلمبه و تو دهن پر کن هست که مثلا خیلی سطح بالا هست نقدشون
این عبارت : یک نوع در زَروَرق ارائه دادنِ دغدغههای متعصبانهی چک کردنِ مدامِ مناسباتِ عاشقانه
!!!!!!!!! خوب شد علامت گذاری رو همه حروف رو انجام ندادن
=====
به هر حال ممنون از سایت موزیک ما و اقای نیما حسنی نسب عزیز که این بحث های جالب راه میندازن ولی همانطور که گفتم این بار از کارشناس های بهتری استفاده کنید
اين سكانس براي منم خيلي جذابيت داشت ..
بهروز وثوقي براي خودش واقعا يك اسطوره اي بود
در مورد پاراگراف آخر محسن به قدری باهوشه که حتی حاضر نشد برای بار دوم در سنتوری بخونه و انتخاب شهرزاد نشان از هوش بالاش داره که چه چیز را انتخاب کنه و بی شک تا چندین سال دیگه صدای محسنو تو هیچ سریالی نخواهید شنید
قسمت هایی که محسن چاووشی تو سریال خونده با قسمت هایی که نخونده از نظر فروش سریال حساب کنید تا بفهمید تاثیر داره یا نه.خود تهیه کننده میگه قسمتی که محسن چاووشی با اهنگ کجایی خوتد نسبت به قستهایی که نخونده بود فروش چند برابر بوده....کارشناسانِ کار نابلد
چطور تاثیر نداره
فیلم سنتوری؟ تنها چیزی که به فیلم رونق داد صدای محسن چاوشی.
فیلم سنتوری و شهرزاد،بتظرم بنده نقش. اولش محسن چاووشیه
بدون شک حضور محسن چاوشی و درخشش بسیار چشمگیرش در این سریال هم باعث بیشتر دیده شدن سریال شد هم جذابیت بیشتر آن. محسن چاوشی جزو معدود هنرمنداییه که هر روزش از دیروز پر بارتر و بیشرفت هر روزش غیر قابل انکار. مطمئنا تاثیر مثبت موسیقی بر روی سینما با وجود کارهای چاوشی در اوج دیده خواهد شد و بیشترین تاثیر رو میپذیره. ضمن اینکه سریال شهرزاد هم سریال بسیار زیبا و متفاوتی هست.
ميشه از سايتتون خاهش كنم كمتر به چاوشى و كاراش بپردازيد؟تو اين وانفساى هنر يك نفر كه داره كارشو خوب انجام ميده امثال شما با به هم زدن تمركزش چى عايدتون ميشه؟
البته شايد حق داشته باشيد،موسيقى پاپ و اكثر٩٥٪حرفى براى گفتن ندارن چ اينور آب و چ اونور آب اينجا همه ب كاراى آبكى و كنسرت گرم كن روى آوردن اونورم آهنگاى مجلس گرمكن ميخونن ك نونشون تو عروسى ها و ديسكوها دربيا(بجز٣يا٤نفر)ودر اين بين يه نفر هست ك يادگرفته چطور تكرار نشه و چطور همه رو غافلگير بكنه و ميدونه از ي كلمه دوحرفى٩لحن متفاوت دربياره،ولى سايتاى موسيقى مث شما ك نونشون رو آجرميبينن با كوچكترين حركت چاوشى يه جلسه نقد برپا ميكنن براى چى؟كه آماربازديد بره بالا،نقدتون برا چيه؟چاوشى باسطح بالاى كاراش از هر طرفدارش ي شنونده حرفه اى ساخته،لطفا بس كنيد درآخر فقط به اين شعر امتفا ميكنم
چشامو بستمو واكردمو ديدم يكى از بال بستم آسمون ساخته
يكى بختك شده افتاده روسينم يكى ازاستخونام نردبون ساخته
حداقل برای من و چند تا از دوستام که اهل فیلم دیدن نیستیم ، صرفا و صرفا صدای محسن چاوشی مارو مجاب به دیدن شهرزاد میکنه.
اقای پوریا چطور میتونید بگید صدای چاوشی تاثیری در فروش و بیشتر دیده شدن شهرزاد نداشته؟
مگه غیر از اینه که این حجم بسیار بسیار زیاد تبلیغات فقط و فقط روی حضور محسن چاوشی تاکید داره؟
من به عنوان یه طرفدار که تمام کارهای چاوشی و پیگیری میکنم و از کارهاش لذت می برم . دوست ندارم محسن چاوشی تا چند سال دیگه توی هیچ کار تصویری حضور پیدا کنه و برای فیلم یا سریالی بخواند
ترانه کجایی از زبان یک عاشق مهجور خوانده شده و ناله های آن بخاطر غم فراقه و بنظر من به هیچ وجه حس چک کردن مدام مناسبات عاشقانه رو القا نمیکنه!
چاوشی اینجا
چاوشی آنجا
چاوشی همه جا !!!
و نکته ی مهمی که من خیلی ازش لذت میبرم...
چاوشی هیچ جا !!!!!!!!
محسن ما مسیر اسطوره شدن رو کاملا داره درست میره و مطمئن باشید که ما هواداراش تا آخر این مسیر پشتشیم
به محمد رضا ی متعصب عزیز
سینمایی نیستی و سوادشو نداری وگرنه میدونستی که امیر پوریا منتقد به مراتب قدیمی تر و متخصص تر از نیما حسنی نسب است، حالا یه جمله ای گفته که به ذهن تنگ تو خوش نیامده نباید بی اطلاع نظر بدهی.، قرار نیست که بی لطفا بگذار کسانی که صد برابر تو سواد دارند، کمی هم انتقاد کنند، انتقاد در پیشرفت هنر و هنرمند تاثیر بسزایی دارد...
با تشکر از موسیقی ما.
به محمد رضا ی متعصب عزیز
سینمایی نیستی و سوادشو نداری وگرنه میدونستی که امیر پوریا منتقد به مراتب قدیمی تر و متخصص تر از نیما حسنی نسب است، حالا یه جمله ای گفته که به ذهن تنگ تو خوش نیامده نباید بی اطلاع نظر بدهی. لطفا بگذار کسانی که صد برابر تو سواد دارند، کمی هم انتقاد کنند، انتقاد در پیشرفت هنر و هنرمند تاثیر بسزایی دارد...
با تشکر از موسیقی ما.
امیر جان
علاقه شما به رضا یزدانی مثل روز روشن هست. داخل سایتتون هم در مورد البوم های ایشون مطلب نوشتید. ولی نکته اساسی اینجاست که جدا از نگرش های هوادارانه شما به رضا یزدانی، ایا سنتوری به اندازه محاکمه در خیابان نمونه موفقی از اعتلای متن فیلم به وسیله موسیقی نیست؟!
حداقل این مسئله برای خیلی ها واضح هست که موفق ترین نمونه موسیقی روی فیلم بعد از انقلاب سنتوری بوده. چه از لحاظ ماندگاری، چه از لحاظ همه گیری و چه از نگاه منتقدان
حداقل ما از شما انتظار داریم به عنوان منتقد بی تعصب نظر دهید تا همانطور که مسعود فراستی شما رو روابط عمومی فیلم جدایی نادر از سیمین لقب داد در اون جلسه که یادتون هست قطعا، بعد از دفاعیات ناتمام شما از فیلم، افرادی نباشن که شما رو روابط عمومی و مبلغ خواننده و یا جریان موسیقی ای بدانند.
اینکه شما هم طرفدار رضا یزدانی هستید و هم کارهاش رو نمونه های موفق میدونید، اندکی زننده است!
جدای از محبوبیت چاوشی و تعصب های هوادارانه به او...
به نظرم زخمه های چاوشی بویی از سانتی مانتالیسمی که شما اشاره کردید ندارند.
محسن چاوشی سالها در همین فضا و در همین کانتکس ، از یه شاخه نیلوفر تا دلِ مغموم، اثار قوی ای ارائه داده که پاشنه اشیل و مهمترین نکته ای که این اثار رو از سانتیمانتالیسم جدا کرده عامل "لحن" و همچنین هضم این زخمه ها در داخل موسیقی است. برای همین هم مخاطب ان را پس نمیزند. هوش مخاطبی که این قطعه (کجایی) رو هیت میکنه قطعا از من و شما بیشتر است!
بیایم نگاه های روشنفکرانه ای که مردم نمیفهمند و ما میفهمیم را کنار بگذاریم و بدون عینک به پدیده های اجتماعی از جمله همه گیری اثار نگاه کنیم. قطعا مخاطب با حجم بالای موسیقی تولیدی سالانه داخلی و خارجی، موسیقی ای رو انتخاب میکنه که تا حد ممکن ارزش شنیده شدن رو داشته باشه. بیاییم و به شعور مخاطب توهین نکنیم
با تشکر از سایت وزین موسیقی ما بابت نشر این مطلب
هیچکدوم به پرپرواز شادمهر نزدیک هم نشدند.. رضاموتوری هم خوب بود.
برای من که تو این دوره شدیم 27 بهترین خواننده و ( به قول دوستمون خواجه زاده ) دفتر خاطراتم، * امیر محسن * با * اسطوره فرهاد * دیگه تکرار نمیشن نه خودشون نه کارهاشون ...
اینکه بگه عزیزم کجایی ربطی به چک کردن ظرف نداره. اینم از اون حرفهاست.
من واقعن در عجبم از حرف ایشون ....نمیدونم ایشون سال 79 خواب بودن?...
فیلم پر پرواز با بازی شادمهر عقیلی پر فروش ترین فیلم سال 79 بوده...نمیدونم با چه رویی همچین حرفی رو میزنن و شما هم تایید میکنید
باز هواداران شناخته شده ی فلان خواننده اومدن شروع کردن به دیس لایک کردن کامنت های هواداران چاووشی
دافعه از محسن چاووشی بخاطر چند هوادار سینه چاک رو نمی تونم درک کنم ینی الان که هوادارای فلان خواننده که اومدن دیس لایک کردن ، باید باعث بشه که من از خواننده ی محبوبشون دل سرد شم یا باعث دافعه شه!!!!
ممنون
تو عکس این پست ، عکس چه کسایی رو کنار چه کسایی گذاشتید؟
فرهاد کجا ؟بعضیا کجا؟
اينروزا همه محسن چاوشى گوش ميكنن حتى غيرطرفداراش. تو دل همه جا باز كرده و با نيم نگاهى به جامعه ميشه واقعيت رو ديد. نيازى به تاييد و تصديق منتقدين نيست! به جناب امير پوريا گو برو خوش باش با اين قبيل تحليلها!
نظر اقای پوریا رادرمورد محسن چاوشی نمی پسندم......منظورشون از اه وناله خودویران گرایانه رامتوجه نشدم...سعی کردن متفاوت نقد کنن ولی قطعا نتونستن....موضعشون مشخص نیست...تلاش کردن طوری نظربدن که متفاوت باشد ...شاید بافدا کردن حقیقت و واقعیت ...ولی نتونستن......امیدوارم همه ی ما بتونیم به عدل عمل کنیم ونظر بدیم...سعی کردم احترام امیز نظرم رابنویسم...امیدوارم موسیفی ما تایید کنه...
نظر اقای پوریا رادرمورد محسن چاوشی نمی پسندم......منظورشون از اه وناله خودویران گرایانه رامتوجه نشدم...سعی کردن متفاوت نقد کنن ولی قطعا نتونستن....موضعشون مشخص نیست...تلاش کردن طوری نظربدن که متفاوت باشد ...شاید بافدا کردن حقیقت و واقعیت ...ولی نتونستن......امیدوارم همه ی ما بتونیم به عدل عمل کنیم ونظر بدیم...سعی کردم احترام امیز نظرم رابنویسم...امیدوارم موسیفی ما تایید کنه...
باید عرض کنم محسن چاوشی با تیتراژ سینمای خانگی ک مخاطبش نهایتا 2-3 میلیون هست تیتراژاش گل میکنه . نه با ررسانه ملی که 60-70 شب هرشب با مخاطب 80 میلیون نفر پخش میشه بعد روزی 3بارم تکرارش پخش شه (کلی گفتم و دوستان جهت گیری نکنند )
در مورد سنتوری هم قطعا بهترین تیتراژ بعد انقلاب بوده چون کسی نیست که نشنیده باشه و علاوه بر هنرمندای داخلی ، اکثر با سواد های موسیقی لس آنجلسی( خواننده و آهنگساز و شاعر و... ) ازش تمجید کردند و همه آهنگ و حفظ هستند .
موررد آخر محسن با عدم انتخاب تیتراژ کیمیا و فیلم چ و سنتوی2 ، هوش و دقت خودشو به همه ثابت کرد و نشون داده درگیر تکرار نمیشه .
میشه بگین پس فیلم پر پرواز شادمهر چی بود؟؟؟؟؟؟
پر فروش ترین فیلم سال 79 شد
بدون اینکه سوپراستاری داخلش باشه
ولی با حضور شادمهر و اهنگ های بیاماندنیش و همچنین بازی خوبش
باعث شد پرفروش ترین فیلم سال بشه
"در این ترانه و مثلاً در بخش «عزیزم کجایی، دقیقاً کجایی» یک نوع در زَروَرق ارائه دادنِ دغدغههای متعصبانهی چک کردنِ مدامِ مناسباتِ عاشقانه حس میشود که آدمها میخواهند لحظه به لحظه از طرفشان بپرسند الان کجا است و چه میکند؟ "
وات د فاز؟؟؟
شادمهر♥ محسن♥
از طرفداراى عزيز چاوشى يه در خواست برادرانه دارم, لطفا اگه کسى از ايشون انتقادى ميکنه تندى نکنن, تا توهينى به خاطر احترام به اقاى چاوشى ردو بدل نشه. چاوشى و اگه کسى بخواد بشناسه با کوله بارى از اهنگاى زيبا بايد بشناسه. اگر نشناختنش يعنى نخواستن و سرشونو تو برف کردن. زياد کل کل نکنيد با منتقدين سر به برف.
honari k shadmehr dareo hichkodom az ina nadaran
الان چه کاریه دعوا؟!یارونظرخودش روگفته به جای نقدنظراون میان یه خواننده ی دیگه رونقدمی کنن!!!!!!!!!!!خدایااین هوادارمآب هاروازسرماکم کن!!!!!
کارای چاوشی حرف نداره
محسن شعرای وحشی بافقی مولانا و ...رو میخونه به این قشنگی اخه کدوم پاپ خون جرات این کارو داشت؟؟
Kesi inja ejrahe zende az chavoshi dide?
Melake khanande bodan baraye shoma chiye?,,,chetor rajebe sedaye kasi nazar midin k hanuz hata ye ejraye zende am azash nashnidin ?,,sange mahaketon baraye sanjeshe ye khanande chiye ?
این روزها خدا هم چاووشی گوش میدهد..
Mc az hameye dostan,,shabe khobi bod gape khobiam zadam ba tarafdaraye chavoshi,,agar che javabe saalamo kesi nadad,,,ama fekr mikonam in haghe har kasiye k khanandeye morede alaghasho entekhab kone ,,,ey kash sange mahake in entekhab serfan ta'asob nabashe,,bazam sry age bi ehteramiei shod ,,shab e hamegi bkhir
مطمعن باشید اگه افکتی بود تا حالا پایدار نبود تو موسیقی
چرا بعضیا چشم ندارن چاوشی رو ببینن ???خواننده مورد علاقت رو دنبال کن و لذت ببر ایشالا بقیه هم به اندازه چاوشی محبوب میشن ارزو بر جوانان عیب نیست که باو...
يعني امكان نداره پستي از چاوشي گذاشته بشه اينجا ، يه سريا از شدت حرص و حسادت خودشونو به در و ديوار نزنن كه "واااي اينجوري نيست ، آااااي اونجويه" . ? بابا جمع كنيد بريد دنبال زندگيتون ?
چرا خودتون میزنید اون راه بعد از انقلاب موسیقی پاپ نابود شد لااقل یه تحقیقی بکنید سال هفتاد و هفت البوم مسافر شادمهر اولین البوم پاپ بعد از انقلاب بود که پاپ رو زنده کرد سال بعدش البوم دهاتی داد که ده ملیون فروش داشته یعنی پر فروش ترین البوم تاریخ موسیقی ایران جان مادرتون همین الان تو گوگل بزنید پرفروش ترین البوم ایران اگه دهاتی نبود بیاید بزنید تو دهنم هر فحشی خواستید بهم بدید بعدش شادمهر وقتی رفت باعث شد تمام خواننده های فعلی مجوز گرفتن خودشو فدا کرد واسه همه تمام خواننده های نسل اول پاپ الگوشون شادمهره چرا تحقیق نمیکنید من به شخصه اقای چاووشی رو دوست دارم ولی کامنت ها رو خوندم دیدم بی انصافیه واقعا چرا خودتون رو گول میزنید
بازشروع شد , کلا نمیتونین ببینین ی نفر تو این مملکت داره خوب میخونه بهتراز اونایی ک ی شبه خواننده شدن . الان اندازه ی جمعیت دنیا , ایران خواننده داره . محسن چاووشی کارش درسته . خسته نباشین
باز هر چی باشه شادمهره کسی که پانزده تا ساز دنیا رو به طور حرفه ای میزنه کدوم خواننده دیدین اینطوری باشه شادمهر تنها خواننده ای هست که دارای رنکینگ جهانیه
اهنگ تقدیر اهنگ عادت اهنگ انتخاب حس خوبیه شاهکارن تو نوعشون
ادمین .جان خیلی نفهمی چون پرفروش ترین فیلم سال هفتادونه فیلم پرپرواز بود چطور پر فروش نشد
مرده یه کنسرت بزاره
اسطوره شادمهر تکرار نشدنیه
هر موقع مرد بود عین شادمهر کنسرت بزاره بیاد جلو هر موقع تونست ویولن پیانو ماندولین گیتار بیس گیتار الکتریک ترمپت هارمونیکا بزنه بیاد جلو
هرگز نمیشه منطقی با طرفدارا متعصب حرف زد ...دوتاتون متعصبید...ب نتیجه نمیرسبد هههههه
هر كدوم از اين هنرمندا جايگاه خودشونو دارن وهمشون استار هستند
عشقست چاوشی.دمش گرم که تو ایران داره بااین محدودیت کار میکنه
چاوشی مرد شماره یک موسیقی ایرانه...درسته یک زمانی با بعضی از افراد همکاری کرده اما سیر پیشرفتش مانع از همکاری مجدد با این آقایون شد..
آقا اصلا محسن چاووشی یه چیز دیگه س... تکرار نشدنیه این بشر
امیر پوریا که منتقد قدیمی سینماست اما در زمینه موسیقی و ترانه هیچ اطلاعی نداره. نیما حسنی نسب هم فقط برای هورا کشیدن طرفدارهای چاوشی رسما تبدیل شده به فن چاوشی. و او هم متاسفانه در مورد ترانه و موسیقی سواد نداره. مطالب این دو نفر رو درباره فرهاد تو مجله یک هفتم بخونید تا متوجه بی سوادیشون در این زمینه بشید. حالا سوال پیش میاد ما منتقد متخصص در زمینه موسیقی و ترانه مگه نداریم که این دو نفر با تخصص سینما اومدن درباره این موضوع دارن حرف میزنن؟ در ضمن هوش محسن چاوشی هم با خوندن تیتراژ فیلم لامپ 100 از روز روشن تره!!!
با سلام فقط یه چیز رو میخواستم بگم که واقعا بی انصافی که بگین فیلم پرپرواز شادمهر که پرفروشترین فیلم سال 79 بود آون با بازی بی نظیر خود شادمهر و آهنگ بی نظیرش بعد بگین که فروش نداشت واقعا بی انصافی بابا یکم انصاف هم خوبه نباید دیگه تو نقدمون بی انصاف باشیم بایا مردم که همه چیز رو میدونن از شما بعید بگین فیلم شادمهر فروش نداشت
میدونید واقعیت قضیه چیه شادمهر عقیلی انقد اعجوبه هست که هر انسانی قادر به درک هنر این مرد بزرگ نیست.فیلم پرپرواز فقط شادمهرو داشت و با اون پرفروش ترین فیلم سال شد.شاید این اقای منتقد اون سال رو 79در خواب عمیق بودن
از نظر موسیقی متن و خوانندگی هیچ فیلمی پر محتواترو موسیقی و خوانندگی اش ماندگار تراز پر پرواز شادمهر نبوده و نیست
وقتي شادمهر عقيلي داشت اهنگسازي مي كرد و البوم بدون كلام منتشر مي كرد ..اكثر خوانندگان الان ما ..مثل يگانه ..چاووشي ..پاشايي ..لهراسبي ..خواجه اميري ..تو صف خريد البوم هاي شادمهر عقيلي بودند
خوبه اكثر اين خواننده ها هم اعتراف كردند كه شادمهر براشون الگو بوده
سلطان پاپ ..شادمهر عقيلي
فقط شادمهر
سلطان پاپ ایران : شااااااااااااااااااااااااادمهر
لطفا همه تعظیم کنید
سلام وخسته نباشيدفقط يكلام شادمهرعقيلى ستاره موزيك ايرانه
در مورد شادمهر 79 باید بگم که دوستان عزیز...
اون سال قطعا طبیعی بود که به این رتبه از فروش برسه...
منم اون سال امکانات داشتم و کاست میدادم زود همه گیر میشد چون تعداد خواننده ی پاپ کم بود و هر مغازه ای هم راحت اون آهنگ رو میتونست پخش کنه...الان با وجود این همه امکانات و سلایق و خواننده و ... کار محسن ارزشمند تر از شادمهر هست...
البته من منکر توانایی های شادمهر نیستم و ایشون از بزرگان موسیقی ایران هستند
واقعا نمیدونم معنی پرفروش بودن در نظر این اقای منتقد چیه؟؟
حتما یادش رفته پرپرواز شادمهر سال 79
با اینکه هیچ چهره سوپراستاری داخلش نبوده
و فقط شادمهر با اهنگ های شاهکارش و همچنین
بازیه زیباش
باعث پرفروش شدن این فیلم شد
جالب اینجاس تو همین سال 79 فیلم های موفق و زیبایی
مثل سام و نرگس آواز قو آبی شورعشق
خاکستری پارتی زندان زنان
که با بازیه سواپرساستار های اون زمان مثل
هدیه تهرانی محمدرضا گلزار محمدرضا فروتن پرویز پرستویی
بهرام رادان امین حیایی مهناز افشار
که میتونستن هر فیلمو رو پرفروش کنه
ولی این فیلم پرپرواز شادمهر بود
که پرفروش ترین فیلم سال شد
.
شادمهر اعجوبه ایه که دست به هرکاری بزنه
موفق میشه
اینجور استعداد ها هر هزار سال یه بار بدنیا میان اقای منتقد
آخه آدم عاقل فیلم پرپرواز علاوه بر اینکه پرفروش شد هنوزم که هنوزه ملت دارن نگاش میکنن و لذت میبرن /
فقط واسه اینکه مصاحبه هاتون و حرفاتون خونده بشه اسمه شادمهر رو میارید و حاشیه درست میکنید چون میدونید پرطرفدارترین خواننده س / برا دیده شدن دست به چه کارا که نمیزنید
شادمهر اسطوره موسیقی / اسطوره ی اخلاق ..شما هم بس کنید از حاشیه و حرف در مورد شادمهر خستمون کردید
لطفا بدون اطلاع در مورد سلطان پاپ ایران شادمهر عقیلی نظر ندید.
خخخخ چاوشى؟اگه شادمهرايران بود درصف آلبوم شادمهربودن.اما اشكال نداره توسايت ها موزيك كه درصف دانلودآهنگ هاى شادمهرهستن ملت همين كافيه
دیگه کل این حرفا به کنار...چاووشی واقعا خوبه الکی جبهه نگیرید
همه میدونن چاووشی صدا نداره هزار نفر هم ازش تقلید کردن جوری که خوده طرفداراشونم فکر کردم صدا چاووشیه.دیگه نبینم بر ضد شادمهر مطلب بذارید.و خبره کذب پخش کنید
چاووشی و شادمهر با سنتوری و پرپرواز تو زمان خودشون بهترین و محبوب ترین بودن
چاووشی و شادمهر تو زمان خودشون پرفروش ترین آلبوم ها رو به نام خودشون دارن ثبت می کنن
چاووشی و شادمهر به واسطه ی توانایی و استعدادی که دارن یکی جرات اجرای اشعار کلاسیک و سبک ها ی مختلف پاپ راک رو داره یکی به پشتوانه استعداد تک و خاصی که بر اجرای سازهای و آهنگسازی داره.
کسی که منکر توانایی های بالای شادمهر نمیشه شادمهر یه خواننده محبوب و قوی هستش
شما هم منکر توانایی های بالا ی چاووشی نشید چون بدون حتی یک کنسرت و حضور فیزیکی به این محبوبیت رسیده ..فقط کافی به سلایق هم احترام بذاریم.کار سختی هم نیست
همین ممنون
من از شکار نکردن شما از اینکه شکارم نبوده اید شکارید?محسن چاوشی
فقط محسن چاوشي و رضا يزداني ولا غير
سلطان پاپ ایران شادمهر
چش منتقداش درآد
بهروز صفارين و محمد اصفهانی که چندین و چندسال با شادمهر کار کردن الان خودشون چندین بار مصاحبه کردن و گفتن به چاوشی علاقه دارن و بهترین خواننده ايرانه چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت طرفدار ، این و میشه با یه سرچ ساده تو گوگل پیدا کني
اول اطلاعتتو تکمیل کن بعد در موردش حرف بزن
چاوشی خیلی مونده به داخلیامون برسه چون قدرت صدای یگانه و خواجه امیری رو به هیچ وجه نداره.. اول به اینا برسه بعد بیاین با شادمهر مقایسش کنید.. :)) روزخوش.
چاوشی هرچی باشه تو کشور خودش داره میخونه.وطن فروش نبس
عشق فقط یه کلام چاووشی علیه السلام
تازه شادمهر نصف کاراش کاوره
فقط شادمهر و بس . سلطان پاپ بدون حرف و حدیث
مقایسه شادمهر با بعضیا مثل مقایسه لامبورگینی با پرایده :))
سلطان یزدانی❤
بدخواهای یزدانی خیلی مونده تا به سطحی برسن که بیان راجبش نظر بدن!!
من موندم این منقده بر چه اساسی اون حرفو درمورد شادمهر زد . فیلم پرپرواز شادمهر سال هفتادونه با اینکه هیچ بازیگر سوپراستاری نداشت ولی شادمهر با اهنگای شاهکارش و بازیه خوبش تبدیل به پرفروش ترین فیلم سالش کرد . فیلمای سام و نرگس آوازقو خاکستری شورعشق آبی سال هفتادو نه که سوپراستارایی مثل محمدرضا قروتن هدیه تهرانی مهناز افشار پرویز پرستویی محمدرضا گلزار بهرام رادان داخلشون بازی میکردن ولی نتونستن به فروش فیلم پرپرواز برسن واقعا حرف خنده داری زدش این منتقد
فقط چاوشی
مثل چاوشی یه سبکی نیست شادمهرجان.. با کل کل با شادمهر سعی نکنین گنده کنین چاوشیو
یکی از عوامل افت شدید موسیقی پاپ ، همین کنسرت هاست، جیغ ها و سوت ها برای هر کار درجه ۳ و پُر شدن کنسرت هنرمندانی که هیچ ارزشی برای متفاوت بودنِ موسیقی آلبومشان قائل نیستند باعث شده این دوستان در خواب عمیقی بروند و فکر کنند که واقعا کارهای قابلی تولید می کنند،البته استثنا در هر چیزی وجود دارد!
خوشبختانه محسن چاوشی از این فضا دور است و در دنیای استودیو ۱۰۳ خود در حال خلق آثاری متفاوت و ماندگار است. موسیقی ایران در آینده متوجه ی تصمیات محسن چاوشی در رابطه با کنسرت نگذاشتن خواهد شد، و آن روز جایگاه او در موسیقی ایران کاملا متفاوت خواهد بود.
در اینکه شادمهر ده سال قبل معروف و کارش همه گیر بوده هیچ شکی نیست ولی الان ، یعنی تو این رمان حال کجاست ?کیفیت کارهاش ??? کم کم داره به خاطرات اضافه ميشه
همه ی هنرمندان در جایگاه خودشون خوب هستن و محترم و باید به سلایق احترام گذاشت
بابا زشته چرا احترام نميزاريد به هم!! حالا چاوشي بهتر از شادمهره يا نيست چه فرقي داره!! گوش بدين به موسيقي و لذت ببريد و انقدر دعوا نكنيد
همه ي اينا درست....ولي واقعا رضا يزداني درحد اينا هس ايا كه عكسش بين ايناست!!!!!!!?
با حرف دوستمون موافقم، کل کل نکنید با شادمهر و شادمهری تا خوانندتونو گنده کنید.
آروم سرتون تو لاک خودتون باشه ..الکی میپیچید مثل مار به پر و پای شادمهر و شادمهری که بگید ما هم هستیم/
چاوشی
من جنس صدای چاووشی رو وست دارم ،أما شادمهرصداش روزبه روز جوون ترودلنشين تر ميشه ،کيفيت کاراشم عاليه ،أگه نبود هي کنسرت هاش نميرفت ،مگه شادمهر فقط برای پيشکسوتای موسيقی و مدرس های موسيقی وهنرجوها ميخونه که شما توقع داريد مردم کنسرتش نرن و اونايی که ميرن ازموسيقی سردرنميارن ،شادمهر برای دلشو خودشو تمام مردم ميخونه بايد أهل دل باشی تا بفهمی صداشو وحسش کنی ،شادمهر وطن فروش نبودو نيست ،أگه نميرفت. هرکی که بامادرش قهرميکرد خواننده نميشدومجوز نميگرفت ،شما يه نگاه به خواننده های رپ که بعضياشون فسادأخلاقی وشعربی محتوا وظاهر إفتضاح دارن بنداز ،بازم به غيرت شادمهر ،اينجابمونی وخلاف عرف رفتارکنی و راست راست بگردی هنر نيست اين وطن فروشيه ،شادمهر رفت که اينا راحت واسه خودشون بگردن و آزاد باشن ،حالا شمام نه اينکه نبوغ موسيقی دارين پيشنهاد داشتيد أزاونورآب محض وطن فروشی نرفتيد آره ؟
شادمهر کسیه که بیشترین سرچ شده در ایرانه تو سال 2015
یعنی از ریس جمهور خواننده و بازیگر و هرچیز دیگه شادمهر اسمش اورده شده
باشد که به راه راست بروید
❤عشقم محسن چاووشی❤
اینایی که شادمهرو با چتاوشی و امثالش که زیادن مقایسه میکنن فازشون چیه دقیقا ؟!
باوو چاوشی یه جندتا اجرای زنده داشته باشه به داخلیامون مثل یگانه و خواجه امیری برسه بعد بیاین با شادمهر مقایسه کنیدش !!!!
یعنی هیچکس با شادمهر قابل قیاس نیست.
عالیجناب پاپ.. نابغه... آقای خاص... اسطوره جریان ساز موسیقی ایران شادمهر عقیلی و السلام/
مقایسه شادمهر با خواننده های دیگه مثل مقایسه لامبورگینی با پرایده :)
چاوشی درصدر.ازهمه جلوتر.عشق محض
شادمهر عشقه سعی نکنید چاووشی رو بزرگ جلوه بدید و با شادمهر مقایسش کنید.
چاووشی میگه از کنسرت و دود و میکروفون خوشش نمیاد بهونه هاش قبول ولی حداقل تو یه محفل کوچیک واسه اطرافیانت بخون اگه خواننده ی تراز اول هستی که نیستی.میدونم جراتش رو نداره.
الکی میگه دغدغه ام یه چی دیگه س و کنسرت نیست...مثلا میخوای بگی به پول فکر نمیکنی؟ پس چرا تیتراژ میخونی و میلیاردها تومن میذاری تو جیبت اقایه دغدغه و درد..
هر وقت چاووشی جرات کرد زنده بخونه تازه میشه هم سطح خواننده هایه داخلی/ قابل مقایسه با شادمهر نیست هیچوقت
فقط شادمهر
خاص تریت و قویترین صدا چاوشی
عالیجناب پاپ شادمهر
شادمهر غیر مجازه نباید اسمشو بیارن اصلا،فقط محسن چاوشی،حالیتونه?
شادمهرو با کیا مقایسه میکنین
درست صحبت کن در مورد چاوشی بچه
شادمهر سالهاست تو اوج و محبوبیته. دوستان جواب هر آدمی رو ندید.بذارید خوش باشن
کاره این منتقد هم ناشایست و مایه ی حقارت بود.میخوای طرفداری چاوشی رو بکنی ملالی نیست به شادمهر چیکار داری اسمشو میاری و طرفداراشو که کم هم نیستن ناراحت میکنی.
از چی سوختید که با اینکه تو ایران نیست بازم واسش میزنید؟ از محبوبیتش؟
جز اینکه خودتون منفور بشید چیزی عایدتون نمیشه
عشققققق فقط شادمهر
چاووشی. والسلام
خواننده خوب کم نداریم ولی عالی فقط یدونه داریم. محسن چاووشی
باز خداروشکر اینجا از شادمهر و غیر مجازا نمیزارن
وگرنه اگه مثل چاووشی از شادمهر هم این سایت مطلب میزاشت
معلوم نبود کامنتای شادمهریا چقد بودش
سلطان پاپ پرجمش همه جا بالاست
افزودن یک دیدگاه جدید