برنامه یاد بعضی نفرات
 
به انتخاب اکسپوی Womex
رامین صدیقی تهیه‌کننده برگزیده جهان در سال 2015 شد
موسیقی ما - اکسپوی Womex؛ «رامین صدیقی» - مدیر انتشارات هرمس-  را به عنوان تهیه‌کننده برگزیده جهان در سال 2015 معرفی کرد.

هیئت داوران این فستیوال با انتخاب او به عنوان تهیه‌کننده برگزیده سال؛ درباره او و نشر هرمس نوشتند:‌ «کار و تلاش بنیان‌گذار هرمس - رامین صدیقی- در صحنه‌ی موسیقی ایرانی باعث ایجاد نقاط عطف مهم و زیادی در کمک به ایجاد یکی از اولین راه‌های قانونی برای خرید موسیقی از غرب (از طریق هرمس) و  ترویج موسیقی ایران در مقیاس جهانی شده است.»

نشر موسیقی هرمس در سال ۱۳۷۹ با شعار «موسیقی برای موسیقی» كار خود را آغاز كرده و در تلاش است تا نوآوری، جسارت و تجربیات جدید هنرمندان معاصر ایرانی را با علاقه‌مندان موسیقی به اشتراک گذارد. این انتشارات در این سال‌ها به عنوان یکی از بهترین ناشران موسیقی تخصصی معرفی شده است. تولیدات این كشور به شکل رسمی در ایران، ترکیه، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان، آلمان، هلند، لوکزامبورگ و بلژیک عرضه می‌شود. به هر روی «رامین صدیقی» دوم آبان (24 اکتبر) در میزگردی به همراه لادن نوشین(استاد اتنوموزیکولوژی در لندن) در بوداپست طی یک جلسه کنفرانسی؛ درباره‌ی دستاوردهای خود و نشر هرمس صحبت می‌کند. اکسپوی Womex از 21 تا 25 اکتبر در بوداپست برگزار می‌شود و رامین صدیقی در آخرین روز این همایش (سوم آبان ماه) جایزه خود را از سوی هیئت داوران دریافت می‌کند. این اکسپو هرساله با محوریت موسیقی ملل؛ فعالان برتر عرصه‌های گوناگون خلق و انتشار آثار موسیقی را انتخاب کرده و طی مراسمی از آنها تقدیر می‌کند.

نشر «هرمس» در این مدت كنسرت‌ها و آثار بسیاری را در ایران اجرا و منتشر كرده است كه بخش اعظم آن در همكاری با موزیسین‌ها و شركت‌های خارجی بوده است. برای مثال رامین آلبوم دوئت نقش از لوگنو را در سوییس ضبط كرد. مونا ریاحی (نوازنده‌ی کلارینت) و گلفام خیام ( نوازنده‌ی گیتار) طی دو روز این اثر را در استودیو رادیو سوییس که یکی از بهترین استودیوهای اروپاست؛ ضبط کردند و به این ترتیب این همكاری با کمپانی "ECM" كه باید آن را اولین همکاری یک نشر ایرانی با این شركت مهم و معتبر بین‌المللی دانست،  انجام شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 20 شهریور 1394 - 15:14

دیدگاه‌ها

hhh
جمعه 20 شهریور 1394 - 20:47

بسیار عالی و البته مهم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامین صدیقی تهیه‌کننده برگزیده جهان در سال 2015 شد | موسیقی ما