برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دنبال خلف وعده مسئولین فرهنگی در پرداخت هزینه‌های درمانی تارنواز پیشکسوت
فرهنگ شريف ادامه‌ درمان خود را در منزل طی می‌كند
موسيقي ما - «فرهنگ شريف» نوازنده‌ي برجسته‌ي تار و آهنگساز، بعد از طي شدن مراحل درمان، از بيمارستان «عرفان» مرخص شده و هم‌اكنون ادامه‌ي روند درمانی خود را زير نظر پزشك معالج خود -دكتر مفاخري- در منزل ادامه مي‌دهد. اين در حالي است كه برخلاف وعده‌هاي داده شده، مسئولان دولتي هزينه‌هاي درماني استاد برجسته‌ي تار را پرداخت نكرده و او خود، تمامي هزينه‌هاي درماني‌اش را تأمین كرده است.

به گزارش «موسیقی ما»، «فرهنگ شريف» در ماه‌هاي اخير با مشكلات جسمي متعددي روبه‌رو شده است. او به علت ابتلا به عارضه آب‌مرواريد، مجبور به جراحي چشمانش تحت‌نظر دكتر «محمدعلی جزایری» شد و بعد از آن بر اثر حادثه‌اي، دچار شكستگي لگن شدند. به همين خاطر در فاصله‌اي 48 ساعته، دوبار به صورت كامل در حالت بي‌هوشي فرو رفتند كه در نهايت، منجر به «كما»ي نوازنده‌‌اي شد كه خالق بسياري از قعات خاطره‌انگيز و ماندگار موسيقي ايران است.

او كه از 4 سالگي موسيقي را زير نظر پدرش آغاز كرده و در اين سال‌ها با خوانندگاني چون روح‌انگيز، تاج اصفهانی، غلامحسين بنان، شجريان، محمودي خوانساري، ايرج و... همنوازي داشته، همچنان در هشتاد و چند سالگي، فاقد بيمه‌ي درماني است و از همين روي، چاره‌ای جز پرداخت شخصي هزينه‌هاي درماني‌اش ندارد. اين در حالي است كه انتظار مي‌رفت در دوره‌ي اخير، مسئولان هنري ارشاد اين هزينه‌ها را تأمين كنند.

او در طول سال‌هاي فعاليت خود، در چندین فستيوال بين‌المللي از جمله فستيوال موسيقي برلين توانسته ساز تار را به خوبي به جهانيان معرفی کند. شریف در سن 12 سالگی اولین تک‌نوازی خود را که به صورت زنده از رادیو پخش می‌شد، با موفقیت اجرا کرد و به دنبال آن در اغلب برنامه‌های «گل‌ها» به عنوان تک‌نواز، آواز خوانندگان برنامه را همراهی می‌کرد.

یکی از مهم‌ترین و دلنشین‌ترین سبک‌های نوازندگی تار متعلق به اوست. ایشان با ابداعاتی که در نحوه انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داده، از تار صدایی کاملاً متفاوت به وجود آورده است. این آهنگساز، با قریحه بی‌مانندش ملودی‌های بسیار لطیف و زیبا ساخته است. استفاده از ظرفیت‌های تار در صدادهی‌های متنوع، سکوت‌های سنجیده، آفرینش جملاتی فارغ از قالب‌های ردیف، جواب‌های کوتاه و مؤثر، اجرای ماهرانه انواع کشش‌ها و مالش‌های طولی و عرضی که ریشه در روش‌های ویولن‌نوازی ایرانی دارد، آفرینش کوک‌های گوناگون اختصاصی و... از ویژگی‌های برجسته هنر نوازندگی این استاد تار به شمار می‌رود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 خرداد 1394 - 09:57

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 17 خرداد 1394 - 10:58

واقعا خجالت آوره، اين همه خرج الكى براى چيز هاى ديگر مى كنند ولى حاضر به پرداخت هزينه ى ناچيز استاد تار٩٠ ساله نيستند. در هر كشور ديگرى به دنيا آمده بود اسمش در hall of fame بود و در بهترين شرايط زندگى مى كرد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرهنگ شريف ادامه‌ درمان خود را در منزل طی می‌كند | موسیقی ما