برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با آغاز همکاری با گروه جدید و در گفتگویی صریح با «موسیقی ما» عنوان شد؛
محمد اصفهانی: خودنمایی برخی جریان‌ها در موسیقی پاپ ایران، زنگ خطر وقوع یک فاجعه است
موسیقی ما - «محمد اصفهانی» یکی از معدود خوانندگان نسل اول موسیقی پس از انقلاب است که همچنان فعال است و با برنامه کارهایش را دنبال می‌کند. هرچند آقای دکتر در این سال‌ها کم‌کارتر از گذشته شده، اما هنوز هم هوادارانش پیگیر کارهای او هستند و برای انتشار آلبوم جدید و برگزاری کنسرت‌های او انتظار می‌کشند. انتشار خبر همکاری دکتر اصفهانی با گروه و ارکستر جدید که در گفت‌وگوی «پیمان عیسی‌زاده» با سایت «موسیقی ما» اعلام شد، واکنش‌های مختلفی در پی داشت و عطش هواداران محمد اصفهانی را بیشتر کرد. به این بهانه با وی هم‌کلام شدیم و ضمن گفت‌وگو درباره فعالیت‌های اخیر ایشان، پلی هم به گذشته زدیم. همچنین محمد اصفهانی گلایه‌هایی نسبت به اوضاع موسیقی کشور داشت که قابل تأمل است.
 
  • * چه شد که با گروه جدید مشغول همکاری شدید؟
همکاری ما بر اساس پیشنهاد دوست و مدیر برنامه فعلی‌ام آقای «پیمان عیسی‌زاده» شکل گرفت.
 
  • * چه چیزی باعث شد این پیشنهاد را بپذیرید؟
اطلاع از نحوه فعالیت این تیم و گروه ارکسترش و همچنین ملاحظه اجراها و مهم‌تر از همه پرفورمنس مطلوب ارکستر، دلیل پذیرفتن این پیشنهاد بود.
 
  • * چه تغییراتی در گروهتان صورت گرفته است؟
کلاً تمامی اعضای ارکستر جدید هستند و با بنده سابقه همکاری قبلی نداشته اند. رهبر ارکستر هم آقای «امیر فتحی» است. ایشان از برجسته‌ترین پیانیست‌های ایران هستند که تک‌نوازی‌های منتشر شده ایشان در زمینه پیانو بعضاً منحصر به‌فردند.البته بهتر است تغییراتِ به وجود آمده، در اجراها به سمع و نظر مخاطبین برسد؛ ولی قطعاً با قصد اعمالِ تغییراتی همکاری جدید شکل گرفته است.
 
  • * اجراهایتان از کِی آغاز خواهد شد؟
اولین اجرای بنده با گروه جدید در سمینار نخبگان برنامه نویسی کامپیوتر در برج میلاد صورت گرفت. 25 اردیبهشت ماه نیز در گرگان به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.
 
  • * آیا قرار است با آغاز این همکاری، کم‌کاریِ سال‌های اخیر شما در زمینه برگزاری اجراهای زنده جبران شود و هوادارانتان شاهد برگزاری کنسرت‌های بیشتری از شما باشند؟
اولین اولویت بنده در حال حاضر، ضبط قطعات آلبوم جدید است که پس از فقدان مرحومه مادرم با توقف مواجه شده بود. در کنار آن، اجراهای صحنه‌ای را چه در قالب تورهای داخل و خارج کشور و چه اجراهای تهران به خواست خدا با رویکردی متفاوت، پیشِ رو خواهیم داشت.
 
  • * این همکاری تأثیری بر روند تولید و انتشار آلبومتان هم خواهد داشت و یا ارتباطی با آن دارد؟
قطعاً در ایجاد فضاهای جدید در فعالیت‌های هنری من، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مؤثر خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که ترکیب جدید به منظور تغییر روش یا سبک هنری بنده سازماندهی شده است. من کماکان به خواست خدا با همان امضا و روش قبلی خودم کار خواهم کرد و در کنارِ «روزآمدی‌های روزگار» که همیشه به آنها معتقد و پای بند بوده‌ام، از هنرِ این دوستان عزیز نیز بهره‌مند خواهم شد.
 
*****
  • * آلبومی که بنا بود با همکاری «بهروز صفاریان» تولید و منتشر شود، چه شد؟
بهروز صفاریان در آلبوم جدیدم فعلاً بناست دو قطعه را کار کند. پس از انتشار این آلبوم، احتمال دارد در آینده آلبومی اختصاصاً با حضور بهروز و پدرام کشتکار کلید بخورد که بهتر است درباره آن بعداً صحبت کنیم.
 
  • * این آلبوم در سال 94 منتشر خواهد شد؟
این آلبوم را فکر نمی‌کنم... در سال 94 تمام تلاشمان فعلاً روی آلبوم جدید پاپ که برخی قطعاتش نیز ضبط شده متمرکز است.
 
  • * ساخت استودیوی شخصیتان به کجا رسید؟
ارکستر و خوانندگی قطعه «سبزه نوروز» که در آستانه نوروز امسال منتشر گردید در استودیوی شخصی‌ام ضبط شد.
 
  • * سال گذشته ویدئو کلیپ «ماهیا» از شما منتشر شد که در نوع خود تجربه‌متفاوتی درکارنامه شما بود. این تجربه‌ و بازخوردهای آن چطور بود؟
البته می‌دانید بیشتر افراد در مواجهه با خواننده، از کارهای او تعریف می‌کنند؛ با این روایت بازخورد خوبی گرفته‌ام... ولی از دیگران هم شنیدم که فیدبکهای مطلوبی داشته و در جشنواره ققنوس هم این اثر جایزه‌ی بخش دفاع مقدس را از آن خود کرد.
 
  • * چه نظری درباره مقوله «ویدئو کلیپ» و تأثیرات آن دارید؟
اگر خوش ساخت و پرداخت باشد و سناریوی آن هم مفاهیم ترانه را واقعاً «مصور» کند، هر چند با مصادیق متنوع و چه بسا دور از تلقی‌های نزدیک و دمِ‌دستی از ترانه، به نظرم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
 
  • * حال که در اوایل سال جدید هستیم و بازار موسیقی تازه در حال داغ شدن است، بفرمایید ارزیابی شما از موسیقی ایران در سال 93 چیست و چه پیش‌بینی‌ای درباره سال 94 دارید؟
در این روزگار متاسفانه روند نزولی را شاهدیم. ولی بعضی کارهای خوب هم انجام شده.

متأسفانه گاه کارهایی با اقبال عمومی مواجه می‌شوند که فاقد خیلی از استانداردهای لازم هستند... خودنمایی چنین جریانی در موسیقی پاپ ایران، متأسفانه زنگ خطر وقوع یک فاجعه است و در این شرایط بنده هرچه بیشتر به پافشاری بر اصول و عدم تسلیم و انفعال در برابر این جریان انحطاطی و پایین‌نگر ترغیب می‌شوم...!

خوانندگان هم فقط صرف حفظِ حضورشان با تنزلِ توقعات و سطحی نمودن آن که آفت ماندگاری‌شان در دراز مدت است، تک ترکهای نازل و یا چند صدایی را در تیراژ بالا «تولید انبوه» یا «سِری زنی» نموده و بیشتر به جای اجرا، آن را «سطحی‌خوانی» کرده، از سرِ سیری زمزمه می‌کنند و عده‌ای دیگر هم از روی تعصبِ هواداری به کوریِ چشم هواداران دیگر خوانندگان، شروع به تعریف و لایک زدن و... می‌کنند. خواننده هم تحت فشارِ هزاران «باید»، وقتی می‌بیند باید صورتش را به هر نحو شده با سیلی و... سرخ نگه دارد، با تلاشی کم‌بازده از حیث هنری و با خیال این‌که رضایت هوادارانش را جلب نموده، از تلاش و تعالیِ واقعی در تألیف و ابداع دست می‌کشد و پس از مدتی هم متوهم می‌شود که همه چیز از دهان و حنجره او «طیبات است»!

البته این ماجرا از سال 90 کم کم شکل گرفت و الان دیگر کاملاً در سیرِ پیش‌رونده‌ی خود منعقد شده است. در حقیقت امروزه بیشترِ جریانات موسیقی، دارند پیرامون اهدافی که گفته شد شکل می‌گیرند تا عشق و تکنیک و حال هنری...

ضرورتِ رعایتِ حداکثریِ حال «بازار»، تألیف آثار موسیقی به نیت اجراهای هرچه بیشتر صحنه ای آنها، و کلاً کارهایی که اجرای برخی از آنها حتی با اعتقادات درونی خواننده‌اش هم موافق و هم‌خوان نیست و «جنگِ هوادارانِ ستارگانِ متعهد به بایدها»، نمای کلی تابلوی بی‌رمق و رنگ‌مُرده‌ی موسیقی پاپ این سالهای ایران ما است...
 
  • * در جریان بررسی 100 قطعه هیت چهار دهه اخیر که توسط سایت «موسیقی ما» صورت گرفته، گویا نکات جالبی در مورد قطعه «دلقک» از قلم افتاده که بهتر است از زبان خودتان به صورت کامل بشنویم.
از شب پیشین تا ظهر یک فردا، یک‌سره در استودیو بودم و وقتی به خانه رسیدم بی‌هوش شدم. حوالی مغرب با تلفن بهروز از خواب بیدار شدم. کارى از «امیر علیزاده» پخش کرد که از ملودی و تنظیمش خوشم آمد. بهروز گفت این ترانه دست خیلی‌ها بوده و برگشتش داده‌اند، اما امیر خوب رویش آهنگ گذاشته. به بهروز گفتم باید قسمت‌هایی از ترانه عوض شود تا من بتوانم بخوانمش. گفت «مثلاً کجا؟» گفتم «آنجا که می‌گوید حاجى لک لک!»

«رها شایان» ترانه را این‌طور سروده بود: «به زمین خوردن دلقک، یا درآوردن شکلک، واسه اینکه تو بخندى، می‌شه حتى حاجى لک لک...» اینجای ترانه را بعداً خودم به این شکل تغییر دادم: «واسه اینه که تو بخندى! مث رسم شاه و تلخک...» که کلاً جهت و بار ترانه را تغییر می‌داد.

بالاخره به استودیوى فرزین رفتیم و کار را ضبط کردیم. فرزین گفت: «افکتى آمده که با پلاگینى بنام «آنتارس» می‌توانم آن را روى صداى شما بگذارم و چون این یک کار فان است، شاید جالب بشود.» اتفاقاً وقتى شنیدیم، همه‌مان حس کردیم به کار می‌خورَد.

من پیشنهاد دادم جاهایى از درامز خلوت شود. بهروز یک تنه کُرِ اول آهنگ را در چندین اکتاو خواند. با پدرام و بهروز و امیر علیزاده افکت‌هاى دست زدن را در استودیو ضبط کردیم و مسترینگ را فرزین انجام داد و این‌گونه دلقک شکل گرفت. آقاى ناصر فرهودى کار را شنید، فقط گفت «در این میکس ولوم باس خیلى زیاد است» ولى در نهایت با همان ولوم میکسش کردیم؛ چون احساس می‌کردیم به کار انرژى می‌دهد. بهروز در میکس کار خیلى زحمت کشید.

بعد من و «حسن صدخسروى» قریب پنجاه ساعت در استودیوى حسن در خیابان سهروردى کنار هم نشستیم تا کلیپ دلقک را از آب درآوردیم. سوژه چارلى چاپلین را من پیشنهاد کردم و حسن واقعاً سنگ تمام گذاشت.

بعداً کار سر و صدا کرد و آقایى به نام «شمس» مدعى شد که آهنگ این کار از او به سرقت رفته و هیچ‌وقت هم حرف خودش را ثابت نکرد؛ فقط بیرون کنسرت‌هاى من مى‌ایستاد و اعلامیه پخش می‌کرد!

چهار شب؛ هر شب دو سئانس در وزارت کشور کنسرتش را برگزار کردیم و باز هم درخواست وجود داشت؛ ولى من به تهیه‌کننده گفتم دیگر توان خواندن ندارم. چون آن ایام اشتباه می‌کردم و همه قطعات را در کنسرت با گام آلبوم اجرا می‌کردم که الان اعتراف می‌کنم کار اشتباهى بوده و فایده اى جز خسته شدنم در اجراها نداشته است.
منبع: 
اختصاصی موسيقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:39

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 14:49

ممنون کاش در مورد زمان انتشار آلبوم جدیدش هم ازش می پرسیدید.
بازم مرسی

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 15:30

عالیههههه دکتر

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 15:32

سلام به دوستان
"محمد اصفهانی"
به جرات میشه گفت تنها صدای خاص کشورمونه که هرگز از اصول خودش عدول نکرده هرگز همرنگ مود زودگذر جامعه ی بعضا سوری نشده. دکتراصفهانی با اینکه کم کار هستن اما نخواستن به هر روشی بخونن و آلبوم ارایه کنن ما ایرانی ها عادت داریم کسی رو بدون داشتن صفت محسنه به عرش ببریم و در آن واحد به فرش زمین بکوبیم مث خیلی از خواننده های پاپ امروزی که آلبومشون بازار میاد با تعاریف آسمونی!!! اون خواننده رو ماورایی مفروض میکنیم...
اما دکتر اصفهانی به معنای واقعی کلمه دارای حنجره طلایی هستن امیدوارم دکتر قدر صدا و شخصیت منحصربفردشون رو بدونن و تو ارایه کاراشون قدری تسریع ببخشن

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 15:40

باشخصیت ترین خواننده ایران ......کار بلد ......ادم ای ماه سلامت کنم ...

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 15:44

الهی... چقدر موهاشون سفید شده...

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 10:41
ایمان

اگه متن غم غفلت ایشون رو خونده باشید میفهمید چرا موشهاش انقدر سفید شده

دغدغه ایشون دغدغه مردم ایران و حتی مسلمونهای دنیاست

151.245.78.167
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 16:15

زنده باد محمد اصفهانی.

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 16:39

باسلام

مصاحبه بسیار جالبی بود
با آرزوی موفقیت برای جناب دکتر اصفهانی عزیز و تیم جدیدشون
خداروشکر آقای دکتر در خارج از کشور هم تور خواهند داشت، پاینده باشید هنرمند گرانقدر

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 16:45

محمد اصفهانی بی شم بهترین خواننده داخل کشور بغد از انقلابه و بهروز صفاریان بهترین تنظیم کننده

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 17:30

سلامت باشی همشهری. صدات فوق العادست.

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 18:05

عشقی

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 18:22

کنار کشیدن و کم کاری اساتیدی مثل جناب اصفهانی باعث باز شدن عرصه به خواننده های بی هویت با ترانه های کم ارزش و مسخره میشود.
اگر خواننده های خوب ما پرکار باشند مجالی برای خودنمایی کم سوادان موسیقی بوجود نمی آید.

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 18:47

جناب دکتر اصفهانی عزیز، بهترین و با اخلاق ترین و خوش صداترین خواننده داخل ایران بودن و هستن و خواهند بود، ایشون همیشه اشعاری سنجیده و با مفهوم همراه با صدایی بی تکرار که تا عمق وجود آدم نفوذ میکنه رو به مخاطب ارایه کردن و بهترین ها رو براشون آرزو میکنم. دکتر جان موفق باشید، منتظر کارای جدیدتون هستیم!

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 19:26

آقاي آرتين ولي الهي دستت درد نكنه خيلي وقت بود خبري از آقاي اصفهاني عزيز نداشتيم.
آقاي اصفهاني كسي هست كه صداش با شخصيتش يكي هست .
واقعا" يه خواننده فوق العاده حرفه اي به معناي واقعي كلمه هستند .ازش خوشم مياد بي غرور خاص ترين آثار رو بيرون ميده و هميشه يادش زنده هست.
بنظرم دكتر با اين شخصيتش در آينده جزء تك خواننده اي ميشه كه نامش از خوانندگاني چون استاد بنان و استاد شجريان هم بيشتر شنيده بشه .

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 19:53

نمونه بارز خوانندگانی که جناب اصفهانی عزیز گفتن کارهایشلن فاجعه ای برای موسیقی ایرانه اینها هستن. کسانی که کارهابشان کمترین استاندارد موسیقی را دارد : (کلاه خودتون رو قاضی کنید هوادارهای متعصب):
محسن یگانه, مجید خراطها, عبدالمالکی, مرتضی پاشایی مرحوم, سامان جلیلی, حمید عسکری, بنیامین بهادری, مازیار فلاحی,
و خوانندگان زیر انصافا خوب کار میکنن:
احسان خواجه امیری، محسن چاوشی، رضا صادقی و مهدی یراحی... تمام.

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 22:01
ایمان

علی اقا یادت رفت محسن یگانه قراره برای دکتر اصفهانی ملودی بسازه ؟؟
بین این کسایی که ازشون اسم بردی دکتر از همه بیشتر محسن یگانه رو قبول داره

151.245.112.192
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 22:15
اشکان عباسی

دوست عزیز واقعا خوشت میاد جار و جنجال درست کنی که اسم این خواننده هارو میاری؟ الآن شما رفتی از دکتر اصفهانی عزیز پرسیدی ایشونم گفتن منظورم این خواننده ها بوده؟؟!! بعدشم در مورد محسن یگانه که اسمشو نفر اول نوشتی بهتره یه سرم بری تمجید های دکتر اصفهانی رو از محسن یگانه بخونی بعد بیای این حرفا رو بزنی!!

5.239.69.175
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 23:25
مهدی

شما نظر شخصیت رو چرا ربط میدی به آقای اصفهانی؟!
محمد اصفهانی خودش یک بار به کنسرت محسن یگانه رفت و در یکی از مصاحبه های سال گذشتش از احتمال همکاری با محسن یگانه خبر داد و به شدت ازش تمجید کرد

168.235.195.147
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 06:42
میلاد زند

بهتر بود که اسم نمیبردید!!!

164.138.178.117
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 14:48
ناشناس

کامنتت عالیه فقط جای این پسر ایرجو با یگانه عوض کن....

37.254.98.18
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 16:09
Meysam Nassim Doust

با سخنگوی جدید آقای اصفهانی آشنا شید :))

37.128.244.199
جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 12:19
mohsen 5678

جناب ناشناس
جای پسر ایرج درسته جای یگانه اشتباهه اونم باید توی لیست دوم جا میگرفت همین پسر ایرج قبل اینکه شما بفهمید یگانه کیه غریبانه رو داد بیرون جایی که البوم حباب و عاشقانه ها در معرض قیاس قرار گرفتند این عاشقانه ها بود که نظر داوران این سایت رو جلب کرد من طرفدار موسیقی سنتی ام بدون تعصب این حرفا رو زدم پس لطفا سکوت..................

5.219.102.136
شنبه 6 تیر 1394 - 16:49
بهار

ببخشید شما جای دکتر اصفهانی هم حرف میزنی و هم فکر میکنی؟!!
ایشون نام کسی رو نبردن.. ک شما اومدی میگی منظور دکتر اصفهانی ب فلانی و فلانی و ... بوده!! نظر شخصی خودتو چرا الکی ب دکتر اصفهانی ربط میدی؟!

130.140.101.232
چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 20:16

من عاشق صدای دکتر اصفهانی هستم محشره صداشون...

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 21:35

با آرزوی موفقیت برای جناب دکتر و تیم جدیدشون ???

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 21:44

محمد اصفهانی بی شک عالی ترین صدای موسیقی ایران هست و بعد از ایشان مانی رهنما، حامی و نیما مسیحا. خوانندگانی که دکتر اصفهانی هم کارشان را تایید می کنند بیشتر خوانندگان نسل اول و دوم موسیقی پاپ بعد از انقلاب هستن مثل علیرضا عصار، محمد حشمتی، رضا یزدانی، حسین زمان، امیر کریمی، مجید اخشابی، مسعود خادم و ...

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 22:05

دکتر جان اینو دارم به عنوان یکی از طرفداران سرسفت و سختتون بهتون میگم ..
فرمایش شما متین
وولی قبول کنید شما هم دیگه خیییییلی کم کار شدید
باور کنید اون جایی رو که شما گفتید قراره با بهروز صفاریان و پدرام کشتکار تو البوم جدید کار کنید یه لبخند تلخی زدم ...
فکر نمیکنم اون البوم تا پنح سال دیگه هم اماده بشه ..
مردم حق دارن از صدای ملکوتی شما لذت ببرند

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 22:12

عالی بود ؛قابل توجه خوانندگان پاپ و هواداراشون ، چند بار این مصاحبه رو بخوانند .

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 23:49

بهترین خواننده ایران زمین

چهارشنبه 23 اردیبهشت 1394 - 23:50

صدایی بی نظیر و نوستالژیه حداقل دونسل.....

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 01:50

چقد پیر شده ??

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 12:02
میلاد زند

پیر نشدن که !!!!
فقط موهاشون سفید شده که طبیعیه و خیلیم به ایشون میاد..
:)

180.91.254.4
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 02:25

اینکه چرا استاد ریشاشون اینقدر سفید شده رو باید از اونایی که زجرش دادن پرسید....

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 02:45

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 03:13

در مورد آلبوم نون و دلقک
استاد باید به این اشاره می کردن که چرا عکس خودشونو از روی جلد آلبوم حذف کردن؟؟!!!

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 05:10

والا اصلش این ملت هنر نپرورن که ریشش رو سفید میکنن اونم یه هنرمند زحمت کشیده تعلیم دیده رو با حمایت بی جا از یه تعداد زیر به روی زمین اومده نابغه وسعت یگانه سلطان و وزیر و اینا دیگه... :(((

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 07:15

به عنوان یک هوادار قدیمی میگم دیگه نمیشه انتظار داشت دکتر اصفهانی به روزهای اوجشون طی سال های 77 تا 84 برگردن. طی این سال ها خیلی از شرایط عوض شده. به نظرم ایشون زحماتشون رو برای موسیقی کشیدن و به اندازه کافی آثاری ارائه دادن که سال های زیادی مردم از گوش کردنشون لذت ببرن. الان با فراغ بال بیشتر، وسواس بیشتر و با حس مسئولیت کمتر اثر جدید ارائه میدن. به نظرم احسان خواجه امیری بعد از دکتر اصفهانی سبک و سیاق ایشون رو ادامه داد از نظر نوع صدا، نوع موسیقی و شخصیت آرام و فرهیخته و بی حاشیه. با این که هر خواننده ای سبک خودش و طرفداران خودش رو داره و جایگاه دکتر اصفهانی منحصر به فرد و دست نیافتنیه اما به نظرم احسان خواجه امیری به نوعی جای خالی ایشون رو طی این سال ها تو موسیقی پر کرد

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 14:45
ایمان

صحبتهای شما متین
احسان خواجه امیری علی رغم اینکه پسر ایرج بزرگ هستش باز خیلی جاها صراحتا اعلام کرده که الگوش دکتر اصفهانی بوده و مسلما تو این مقوله موفق بوده ولی بنده هم به عنوان یک هوادار قدیمی شدیدا با این نظرتون مخالفم که فرمودید نمیشه به روزهای اوجش برسه ..
دکتر اصفهانی فقط و فقط باید شرایط براش مهیا باشه ..
کار غم غفلت که سال 91 اجرا شد کمتر از زینگونه ام سال 80 بود ؟؟
کاریه تیکه زمین سال 91 کمتر از شب افتابی یا اسمیه سر بود ؟؟
همین اخرین اثر دکتر برای اقا علی بن موسی الرضا چه کم و کاستی به نسبت کارهای ده سال پیش ایشون داشت ؟؟
خوانندگان پیش کسوت لس انجلسی هنوزم که هنوزه دا رن کار میکنند و البوم میدن ..
چرا نباید از دکتر اونم تو سن 48 سالگی انتظار کارهای بیشتر و جذاب تر داشت؟؟؟

151.245.84.105
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:23
mehdei007

احسان سبک و سیاق خودشو ادامه داده و میده هیچ ربطی هم به دکتر نداره.در اینکه اصفهانی خواننده بزرگیه هیچ شکی نیست.هیچ کس نمیتونه این حرفو بزنه که احسان راه اصفهانی رو رفته.حالا در اینده مشخص میشه چطور اسم احسان به تنهایی در کنار بزرگان برده میشه.امیدوارم دکتر و امثال ایشون پرکارتر بشن چون این خواننده های جدید اکثرشون به درد خوندن تو مهمونی میخورن.از جمله این اقایی که جدیدا البوم داد البومش از فاجعه قبلیشم بدتر بود. واینکه احسان جای خالی خودشو پر کرده.و اینکه پسر ایرج چه فشاری به طرفدارای اقای کاور ترک و یونان میاره که خوانندشون که وکالش در حد خواننده های مبتدیه رو با احسان مقایسه اش میکنن. اسم احسانو باید به تنهایی اورد اقای ناشناس.چون اصلا به ما نمیخورید.

5.78.53.136
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 15:33
احسان معلم

با احترام به نظر شما، همونطور که دوستمون آقا ایمان گفتن آثار کنونی دکتر اصفهانی هم نه تنها چیزی کم از کارهای قدیمی ایشون نداره که پخته تر و با حساسیت ها و وسواس مثبت ایشون همراهه و صد البته شنیدنی و غیر قابل مقایسه با کارهای آقای خواجه امیری. تکنیک و تحریرهای زیبای دکتر اصفهانی مختص به خودشون هست. شاید خوانندگانی بوده اند که تحت تاثیر کار ایشان خوانده باشند ولی نتوانسته اند جا پای ایشون بزارن ولی باز تا همینجا هم قدم بزرگی است...

68.179.242.11
پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 11:21

استاد محمد اصفهانی دارای صدایی وصف نشدنی ، انسانی باوقار و مودب و باشخصیت بهترین خواننده بعد از انقلاب که خیلی از خوانندگان مقیم خارج از کشور آرزوی دیدار استاد رو دارن
جزو سه خواننده برتر موسیقی ایران همراه با ایرج و اکبر گلپایگانی

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 11:40

واى دکتر خيلى دوستت داريم

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 14:53

استاد محمد مهدی واعظ اصفهانی
یک خواننده بی نظیر و بی رغیب
و استاد آواز ایران در آینده ای نزدیک

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 14:55

سلام
بیصبرانه منتظر کارای بی بدیل دکتر محمد اصفهانی در این آشفته بازار موسیقی هستیم.
تحریر استادانه،انتخاب شعر وسواسانه،حساسیت و دقت در انتخاب ملودی و کار با کاربلدان عرصه ی تنظیم... اینا گوشه ای از وجه تمایز دکتر محمد اصفهانی با سایر خواننده هاس.......... مطمئن هستم دکتر با کاری پر بار برمیگردن به بازار موسیقی

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 15:05

بسیار با شخصیت

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 15:45

مرسي دكتر جان

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 15:47

قطعا دکتر اصفهانی با تکنیک ترین و خوش صداترین خواننده دو دهه اخیر ایران هستند

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 16:20

حرف نداره

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 19:50

صداشون آسمونی با ارتعاشات معنوی بسیار بالا ،فوق العاده وبی نظیر (آسیمه سر) یکی از بهترینها ...همه کاراشون عالیه ??

پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 22:55

محمد اصفهانی تکه............................... تک

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 10:50

جدي جدي چه پير شده محمد اصفهاني

جمعه 25 اردیبهشت 1394 - 13:15

تو عالیجنابی در میان خوانندگان....همانند چاپلین در بازیگران....

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 03:15

هر چه خوبان همه دارند تو تو تو یکجا داری

شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 09:36

این مصاحبه یه ایراد داشت اونم تاریخ تقریبی اومدن آلبوم رو از دکتر سوال نکردین هر چند نمیشه تاریخی گفت اما حول و حوشش برا هوادرا خبر خوبی یه
ممنون

دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 15:23

صدا و شخصیتی ماندگار. قطعا آیندگان نیز از تو به نیکی یاد خواهند کرد دکتر اصفهانی بزرگوار

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 14:38

بی شک بهترین خواننده ایران هستن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد اصفهانی: خودنمایی برخی جریان‌ها در موسیقی پاپ ایران، زنگ خطر وقوع یک فاجعه است | موسیقی ما