برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش سایت موسیقی ما از مراسم بزرگداشت حسین یوسف زمانی؛
از گوشه تنهایی تا آرامش ابدی
موسیقی ما -  مراسم تشییع پیکر حسین یوسف‌زمانی آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان صبح دیروز با حضور هنرمندان و علاقه مندان در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم بزرگداشت که اجرای آن را عباس سجادی برعهده داشت پیامی از رامین و شاهین یوسف‌زمانی فرزندان مرحوم حسین یوسف‌زمانی قرائت شد که حکایت از غم فراغ پدر و دوری از سرزمین مادری بود. رامین و شاهین فرزندان استاد هستند که در خارج از ایران به سر می‌برند. در ادامه محمد سریر آهنگساز موسیقی کشورمان به جایگاه رفت و درگذشت معلمی ارزشمند در حوزه موسیقی را به همه تسلیت گفت. سریر در صحبت‌هایش اظهار کرد: «چه کسی و چگونه جای این بزرگواران را می‌گیرد ما بزرگان موسیقیمان را یکی یکی از دست می‌دهیم و من همیشه از خودم می‌پرسم که آیا از میان جوانان کشورمان کسانی پیدا می‌شوند که جای این بزرگواران را بگیرند.» رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی ایران درباره چگونگی آشنایی‌اش با حسین یوسف‌زمانی گفت: «در دهه ۳۰ و در هنرستان موسیقی با حسین یوسف‌زمانی هم دوره بودم. تلاش و نگاه او به افق‌های دوردست را دیدم. این‌‌ همان چیزی است که فقدانش در هنرمندان امروز ما دیده می‌شود. همیشه فکر می‌کنیم مرگ از همه ما دور است اما واقعیت آنکه درست کنار ما ایستاده پس بیایید قدر همدیگر را بیشتر بدانیم. من همیشه از خود می‌پرسم که آینده موسیقی ما با نبود چنین چهره‌هایی به کجا می‌رسد.»

سریر در پایان صحبت‌هایش درباره پیوند آثار یوسف زمانی با موسیقی ملی تاکید کرد: «با اینکه استاد در زمینه موسیقی کلاسیک تحصیل کرده بود اما آثارش همواره با موسیقی ملی ما پیوند داشت و هرگز از این موسیقی جدا نبود.» در ادمه عبدالحسین مختاباد خواننده و آهنگساز موسیقی ایرانی به بیان برخی از ویژگی‌های شخصیتی حسین یوسف‌زمانی پرداخت. مختاباد گفت: «در اینجا جا دارد یادی کنم از حسن یوسف‌زمانی که او نیز از آهنگسازان بزرگ موسیقی کشورمان بود. من چندین بار افتخار مصاحبت با این دو برادر هنرمند را داشتم. هر دو آن‌ها عاشق فرهنگ و هنر ایران بودند. مختاباد همچنین به نحوه آشنایی خود با یوسف زمانی اشاره کرد و افزود: «بنده از سال ۷۵ به خدمت استاد یوسف‌زمانی شرف‌یاب شدم. او تنها یک موسیقی‌دان نبود بلکه یک محقق‌، فیلسوف و ادیب محسوب می‌شد و محضر ایشان همیشه برای من محضر کسب آموزش بود.» در پایان این مراسم هایده یوسف‌زمانی دختر حسین یوسف‌زمانی در جایگاه حاضر شد و از کلیه کسانی که در این مراسم شرکت کرده بودند تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است که استاد مدت‌ها با عارضه سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد و در ‌‌نهایت حسین یوسف‌زمانی، در سن ۸۰ سالگی، در حالی که فرزندانش رامین و شاهین در کنار او نبودند، دار فانی را وداع گفت.

 حضور هنرمندانی چون شهرام ناظری، بیژن کامکار، اردشیر کامکار، هوشنگ کامکار، داود گنجه‌ای، محمد سریر، عبدالحسین مختاباد، حمیدرضا نوربخش و برخی دیگر از چهره‌های موسیقی ایرانی در این مراسم به چشم می‌خورد. علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از حاضرین در مجلس بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1392 - 16:05

دیدگاه‌ها

Mas
یکشنبه 15 دی 1392 - 11:51

روحش شاد و یادش گرامی
MAS

یکشنبه 15 دی 1392 - 12:34

خدا رحمتشون کنه .

یکشنبه 15 دی 1392 - 19:58

روحش شاد و یادش گرامی...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از گوشه تنهایی تا آرامش ابدی | موسیقی ما