برنامه یاد بعضی نفرات
 
«آرش میتویی» پس از سال‌ها، کنسرت «شبی با حافظ» را روی صحنه می‌برد
کنسرت راک پسر «سیما بینا»
موسیقی ما - «آرش میتویی» کنسرت «شبی با حافظ» را در تهران روی صحنه میبرد.

به گزارش «موسیقی ما»، این هنرمند شامگاه 23 دیماه در سالن «برج آزادی» به اجرای برنامه خواهد پرداخت تا پس از سالها دوری از عرصه موسیقی ایران، باز هم بتواند خاطرات سالهای دور خود در این عرصه را برای دوستدارانش زنده کند. بسیاری اعتقاد دارند که «آرش میتویی» نخستین هنرمندی بوده که با گروه «پژواک»، اشعار حافظ را با موسیقی راک خوانده و توانسته به نوعی آغازگر راهی باشد که بعدها توسط «اوهام» و چند گروه دیگر ادامه پیدا کرد.

«شهرام شعرباف» (خواننده و سرپرست «اوهام») دراین باره اعتقاد دارد: «اول از همه باید در این باره توضیح بدهم که «آرش میتویی» در گروه «پژواک» نبود. در واقع آرش خودش گروه و موزیک خودش را داشت که عالی هم بود و واقعاً آن روزها کسی به گرد پایش هم نمیرسید. او یک گیتاریست و آهنگساز درجه یک است و باید بگویم که او پدربزرگ موسیقی زیرزمینی محسوب میشود. «پژواک» خیلی بعدتر به وجود آمد، در حالی که اولین آلبوم «آرش میتویی» سال 1370 ضبط شده بود.»

وی میافزاید: «آلبومی که از آن صحبت میکنید، کار مشترک «آرش میتویی» و من بود. آن سالها من به عنوان کیبوردیست با آرش کار میکردم و کلی موزیک کاور کردیم و چند کنسرت خصوصی هم در جاهای مختلف برگزار کردیم. برای آن آلبوم که اسمش هم «حافظ» بود، من به عنوان صدابردار، کیبوردیست و بَکوکال با آرش همکاری کردم و فکر میکنم یک آهنگ هم برای آن آلبوم ساختم. در واقع، ایده اصلی استفاده از حافظ متعلق به آرش بود و برای خود من هم تازگی داشت.»

با تمام این اوصاف، برگزاری این برنامه پس از اینهمه سال در داخل کشور توسط خواننده‌ای با چنین روزمه قوی و قابل توجهی، میتواند جذابیتهای خاص خودش را داشته باشد. میتویی، پسر «سیما بینا» خواننده فولکلور ایرانی است که برخلاف مادرش موسیقی ایرانی را انتخاب نکرده و سال‌هاست در زمینه موسیقی راک و بلوز فعالیت می‌کند. او همچنین در آلبوم «در سایه باد» مسعود شعاری (نوازنده خلاق سه‌تار) که تلفیقی از موسیقی ایرانی و غربی بود، به نوازندگی گیتار الکتریک پرداخته و در یک کنسرت خیریه هم با او به روی صحنه رفت.

«موسیقی ما» در روزهای آینده با این هنرمند گفتگویی مفصل انجام خواهد داد.

در ادامه میتوانید تیزر کوتاه این کنسرت به همراه چند سکانس از آخرین تمرین این گروه را از نگاه دوربین «امیرحسین درفشه» ببینید:
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دی 1392 - 15:42

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 15 دی 1392 - 11:38

درود بر سیما بینا و ارش عزیز.بالاخره از بیرجند هم یه راکر بلند شد.

یکشنبه 15 دی 1392 - 13:33

واقعا هم کسی به گرد پای ایشون میرسه ... ایشون با مادرشون یه کار جدید به اسم (آرزوی خام) خوندن ، که توش از ساز گیتارالکتریک استفاده شده .. جالبه بدونید که ایشون گیتار الکتریک رو کرون (ربع پرده) کردن ... کاری که توی دنیا کمتر کسی و شاید هیچ کسی نتونه انجام بده ... ایول داره بخدا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت راک پسر «سیما بینا» | موسیقی ما