برنامه یاد بعضی نفرات
 
به زودی و در سراسر کشور
آلبوم «دینگو مارو»، اثری متفاوت از گروه «لیان» منتشر می شود
موسیقی ما – امید شایان: آلبوم «دینگو مارو» اثر جدید گروه «لیان»، با صدای «محسن شریفیان» به زودی روانه بازار موسیقی کشور می‌شود. نام آلبوم از نخستین قطعه آن، «دینگومارو» گرفته شده است.

«دینگو مارو»، زاری است که دریانوردان جنوب را مبتلا می‌کند. «زار»، نوعی بیماری روانی است که جاشوان و افراد تنگدست به آن مبتلا می‌شوند و راه درمان آن مجلس قربانی و ساز و آواز و اورادخوانی است. اورادی که هیچ معنا و مفهوم خاصی ندارند و تحت تاثیر فرهنگ آفریقایی هستند. گرچه امروز ردپای چندانی از این مراسم آیینی در جنوب ایران و در جزیره خارک هم باقی نمانده ولی محسن شریفیان کوشیده تا در این آلبوم و به خصوص قطعه «دینگو مارو» به زنده کردن موسیقی زار و به روزکردن آن بپردازد.
در این قعطه آواز «آفرو تبار زا» ر با ساز «نی انبان» به همراهی «کونگا» با موسیقی الکترونیک ترکیب شده است.

این آلبوم در استدیو پارت توسط بهنام شهرکی ضبط و مسترینگ شده است و در این کار شاهد همکاری چهره های مطرح و جوان موسیقی ایرانی هستیم نوازندگان و چهره‌هایی چون: محسن شریفیان / نوازنده نی انبان، نی جفتی، فلوت و خواننده، همایون نصیری / کونگا، درشن آنن / طبلا و آواز هندی، بابک شهرکی / کمانچه، مجید ناظم پور / عود، دارا دارایی / گیتار به یس، پیام رونق / دیجی ریدو، مسعود همایونی / گیتار الکترونیک، احسان فرامرزی پور / گیتار فلامنکو، سارا نادری / رباب و دو تار، اعضای گروه موسیقی لیان:، حمید اکبری / دمام، تمپو و کاخن، حسین سنگسر/ دایره و دم دم، محمود بردک نیا / دمام و شیکر، مرتضی پالیزدان / ضرب و دایره، بهنام شهرکی / درامز پرگرامینگ و کیبرد، محمد کبیری / همخوان، آساره آستارکی و احمد قاید در همخوانی و آواز «لیان فلامنکو» در این آلبوم همکاری‌هایی را داشته‌اند.

این اثر همزمان در ایران توسط هنر شهر (شرکت ایرانگام) و در امریکای شمالی توسط شرکت جمی موزیک رکوردز کانادا منتشر خواهد شد و پخش بین المللی آن نیز بعهده شرکت لبینا رکوردز امریکا می‌باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1392 - 16:39

دیدگاه‌ها

یکشنبه 24 شهریور 1392 - 21:39

افرین....خیلی خیلی خوب و جالب بود.....من که منتظرشم.

شنبه 6 شهریور 1395 - 22:33

امروز بوشهر بعنوان پایتخت موسقی بندری جنوب برای همگان شناخته شده و معروف هست.. در این راه گروهای هنری و موسقی بندر بوشهر زحمات زیادی کشیدند از جمله گروه لیان و استاد ارجمند محسن شریفیان...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «دینگو مارو»، اثری متفاوت از گروه «لیان» منتشر می شود | موسیقی ما