برنامه یاد بعضی نفرات
 
علی قمصری
کنسرت رویش اجرا شد؛
تقدير علی قمصری از حسین علیزاده در كنسرت رويش
موسیقی ما - تقدير قمصري از حسين عليزاده و آرزوي نزديكي دل هاي اهالي موسيقي به يكديگر از جمله اتفاقات شب آخر كنسرت علي قمصري در تالار رودكي بود.علي قمصري و گروهش شب گذشته در حالي سومين اجراي متوالي خود در تالار رودكي را با عنوان«رويش» به روي صحنه بردند كه ميهماناني چون حسين عليزاده، علي ترابي(مدير عامل انجمن موسيقي ايران) و بسياري از دوستداران موسيقي بيننده اين برنامه بودند.

قمصري در اين كنسرت كه در سه بخش سازي به روي صحنه رفت بخش هايي از جديدترين ساخته هايش را به اجرا در آورد؛ ساخته هايي كه با سه تركيب سازي«تار، عود و تنبك»، «ني، كمانچه و دف» و همنوازي« تار، عود، تنبك، ني، كمانچه و دف» به اجرا در آمد.

البته قمصري در بخشي از اين كنسرت در كنار اجرا به ايراد سخناني نيز پرداخت و گفت: نسل گذشته موسيقي ما بنا به دلايل مختلفي طي سال هاي گذشته از هم فاصله گرفته اند و ما نيز كه شاگردان آنها هستيم نيز اينچنين شده ايم و البته اين موضوع باعث شده رنگ ها و سليقه هايي از موسيقي به وجود بيايد كه زيبا است.

اين آهنگساز در ادامه افزود: منتهي در اين مقطع زماني به گمانم مي بايست هم نسل اساتيد ما و هم خود ما در كنار يكديگر قرار بگيريم و فاصله ها را نسبت به يكديگر كم كنيم. اين كنسرت امشب نيز با همين هدف برگزار مي شود و ما البته سردمداران اين انديشه و حركت نيستيم؛ بلكه قصد داريم بنا به بضاعت خودمان در اين مسير گام برداريم.

وي همچنين تصريح كرد: قمصري در ادامه سخنانش اشاره اي نيز به ضعف نظام آموزشي كرد و گفت: زماني بود كه وقتي من نوعي نزد يكي از اساتيد آموزش نوازندگي تار مي ديدم وقتي مي خواستم به هر دليلي نزد استاد ديگري بروم مي بايست تمام آنچه را كه از استاد قبلي آموخته بودم به كناري مي گذاشتم و يكبار ديگر از صفر شروع مي كردم. چنين وضعيتي نشان از ضعف نظام آموزشي ما دارد كه مي بايست حتما براي نسل هاي آينده كه در قبالشان مسئول هستيم اصلاح شود.

علي قمصري ادامه داد: امشب مي خواهم از هنرمندي نام ببرم و تقدير كنم كه سال ها با صداي ساز او در تنهايي هايم لذت برده ام و او كسي نيست جز حسين عليزاده؛ همچنين استاد ديگري در اين جمع حضور دارد كه سال ها از محضر او آموخته ام و امشب دوست دارم از زحماتش قدرداني كنم؛ اين استاد محمدرضا ابراهيمي است كه از او سپاسگذارم.

پس از اجراي بيز برنامه نيز قمصري در ميان تشويق هاي حاضران از سن پايين آمد و ضمن اهداء دسته گلي به حسين عليزاده از او تقدير كرد.
منبع: 
پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392 - 15:06

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 - 11:20

کنسرت بی نظیری بود...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تقدير علی قمصری از حسین علیزاده در كنسرت رويش | موسیقی ما