برنامه یاد بعضی نفرات
 
«همایون خرم» با بدرقه اهالی موسیقی راهی خانه ابدی شد
گزارش تصویری و ویدئویی سایت موسیقی ما از این مراسم را اینجا ببنید؛
«همایون خرم» با بدرقه اهالی موسیقی راهی خانه ابدی شد
موسیقی ما – بهمن بابازاده :‌ پیکر همایون خرم صبح امروز و با حضور جمع کثیری از دوستداران این هنرمند و اهالی و چهره های موسیقی از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

در ابتدای این مراسم سید عباس سجادی سخنانی را درباره استاد گرانقدر موسیقی کشور بر زبان آورد و در ادامه بزرگانی چون «داودی گنجه ای»، « فرهاد فخر الدینی» و «علی مرادخانی» به ایراد سخرانی پرداختند. هر کدام از این بزرگان خاطرات مشترکی را که با همایون خرم در همه این سالها داشتند را با غم محسوسی که در صدایشان موج می زد بازگو کردند و در این بین برخی سخنان فرهاد فخرالدینی با استقبال حاضرین رو به رو شد:« استاد صبا هنرمندانی از قبیل تجویدی و همایون خرم را تربیت کرد و آنها خیلی چیزها را از استاد صبا آموختند. با عشق و همدلی پیش رفتند و توانستند قطعات پر خاطره ای را خلق نمایند. آثاری که روان اند و دلنشین و ماندگاری زاید الوصفی را به خود دیده است.»

در ادامه این برنامه علیرضا قربانی برای اجرای زنده به پشت تریبون رفت تا با همراهی نی استاد «محمد موسوی»، به اجرای برنامه بپردازد. این خواننده قبل از اجرای زنده اش رو به جمعیت حاضر گفت :‌«اخلاق مداری جناب خرم برای من بسیار مهم بود .زنده یاد خرم همیشه اخلاق را مد نظر داشت و از آن خارج نشد ومعتقد بود اخلاق در جایی می‌تواند فراتر از قانون باشد.»

قربانی از اواسط اجرای «رسوای زمانه» نتوانست بر غلیان احساساتش فائق آید و همین باعث شد بغضش پاره شود و دیگر توانایی خواندن نداشته باشد. اشکهای قربانی بی صدا و آرام از گونه هایش جاری شدند تا جمعیت زیادی که در محوطه تالار رودکی جمع شده بودند به جای این خواننده، این قطعه پر خاطره را همخوانی نمایند.

پس از اجرای پر احساس علیرضا قربانی، «محمد اصفهانی» پشت تریبون قرار گرفت تا در غم استادش بخواند. خواننده آلبوم «بی واژه» در ابتای صحبت هایش گفت :‌ «همایون خرم در مسیر موسیقی یک سالک و طی طریق کننده و مثال زدنی بود.امروز که در دست توام مرحمتی کن فردا که شوم خاک چه سود اشک ندامت».

دکتر اصفهانی همچنین قطعه ای را برای حضار اجرا کرد.

در ادامه این مراسم محمدرضا شجریان یک رباعی از خیام را اجرا کرد و همه حاضرین در برنامه را تحت تاثیر قرار داد و چشمانشان را اشکبار کرد. شجریان با اشاره به خاطرات مشترک زیادی که با همایون خرم در طول همه این سالها داشته، گفت :‌«با استاد همایون خرم بیش از 45 سال دوست بودیم و چه شب‌هایی که در استودیو‌های رادیویی کنار هم حضور داشتیم و به تهیه برنامه‌های رادیویی می‌پرداختیم. آن شب‌ها را فراموش نمی‌کنم و چهره پرمهر همایون خرم را از یاد نخواهم برد، او انسانی با اخلاق ‌، با حوصله و پر مهر بود. هنوز باورم نمی‌شود که جسم همایون از بین ما رفت. یک نفر آمد جلو و به من تسلیت گفت و بیان کرد: «خاکش بقای عمر شما باشد.» می‌خواهم بگویم چه بقایی که آدم دوستانش را از دست بدهد و کسی دیگر نمی‌تواند جای آنها را پُر کند. وقتی وارد مجلس شدم، فخرالدینی را با چشمان پر از اشک دیدم که می‌گفت این عزیز ما هم رفت. متاسفم که هنرمندان یکی پس از دیگری ما را ترک می‌کنند و زندگی بدون این عزیزان دیگر لطفی ندارد.»

  • احسان خواجه امیری، شهرام شکوهی و کامران رسول زاده به همراه امیر ارجینی و... از جمله چهره های موسیقی پاپ حاضر در مراسم بودند.
  • محمد میرزمانی و علی ترابی از جمله مسئولین موسیقایی حاضر در این برنامه بودند که در کمال تعجب هیچکدام از این مسئولین پشت تریبون قرار نگرفتند و سخنرانی نکردند.
  • حسام الدین سراج، بیژن کامکار، امیر بکان، پری ملکی‌، علیرضا مجابی، بیژن بیژنی‌، محمد علی شیرازی، تقی ضرابی،‌ حسین پرنیا ، امین الله رشیدی، انوشیروان روحانی، سالار عقیلی، غلام علمشاهی و ... بسیاری دیگر از چهره های سرشناس، از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 بهمن 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

Mas
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

باتشکر فراوان از بهمن بابازاده و سعید عبداللهی عزیز
استاد همایون خرم موزیسین زیست و موزیسین هم از دنیا رفت
روحش شاد و قرین رحمت
MAS

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

استاد همایون خرم هم رفت..، روحشون شاد .

ممنون از موسیقی ما.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

با سپاس از بهمن بابازاده و سعید عبداللهی که با امکانات بسیار کم و محدود فیلم خوبی ضبط کردند.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

استاد عزیز همین الان داشتم به یادتون آهنگ رسوای زمانه رو گوش میدادم روحتون بیش از پیش شاد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

روحشون شاد و یادشون گرامی...

ava
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:50

واقعا جای تاسف داره...2تن از بزرگان موسیقی رو از دست دادیم...روحشون شاد...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «همایون خرم» با بدرقه اهالی موسیقی راهی خانه ابدی شد | موسیقی ما