برنامه یاد بعضی نفرات
 
از «کارلوس سانتانا» تا «کریس دبرگ»!
قبل از همکاری سیروان و انریکو، دیگر همکاری‌های جهانی هنرمندان ایرانی و ستاره‌های خارجی متعلق به چه کسانی است؟
از «کارلوس سانتانا» تا «کریس دبرگ»!
موسیقی ما – بهمن بابازاده: خبر همکاری سیروان خسروی با «انریکو» خیلی زود دهان به دهان چرخید و رسانه‌ها و سایت‌های خبری خیلی زود به این جملات واکنش نشان دادند. پیگیری خبر، کار راحتی نبود و با توجه به اینکه هیچ منبعی برای تائید آن از سوی مدیران رسانه‌ای طرف اسپانیایی وجود نداشت، فقط خود سیروان بود که می‌شد صحت و سقم خبر را از او جویا شد.

طولی نکشید که بالاخره این خواننده جزئیات بیشتر را در اختیار سایت موسیقی ما قرار داد تا ماجرایی که در ابتدا، بیشتر به یک شوخی بامزه شبیه بود، به یک باره رنگ واقعیت به خود بگیرد. ولی در سالهای اخیر همکاری‌های دیگری هم بوده که هنرمندان ایرانی با ستاره‌های جهانی کنار هم قرار گرفته‌اند. چند نمونه از این همکاری‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • کریس آمد، رفت، و دیگر برنگشت!
همکاری جالب توجه گروه ‌آریان و «کریس د برگ» از جمله همکاری‌هایی بود که قطعا تا سالیان سال در اذهان هواداران «آریان» باقی خواهد ماند. این هنرمند که در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است، در آلبوم «دوستت دارم» این گروه و حضور در ویدئوی ویژه یکی از قطعات این آلبوم باعث شد دوستداران موسیقی ذهنیت خوبی از او در ذهنشان باقی بماند و محبوبیت «کریس» به یک باره در ایران چندین و چند برابر شود. این ماجرا به قدری مورد توجه قرار گرفت که زمینه کنسرت مشترک آریان و «د برگ» هم در ایران فراهم شد و این خواننده برای برگزاری برنامه زنده، سفری را هم به ایران داشته باشد. سفری پر سر و صدا و خبر ساز که تقریبا همه رسانه‌های ایرانی را درگیر خود کرد ولی برخی اتهامات واهی باعث شد این برنامه هیچوقت روی صحنه نرود و حسرت این اجرای ویژه تا همیشه در ذهن اهالی موسیقی باقی بماند.

  • کارلوس سانتانا و رضا یزدانی: «شاید وقتی دیگر»
رضا یزدانی قبل از انتشار آلبوم «ساعت ۲۵ شب» به یک باره خبر از همکاری‌اش با گیتاریست بزرگ و مشهور «کارلوس سانتانا» داد و ادعا کرد تمام صحبت‌ها و مذاکره‌ها صورت گرفته و این همکاری قطعا در البوم جدید او اتفاق خواهد افتاد.

اصرار به حضور این هنرمند جهانی به قدری جدی از سوی یزدانی عنوان می‌شد که همگان به این باور رسیده بودند که هیچ مشکلی در این بین وجود ندارد و موسیقی ایران تجربه‌ای جدید را قرار است از سر بگذراند. ولی هر چقدر که زمان انتشار این آلبوم نزدیک‌تر می‌شد آرام آرام اطلاع رسانی در این باره کمتر و کمتر شد تا جایی که به یک باره خبر رسید «سانتانا» به دلیل حضور در تور اروپایی خود از حضور در این آلبوم انصراف داده و به جای او قرار است «حامد بهداد» به عنوان خواننده مه‌مان در یک قطعه حضور داشته باشد!

  • «یاس» و آرزوهای جهانی
رپر پر آوازه ایرانی را باید جزو هنرمندانی دانست که بسیاری از رپر‌های بزرگ جهان خواهان اجرای مشترک با او بوده و هستند. ولی این خواننده تا به این لحظه بنا بر برخی سیاست‌های کاری‌اش ترجیه داده وارد این قبیل همکاری‌ها نشود و فقط در یک اثر به صورت دو صدائه با «علی گیتور» | (دی جی آن ور آبی)، کار مشترکی را منتشر کند. قطعه‌ای که در زمان انتشارش بسیار مورد توجه قرار گرفت و باعث شد سر و صداهای فراوانی در بین دوستداران این دو هنرمند بوجود بیاید.

  • همین امشب می‌میرم...
کامران رسول‌زاده را باید جزو هنرمندان باسواد موسیقی ایران دانست. او که کتاب شعرش در روزهای اخیر به چاپ دوم رسیده، در زمینه خواندن هم استعداد بالایی دارد و دو آلبوم رسمی او در بازار موسیقی باعث شده هواداران خاص خودش را اشته باشد.

رسول‌زاده سال قبل در اقدامی جالب توجه قطعه پر طرفدار «همین امشب می‌میرم» مراد ککیللی (خواننده ترکیه‌ای) را به صورت دوصدائه اجرا کرد که هم در رسانه‌های داخلی و هم در شبکه‌های ترک با استقبال مواجه شد. او با همین تک آهنگ توانست قابلیت‌های خود را نشان دهد تا بتواند با یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های فرهنگی ترک قرارداد همکاری ثبت نماید.

این قطعه که به صورت فارسی – ترکیه‌ای اجرا شده قرار بود سال گذشته در کنسرتی مشترک در ایران روی صحنه برود، به دلیل برخی اعمال سلیقه‌ها لغو شد تا خواننده مسلمان ترکیه‌ای نتواند در ایران روی صحنه برود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1391 - 00:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

زنده باد گروه آریان و کریس دی برگ

بیشترین افتخار ما اینه که با کریس دی برک همکاری کردند

افتخار <3

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خبر همکاری نیما وارسته با سامی یوسف

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

بقیه رو بیخیال؛ فقط سیروان!

SIRVAN" WE LOVE YOU 4 EVER"

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

شهرداد روحانی و یانی
آرش و شگی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

25 شب با سانتانا بی سانتانا بیست بود هیچکسم نمیتونه حرفی بزنه...
رضا عالی بوده
عالی هست
عالی خواهد ماند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

یادش بخیر وقتی این خبر توی وبلاگ هواداران آریان قرار گرفت من شوکه شده بودم . آریان همیشه باعث افتخار ایران بوده و هست . امیدوارم مسئولین هوای هنرمندان ایرانی رو داشته باشن . مخصوصاً ارشاد که 1 سال آلبوم همه رو نگه داشته . یه فرقی بین اونائی که لس آنجلس هستن ...با هنرمندان گل ایرانی باید باشه . خواننده مجاز یعنی کسی که همه خط قرمزها رو رعایت کرده تا الان . پس امیدوارم مسئولین اذیت نکنن . گروه آریان / رضا صادقی / بنیامین / محسن چاووشی و خیلی های دیگه واسه از تمام خواننده های اونور آبی خیلی بهتر هستن . به امید مجوز گرفتن آلبوم آریان باند و بقیه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

ضمنا آلبومسلام سامی یوسف در حال آماده سازی پخشه ولی اصلا خبری از نیما وارسته نیست.
فکر کنم توهمی بیش نبود که متاسفانه سایت موسیقی ما هم بر ان دامن زد!!!
امیدوارم متشر کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

دقیقا وقتی خبر همکاری سیروان با انریکه رو شنیدم یاد آهنگ و کلیپ پروسروصدای آریان و کریس دی برگ افتادم
اتفاق خیلی خوبی برای موسیقی ایران بود که هرچند بعدش واسه آریان مشکل ساز شد و کنسرت مشترک برگزار نشد....

سیروان ثابت کرده توانایی بین المللی داره این همکاری هم یه افتخار دیگه است.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

سلام
خبر همکاری اقای وارسته با اقای یوسف رو چرا تو این مطلب ذکر نکردین ؟ من از اقای بابازاده خواهش کردم و دوباره خواهش می کنم این مطلب رو هم به مطالب اضافه کنن !!!!!! ممنون
.........................هوادار نیما وارسته.................................

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

فقط آریان و عشقه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

همکاری و همخوانی گروه آریان با کریس دی برگ یکی از افتخارات بزرگ و ماندگار آریانی هاست.
هرچند حمایت لازم نشد و طبق معمول بی برنامه بودن مسئولین و یه سری صحبت ها شرایط رو تغییر داد

تبریک به سیروان عزیز امیدوارم بازم شاهد موفقیت های این چنینی باشیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

سلام
اتفاقا اصلا توهم نیست و این همکاری انجام شده ...مگه میشه هنرمند بزرگی مثل اقای وارسته ...حرفی که صحت نداشته باشه رو رسانه ای بکنن !!!!! این همکاری به علاوه اقای وارسته و موسیقی ما از طرف دیگران همکاران این البوم هم تایید شده ...فقط شما باور نکردین !!!! اونم بعد انتشار کلیپ ها و البوم باور می کنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

خانم آرزو
خبر همکاری نیما وارسته عزیز و سامی یوسف شایعه ای بیش نبود که بعدا توسط نیما تکذیب شد...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

سلام
تکذیب شد !!!!! کی تکذیب شد ..ما خبر دار نشدیم !!!! .. ....میشه لطفا تو کدوم سایت یا کجا تکذیب کردن ..به ما هم بگین ..ممنونتون میشم
...............هوادار نیما وارسته............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

شما چطور هواداری هستی که از هنرمند مورد علاقت خبر نداری!؟ خیلی وقته تکذیبشده این همکاری,اونوقت شما منتظر همکاری انجام نشده ای!؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

همکاری گروه آریان با خوانده مشهور ایرلندی ، کریس دی برگ یه ایده ی نو و متفاوت بود
و یک سورپرایز فوق العاده بزرگ و فراموش نشدنی واسه ی طرفداران گــــــــــــــروه آریان .
ما هم یه تبریک به سیروان عزیز و طرفدارانشون میگیم
امیدواریم همیشه موفق باشند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

دوست عزیز اتفاقا من به عنوان هوادار از هنرمند مورد علاقه م خبر دارم ..که میگم !!!!اگر منظورتون از تکذیب همون خبری که تو یکی از سایت ها زده بودن و مدیر برنامه های اقای یوسف این خبر و تکذیب کرده بودن و میگین ...بله اونو دیدم !!! و اتفاقا خیلی هم بحث کردیم ...ولی من حرف هنرمند مورد علاقه م رو قبول دارم ... و تا خودشون تکذیب نکنن ... از کس دیگه ای قبول نمی کنم ...
.........هوادار نیما وارسته ...........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

انوشیروان روحانی و گروه سکورپیونز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

باید اینم اضافه کنیم که یاس قدم های خیلی بزرگ دیگه ای هم برای موسیقی ایران برداشته..... اولین هنرمند ایرانی و پارسی زبان بود که موفق شد به بزرگترین شبکه ی جهان یعنی ام تی وی راه پیدا کنه و حتی تو نظرسنجی ام تی وی ایگیز به عنوان هنرمند منتخب هفته انتخاب بشه....واقعا باعث افتخاره این هنرمند

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:45

من که هم آریان را دوست داشتم و هم کریس دی برگ را وقتی هم این دو با هم کار مشترک اجرا کردن بی نهایت خوشحال شدم
امیدوارم این اتفاق های خوب ادامه دار باشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از «کارلوس سانتانا» تا «کریس دبرگ»! | موسیقی ما