برنامه یاد بعضی نفرات
 
تمام هدفم زنده کردن یاد و خاطره فریدون فروغی است
غم تنهایی منتشر شد؛
تمام هدفم زنده کردن یاد و خاطره فریدون فروغی است
موسیقی ما- لی‌لا رضایی: بهرام پاییز آلبوم غم تنهایی را به یاد مرحوم فریدون فروغی منتشر کرد. این خواننده که دوست و یاور فریدون فروغی در زمان حیات وی بوده با اعلام این خبر به سایت موسیقی ما گفت: این آلبوم را به یاد فریدون و برای یادمان وی ساخته‌ام.

پاییز در ادامه خاطر نشان کرد: عنوان این آلبوم، در واقع عنوان یکی از قطعات خوب و شنیدنی این مرحوم است که با صدای ماندگار خود آن را به خوبی اجرا کرده بود. من در این آلبوم نه برای تقلید، بلکه برای یادآوری صدای این هنرمند و زنده کردن صدای او برای نسل جوان‌تر به چنین کاری اقدام کرده و آثار وی را بازخوانی و بازتنظیم کرده‌ام.

وی ادامه داد: «غم تنهایی» شامل ۷ قطعه است که «قوزک پا»، «تنگنا»، «زندون دل»، «ماهی خسته»، «غم تنهایی»، «محمد» و «همیشه غایب» عنوان این قطعات هستند. به گفته وی بازتنظیم قطعات این آلبوم توسط امیر جاویدان انجام شده است.

وی در خصوص انتخاب آثار این خواننده گفت: مرحوم فریدون فروغی از دوستان نزدیک و صمیمی من بود و من نه برای تقلید بلکه برای ارداتی که به ایشان داشتم و نیز صرفا به دلیل علاقه شخصی‌ام به این خواننده و آهنگ‌هایش به خواندن آن‌ها اقدام کرده‌ام.

پاییز در ادامه درباره زمان تنظیم و بازخوانی مجدد این آلبوم گفت: تنظیم مجدد آن‌ها توسط امیر جاویدان و بازخوانی آن‌ها توسط من، سه سال زمان برد و سعی کردم علاوه براینکه کار‌ها را تنظیم مجدد کردهی‌ایم، به اصل آهنگ‌ها و سبک مرحوم فروغی وفادار بمانم.

وی همچنین گفت: تنظیم‌های قطعات این آلبوم با تنظیم‌هایی که مرحوم فروغی اجرا کرده بود، بسیار متفاوت است. تمام حس و حال و هوای کار‌ها رعایت شده ولی نهایتا سعی کرده‌ام با صدای خودم بخوانم و نیز به اصل اثر وفادار بمانم. چرا که تمام هدفم زنده کردن یاد و خاطره مرحوم فروغی و صدای خوب ایشان به نسل جدید است.

وی ادامه داد: برای تنظیم این قطعات از یک سری ساز‌ها مثل فلوت و گیتار و... بهره برده‌ایم و رنگ کار حال و هوای خاصی پیدا کرده است اما سعی کرده‌ایم تنظیم‌های به روزتری را به کار ببریم و بسته به شرایط روز آن‌ها را ارائه کنیم.

تمام حال و هوا و فضای کلی قطعات فروغی در این آلبوم حفظ شده و تنها با اضافه کردن یک سری از ساز‌ها سعی کرده‌ایم رنگ و بوی تازه تری به ان‌ها بدهیموی در پایان گفت: خیلی‌ها براین باور بودند که من نباید به چنین کاری اقدام می‌کردم اما من همه تلاشم این بود که دینی که نسبت به وی دارم را ادا کنم و این کار را کردم.

این آلبوم توسط شرکت ایرانگام منتشر شده است و در بازار موجود است و همه می‌توانند از فروشگاه‌ها آن را خریداری کنند.

قطعه محمد در این آلبوم اما بر اساس شعری از محمدعلی شیرازی و آهنگ و تنظیم مسعود میردامادی اجرا شده است. نوازندگان این آلبوم را امیر جاویدان (گیتار و کیبورد) و افسانه افشار (فلوت) تشکیل می‌دهند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1390 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:50

چرا این آلبوم در قسمت آلبومهای منتشر شده نیست
فراموش کردین بذارین؟

جمعه 27 شهریور 1394 - 13:13

زنده باد زنده یاد جناب فروغی

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تمام هدفم زنده کردن یاد و خاطره فریدون فروغی است | موسیقی ما