برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «شمس» برای يادبود مشکاتيان يکی از قطعه‌هايش را اجرا می‌کنند
گروه «شمس» به سرپرستی کی‌خسرو پورناظری در تور کنسرت آمريکا
گروه «شمس» برای يادبود مشکاتيان يکی از قطعه‌هايش را اجرا می‌کنند
گروه «شمس»، به‌سرپرستی كی‌خسرو پورناظری كه هم‌اكنون در حال برگزاری تور آمریكایی خود به نام «برای ایران» است، در اجراهای خود به‌یاد درگذشت پرویز مشكاتیان یكی از ساخته‌های او را اجرا می‌كنند.

كی‌خسرو پورناظری به مناسبت درگذشت مشكاتیان علاوه‌بر اجرای یكی از آثار این آهنگ‌ساز برجسته‌ی كشورمان در كنسرت‌هایشان، پیام تسلیتی ارسال كرده است.
او در پیام خود آورده است: «رگبارِ حادثه، چون فراز و فرودِ ریزشِ ماتم، بجانِ شنیداری، واقعه را بس جان‌گداز خبر داد. شگفتا از این حول انگیز كار، كه چه جای سكوت بود و چه وقت خاموشی، چگونه مرگ را بخود خواند و پذیرا شد، در زمانی كه شعله- فریادِ هنر باید گوش جهانیان را به شنیدن وادارد و هنر ایران زمین، پاس و پذیرشی از سوی جهانیان فراچنگ آرد، چه جای سكوت و خاموشی، بویژه آن انگیزه شورآفرینی و دردِ وطن خواهی: نه كه او را می‌باید پابرجا و استوار می‌داشت؟ افسوس بر شرارِ دودِ شعله سوزِ دردِ بزرگی كه تاب و توان‌سوز، مستانگی را بجامِ زهرگینِ سوداكُش، پناهی می‌جست و مفرّی بر غمِ بزرگِ روزگار، كه اورا بی تاب و پرشتاب- با آن اندیشه نابِ هنری- سوی خاموشی رهسپار كرد.
او در ادامه پیام خود آورده است: «نبوغِ خلاق‌اش او را در نوجوانی بر قله هنر تثبیت كرد و از آن پس در اوج، موجا موجِ هنر را درمی‌نوردید و بزرگی از بزرگانِ نوا و ساز و سرود گردانید با آثاری ماندگار در ردیفِ جاودانه‌ی هنر-مردانِ این راه .
دریغا كه در سنینِ كمال بود و دریغا كه در این كمال، چه ناشنیده آثار می‌باید می‌ساخت، اما صد افسوس كه دیگر چنین گشت و آتشی از داغِ ناباورانه، بردلِ اهالی هنر نهاد.تا باز پس از چه زمانی مامِ وطن، پرویزی دیگر برای هنر بپروراند.
به آوا و آيين عزیز و خانواده ارجمندِ شجریان تسلیت می‌گوییم و خود را شریك اندوهتان می‌دانیم.
منبع: 
فارس
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1388 - 00:00

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «شمس» برای يادبود مشکاتيان يکی از قطعه‌هايش را اجرا می‌کنند | موسیقی ما