برنامه یاد بعضی نفرات
 
استاد کیخسرو پورناظری با همراهی گروه شمس در بیستون روی صحنه رفت
یادی از بزرگان موسیقی کرمانشاه در کنسرت شمس
موسیقی ما - گروه موسیقی شمس به سرپرستی استاد «کیخسرو پورناظری» در حالی در بیستون کرمانشاه روی صحنه رفت که این استادِ برجسته‌ی تنبور و آهنگساز، یادِ بزرگان موسیقی کرمانشاه را زنده کرد؛ در ابتدای این برنامه، استاد «کیخسرو پورناظری» به این نکته اشاره کردند که «حاجی خان ناظری» بنیان گذار موسیقی در کرمانشاه بوده و باعث ادامه‌ی نسل موسیقی کرمانشاه توسط ناظری ها و پورناظری ها بوده است؛ او همچنین یادی از نصرت الله خان ناظری و حسن آقای ناظری - پدر شهرام ناظری- کرد.
 
 همان‌طور که انتظار می‌رفت، این برنامه با استقبال بسیار مردم کرمانشاه روبه‌رو شد. برنامه در دو بخش موسیقی تنبور و کردی برگزار شد، قطعات بخش تنبور با آهنگسازی کیخسرو و تهمورس پورناظری بودند و در آن قطعاتی چون ساربان، راز، مستان سلامت می کنند، همراز، دیوانه شو، ای ماه به روی صحنه رفتند؛ همچنین قطعات بخش کردی با آهنگسازی کیخسرو، تهمورس و سهراب پورناظری بودند که از جمله‌ی آن می‌توان به قطعات آمان آمان، شیرین، لیبلی گلی، آی وی یو اشاره کرد.
 
این برنامه با حضور بزرگانی چون پتو کرمانشاهی، یدالله عاطفی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رییس سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه و استاد حمید اصغرپور برگزار شد. این گروه همچنین در شب‌های موسیقی بارانا در نیاوران نیز به اجرای برنامه پرداخت؛ آن برنامه در دو بخش برگزار شد. بخش اول برنامه، سه‌نوازی همراه با تهمورس و سهراب پورناظری بود و بخش دوم گروه‌نوازان تنبور،‌ این استاد موسیقی را همراهی می‌کردند. همنوازان تنبور در این برنامه تهمورس و سهراب پورناظری، حسین رضایی‌نیا، کاوه گرایلی، آیین مشکاتیان، خورشید دادبه،‌ سپند دادبه، نیکناز میرقلمی و علیرضا جوادی بودند.
 
«شب‌های موسیقی بارانا» به دبیری «تهمورس پورناظری» از 22 شهریور ماه در بیستون کرمانشاه آغاز شد و امشب با اجرای «سهراب پورناظری» و «آنتونیو ری» به اتمام می‌رسد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1395 - 15:45

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادی از بزرگان موسیقی کرمانشاه در کنسرت شمس | موسیقی ما