برنامه یاد بعضی نفرات
 
فقط گاهی وقت ها...
پرونده آلبوم ساعت 9 (سیروان خسروی)
فقط گاهی وقت ها...
[ سما بابايي ]

گاهي وقت ها مي شود اميدوار شد. مي توان آلبومي را گوش كرد و فهميد كه خالق آن تلاش كرده است تا اثري متفاوت خلق كند. كاري جديد. مهم نيست كه نتيجه چه باشد، مهم اين است كه كسي به شعور مخاطبش احترام گذاشته و تلاش كرده است. حالا اگر نتيجه هم خوب شد كه ديگر همه چيز عالي است. «ساعت 9» سيروان خسروي تمام اين حس ها را به آدم مي دهد. اين حس را كه در فضايي كه يك آلبوم موسيقي با يك كيبورد شكل مي دهد و چند ترانه بي مايه، ‌موزیسینی اين زحمت را به خود داده است كه چند سالي وقت بگذارد تا آلبوم خودش را به بازار موسيقي عرضه كند. از نوازندگان برجسته استفاده كند و آلبومي منتشر كند كه به استانداردهاي موسيقي پاپ نزديك باشد. او مراحل ساخت اين آلبوم را از سال ۱۳84 آغاز کرد و حالا بعد از چهار سال آن را منتشر کرده است. به همين خاطر است كه مي شود گفت او تا حد زيادي به هدفش رسيده،‌ هر چند از كسي كه از سنين كودكي آموزش آكادميك موسيقي ديده است، انتظار بيش از اين هم مي توان داشت. انتظار اين كه تلاش او براي بالا بردن سطح سليقه مخاطبي كه تا حد ممكن افت كرده است ، بيشتر باشد. چه در آثاري كه خود به عنوان خواننده منتشر مي كند و چه در آثاري كه به عنوان تنظيم كننده در آن ها فعاليت دارد و انتظار اين كه اثري با قدرت بيشتري منتشر كند. به خصوص اين كه او از شاگردان گذشته و دوستان كنوني كاوه يغمايي است كه خود به عنوان يكي از محورهاي موسيقي راك ايران است. از تمام اين حرف ها گذشته مي توان «ساعت 9» را گوش داد و با ترانه هاي زيبايش كمي به زندگي اميدوارتر شد. در كنار تمام اين ها اما همچنان يك افسوس باقي مي ماند. اين كه براي جذب مخاطب هيچ كدام از اين ها مهم نيست، يعني اهميت چنداني ندارد. انگار براي تبليغ يك محصول فرهنگي بايد از همان شيوه هاي تبليغات تجاري بهره برد. به طرح آلبوم او دقت كرده ايد،‌ عكسي زيبا از خواننده اي جوان با بك گراندي زيباتر.
منبع: 
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 اردیبهشت 1388 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

خوبه دیگه سیروان باهاتون مصاحبه کرد بایدم انقدر ازش تعریف کنید.از البوم بنیامین خوشم نیومد ولی مطمینم اگه اونم باهاتون همکاری می کرد انقدر ازش تعریف می کردیدموسیقی ما :‌ دوست عزیز به زودی می توانید گفت و گوی جدیدی از بنیامین را در سایت موسیقی ما ببینید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

خانم بابایی میشه بپرسم که شما تو تاریخ موسیقی پاپ ایران چی شنیدید که: "هر چند از كسي كه از سنين كودكي آموزش آكادميك موسيقي ديده است، انتظار بيش از اين هم مي توان داشت"

قسمت آخر هم جالب بود. پس انتظار دارین عکسی زشت با بکگراندی زشت تر استفاده بشه که ....

این پرونده ها جهت تخریب سیروان خسروی به نظر میاد.
امثال سیروان برای این مملکت حیف هستن.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

واقعاً سیروان خیلی حرفه ای و خاص کار میکنه

من از آلبوم ِش بسیار لذت می برم. بسیار عالی ِ،

امیدوارم شرایط برگزاری کنسرت مهیا بشه و ما بتونیم سیروان عزیز را روی صحنه ببینیم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

به نظر من آلبوم سيروان بد نبود. يعني اصلا اين قدر كه شما مي گيد خاص و فوق العاده نبود! آلبوم بنيامين خيلي بهتر بود. بنيامين به شرايط روز دنيا نزديك تر از سيروانه. اين رو ميشه از تعداد طرفداراي غير ايراني بنيامين در مقابل سير.ان فهميد... سبكي كه سيروان داره كار مي كنه تو دنيا خيلي وقته كه قديمي شده.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من با فرشته جان موافقم. چون که سبک سیروان توی ایران خیلی کار نشده منتقدش هم نیست! چون کسی ازش سر در نمیاره بی خودی ازش تعریف می کنن! در حالی که اگه بدی یه نفر این کاره کارشو تحلیل کنه از 100، 10 هم نمی گیره!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

بنیامین کجا. سیروان کجا. سیروان موزیکش مثل موزیک روز دنیاس. بنیامین که طفلک خیلی خیلی از این جریان عقبه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

چرا شما دوستان به طرفداری های تعصب گونه خود پایان نمی دهید. لازم میدونم این نکته رو قبل از صحبت هام بگم که از نحوره نوشتار من اینطور بداشت نکنید که من طرفدار خواننده ی خاصی هستم. من تعصب خاصی رو خواننده هایی که ازشان اسم میبرم ندارم.

دوستی میگفت، سبک سیروان تو ایران زیاد کار نشده نمی شه در موردش قضاوت درست کرد. شما دوست عزیز هیچ به این موضوع فکر کردید که چرا این نوع سبک از موسیقی در ایران کار نشده؟ دلیلش همین بیگانه بودن مردم ایران با موسیقی روز دنیا هست.

دوست عزیز دیگه میگفت که این نوع سبک از موسیقی در ایران تازگی داره و در دنیا خیلی وقته که کنار گذاشته شده است.
دوست عزیز، شما یا با موسیقی جهان بی گانه هستید یا از روی طرفداری تعصبانه این حرف را می زنید. در دنیا الان حرف اول و آخر را سبک Rock و R&B میزندند. با اندکی دقت میشود فهمید که موسیقی سیروان به سبک Rock میل دارد و موسیقی بنیامین به سبک R&B ! منتهی در این امر بنیامین بسیار محتاتانه و کنترل شده به سمت این سبک رفته! همانند همان کاری که چاوشی کرد. چاوشی با لحنی کاملاً کنترل شده به سمت سبک Rock رفت ، و در واقع یه جورایی شاید ناخواسته به سبک soft Rock نزدیک شد. در واقع اگر بنیامین و چاوشی کمی بر جسارت خود می افزودند شاید اتفاقات خیلی بهتری براشان می افتاد. جسارتی که سیروان در کارهایش، اون رو بارها نشون داده. در همین آلبوم اخیر در تراک چهار شاهد یک تراک کاملا Rock هستیم که کمتر میشود به آن برچسب پاپ رو زد. چه از نظر اجرا، چه از نظر ملودی، و چه از نظر تنظیم این تراک یه تراک راک به تمام معنی است.

بنیامین هم آلبومش به معیار های موسیق نزدیک هست. استفاده اون از اینترو ، اوترو و سمپل تراکها در آلبومش جدیدش توانسته چیدمان آلبومش رو با معیار های روز جهان مطابقت بده.
--[سمپل تراکها همان تراکهای تایم پایین آلبوم بنیامین هستند که برای نمونه در آلبومش استفاده کرد. استفاده از این نوع ترکها باعث می شود، در کارهای بعدی شنونده اثر نهایی ارتباطی با کارهای قبلی خواننده بر قرار کند. از این دست کارها در قبل با آوردن بیت یا ابیاتی در اینسرت آلبوم ها توسط خواننده ایجاد می شد که با گذشت زمان پای خود را به درون آلبوم باز نموده است. به عنوان مثال در ایران اگر یادتون باشه، چند سال پیش سعید شهروز در یکی از آلبوم های خودش بیتی رو در اینسرت به چاپ رسوند که در آلبوم بعدی به اجرا در اومد. بگزریم.]--
از این رو باید این اتفاق رو در موسیقی ایران ارزشمند دونست. و به بنیامین بابت همچین کاری تبریک گفت.

با نقد خانم بابای هم در مورد اینسرت آلبوم مشکل دارم. در همه جای دنیا این اتفاق می افته. تازه اینسرت یکی از این کارهاست. خواننده ها در سرتا سر جهان برای فروش بیشتر آلبومشون دست به کارهایی خیلی بیشتری می زنند، از جمله دادن تک تراکها در کنار آلبوم یا دادن ویدیو کلیپ و یا سفر به نقاط مختلف و حضور در مراسم و جشنواره ها برای تبلیغ آلبوم خود استفاده می کنند. تو ایران که چنین چیزهایی معنی نمی ده خواشا شما به حداقل تبلیغات یعنی اینسرت خوب و زیبا گیر ندید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من با نظر محمد موافقم آلبوم این دوتا عزیز رو گوش دادم و متاسفانه از بنیامین اونطور که انتظار میرفت چیزی شنیده نشد البته بیشتر خطا در تنظیم بود و میکس و مستر کار البته این از نظر منه.
ولی سیروان به موزیک روز خیلی خیلی نزدیکتره یکی از دوستان گفته بود که این موسیقی تو دنیا از مد افتاده بهتره این دوست عزیز یه ذره کارای Armin Van Buuren و Tiesto و خیلیای دیگه که جزوه خداهای موزیک ترنس تو دنیان رو گوش بدن تا متوجه فرق کار این دو عزیز بشن

و در آخر آرزوی موفقیت می کنم برای بنیامین عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

من معمولا کم از آلبومی 100 درصد خوشم میاد. مثلا یکیش تو خیال کردی بری بود و یکیش آلبوم آریان 3 و....
اما این آلبوم واقعا عالی و بی نقص بود و واقعا از سیروان عزیز ممنونم که برای شعور شنونده ارزش قائله و تمام توانش رو برای بالا بردن فرهنگ موسیقی ایران به کار میبره... همون کاری که کاوه یغمایی برای بالا بردن سواد مردم از موسیقی راک انجام داد... به هرحال سیروان هم شاگرد کاوه بوده دیگه.......

در هرحال عالیه..ممنونم سیروان عزیز

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

be nazaram sirvan 1 sabk khasy dare ke hata singer haye beinolmelaly ham be pash nemiresan che berese be benyamin

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

Vaghean moghayese Karaye Benyamin Ba sirvan Man Yekio Mikhandoone!!!Aslan Kare 2rosti Nist....

M.R
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

به نظر من ، سیروان یکی از بهترین آهنگساز ها و خوانندگان پاپ ؛

در داخل و خارج از ایرانه.

"دوسست دارم سیروان"

M.R

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

Karesh Harf Nadare

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 17:35

midoonin mano doostam kheili ba mousicaye sirvano XaniaR hal mikonim chan baram konsertesh raftiiim khola3 ma ke dooseeeeesh darimm!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فقط گاهی وقت ها... | موسیقی ما