برنامه یاد بعضی نفرات
 
آئین نکوداشت محمدهاشم احمدوند (مدرس و خواننده‌ی پیش‌کسوت) برگزار شد
عبدالحسین مختاباد:‌ تقدیر این بود که ما شاهد بازاری باشیم و استاد احمدوند پرده‌نشین
موسیقی ما - آیین نکوداشت محمدهاشم احمدوند از مدرسان و خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایران با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان برگزار شد.
 
تعدادی از هنرجویان با همراهی جمعی از هنرمندان شناخته شده و تاثیرگذار حوزه موسیقی ایرانی با برگزاری یک مراسم که اجرای آن بر عهده سید عباس سجادی بود، از مقام هنری محمد هاشم احمدوند مدرس و خواننده پیشکسوت موسیقی ایران قدردانی کردند.
 
علی اصغرشاه زیدی از هنرمندان پیشگام موسیقی ایرانی در این مراسم ضمن ذکر خاطراتی از همکاری اش با محمد هاشم احمدوند بیان کرد: «جدای از درک آواز و شعرشناسی، احمدوند حالات روحی و درونی و آرامش خاصی دارد که من حالات او را هم بسیار دوست می دارم.»
 
حسام الدین سراج خواننده موسیقی ایرانی هم پس از صحبت های شاه زیدی گفت: «روزی درتلویزیون یک جوان بلندبالا را دیدم که آواز می خواند. او از شهرستان آمده بود و تصمیم داشت تا در صدا و سیما استخدام شود. من از او خواستم کمی برایم آواز بخواند و او آوازی در دستگاه همایون خواند. از بس که خوب می خواند من به پهنای صورت اشک می ریختم.»
 
عبدالحسین مختاباد خواننده موسیقی ایرانی نیز با ذکر خاطراتی از دوران همکاری اش با محمد هاشم احمدوند بیان کرد: «از سال های کلاس های استاد کریم صالح عظیمی تقدیر این بود که ما شاهد بازاری باشیم و استاد احمدوند پرده نشین.»
 
سهیل محمودی شاعر وترانه سرا نیز در این مراسم نکوداشت گفت: «هاشم احمدوند از جمله خوانندگان و هنرمندانی است که بیش از همه شعر حفظ است و درک عمیقی از شعر قدما و معاصر دارد.»
 
علیرضا پورامید روزنامه نگار و پژوهشگر موسیقی هم در بخش دیگری از مراسم از سلوک خاص استاد احمدوند و حضورش در کلاس های مرحوم دولابی گفت و اظهار کرد: «همه آنهایی در محضر این عارف بودند از آن کلاس ها بهره درست نگرفته اند اما احمدوند از آنهایی است که درویشی و سلوک و آرامش ویژه ای دارد.»
 
اجرای چند قطعه موسیقایی با نوازندگی تار رضا موسوی زاده و خوانندگی عبدالحسین مختاباد، سخنرانی منصوره ثابت زاده پژوهشگر موسیقی اقوام ایران، اجرای موسیقی با خوانندگی غلامرضا رضایی و نوازندگی تار رضا موسوی زاده، سخنرانی سعید خلج خواننده موسیقی ایرانی، غزل خوانی محمد سلمانی شاعر، اجرای تک نوازی کمانچه توسط هادی منتظری، اجرای تصنیف لری و یک قطعه آوازی توسط هاشم احمدوند با همراهی پسرش حسین احمدوند از بخش های مختلف این مراسم نکوداشت بود که به همت سید یوسف مناجاتی برگزار شد.
 
محمد هاشم احمدوند از جمله هنرمندانی است که موسیقی و آواز را از ملایر آغاز و به راهنمایی برادر بزرگترش قاسم برای ادامه و تکمیل آموخته ها به تهران آمد. حضور در دوره کامل ردیف های آوازی نزد کریم صالح عظیمی درکلاس های رادیو، آشنایی با شیوه آواز اصفهان نزد حسین عمومی، تلمذ در محضر علی اصغر شاهزیدی و فراگیری نوازندگی تار نزد هنرمندانی چون محسن نفر و محمدرضا لطفی بخشی از پیشینه فرهنگی هنری این هنرمند را تشکیل می دهند.
 
تولید آلبوم «خنیاگران»، تدریس در حوزه موسیقی آوازی با راهنمایی های رامبد صدیف و فخری ملک پور، برگزاری کنسرت های متعدد در ایران و کشورهای دیگرو همکاری با رادیو فرهنگ و رادیو نوا به عنوان کارشناس آواز بخشی از فعالیت های این هنرمند در عرصه موسیقی هستند.
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 12:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عبدالحسین مختاباد:‌ تقدیر این بود که ما شاهد بازاری باشیم و استاد احمدوند پرده‌نشین | موسیقی ما