برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از حواشی فیلم کنسرت زاهدان و در مصاحبه با «موسیقی ما» مطرح شد
گرشا رضایی: پس از بیست سال کار حرفه‌ای این وصله‌ها به من نمی‌چسبد
موسیقی ما طی روزهای اخیری فیلمی از کنسرت «گرشا رضایی» در شهر «زاهدان» در حال بازنشر در میان صفحات مختلف است که در آن عنوان شده این خواننده به یک مخاطب توهین کرده است. گرشا رضایی در این ویدیو پاسخ یکی از مخاطبانی که در سالن حضور دارد و ادعا دارد که گرشا رضایی پلی‌بک خوانده است را می‌دهد. انتشار این ویدیو و تحلیل‌ افراد مختلف درباره آن بهانه‌ای شد تا سراغ گرشا رضایی برویم و اصل ماجرا را از او جویا شویم. این خواننده پس از کنسرت سیزدهم تیر خود در تهران در مصاحبه اختصاصی با «موسیقی ما» جزئیات اتفاقات کنسرت زاهدان را تشریح کرد.

گرشا رضایی ابتدا درباره حواشی کنسرت زاهدان و فیلمی که از آن منتشر شده بود به خبرنگار «موسیقی ما» گفت:«یک پسر نوجوانی در کنسرت زاهدان حضور داشت و از ابتدای برنامه مشغول مزه‌پرانی بود. عوامل اجرایی می‌گفتند که او پس از هر تمسخری که با صدای بلند مطرح می‌کرد گوشی در دستش و منتظر شنیدن و ضبط جواب بود. او از ابتدای کنسرت مشغول خندیدن و تمسخر اعضای ارکستر و من بود. این اتفاق چندین مرتبه تکرار شد و من مدام حوصله کردم و حتی به نیروهای حراست اشاره کردم که او را از سالن بیرون کنند. اواسط برنامه پس از چندین مرتبه تمسخر و خنده و حرف‌های ناشایست گفت که پلی بک نخون! به او گفتم که اصلاً می‌دانی معنی پلی بک چیست و می‌توانی روی استیج توضیح بدهی؟ نکته مهم هم این است که آن فیلمی که منتشر شده کاملاً مشخص است که از چند بخش کنسرت ضبط و کنار هم وصل شده است. در ادامه من هم دیدم که سکوت کرد و نیامد و به او گفتم که انتقاد باید در جایگاه درستش مطرح شود. حرف ناسزا فقط فحش‌های رکیک نیست. ناسزا یعنی من به شما که روزنامه نگار هستید بگویم بلد نیستی ننویس! این هم فحش محسوب می‌شود چرا که من ژورنالیست نیستم. اگر من منتقد روزنامه نگاری باشم می‌توانم بگویم که شما به عنوان یک روزنامه نگار، اشتباه نوشته‌اید.»

گرشا رضایی در ادامه گفت:« در همان کنسرت باز هم من اشاره کردم که ایشان را از سالن بیرون کنید اما چنین اتفاقی رخ نداد و باز هم او مشغول تمسخر در سالن بود. توجه داشته باشید که او وقتی آن حرف‌ها را می‌زد، گوشی دست خودش و مشغول ضبط بود و از همان اول با برنامه قبلی منتظر جواب بود تا ضبط کند. من یک انسان و یک مرد هستم و هرگز اجازه نمی‌دهم کسی بدون هیچ دانش و جایگاهی من را مورد تمسخر قرار دهد. هرگز شرف و شخصیت خودم را به یک آدمی که صرفاً بلیت خریده و در سالن است نمی‌فروشم. برخی دم از احترام به مخاطب می‌زنند اما من از همین دوستان سوال می‌کنم که اگر مخاطب به شما فحش رکیک بدهد باز هم شما موظف به احترام هستید؟ هرگز اینطور نیست چرا که مثلاً فرض کنید به وزیر مملکت فحاشی شود و بعداً بگویند که شما به عنوان وزیر نباید پاسخ بدهید! بحث جایگاه وزیر یا هنرمند یا هر شخص دیگر نیست، به عنوان یک انسان باید به آن شخصی که حد خودش را نمی‌داند پاسخ بدهید و از خودتان دفاع کنید.»

این خواننده سپس اعلام کرد:«مدت‌ها است که صفحات زرد مشغول گرفتن ایرادهایی نظیر فالش خواندن و پلی بک از بچه‌ها هستند ولی موضوع این است که شما اصلاً جایگاهی ندارید. در موسیقی الکترونیک در همه جای دنیا حتی گاهی وکال هم پلی‌بک می‌شود اما این وصله‌ها به من که بیست سال است کار حرفه‌ای می‌کنم نمی‌چسبد. من امروز از چند نفر از جمله یک خانم خبرنگار شکایت کردم که مدام این ویدیوها را به جهت تشویش، بازنشر می‌کنند. خیلی‌ها برای این ویدیو و این داستان پول خرج کردند در حالی که داستان عجیبی نبوده است چرا که یک نفر به شما اهانت کرده و شما پاسخ داده‌اید. اما فیلم‌های آن کنسرت را با نامردی مطلق کات زدند و کنار هم قرار دادند و گفتند که دیدید فلانی به مخاطب توهین کرد؟!»

او در نهایت به «موسیقی ما» گفت:«آقای اللهیاری گفته بودند که باید توضیح بدهید ولی من به دوستان گفتم تا به ایشان اعلام کنند که باید در آن کنسرت می‌بودید. همه می‌دانند که من در کنسرت‌ها با مردم خیلی محترمانه رفتار می‌کنم و خیلی وقت‌ها هم شوخی می‌کنم اما تا حالا نه کسی از من فالشی و نه کسی توهین شنیده است. در ابتدای همان کنسرت زاهدان، چند دقیقه فقط ثنای مردم سیستان و بلوچستان را گفتم و اعلام کردم که شما سرزمین اولین‌ها هستید و افتخار می‌کنم در خدمتتان هستم. این چند وقت در هر شهری کنسرت داشتم درباره تاریخ آن خطه مطالعه کردم و احترامی که به مردم هر شهر گذاشتم حقیقتاً مثال زدنی بود. همیشه هم در تمامی کنسرت‌ها دیالوگ خاک پای شما هستم و دستتان را می‌بوسم را بارها از من می‌شنوید. حتی از همان مخاطبان کنسرت زاهدان بپرسید که گرشا رضایی تا صبح در کمال احترام، عکس نمی‌گرفت؟ اما اگر کسی سمت استیج سنگ پرتاب کند هرگز نمی‌گویم که بابت سنگ زیبایی که پرتاب کردید تشکر می‌کنم!
کل داستان همین بود و مشخص است که به برخی صفحه‌ها بابت این ویدیوی ناقص پول داده‌اند چرا که برخی دیدند تعداد کنسرت‌های ما زیاد است و این کار را کردند. اگر می‌توانید از من فالشی یا ایراد فنی بگیرید.»
 
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تیر 1401 - 14:01

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گرشا رضایی: پس از بیست سال کار حرفه‌ای این وصله‌ها به من نمی‌چسبد | موسیقی ما