برنامه یاد بعضی نفرات
 
مهرماه امسال با همراهی نگار خارکن، آساره شکارچی و هوشمند عبادی
«داریوش طلایی» در بلژیک به اجرای برنامه می‌پردازد
موسیقی ما - «داریوش طلایی» آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی تار و سه‌تار، ششم اکتبر 2018 (چهاردهم مهرماه) به همراه نگار خارکن، آساره شکارچی و هوشمند عبادی در بلژیک به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این برنامه در rue ravenstein برگزار خواهد شد که درباره‌ی آن نوشته‌اند: «داریوش طلایی نوازنده‌ی  با همراهی نی، کمانچه و تنبک به اجرای برنامه می‌پردازد می‌پردازند. آنها ما را با زیبایی موسیقی سنتی ایرانی و صدای آوازِ آن آشنا می‌کند. او با این اجرا، درهای موسیقی سنتی ایران را به روی ما باز می‌کند. او با کنسرت‌های پرطرفدارش تفسیرهای خلاقانه‌ای از موسیقی را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد و مخاطبان را با میراث موسیقی غنی موسیقی ایران آشنا می‌کند. او در اجرای پیش‌رو با سه تن از دانشجویان خود در بوزار به اجرای برنامه می‌پردازد و با آنان یک پروژه‌ی بزرگ موسیقی را روی صحنه می‌برند.»‌

این کنسرت به طور خاص برای این سالن طراحی شده است؛ همچنین «طلایی» پیش از آغاز کنسرت، یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ درباره‌ی موسیقی ایران برگزار می‌کند.

در این برنامه داریوش طلایی (سه‌تار)، آساره شکارچی (تنبک و آواز)، نگار خارکن (کمانچه)‌ و هوشمند عبادی (نی) می‌نوازند.  

«داریوش طلایی» تار را نزد «علی‌اکبر شهنازی» فراگرفت و پس از گرفتن دیپلم هنرستان هم‌زمان به تحصیل در رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کار در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی پرداخت. در این مرکز با تشکیل و سرپرستی گروه موسیقی برنامه‌هایی از موسیقی اصیل ایرانی در چندین دوره جشن هنر شیراز اجرا کرد. داریوش طلایی طی این دوران نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، نور علی برومند، عبدالله دوامی، یوسف فروتن و سعید هرمزی به تکمیل آموخته‌های خود در سنت‌ها و مکاتب مختلف موسیقی دستگاهی ایرانی پرداخت. پس از اتمام تحصیلات دانشگاه او از سال ۱۳۵۵ در دانشگاه تهران به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه موسیقی ایرانی تدریس کرد. او در سال ۱۳۵۸ با دریافت بورسیه از دولت فرانسه برای ادامه تحصیل عازم کشور فرانسه شد و ضمن تحصیل موسیقی‌شناسی تا مقطع دکتری در دانشگاه نانتر به شناساندن موسیقی ایرانی از طریق تدریس، اجرای کنسرت و انتشار موسیقی ایرانی در اروپا و آمریکا پرداخت.

 
داریوش طلایی از زمان بازگشت به ایران در سال ۱۳۷۱ تاکنون عضو هیئت علمی گروه موسیقی دانشگاه تهران است و طی این سال‌ها ضمن تدریس در دانشگاه به تألیف آثار موسیقی و اجرای کنسرت پرداخته‌است.
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1397 - 14:01

دیدگاه‌ها

دوشنبه 2 مهر 1397 - 08:44

یاد هموطنهامون افتادم که در سواحل کشورهای دیگه فقط مردهای ایرانی رو نامحرم میدونن!
گویا آقای طلایی گوشهای مردم ایران رو نا محرم میدونه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «داریوش طلایی» در بلژیک به اجرای برنامه می‌پردازد | موسیقی ما