برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شب تقدیر از پرویز مشکاتیان
کیهان کلهر به تماشای «چند شب تار» نشست
موسیقی ما - سومین شب از اجرای پروژه «چند شب تار» در حالی با تقدیر از زنده‌یاد پرویز مشکاتیان همراه شد که «کیهان کلهر» نوازنده مطرح موسیقی ایرانی میهمان ویژه این کنسرت بود.
 
«بابک راحتی» نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی که آلبوم‌های «دلکش» و «گشایش» او با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، اولین نوازنده شب گذشته بود. این هنرمند در بخش اول برنامه به اجرای قطعه‌ای در دستگاه ماهور پرداخت و در بخش دوم نیز قطعه‌ای به شیوه عهد قاجار را برای علاقه‌مندان اجرا کرد.  «بهزاد رواقی» آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار که طی سال‌های گذشته فعالیت‌های مستمری در عرصه‌های مختلف حوزه موسیقی ایرانی داشته، دومین نوازنده اجراهای روز دوم پروژه «چند شب تار» بود که در دستگاه نوا به اجرای قطعاتی به شیوه «مکتب تبریز» پرداخت.
 
این نوازنده در بخش پایانی اجرای خود ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره «پرویز مشکاتیان» و معرفی او به عنوان یکی از ستاره‌های موسیقی ایران، قطعه‌ای از آلبوم «دود عود» را برای علاقه‌مندان اجرا و این اثر را به روح این هنرمند فقید تقدیم کرد.
 
«هادی آذرپیرا» مدرس و نوازنده موسیقی ایران هم که طی ماه‌های گذشته از نوازندگان ثابت گروه کیهان کلهر در کنسرت‌های ایران بوده سومین هنرمندی بود که در بخش آخر کنسرت به اجرای قطعاتی در بیداد، شوشتری و همایون پرداخت.
 
«امیر مردانه» دبیرجشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی و «علی بهرامی‌فرد» نوازنده سنتور نیز از جمله هنرمندانی بودند که در دومین شب از پروژه «چند شب تار» به اجرای برنامه پرداختند. این در حالی است که روز سه شنبه ۲۷ تیرماه اصغر عربشاهی، بهاره فیاضی و حمید خبازی به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
در طول برپایی پروژه «چند شب»  که در هر دوره به یکی از سازهای موسیقی ایرانی اختصاص دارد، تعدادی از هنرمندان منتخب موسیقی کشورمان با رویکرد تک‌نوازی بدون همراهی ساز دیگر به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، برگزاری مجموعه برنامه‌های «چند شب» فقط محدود به برنامه «چند شب تار» نخواهد بود و موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در نظر دارد تا در دوره‌های بعد نسبت به برگزاری برنامه‌های مختلف در حوزه سازهای ایرانی، موسیقی کلاسیک و موسیقی نواحی میزبان علاقه‌مندان موسیقی ایرانی باشد.
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1396 - 13:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کیهان کلهر به تماشای «چند شب تار» نشست | موسیقی ما