در این چگور پیر تو، ای مرد ، پنهان كیست ؟
ارکستر معاصر پارس در تالاروحدت روی صحنه رفت
موسیقی ما - ارکستر معاصر پارس به آهنگسازی و رهبری علی رادمان درمیان استقبال مخاطبان در تالار وحدت تهران به اشعار مشیری و اخوان جان بخشید.
به گزارش «موسیقی ما»، ارکسترمعاصر پارس به آهنگسازی و رهبری علی رادمان و خوانندگی امیر زارع شب گذشته با حضور بزرگانی چون کیوان ساکت، مجید درخشانی، حمیدرضا نوربخش، شهلامیلانی، رافائل میناسکانیان، علی فرامرزی، وارطان ساهاکیان، رازمیک اوهانیان و پیام تبریک علیرضا مشایخی و فریماه قوام صدری برگزارشد . دراین کنسرت که با همراهی و استقبال مخاطبان همراه شد ارکستر معاصر پارس در دو بخش به روی صحنه رفت. در بخش اول، ارکستر قطعه ژیوار را برای آواز ، ارکستر و اصوات الکترونیکی اجرا کرد. دراین قطعه از شعر "مرغ آفتاب(فریدون مشیری) استفاده شد که با همراهی و همخوانی ارکستر، خواننده و اصوات الکترونیک اجرا شد.
در این قطعه رادمان به همراه امیر زارع و دیگراعضای ارکستر با استفاده از رنگ آمیزی های ارکسترال شعر مشیری را در ذهن مخاطب به تصویر کشیدند . قطعه «مرغ آفتاب» با زمزمه مخاطبان حاضر در چهار طبقه سالن اصلی تالار وحدت تهران همراه شد. با آغاز این قطعه آرام آرام زمزمه ای مرغ آفتاب از گوشه گوشه سالن شنیده میشد . این اثر با کمانچه « پرهام شناسا»، تار « سهند شکر زاده » و تمبک نوازی زورخانه ای « صادق شریعتی» همراه و با تشویق مخاطبان به پایان رسید. سپس نوبت اجرای قطعه بعدی « کلاژ، مرثیه سرزمین متروک» رسید . قطعه ای برای ارکستر و موسیقی الکترونیک به رهبری رادمان و بدون خواننده . این قطعه یادآور فضاهای آسیای جنوب شرقی و منطقه تبت بود که با ارکستر زهی و سازهای کوبهای همراه شد. آخرین قطعه بخش نخست این اجرا، قطعه مشهور رادمان با نام « مثنوی» بود . این قطعه با سنتور، ارکستر و اصوات الکترونیک اجراشد.
قطعهای که به گفته رادمان تاکنون در فرمهای متفاوت از قبیل کوارتت و ارکستر زهی تاکنون در برنامههای مختلف داخلی و خارجی اجرا شده و همیشه مورد اسقبال مخاطبان قرار گرفته است. سنتورنوازی روزبه رحیمی ونوازندگی و اجرای اصوات الکترونیک به سرپرستی ساسان هاشمی در این قطعه بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت تا تشویق مخاطبان، پایانی برای بخش نخست این کنسرت باشد. بخش دوم این کنسرت با قطعه «افسانه شهرآینه ها» برای سه تار، سنتور، سنتور باس ، کلارینت و پیانواجراشد . نوازندگی سه تار: روزبه رحیمی ، سنتور:علی زاهدی فر، سنتور باس: صمد عبدی، کلارینت: کوروش بهراد و پیانو را : علی رادمان به عهده داشتند. نوازندگی و نوع موسیقی این قطعه نیز به گونه ای بود که مخاطبان خود را در میان ابرها احساس کرده و با موسیقی اوج گرفته و سپس باز می گشتند . پایان بخش برنامه براساس بروشور کنسرت که با حمایت گالری پیانوی باربد برگزارشد، قطعه هشتگاه بود . قطعهای بر اساس شعرِ"آواز چگور(اخوان ثالث) برای آواز و ارکستر و نوازندگی تار، سهند شکری زاده ،پیانو: رامیز چمانچی ، ویولن: پرهام شناسا، کلارینت : کوروش بهزاد و تمبک : صادق شریعتی .
درادامه این بخش که با زمزمه غم انگیز شعر اخوان ثالث از سوی مخاطبان همراه شد به گونهای که در اواسط قطعه ، صدای زمزمه صدها مخاطب کنسرت همصدا با اعضای ارکستر و خواننده شنیده می شد . نکته قابل توجه در اجرای این قطعه پیوند « چگور اخوان ثالث» با فرازهایی ازشعر تصنیف «آتش جاودان» پژمان بختیاری بود . قطعه «هشتگاه» رادمان درحالی برنامه را به پایان رساند که سالن با تشویق تماشاگران همراه بود و مخاطبان دیرهنگام شب با دست زدن های طولانی مدت خود ، خواستار اجرای قطعه «بیز» از سوی ارکستر معاصر پارس شدند . پس از آن ، ارکستر موسیقی معاصر پارس با اجرای فرازی از قطعه « مثنوی » درحالی که مخاطبان همچنان به تشویق خود ادامه میدادند و خواستار اجرای قطعه دوم بیز بودند، به اجرای خود پایان داد.
به گزارش «موسیقی ما»، ارکسترمعاصر پارس به آهنگسازی و رهبری علی رادمان و خوانندگی امیر زارع شب گذشته با حضور بزرگانی چون کیوان ساکت، مجید درخشانی، حمیدرضا نوربخش، شهلامیلانی، رافائل میناسکانیان، علی فرامرزی، وارطان ساهاکیان، رازمیک اوهانیان و پیام تبریک علیرضا مشایخی و فریماه قوام صدری برگزارشد . دراین کنسرت که با همراهی و استقبال مخاطبان همراه شد ارکستر معاصر پارس در دو بخش به روی صحنه رفت. در بخش اول، ارکستر قطعه ژیوار را برای آواز ، ارکستر و اصوات الکترونیکی اجرا کرد. دراین قطعه از شعر "مرغ آفتاب(فریدون مشیری) استفاده شد که با همراهی و همخوانی ارکستر، خواننده و اصوات الکترونیک اجرا شد.
در این قطعه رادمان به همراه امیر زارع و دیگراعضای ارکستر با استفاده از رنگ آمیزی های ارکسترال شعر مشیری را در ذهن مخاطب به تصویر کشیدند . قطعه «مرغ آفتاب» با زمزمه مخاطبان حاضر در چهار طبقه سالن اصلی تالار وحدت تهران همراه شد. با آغاز این قطعه آرام آرام زمزمه ای مرغ آفتاب از گوشه گوشه سالن شنیده میشد . این اثر با کمانچه « پرهام شناسا»، تار « سهند شکر زاده » و تمبک نوازی زورخانه ای « صادق شریعتی» همراه و با تشویق مخاطبان به پایان رسید. سپس نوبت اجرای قطعه بعدی « کلاژ، مرثیه سرزمین متروک» رسید . قطعه ای برای ارکستر و موسیقی الکترونیک به رهبری رادمان و بدون خواننده . این قطعه یادآور فضاهای آسیای جنوب شرقی و منطقه تبت بود که با ارکستر زهی و سازهای کوبهای همراه شد. آخرین قطعه بخش نخست این اجرا، قطعه مشهور رادمان با نام « مثنوی» بود . این قطعه با سنتور، ارکستر و اصوات الکترونیک اجراشد.
قطعهای که به گفته رادمان تاکنون در فرمهای متفاوت از قبیل کوارتت و ارکستر زهی تاکنون در برنامههای مختلف داخلی و خارجی اجرا شده و همیشه مورد اسقبال مخاطبان قرار گرفته است. سنتورنوازی روزبه رحیمی ونوازندگی و اجرای اصوات الکترونیک به سرپرستی ساسان هاشمی در این قطعه بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت تا تشویق مخاطبان، پایانی برای بخش نخست این کنسرت باشد. بخش دوم این کنسرت با قطعه «افسانه شهرآینه ها» برای سه تار، سنتور، سنتور باس ، کلارینت و پیانواجراشد . نوازندگی سه تار: روزبه رحیمی ، سنتور:علی زاهدی فر، سنتور باس: صمد عبدی، کلارینت: کوروش بهراد و پیانو را : علی رادمان به عهده داشتند. نوازندگی و نوع موسیقی این قطعه نیز به گونه ای بود که مخاطبان خود را در میان ابرها احساس کرده و با موسیقی اوج گرفته و سپس باز می گشتند . پایان بخش برنامه براساس بروشور کنسرت که با حمایت گالری پیانوی باربد برگزارشد، قطعه هشتگاه بود . قطعهای بر اساس شعرِ"آواز چگور(اخوان ثالث) برای آواز و ارکستر و نوازندگی تار، سهند شکری زاده ،پیانو: رامیز چمانچی ، ویولن: پرهام شناسا، کلارینت : کوروش بهزاد و تمبک : صادق شریعتی .
درادامه این بخش که با زمزمه غم انگیز شعر اخوان ثالث از سوی مخاطبان همراه شد به گونهای که در اواسط قطعه ، صدای زمزمه صدها مخاطب کنسرت همصدا با اعضای ارکستر و خواننده شنیده می شد . نکته قابل توجه در اجرای این قطعه پیوند « چگور اخوان ثالث» با فرازهایی ازشعر تصنیف «آتش جاودان» پژمان بختیاری بود . قطعه «هشتگاه» رادمان درحالی برنامه را به پایان رساند که سالن با تشویق تماشاگران همراه بود و مخاطبان دیرهنگام شب با دست زدن های طولانی مدت خود ، خواستار اجرای قطعه «بیز» از سوی ارکستر معاصر پارس شدند . پس از آن ، ارکستر موسیقی معاصر پارس با اجرای فرازی از قطعه « مثنوی » درحالی که مخاطبان همچنان به تشویق خود ادامه میدادند و خواستار اجرای قطعه دوم بیز بودند، به اجرای خود پایان داد.
منبع:
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 28 آذر 1394 - 09:39
افزودن یک دیدگاه جدید