برنامه یاد بعضی نفرات
 
24 مردادماه و در کنسرت «بنیامین بهادری» اتفاق افتاد؛
یاد نیما در کنسرت «آقای عشق» زنده شد
موسیقی ما – سالن میلاد نمایشگاه بین المللی پایتخت در شامگاه جمعه ۲۴ مردادماه میزبان طرفداران «آقای عشق» بود. طرفداران تهرانی که برای دومین بار در سال ۹۳ گرد هم آمده بودند تا به همراه «بنیامین بهادری» در دنیای عاشقانه‌ها و نوستالژی آثار او قدم بزنند. بنیامین در ادامه تور کنسرت‌های خود و پس از اجرای برنامه در ارومیه، کرمان، کیش و اهواز و... به تهران بازگشت. کنسرت تابستانه خالق آلبوم «۹۳» این بار هم با اتفاقات متفاوتی همراه بود و یک مهمان ویژه و خاص هم در سالن حضور داشت. روایت اختصاصی سایت «موسیقی ما» از سانس اول این برنامه را در ادامه می‌خوانید:

مهم‌ترین سوال مخاطبان در بدو ورود به سالن این بود که چرا دکور برنامه اینقدر مرتفع و شیب دار است؟! دقایقی بعد از درون حفره‌های روی همین سطح شیب دار دست‌هایی خارج شد و هیجان حاضرین برای شروع برنامه افزایش یافت. در یکی از این دست‌ها استیک‌های درامز دیده می‌شد و با هر مرتبه برهم خوردن این استیک‌ها و اشاره به یک سمت استیج، یکی از نوازنده‌ها وارد می‌شد. نوازنده‌های گروه پس از استقرار، ملودی قطعه ریتمیک «اصلا صداش کردی؟» که چندی پیش منتشر شده بود را نواختند. بنیامین هم از پله‌هایی که در وسط استیج تعبیه شده بود، در میان تشویق‌های دوستدارانش بالا آمد. میکروفون را هم از یکی از‌‌ همان دست‌های گروه نمایشی که برنامه را آغاز کردند دریافت کرد. وی پس از این قطعه ضمن خوش آمدگویی رو به حضار گفت: «امیدوارم تمامی برنامه‌های ما برای امشب درست از آب در بیاید چون تا امشب چنین برنامه ریزی برای هیچ کنسرتی نداشتیم.» این جو انرژیک سالن با اجرای قطعه «آهای تو» حفظ شد.

بنیامین ترانه «شناسنامه» را با همراهی پیانو «علی منصوری» خواند و در ادامه مجالی برای یک هنرنمایی ویژه بود. قطعه «عاشق شدم» که به نیمه‌های خود رسید ناگهان صدا و تصویر ویولن نوازی زنده یاد «نیما وارسته» سالن را منفجر کرد. نمایش تصاویر هنرنمایی نیما باعث شد تا پدر و مادر او که در ردیف اول برنامه نشسته بودند شاخه گل سفیدی که در دست داشتند را با اشک تکان دهند. نیما وارسته در کنسرت نهم اردیبهشت بنیامین به عنوان نوازنده ویولن و کیبورد حضور داشت که کلیپ‌های آن برنامه در نمایشگرهای این کنسرت پخش شد. بنیامین پس از این قطعه و با بغضی عمیق گفت: «من و دوستانم اصلا عادت نداریم که تحت تاثیر، برنامه اجرا کنیم اما کسی که الان روی LED برای شما ویولن نواخت را یک دقیقه تشویق کنید.»

در ادامه قطعات «مدار»، «صدای قلب تو»، «جادوگر گیسو» و «لیلی در پاییز» اجرا شدند. پس از قطعه پرطرفدار «دنیا دیگه مثل تو نداره» نوبت به معرفی مهمان ویژه برنامه رسید که بنیامین اعلام کرد: «امشب یک مهمان خاص در سالن داریم. یک آهنگساز خوب، تنظیم کننده آلبوم ۸۵ و ۹۳ و تک قطعاتی نظیر «آشوب»، نوازنده پیانو و کیبورد و ویولن.» او سپس به جای خالی سمت راست خود روی استیج اشاره کرد و گفت: «نیما وارسته» زیرا در کنسرت نهم اردیبهشت جایگاه این موزیسین فقید در سمت راست بنیامین قرار داشت. همین حرکت او کافی بود تا حاضرین قیام کنند و به یاد پرواز ناگهانی نیما در آخرین روزهای اردیبهشت ماه اشک بریزند و به یاد هنر جاودانه‌اش دست بزنند. بنیامین استیج را در اختیار نوازندگان قرار داد تا آن‌ها یکی از قطعات بی‌کلام معروف را اجرا کنند که باز هم در این قطعه، وظیفه نوازندگی ویولن بر عهده نیما بود...

بنیامین بعد از این قطعه به سالن بازگشت و گفت: «نیما حدود ۴۰ اجرای خارج از کشور را تجربه کرد که تقریبا در ۳۰ کنسرت، گروه «آریان» را به عنوان نوازنده ویولن همراهی کرد. به دلیل اینکه نوازنده ویولن گروه آریان دانشجو بود و در آن سال‌ها نمی‌توانست از کشور خارج شود. اما اکنون می‌خواهم از «سیامک خواهانی» ویولنیست گروه آریان دعوت کنم تا در چند قطعه ما را همراهی کند.» این نوازنده از بین مهمانان ویژه به روی صحنه رفت. ساز خود را هم از یکی از‌‌ همان دست‌های گروه نمایشی پایین دکور دریافت کرد. سپس بنیامین افزود: «دعوت می‌کنم تا شنونده یک سولو از سیامک باشید که این قطعه طعمی هم از گروه آریان دارد.» یکی از قطعات شاد گروه آریان در سالن پخش شد که سیامک خواهانی سولوهای ویولن کار را نواخت.

بخش بعدی برنامه، مدلی عاشقانه‌ای بود که بنیامین در تمامی کنسرت‌هایش با یک شمعدان قرمز رنگ کوچک اجرا می‌کند. او‌‌ همان شمعدان همیشگی را در دست گرفت و از «آشوب» و «پرسه» و «سلطان قلب‌ها» خواند. وی سپس افزود: «امشب با تولد سیامک همزمان شده است و ما یک قطعه دیگر در کنار او خواهیم بود. انتخاب را بر عهده خودش گذاشته‌ایم اما اگر سیامک از پله‌های وسط استیج خارج شد که یعنی در برنامه‌های آینده هم همراه ما خواهد بود. اگر هم از پله‌های رو به رو رفت و در جمع مهمانان ویژه نشست که اینگونه نخواهد بود.» به محض پایان یافتن قطعه «هفته عشق» شدت تشویق‌ها به حدی زیاد بود که شاید سیامک خواهانی راهی نداشت جز اینکه از پله‌های دکور خارج شود و عضو جدید گروه «بنیامین موزیک» لقب بگیرد.

برنامه دقایقی به دلیل فرارسیدن زمان اذان مغرب متوقف شد و بنیامین پس از خواندن «اینم بمونه»، «ای وای دلم»، «شومینه» و «یادم می‌اد» گفت: «تازه هواپیمای ما قرار است که صعود کند و این هواپیما از آن‌ها نیست که سقوط داشته باشد!». Ending برنامه هم اینگونه بود که دنیا دیگه مثل تو نداره دوباره اجرا شد و نوازنده‌ها به ترتیب از پشت ساز خود کنار می‌آمدند و استیج را ترک می‌کردند و بنیامین بخش‌های پایانی این کار را به تنهایی و بدون ساز خواند.
 
  • *حواشی:
* «علی منصوری» به عنوان رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد در کنار «آرش سعیدی» (گیتار بیس)، «علیرضا میرآقا» (ترومپت و پرکاشن)، «محمد موجرلو» (گیتار آکوستیک و بک وُکال)، «آلن بارسخیان» (گیتار الکتریک) و «استیو آوانسیان» (درامز) اعضای گروه بنیامین موزیک در این برنامه بودند.

* «جواد عزتی»، «مه لقا باقری» به همراه «ساناز کاشمری» و «شراره فرنژاد» (از گروه آریان) در سانس اول و همچنین غلام علمشاهی و حمید ماهی صفت در سانس دوم به عنوان مهمان ویژه در سالن حضور داشتند. بنیامین در هنگام معرفی «فرید احمدی» از او با لفظ استاد و کسی که همه ابعاد موسیقی را از وی یاد گرفته است نام برد.

*این کنسرت به همت شرکت «پیام» به مدیریت «شاهین ترابی» و شرکت آوای دوران به مدیریت «رسول ترابی» برگزار شد که عوامل برگزاری برنامه همکاری خوبی با اصحاب رسانه داشتند.

در ادامه می‌توانید نظاره گر لحظات دیدنی این کنسرت از نگاه دوربین «لیلی شاهوردی» باشید:

منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 - 02:19

دیدگاه‌ها

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 10:08

هیچکس جای نیما رو نمیگیره

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 10:46

کاش ک می شد میهمانان سانس دوم هم معرفی می کردید
دلیل مرگ زنده یاد نیما عزیز اخر اعلام نشد ؟؟؟
و واقعا حیف خیلی زود رفت :((
و بشه ک حمید عسگری و بنیامین یک از اهنگ هایی ک نیما تنظیم کرده به صورت دو صدایی بخونن

گزارش کنسرت علی لهراسبی لطفا

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:09

عاشقتونمممممممممممممممممممممممم
یعنی خیلی عالی هستید
مدام میخواستم کامنت بذارم اما از ترس یه عده که عادت دارن مدام تو همه چیز دخالت میکنند و فکر میکنند اینطوری جذاب ترن چیزی ننوشتم
خواهش میکنم همیشه اینطور باشید
دیر و زود داشته باشید اما سوخت و سوز هرگز

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:13

بنیامین همیشه عالی بوده و هست .برای همه کاراش فکر و برنامه داره موفق باشی آقای عشق

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:16

سیامک خواهانی یکی از بهترین نوازنده های ماست
امیدوارم امسال پرکار باشه

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:34

به به چه کنسرت زیبایی!!! به بنیامین عزیز واقعا تبریک میگم. انشاالله همیشه موفق و سلامت باشه!!!!!
از سایت هم ممنون بخاطر عکس ها. زیبا و جذاب بود!

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:06

بنظر کنسرت باشکوهی بوده...تبریک به طرفداران بنیامین عزیز

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:29

کاش یه ویدیو از این کنسرت میذاشتین

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 12:58

جای اقای وارسته رو هیچکس نمیتونه توی این گروه پر کنه.حتی اقای خواهانی.صدای ساز ایشون جادویی بود.روحشون شاد

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:13

نیما تا ابد تو قلب من هستی / 24 مرداد عالی بود عالیییییییییییی / لطفا ویدیویی از این شب فوق العاده بذارید

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 13:21

این کنسرت عاااالی بود، اجرای بنیامین هم خیلی پر انرژی بود، ممنون بابت عکسای خوبتون.

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:07

پس کوووووووو گزارش کنسرت علی لهراسبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:47

خیلی عکسهای خوبی گرفته شده باتشکر از لیلی شاهرودی و وحید لشگری ،ما که نرفتیم ولی کسانی که رفته بودند خیلی تعریف کردند امیدوارم علیرغم سختی نبود نیما گروه بنیامین موزیک با قدرت به کارش ادامه بده وهمانطور که در ارومیه،کرمان،بندرعباس،اهوازوتهران یادنیما بودند در بقیه کنسرتها هم اینگونه باشند .

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 15:55

آخ آخ چقدر حیف شد من می خواستم بیام کنسرت چرا قبلش بیشتر اطلاع رسانی نشددددددددد
به نظر خیلی کنسرت خوبی هم بوده
:((((((

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 16:19

با تشکر از گزارش وعکسها ی خوبتون، کسانی که رفته بودند خیلی از کنسرت راضی بودند امیدوارم در نبود نیما گرچه سخته گروه موزیک بنیامین با قدرت به کارش ادامه بده وهمانطور که در ارومیه ،کرمان،بندر عباس،اهوازوتهران از نیما یاد شده در بقیه کنسرتها هم اینگونه باشه. درضمن اگر چند پیام فرستاده شده بود فقط یکیش گذاشته بشه چون اینترنتم مشکل داشت.

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:03

عالی بود به معنای واقعی

مرسی آقای عشق که یه شب خاطره انگیز رو برامون ساختید مرسی

یه کنسرت فوق العاده بود

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:19

بنــــــــــــــــــیامیــــــــــن خوده عشـــــــــــــقی حالا حالا

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 17:33

آخ ..حیف نیما وارسته .... چه زود رفت ..چه عاشقانه ساز میزد ..صدای سازش چقدر افسونگر بود ..چقدر دلنشین بود ...حیف و هزاران افسوس ...نیما وارسته تک و بی نظیر بود و هست ...روحش شاد ..یادش گرامی

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:30

گزارشتون فوق العاده بود مرسی از وحید لشکری عزیز و لیلی شاهوردی بابت عکسها
انگار که تو سالن بودم و متن رو خوندم گریه ام گرفت....

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:44

موسیقی ما لطفا بخش ویدئو هم اضافه کنین آخه با عکس که آدم نمیفهمه جو کنسرت چجوری بوده ه ه ه
یه ویدئوی خیلی کوتاه نمیگم دو ساعت فیلم بگیرین 4-5 دقیقه کافیه...
بابا همه جای دنیا این کارو میکنن...

دوشنبه 27 مرداد 1393 - 23:18

خدا آقای وارسته رو رحمت کنه و به خانواده ی محترمشون و بنیامین هم صبر بده . البته آقای یاحا کاشانی هم در این کنسرت حضور داشتندولی اسمشونو ننوشته بودید .

سه شنبه 28 مرداد 1393 - 06:36

ممنون بابت عکسا و گزارش
جای نیما وارسته همیشه سبز خواهد ماند روحش شاد.
امیدوارم سیامک خواهانی در گروه بنیامین موفق باشه و مثل کنسرت های گروه آریان خوش بدرخشه
گفتگویی با سیامک خواهانی ترتیب بدید. ممنون.

سه شنبه 28 مرداد 1393 - 11:32

ممنون از سایت موسیقی ما به خاطر گزارش عاااااااااالی کنسرت 24 مرداد بی نظیر بود.مرسییییی از بنیامین و گروهش بابت شب فوق العاده ای واسمون ساختن و مستانه مهاجر واسه دکور جالب

سه شنبه 28 مرداد 1393 - 12:01

سلام به دوستان خبرنگار سایت موسیقی ما
چرا از کنسرت علی لهراسبی در تهران عکس نمیذارید ؟

سه شنبه 28 مرداد 1393 - 22:38

24 مرداد یکی از بهترین کنسرت ها برگزار شد... از الان برای کنسرت 13 شهریور بنیامین دارم لحظه شماری میکنم.

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 12:52

تو خود عشقی خود عشق بنیامین

سه شنبه 11 شهریور 1393 - 11:53

13 شهریور میبینیمت آقای عشق :))) تو این کنسرت طبق گزارش بیشتر آهنگ ای اسلو خونده شده..کاش 13ام ایطوری نباشه.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یاد نیما در کنسرت «آقای عشق» زنده شد | موسیقی ما