برنامه یاد بعضی نفرات
 
مسلم علیپور به موسیقی ما خبر داد؛
در کنسرت‌مان از بهار گل ونی رونمایی می‌کنیم
موسیقی ما - ۲۲ اردیبهشت در میان مردم لرستان به روز روسری لری یا گل ونی مشهور است. به همین مناسبت گروه موسیقی استاد فرج علیپور به خوانندگی او، سرپرستی ارکس‌تر مسلم علیپور و تنظیم میلاد علیپور و حضور نوازندگان این گروه به اجرای برنامه در تالار وحدت در ساعت ۲۲ خواهند پرداخت.

مسلم علیپور فرزند استاد علیپور و سرپرست این کنسرت در گفت‌و‌گو با موسیقی ما در باره اجرای ۲۲ اردیبهشت گفت: ما یک برنامه‌ای در تالار اندیشه داشتیم که‌‌ همان برنامه را دوباره با اضافه کردن چند قطعه دیگر اجرا خواهیم کرد. یکی از ساخته‌های من به نام «بهار گل ونی» در‌‌ همان روز رونمایی می‌شود که من و پدر با هم آن کار را خوانده‌ایم. یک قطعه قدیمی در شوشتری اضافه شده و یک قطعه جدید دیگر هم داریم که در اجراهی ۲۲ و ۲۶ اردیبهشت برای شرکت کنندگان در کنسرت اجرا می‌شوند.

علیپور در ادامه با اشاره به دو بخشی بودن کنسرت پیش رو افزود: این برنامه در دو بخش شور ماهور اجرا می‌شود. قسمت شور را با قطعه شبانه آغاز می‌کنیم بعد جامه آبی یا لباس آبی، شوشتری، بهار گل ونی، دوباره به شور بر می‌گردیم و ساز سحری را اجرا می‌کنیم.

کار با اجرای قطعه بضران آغاز می‌شود که مردم لرستان با این قطعه از موسیقی آن دیار می‌رقصد که ریتم سه چهارم دارد. تصنیف دوم «آمان گلیا» است و قطعه سوم «کچکله شیرازی» نام دارد. در ادامه قطعه «کوچ» را اجرا می‌کنیم که ریتم شش هشتم داردو در ‌‌نهایت با اجرای قطعه لرزان برنامه را به پایان می‌بریم.

گفتنی است فرج علی‌پور (کمانچه) - مسلم علی‌پور (کما نچه) –میلاد علی‌پور (تار) – حمید بهروزی نیا (تار) داوود رحمان‌پور (سنتور) - محسن کیهان‌نژاد (سرنا) - آوا ایوبی (تارباس) – مریم خدابخش (عود) رضادربندی (دف و دهل) -ماهور زمانه‌پور (تمبک) -شایان ریاحی (ساز‌های کوبه‌ای) _مهدی بصیرت (قیچک باس) به عنوان نوازنده در این اجرا حضور دارند. تنظیم ارکس‌تر به عهده میلاد علی‌پور است و سرپرستی ارکس‌تر را هم مسلم علیپور به عهده دارد. خوانندگی بیشتر قطعات این کنسرت توسط استاد فرج علیپور انجام می‌شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 00:43

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود در کنسرت‌مان از بهار گل ونی رونمایی می‌کنیم | موسیقی ما