جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
قطعه «زرین کلاه» با صدای محمد اصفهانی و تنظیم «مجید اخشابی» را دانلود کنید؛
محمد اصفهانی: حضور محسن یگانه در آلبوم بعدی ام قطعی نیست
موسیقی ما - «محمد اصفهانی» که این روزها مشغول راه اندازی استودیوی شخصی و تولید آلبوم جدیدش است، به اخبار مطرح شده در خصوص همکاری اش با «محسن یگانه» واکنش نشان داد.

اصفهانی با انتشار یادداشتی در خصوص صحبتهای مطرح شده پیرامون ساخت قطعه ای از سوی «محسن یگانه» برای وی، بیان کرد: «آهنگ سازی کار فرمایشی نیست و حسی و دلی است. محسن یگانه از دوستان من است و روی حساب علاقه و محبتی که بین ماست، بحث ساخت کاری مشترک درگرفت و چون وی این مساله را در کنسرتش روی استیج اعلام نمود، مطبوعاتی شد. اما این به معنی متعهد بودن محسن یگانه نسبت به حضورش در آلبوم جدید من نیست».


وی افزود: «ممکن است محسن یگانه فعلاً یا در آینده به ترکیب لازم و مدنظرش در مورد این آهنگ برسد یا نرسد؛ همانطور که علی کهن دیری یا بهروز صفاریان یا آریا عظیمی نژاد یا... عمل می کنند. مهم تمایل طرفین برای همکاری با یکدیگر است که این به نظر بنده ارزشمندتر است».

دکتر اصفهانی همچنین اثری با آواز و آهنگسازی خود به نام «زرین کلاه» با نوازندگی سنتور و تنظیم کنندگی «مجید اخشابی» در اختیار مخاطبینش قرار داده است که همراه با متن کامل یادداشت «محمد اصفهانی» در سایت رسمی این هنرمند در دسترس قرار گرفته است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 دی 1392 - 22:40

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

جمعه 13 دی 1392 - 01:38

ايشالا قطعى بشه

جمعه 13 دی 1392 - 18:16
Mas

ان شالله قطعی نـــــــــــــشه
MAS

5.202.136.196
جمعه 13 دی 1392 - 22:19
مائده کلانتری

انشالله..
فقط موندم تیتر این خبر کجای صحبتای آقای اصفهانی بود..!!!!

178.131.222.251
جمعه 13 دی 1392 - 02:22

زیبا بود،بدلم نشست.

جمعه 13 دی 1392 - 07:17

همه هوادارای محسن یگانه! دوستان شکر خدا محسن عزیزمون اولین پالس مثبت واسه انتشار آلبوم چهارم رو فرستاد :) انشالله بعد چنتا تک آهنگ بعدیش تصمیم جدی واسه استارت زدن آلبوم بعدیشو میگیره. فقط ازماها یه جور حمایت خواسته، باید جوری حمایتش کنیم که هیچ خواننده ای تو ایران تا حالا به خودش ندیده باشه
اگه میخواید بیشتر از جزئیات مطلع بشین به وبلاگ محسن سر بزنین

جمعه 13 دی 1392 - 22:50
غزال نصريان

مهدى جان تبريك :)
تو وبلاگ نوشته مثل اينكه اون مسئله ى مشكل تا حدى رفع شده
شادم :)

10.21.246.82
شنبه 14 دی 1392 - 02:41
ایمان

مهدی جان !!!!!!!!!!
حتما جواب تبریک خانم نصریان رو بهش بده ...

151.245.67.171
شنبه 14 دی 1392 - 07:05
Mehdi Mika

آره غزال جان! ایشاله که کاملا مشکلش رفع بشه. مکالمه نوشتاریش با آرش حسینی خیلی جالب بود :)
آقا ایمان منظورت از این حرف چی بود؟! شما چیکاره ای که به یه نفر میگی جواب یه نفر دیگه رو بده یا نده؟!
امیدوارم منظورت اون چیزی که از جملت به نظر میاد نباشه وگرنه نشون دادی که طرز فکرت خیلی چیپه

94.183.92.163
شنبه 14 دی 1392 - 12:17
الناز

بچه ها اینترنتم قطع شده اصلا نابود شدم.امروز اومدم کافی نت همش خبرای خوب خوب گرفتم.آره mehdi mika این خبر تو این دوره ی امتحانا بهترین خبریبود که میتونست به ماها برسه.عین کوه بشتش هستیم.تو خود جاست یگانه هم اینو گفتم.هووووووووووووووررررررررررررررراااااااااااا.
هنوز بشت سرش هستیم مثل سابق همونجوری.

188.159.133.125
شنبه 14 دی 1392 - 13:00
ایمان

چرا ناراحت شدی اق مهدی ؟؟
من که حرفی نزدم...
راحت باشید بابا ..

151.245.127.19
یکشنبه 15 دی 1392 - 16:05
Mehdi Mika

ایمان جان ناراحت نشدم فقط یه جور تمسخر تو کامنتت احساس کردم واسه همین یه کم تند جواب دادم!
هر چند هنوزم منظورتو نفهمیدم ولی با خوندن نظراتت متوجه شدم کلا آدم شاد و باحالی هستی
خوش باشی داداشم :)

94.183.94.215
یکشنبه 15 دی 1392 - 20:44
ایمان

نه بابا قصدی نداشتم که ..خانم نصریان خواهر ما هستند شما هم داداش ما ..

151.245.96.135
جمعه 13 دی 1392 - 09:20

سلام
به نظر من حضور خوانندگان خوش صدا و مطرح و همکاری اونا در آلبوم خوانندگان دیگه باعث رونق و فروش بیشتر آلبوم ها میشه.
حضور آقای یگانه بعنوان یک خواننده مطرح و جوان پسند در کنار ایده ها و توانمندی های خاص ایشون در این آلبوم فضایی متفاوت تر ایجاد خواهد کرد.

امیدوارم آقای اصفهانی با خوانندگانی مثل آقای یگانه حتما همکاری بیشتری داشته باشن.. من قبلا آهنگ های آقای اصفهانی رو گوش میدادم ولی الان کمتر .. چون فکر میکنم باید فضای آهنگ هاشون به فضای موسیقی پاپ نزدیک تر باشه بیشتر اوقات حس میکنم فضای سنتی در آهنگ های پاپ ایشون بسیار مشهود هست و نمیشه گفت این آهنگ، آهنگ پاپ هست.
.

جمعه 13 دی 1392 - 18:25
ایمان

کاملا باهاتون موافقم ..ایشون رنگ کارهای اخیرش بیشتر سنتیه ..نمیدونم چرا تمایل نداره با جونها ارتباط بیشتری برقرار کنه ؟؟؟
محمد اصفهانی استعدادش خیلی فراتر ازین حرفهاست ..
ما به اندازه کافی خواننده سنتی خوان خوب داریم ..دکتر بیشتر تو پاپ باید قدرت خودشو نشون بده تا سنتی ..

151.245.75.15
جمعه 13 دی 1392 - 11:46

سلام خواهش میکنم خبر اینکه محسن یگانه تصمیم گرفته البوم چهارم رو بده رو تیتر کنید تو وبلاگ جاست یگانه منتشر شده،،خواهش میکنم

جمعه 13 دی 1392 - 11:49

اگر توی آلبوم هم نباشه این کار ولی امیدوارم هرچه زودتر بشنوم همچین شاهکاری رو

جمعه 13 دی 1392 - 11:54

اگه یگانه با استاد اصفهانی کار کنن چی میشه .

جمعه 13 دی 1392 - 13:38

مرحوم همایون خرم گفتن جنس صدای شما هر 100 سال یه بار میاد ایا این صدای منحصر به فرد تونست ازین استعداد خداد ای استفاده کنه ؟؟هنوزم دیونه اجراهای زندنت با اون صدای ملکوتیت هستیم خدا وکیلی چند نفر تو ایران میتونن مث شما اجرای زنده داشته باشن؟؟
چند نفر دارن با نرم افزارها خودشونو بالا کشیدن ؟؟بخدا تو کنسرتاشون جیغ میزنن
ایکاش تو یه استودیوی دیگه البومتون رو اماده میکردید ....
بعد اینکه استاد س ق تو رو بهترین خواننده ایران معرفی کرد اون موزیسن بزرگ اهنگت رو میکس کرده بود ..خیلی ها برات سنگ اندازی کردن ..علی رغم اینکه بر خلاف حمید حامی ودارو دستش ..تا حالا کوچکترین انتقاد و توهینی به کسی نکردی و برا همه احترام و ارزش قائل بودی ...
اما این سکوتت تو ادادن البوم واقعا ناراحت کنندست نمیدونم اصلا چه لزومی داره حتما تو استودیوی شخصی خودتون که مشخص نیست کی میخواد اماده بشه البوم رو ضبط کنید ؟؟
من و دوستام همش میگیم دکتر اصفهانی اون هدیه ای که خدا بهش داد اونطوری که باید ازش استفاده نکرد ..
مرحوم همایون خرم گفتن جنس صدای شما هر 100 سال یه بار میاد ایا این صدای منحصر به فرد تونست ازین استعداد خداد ای استفاده کنه ؟؟
شما فقط 40در صد از استعدادتون رو تو هنر موسیقی خرج کردید ..

****************************************************************
در ضمن دکتر جان محسن یگانه خودش تو کنسرت بین چند هزار نفر گفته قراره براتون ملودی بسازه ..تو یه مصاحبه هم گفت ..اون خبرنگار هم لابد تو همین مقوله ها مانور داد دیگه ..
شما خیلی سخت گرفتید نگرفتی ؟؟ ..

جمعه 13 دی 1392 - 14:51

استاد اصفهانی تو رودروایستی گیر کرده و الا خودشم راضی به همکاری با آقای یگانه نیست ...

جمعه 13 دی 1392 - 22:26
غزال نصريان

مصاحبه ى صوتى يگانه با وبلاگش:( كسى كه من هميشه فكر ميكردم انقدر اين آدم مهم و بزرگه و هيچ وقت تصور همكارى با ايشون رو نداشتم ( اشاره به دكتر اصفهانى) حالا زنگ زده كه بياد استويوم و براش آهنگ بسازم من به خاطر بزرگى ايشون و اينكه به كار من احترام گذاشته تمام تلاشمو ميكنم كه كارى در شأنش بسازم)
حالا مطمئناً تصور شما اشتباهه
موسيقى ما تاييد كن مرسى

10.21.246.82
جمعه 13 دی 1392 - 22:28
مائده کلانتری

در گوش شما گفتن این موضوع رو؟؟

178.131.222.251
شنبه 14 دی 1392 - 06:59
Mehdi Mika

...دکتر اصفهانی خودش از محسن خواسته واسش کار بسازه،محسن یگانه تو آخرین مصاحبش میگه که خیلی روی قطعه ای که قراره تو آلبوم دکتر اصفهانی باشه کار کردم ولی هنوز اون چیزی که دلم میخوادو بهش نرسیدم و حتی شاید نشه که تو آلبوم ایشون حضور داشته باشم
حالا جمله خود دکتر: "اما این به معنی متعهد بودن محسن یگانه نسبت به حضورش در آلبوم جدید من نیست». "
آقای اصفهانی این مصاحبه رو انجام داده که فشارو از رو محسن ورداره. واقعا خیلی سادس این قضیه! به جا فرضیه پردازیای خنده دار یه کم فکر کن

94.183.92.163
یکشنبه 15 دی 1392 - 13:52
maryam - jy

آره بابا شما راس میگی دکتر اصفهانی خودش راضی نیست محسن یگانه به آقای اصفهانی گفته تو رو خدا بزار من برات کار بسازم آخه بیکارم آخه کنسرت ندارم بدم آخه کم طرفدار دارم اونام ازم آهنگ نمیخوان ، بذار من برات آهنگ بسازم یه ذره مشهور شم آخه شهرتم کمه ، بعد دکتر اصفهانیم همینجوری الکی دلش سوخته تو رو دروایستی گیر کرده گفته باشه قبوله.
آخه یه چیزی میگید خنده دار آخه مگه محسن یگانه خودش کم کسیه که بخواد کارشو تحمیل کنه به دکتر اصفهانی که ایشونم راضی نباشه ، همه میدونن که دکتر اصفهانی چقد محسن یگانه رو قبول داره و همیشه هم ازش تعریف کرده وهمینطو محسن یگانه هم احترام خاصی برای ایشون قائله ، خود آقای اصفهانی تو همین مصاحبه گفته که موسیقی. تحمیلی نیست و یه کار دلیه محسن یگانه هم تو آخرین مصاحبه اش گفته که چند تا کار برای آقای اصفهانی زده ولی هنوز به اون چیزی که در شأن آقای اصفهانی باشه نرسیده حالا اگه شد که چه بهتر اگرم نشد که رودروایسی درکار نیست دو تا هنرمند بزرگ کشورن با عقل و شعور مگه بچه بازیه.

2.191.96.11
جمعه 13 دی 1392 - 15:08

محمد اصفهانی این شعر رو برا پیرمردهای 70 .80 ساله خوندی نه جونا ..

یکشنبه 15 دی 1392 - 12:01
محمد

زرین کلاه ،جدید نیست مربوط به اواسط دهه ی70 هست و جزء کارهای صدا و سیماست.

151.242.90.243
سه شنبه 17 دی 1392 - 00:27
علی.ب

دوست عزیز اتفاقا من خودم با اینکه 21 سالمه و خیلی لذت بردم همه ی دوستان هم سن و سالم هم این ترک رو شنیدن و جالب اینجاس که خیلی دوس داشتنش . اینطور هم نیس که جوونا فقط به آهنگای ریتمیک و سطحی گوش بدن ...

85.185.31.234
سه شنبه 17 دی 1392 - 10:19
ایمان

جناب اقای علی بهنام محمد اصفهانی باید لطف بکنه همه قشر رو زاضی نگه داره ..
نه فقط طرفدارای متعصبی مثل شما و اقای درویش و...رو که فقط جیغ هم بزنه از صداش لذت میبرن .
تو کل این کامنتها کسی حرفی ازین اثر زد ؟؟
مورد پسند کسی نبود ..

151.245.107.58
جمعه 13 دی 1392 - 15:10

سلام.اولا در مورد قطعه باید بگم این قطعه بسیار قدیمی و مربوط به دهه ی هفتاد هست.شما نوشتید جدید که اینطور نیست.
در مورد دیر منتشر شدن آلبوم هم فقط میتونم بگم خیلی ناراحتم...

جمعه 13 دی 1392 - 16:32

آرزوی موفقیت واسه دو هنرمند محوب
***یه چاوشیست***

جمعه 13 دی 1392 - 18:22

اینجاست که حرف محسن یگانه ثابت میشه : بخوایم یا نخوایم محسن یگانه گرفته است.....

شنبه 14 دی 1392 - 00:45

دکتر اصفهانی واقعا صدای فوق العاده ای داره و نباید به راحتی این صدا رو با ملودیهای ضعیف و ترانه های سخیف خرج کنه و باید با بهترینها کار کنه.دکتر اصفهانی باید جوری کار کنه که البومهایی چون نون و دلقک و تنها ماندم و برکت تکرار بشه نه البوم ضعیفی چون بی واژه.محسن یگانه شاید ملودیها یا ترانه هایی که برای خودش میسازه خوب باشه و قابل شنیدن باشه ولی تجربه نشون داده ایشون برای دیگران نمیتونه ملودی خوب بسازه یا ترانه خوب بگه.استاد چاوشی هم که اصولا علاقه ای به کار ساختن برای دیگران نداره ولی اقای اصفهانی میتونه با امثال حسین صفا و روزبه بمانی و یغما گلرویی و مونا برزویی در بخش ترانه کار کنه که از بهترینها هستن و در بخش اهنگسازی و تنظیم هم با بهروز صفاریان و کوشان حداد و نیما وارسته و شهاب اکبری و سیروان کارکنه تا البومی در حد نامش منتشر کنه.

شنبه 14 دی 1392 - 01:36
غزال نصريان

مطمئناً يگانه نمياد آهنگى مثل (( باور كنم )) براى دكتر اصفهانى بسازه!
وكرنه اگه به آهنگى باشه كه به شأن و فضاى كارى دكتر اصفهانى بخوره (( بيت آخر)) و (( ضربان معكوس)) چى كم دارن؟
پيشنهاد اين همكارى اول از طرف دكتر مطرح شد اينو گفتم كه نگيد دكتر تو رودربايستى مونده بود!

10.21.246.82
شنبه 14 دی 1392 - 03:07
ایمان

سلام..ضمن احترام به نظر خانم مائده کلانتری که فکر میکنم تقریبا لیدر طرفدرای یگانه هستن :)
و همیشه اداب کلام رو رعایت میکنند ..راستش من هم به عنوان یکی از طرفدرای دو اتیشه دکتر زیاد برام کار مشترک این دو عزیز قابل هضم نیست.هر چقدر فکر میکنم نمیتونم درک کنم محسن عزیز چه ملودی میخواد بسازه برا سبک دکتر که پاپ سنتی میخونه و تقریبا هیچ شباهتی به سبک محسن یگانه نداره..
.حرفهای اقا نوید عزیز که فکر کنم این دفعه دیگه بدون هیچ حرف و حدیثی بوده به نظرم درست بوده ..البته بی وازه بدون شک تا حد نون و دلقک برکت نبود ضعیف هم نبود چون بازخورد بسیار خوبی داشت و پرفروش هم شده بود ..
ولی به قول یکی از همین دوستان تو این سایت نباید قصاص قبل از جنایت کرد ..
باور کنید من از صمیم قلبم دلم میخواد اشتباه کنم.واین کار یه چیزی تو مایه های ارمغان تاریکی و تیکه از زمین و تکیه بر باد باشه..ولی خوب !!!!
شاید چون تخصصی تو موسیقی ندارم برام قابل هضم نباشه امیدوارم اشتباه کنم..

151.245.67.171
شنبه 14 دی 1392 - 06:48
Mehdi Mika

...ملودیه قطعه دلنوازان که محسن واسه علی لهراسبی ساخته فوق العاده بود، شعر و ملودی قطعه خوب فکر کن تو آلبوم تصمیم همچنین، یا اصلا چرا راه دور بریم شعر و ملودی قطعه نشکن دلمو که با همخوانی محسن چاووشی همراه شد. اینا فقط چند مورد بودن که توانایی محسن یگانه تو زمینه شعر و ملودی رو نشون میده و خط بطلان میکشه روی نظرات آماتور گونه تو
ضمنا مطمئن باش دکتر اصفهانی خیلی بیشتر از امثال تو میفهمه و میدونه که باید با کی کار کنه
لطفا تایید شه که دیگه توهینای این ... از حد گذشته

94.183.92.163
شنبه 14 دی 1392 - 11:58
mohamad

آخه وقتی چیزی رو که نمیدونی واسه چی میگه ؟
کدوم ملودی هایی که محسن واگذار کرده بد بوده ؟
آلبوم تصمیم قطعه خوب فکر کن ... انقدر ملودیش خوب و بینظیر بود که اول همه فکر میکردن کاوره اما ضایع شدن رفت
آلبوم 14 علی لهراسبی رو گوش دادی ؟ کل آلبوم بعد علی رو دوش محسن و بهروز صفاریان بود
بعد رفتنت فوق العاده ترین تراک حسی و محسن ملودی و شعر گفته
هنگ غافل عم عمین طور
اتاق سوت و کوذ هم همین طور
دلواپسی هم همین طور
و آهنگسازی آهنگ دل نوازان :)
فقط بلدی حرف یزنی که بگی چیزی حالیته ؟

5.236.42.114
شنبه 14 دی 1392 - 13:08
غزال نصريان

آقا ايمان فكر كنم منظورتون با من بود :)
شما هنوز ليدر نديدى :))
خودمو نميگما! هستن دوستانى كه خيلى ليدرن :))
وقتى يگانه گفته بود آلبوم نميده ٦٥٠٠ وبلاگ بنرهاشون رو عوض كردن!
درمورد اينكه تصورش سخته متوجه منظورتون شدم ولى يه مثال براتون ميزنم
موقعى كه شادمهر براى زنده ياد خانم مه... آهنگ ساخت رو يادتون بياريد اون ملودى فقط به درد صداى ايشون ميخورد و براى فضاى كارى ايشون بود مطمئناً در اين مورد هم يگانه بايد ملودى اى رو بسازه كه به صداى ايشون بياد

10.21.246.82
شنبه 14 دی 1392 - 13:12
ایمان

ببخشید ..نظر خانم مائده کلانتری رو تو قسمت سجاد مرادی دیدم فکر کردم تو همون قسمت دارم کامنت میذارم گفتم جواب نوید هم همونجا بدم :))

151.245.127.19
شنبه 14 دی 1392 - 18:15
ایمان

ممنون خانم نصریان از توضیحاتتون که تقریبا قانع کنندست ..من یه چند وقتی بود تو سایت موسیقی ما کامنت نمیذاشتم و نبودم بیشتر اسم اقا صابر و خانم کلانتری یادم بود که تقریبا دوستان هم به عنوان نماینده قبولشون داشتن ..بله البته شما هم همیشه آداب صحبت رو رعایت میکنید و خوب درباره محسن اطلاع رسانی میکنید تو پستهای دکتر اصفهانی هم بیشتر مواقع حضور دارید حالا طرفداراش هستید یا نه رو نمیدونم ..
راستش شما به نکته ظریفی اشاره کردید در خصوص شادمهر ..
خانم نصریان ما تقریبا حداکثر اون کسایی که طرفدارای دو اتیشه دکتر هستیم دلمون میخواست دکتر اصفهانی اول با شاد مهر کار میکرد که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد .. 2 سلطان پاپ ایران دهه 80 که الان بیشتر خوانندها این دو عزیز رو به عنوان استاد قبول دارند تا بعد به عنوان یک رقیب ..
همون زمانی که دکتر پیشنهاد کار مشترک به محسن رو داده بود برامون سوال بود که چرا دکتر قبل ازین با شادمهر کار نکرد ..حالا داره با محسنی کار میکنه که در عین بزرگیش به نوعی شاگرد شادمهر و وام دار صداش بود ..البته محسن هم خدا رو شکر واقعا پیشرفت داشته و به الحق باید گفت دکتر میدونسته که به کی پیشنهاد ساخت ملودی بده و لی خوب ماها یه خورده برام سوال پیش اومده بود ..
الان هم خیلی دلمون میخواست دکتر با استاد س ق و معین هم کار مشترک داشتند چه تو ساخت ملودی چه کار مشترک..
..انشالله که حق با شما باشه و کار مشترک یک اسطوره با یک جوان با استعدادی که یک شبه ره هزار شبه رو رفته و طرفدارای نجومی داره رو هر چه سریعتر بشنویم و لذت ببریم ...
یه چیزی مثل لیلای مازیار فلاحی که فکر میکنم سال 92 بهترین اثر بوده ..

151.245.69.235
شنبه 14 دی 1392 - 18:33
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

حالا شاید یکی 2 تا اهنگی که محسن یگانه برای دیگران ساخته مثل خوب فکر کن و دلواپسی قشنگ باشه که هست ولی بیشتر اهنگایی که ساخته برای دیگران یا متوسط بوده یا ضعیف مث همین اتاق سوت و کور و غافل که برای لهراسبی ساخته بود یا چندین و چند اهنگی که برای خوانندگان البوم اولی ساخته بود و واقعا ضعیف بود.مشکل شما اینه که موسیقی رو نمیشناسین و نمیدونین اهنگ خوب چیه و بد چیه و واسه همین سریعا میاین جبهه میگیرین.

2.147.178.213
یکشنبه 15 دی 1392 - 14:29
maryam - jy

ببخشید دیگه آقای اصفهانی نیومدن ازشما اجازه بگیرن که با کی همکاری کنن ازین به بعد باید بگیم بیان ازشما مشورت بگیرن که با کی کارکنن آخه ایشون هنرمند بزرگ کشور نیستن و فاقد عقل وشعورن. نمیدونن چی چیکار کنن شما بگو چیکار کنن!!!!!!!!!!!!!!!!
محسن یگانه هم اکثر کارایی که برای دیگران ساخته قشنگه نمونه ش همین. آهنگ خیابونا که برای یه آلبوم اولی ساخته بود که ماکتش لو رفت و مجبور شد خودش بخونه که یکی از بهترین آهنگاشه.
درضمن خود محسن یگانه گفته داره همه تلاششو میکنه کاری درشأن دکتر اصفهانی بسازه.دکتر اصفهانی هم انقدر درک وفهم داره که کار خوبو ازبد تشخیص بده شما نگرانش نباش!!!

2.191.96.11
یکشنبه 15 دی 1392 - 16:45
Mehdi Mika

آقا ایمان اینکه میگی یگانه یه شبه راه صد ساله رو رفته ته بی انصافیه!! محسن یگانه نزدیک به 10 ساله که شب و روز زحمت کشیده تا به اینجا برسه! همینطور الابختکی که این همه آدم طرفدارش نشدن که برادر من!
محسن تو مصاحبه آخرش میگه که من n تا کار واسه دکتر ساختم ولی هنوز خودمو قانع نکرده و اون ترکیب مورد نظرمو بهش نرسیدم. این یعنی محسن یگانه کسی نیس که بخواد یه کار واسه محمد اصفهانی بسازه که فقط یه چیزی ساخته باشه! من مطمئنم محسن کار بد واسه دکتر نمیسازه و یه قطعه آبرومند و عالی میشه همکاری این دو نفر
آقا نوید این شمایی که فرق خوب و بد رو تو موسیقی نمیدونی عزیز من!این 4تا کار که اسمشون آورده شد تو عالی بودنشون شکی نیست:دلواپسی،دلنوازان،خوب فکر کن، نشکن دلمو
اون چنتا قطعه ای که گفتی ضعیف نیستن ولی جزو کارای خیلی خوب محسنم نیستن
اما در مورد خواننده هایی که کمتر معروفن، 3 تا قطعه واست مثال میزنم که اگه منصف باشی به خوب بودنشون اعتراف میکنی: قطعه "برگرد" از آلبوم نفسگیر مسعود سعیدی(شعر و آهنگ)، قطعه مرد نقره ای از سهیل جامی(آهنگسازی)، قطعه "روزگار من" از حامد محضرنیا (شعر و آهنگ)
ضمن اینکه حتما قبول داری که اصلا منطقی نیس کسی مثل یگانه که خودشم خواننده مطرحیه بیاد واسه خواننده های جوون یه ملودی شاهکار بسازه!

94.183.94.215
یکشنبه 15 دی 1392 - 19:42
غزال نصريان

آقا ايمان همكارى دكتر اصفهانى با شادمهر و استاد س. ق. ( كه هنرمند خيلى خيلى محبوب بنده هم هستن) و... مطمئناً براى همه جالب و دوستداشتنى هست ولى شادمهر خيلى زود از ايران رفت و شايد حتى فرصت اين همكارى نبود وگرنه شادمهر ده سال پيش تقريباً همين موقعيت الان يگانه رو داشت كه با اينكه به شدت بين مردم محبوب شده بود و فوق العاده با استعداد بود ولى باز هم بودن كسايى كه به كار و استعدادش شك داشته باشن و نسبت به اين همكاريا خوشبين نباشن ولى الان شادمهر با توجه به سابقه اش بين همه يه موزيسين خيلى معتبره كه يگانه ى ٢٨ ساله هنوز به اون حد نرسيده
و اينكه همكارى همه ى اين عزيزان با هم شايد حتى يه آرزو باشه
اگه موقعيت جورى بود كه همه هنرمندامون اجازه ى كار تو ايران رو داشتن اون موقع موسيقيمون خيلى زود پيشرفت ميكرد
جوونترها فرصت همكارى با اسطوره ها رو داشتن
اسطوره هايى كه ديگه خلاقيت گذشته رو ندارن فرصت همكارى با استعداداى جوون رو داشتن
ولى متاسفانه شرايط فعلاً اينجورى نيست يادتونه كه وقتى على لهراسبى با شادمهر همكارى كرد چه شرايطى براش پيش اومد؟
موسيقى ما خواهشاً تاييد كنيد

109.110.179.124
یکشنبه 15 دی 1392 - 20:58
ایمان

نه مهدی عزیز من قصد نداشتم ایشون رو کوچیک کنم ..منظورم این بود که پیشرفت فوقالعاده ای داشته ..که ره هزار شبه رو رفته ..ودر عین جوونی تو سن کم به اوج پیشرفت رسیده اصلا منظورم اون چیزی که شما مدنظرت بود نبست ..
بله من هم خیلی ازین خبر شما خوشحال شدم که محسن n کار برا دکتر کرده ..البته که محسن یگانه سعی میکنه شعری در خور شان دکتر بسازه ..کاری رو که دلمون میخواست استاد س ق خیلی وقت پیشا میساخت حتی تو دادن چند تا البوم و حیف که موسیقی هم سیاسی شدن ..نمیدونم شاید خوانندها خودشون سیاسیش کردن ..

151.245.96.135
شنبه 14 دی 1392 - 13:43

اين بحث كه آقاي يگانه براي خواننده هايي ملودي ساخته اند و كارها هم خوب بوده به كنار
بحث اصلي اين است كه دكتر اصفهاني با آن صداي ممتاز كه خاستگاه صدايش موسيقي اصيل است و از شاگردان استاد محمدرضا شجريان ، حال كه پاپ هم ميخواند بهتر است يا كساني كار كند كه شانيت صدا و سبك كاري او را بهتر مي دانند. به هر حال گوش كردن به كارهاي آقاي يگانه نشان ميدهد كه ملوديهايشان در حد و شان صداي دكتر نيست و اين دليل بر بي احترامي به ايشان نيست و دوستان محترمي كه نظر ميدهند اغلب به دام فن و فن بازي از خواننده شان بر مي آيند و در نتيجه انصاف و نقد از بين مي رود.

شنبه 14 دی 1392 - 18:39
غزال نصريان

دوست عزيز حرف شما متين ولى لااقل بذاريد اون آهنگ ساخته بشه كسى هنوز از آهنگى تعريف نكرده پس اينكه پيش پيش اون آهنگ رو بد بدونيم يه كم بى انصافيه
:)

10.21.246.82
یکشنبه 15 دی 1392 - 20:13
شریف

خانوم نصریان یه سوال!دیدم درمورد من گفتید که مثل شریف همه رو به مبارزه نطلبید!و در جای دیگه گفته بودید نیچه میگه به ورطه خیره نشو چون اون هم به تو خیره میشه!(نقل به مزمون)ضمنا از اونجا که فلسفه میخونید و میبینم روی ترانه ها معمولا نظرات درستی میدید و البته در مورد من هم نظر داده بودید به خودم حق میدم ازتون یه سوال بپرسم:
دلیلتون برای حمایت بی چون و چرا از یگانه چیه؟تو همین موزیک ما نقدها به ترانه یگانه نشون میدن که چقدر اشکال داره هر چند خود من به دلیل کمی محاورهای بودن یا نزدیک شدنش به کلام روزمره بعضی جاها بدم نمیاد ازکارش ولی به شرطی که توانایی بالاتر از اون رو هم داشته بشه نه اینکه سقفش همون باشه!
با توجه به این که خودم علاقمند فلسفه هستم(خصوصا نیچه کبیر!)جدا چطور سطح توقعتون انقدر اومده پایین؟!

188.158.225.40
دوشنبه 16 دی 1392 - 13:54
Mehdi Mika

دوست عزیز میشه چنتا از شعرای ضعیف و چنتا از شعرای قوی یگانه رو از نظر خودت معرفی کنی؟!
ضمنا اگه امکانش هست نظرتونو در مورد شعر قطعه دوراهی بگین

94.183.94.169
دوشنبه 16 دی 1392 - 18:10
شریف

آقای میکا!کلا صطح ترانه هاش متوسط هست بی هیچ تصویر سازی خاصی و دز کل به بن بست رسیده چون ترانه سرای واقعی نیست و فقط یه سری محاوره رو کرده ترانه و دیگه هیچ نو آوری هم در کارش نیست متاسفانه.
در مورد دوراهی:تو دساتاتو تکون میدی/همین جا آخر راهه/داریم از هم جدا میشیم/داریم میریم تو بیراهه!
شما به من بگو خصوصیت بارز این ترانه در کل چیه؟!!

188.159.209.255
دوشنبه 16 دی 1392 - 18:20
غزال نصريان

دوست عزيز اينكه يه جا گفته بودم به مبارزه طلبيد! اصلاً منظور بدى نداشتم اون دوستان گويا از دست شما خيلى عصبانى بودن من هم عنوانى كه خودشون استفاده كردن رو نوشتم ( براى اينكه كاملاً توسط اون دوستان درك بشه) وگرنه منظورم بد نبود
اتفاقاً من هنرمند شماره يكم يگانه نيست استاد س. ق. و عليرضا افتخارى هستن ولى تو يه سرى از جرياناتى كه تو اين سايت و سايتاى ديگه افتاد ( با كمال معذرت غير قابل توضيح ) تا جايى كه بى احترامى نباشه تصميم گرفتم كه حرف خودم رو بزنم و البته انكار نميكنم كه بعضى وقتا اشتباه كردم و وارد بحثايى شدم كه كلاً اشتباه بودن وگرنه من هروقت نقدى به ايشون داشتم جايى اون نقد رو گفتم كه ميدونستم حتماً خودش ميخونه مثلاً وبلاگ خودش
اين حرفى كه شما زديد تو فلسفه با عنوان هنر متعالى خيلى مطرح شده كه مخالفان و موافقاى خودش رو داشته و اولين بار هم افلاطون مطرح كرده ولى تو همون بحث گفته ميشه كه هنر واقعاً متعالى رو فقط و فقط گذر زمان معلوم ميكنه نه سليقه ى افراد و اون چيزى كه من نوعى هميشه متوجه اش بودم نگاه هاى منفى اى بود كه اتفاقاً خيلى زيادن يعنى افرادى كه غالباً مخالفن حق رو به خودشون ميدن با اين ديد روشنفكرانه كه چون ما خيلى ميفهميم پس مخالفيم يا برعكس چون مخالفيم يعنى بيشتر از بقيه كه به قضيه مثبت نگاه ميكنن ميفهميم كه من به شخصه به هيچ وجه نميتونم اين افراد با اين نگاه رو درك كنم
و البته تو فلسفه ى هنر مسئله ى ديگه اى هم مطرح ميشه و اون اينه كه هنر اون جنبه از آفرينشه كه بتونه افراد رو با خودش همراه كنه و رو اونها تاثير بذاره نه لزوماً تعريف افلاطون
اينطور كه به نظر مياد احتمالاً شما تعريف افلاطونى هنر رو كه هنر يه جنبه ى متعاليه كه شايد خيلى دامنه ى وسيعى نداشته باشه رو قبول داريد ولى حتى خود افلاطون وقتى كه از تاثيرات منفى اشعار ايلياد رو مردم ناراحت بود گفت اى مردم به فرزندانتون هنر ياد نديد( اين نشون ميده كه با وجود مخالفتش با ايلياد و اشعارى كه در اونها چيزهايى رو به خدايان نسبت ميدادن كه آدم از نسبت دادنشون به آدم شرم داره باز هم از لفظ هنر استفاده ميكنه )
جداى از اين بحثهاى فلسفى كه فقط با صحبت حضورى كاملاً حل ميشن درمورد اينكه چرا از يگانه دفاع ميكنم دليل خودم رو ميگم يگانه هنرمنديه كه از همون روز اول و اولين آهنگش به شدت مورد توجه قرار گرفته
ديگه هيچكس نميتونه خوبى نشكن دلمويى رو كه تو يه زير پله ضبط شد انكار كنه
حتى آهنگهايى داره كه كلاً فاقد هرگونه كيفيتى اند ولى اون آهنگها تونستن رو خيليا تاثير بذارن و تاثير عميق بذارن( ديدم كه ميگم) تا به اينجا رسيده و اين نشون ميده كه اين آدم ويژگى اى رو داره كه خيليا با وجود توانايى هاشون تو موسيقى اون ويژگى رو ندارن شايد اون افراد شايستگى بيشترى هم داشته باشن ولى اون ويژگى رو ندارن و براى همين مخاطب نداشتنشون رو به همه چيز نسبت ميدن!
تقريباً همه ى مصاحبه هاى يگانه رو خوندم و شنيدم و چيزى كه فهميدم اينه كه اين آدم دنبال مخاطبش نيست سليقه ى خودشه و حرفاى خودش رو ميزنه نگران اين نيست كه ديگه هيچكس پيگير كارش نباشه چون پيشتر كه كمتر محبوب بود يا مشهور بود هم داشت راه خودش رو ميرفت هرچند كه شايد چنين روندى به پيشرفت كلى موسيقى كمكى نكنه ( بستگى به تعريف ما از پيشرفت داره)
به همين خاطره كه ترانه هاش رو خودش ميگه كه من فكر ميكنم اين كه يه نفر حرفاى خودش رو بزنه باارزش تر از اينه كه بخواد حرفاى بقيه رو تا حدى درك كنه و تكرار كنه و درنهايت شايد از خودش يه كم فاصله بگيره ( شايد) و اينكه فكر نكنم اين نگاه به اين خاطر باشه كه من نوعى سطح سليقه ام رو آوردم پايين چون همونجور كه شما ميگيد از بعضى از ترانه هاش به خاطر نزديكى با زبان محاوره خوشتون مياد هم دليل بر سليقه ى پايين نميشه! چون من هم اون نقدها رو خوندم يكيشون اين بودكه يكى از دوستان گفته بود كه محسن يگانه تو آهنگاش ترانه نميخونه حرف ميزنه! ( شايد به خاطر نزديكى با زبان محاوره) ولى اون دوستمون مخالف بودن و شما به نظر مياد كه موافقى به همين دليل هم هست كه ميگم بنا به دلايلى كه نميشه گفت چون شايد تاييد نشه
و اينكه اين طرز فكر كه بيايم و نظرات يه نفر رو تو فضاى مجازى بخونيم و حدس بزنيم كه سليقه اش پايينه يا بالاست به نظرم اصلاً درست نيست چون اينجا يه فضاى مجازيه!
اتفاقاً من هم هميشه برام سؤال بود كه چرا شما با وجود اينكه گويا اطلاعات موسيقاييتون هم زياده بيشتر( ببخشيد كه اينو ميگم) تو نظراتتون ميخوايد اين اطلاعات رو به رخ بقيه بكشيد و نه اينكه چيزى بگيد كه چهار نفر هم ياد بگيرن واينكه چرا اكثراً نگاهتون منفيه؟ مثلاً يه بار گفته بوديد بقيه كه كلاً تعطيلن يا اينكه همه ى اينا كه با رانت به اينجا رسيدن و...
موسيقى ما ممنون ميشم اگه تاييد كنى

109.110.183.61
سه شنبه 17 دی 1392 - 05:15
شریف

خانوم نصریان!از جواب مفصلتون ممنونم و چند نکته:
در مورد هنر متعالی وقتی میگید زمان هنر خوب رو مشخص میکنه ناخود آگاه وارد نسبیت میشید که متاسفانه در هنر خصوصا از نوع عامش مثل موزیک پاپ مصداق داره ولی در کوتاه مدت کی این خوبی رو تعیین میکنه مسلما مردم ولی از طرف اهل فن میتونه پذیرفته نشه ولی داستان این استاد! اینه که ایشون با خالی شدن فضای بعد از شادمهر و با گرته برداری بی چون و چرا خودش رو جا انداخت(به اعتراف خودش)و اینجا دیگه نه بحث هنر متعالی و تعیین خوبیش در طول زمان مطرحه نه علایق مردم عام در زمان حال بلکه شما در بدو شروع پایه کارتون رو بر اساس کپی برداری از کس دیگرگذاشتید و نه حتی ایهام هنری و مردم جای خالیه نفر قبل رو با شمایه کپی پر کردن خوب این اصلا چه هنری حساب میشه؟!این رو فرصت طلبی میگن نه هنر دوست عزیز و این فقط به دلیل شرایط خاص و بسته موزیک ما و کم اطلاعیه صرف مردم ما از ابتداعیات هنر حاصل شده که فرق فرصت طلب و هنرمند رو از هم باز نمیشناسن پس از اساس بحث هنر نیست و حرف افلاطون در مورد هنرمند خوندن شخص فرصت طلب اینجا پذیرفته نیست!
من هم نشکن دلمو رو دوست دارم ولی بحثم انتخاب آقای یگانه به عنوان هنرمنده از طرف شما در کل!
اینکه ایشون راه خودش رو میره به این دلیل هست که از علاقه مردم به شادمهر واقفه پس سفت و محکم راه کپی رو طی العرض میکنه و حتما پیشرفت در هنر محسوب نمیشه!
در مورد سطح سلیقتون هیچ ایرادی به انتخابتون نیست ولی از شمایه دانشجوی فلسفه این همه حمایت عجیبه!
در مورد نظرم در مورد خواننده ها باید بگم همیشه انقدر شدید نیست نظرم ولی درست میگید بعضی جاها که حس میکنم افراد زیادی از مرحله دور افتادن به این طریق به چالش میکشمشون تا ته دیدگاهشون رو بشناسم!
در مورد رانت شما شک نکنید به روح نیچه بزرگ که هر دو عاشقشیم از نزدیک با چشم و گوش خودم دیدم وشنیدم که چه طور افراد امتیازها رو میگیرن حتی همین دوستمون!و با چه برخوردهای غیر انسانی خودشون رو جا میندازن و سایرین رو نابود میکنن.یک مورد رسانه ای که اینجا میشه گفت برخورد یگانه با چراغعلی بود که اون مرد کاردان وبزرگ بازیچه دست این افرادقرار گرفت واز صحنه محو شد.
موفق باشید و نیچه بخونید نیچه!!!و به هیولا هم خیلی خیره نشید!!!اتفاقا همون نیچه تمام هنرش این بود که با هم دوره هاش کنار نیمد ولی عاشق مردم بود.
حیف این بحث تو حاشیه دم گرفت ولی بازم جواب بدید میخونم و خوشحال میشم.

65.49.68.177
سه شنبه 17 دی 1392 - 07:27
Mehdi Mika

دوست عزیز شما اینو در نظر داشته باش که محسن یگانه واسه فستیوال ادبی شعر نمیگه واسه موسیقی پاپ شعر میگه! محاوره ای بودن و همه فهم بودن در عین استفاده از آرایه ها و ترکیبای جدید و دلنشین از خصوصیات شعرای محسنه که به نظرم بهترین نوع شعر واسه موسیقیه پاپ همین مدل شعره.مشکل محسن توی ترانه سرایی این نیست که کاراش تنوع و بداعت نداره یا اینکه به قول شما به بن بست رسیده، از نظر من مشکل اصلیه یگانه تو ترانه سرایی اینه که سطح سواد ادبی محسن خیلی بالا نیست و همینم باعث میشه که شعراش ایراداتی رو داشته باشن مثل ایرادات قافیه و حشو و حتی گاها رعیات نکردن افعال!!گفتید که شعرای محسن تصویرسازی نداره! اتفاقا یکی از مهمترین ویژگی های شعرای محسن تصویریه که از واژه ها و فضای آهنگ توی ذهن میسازه. من فک میکنم شما چندان دنبال کننده کارای محسن نیستی و با گوش دادن کارایی مثل دوست دارم در مورد ترانه سرایی ایشون نظر میدی ولی به جای این قطعه کارایی مثل بیت آخر و بخند و نمیشه و... رو گوش کن و در مورد شعراش قضاوت کن
در مورد قطعه دوراهی من نظر خودمو در مورد این شعر نمیگم،فقط بسنده میکنم به کپی پیست کردن نظر یه کارشناس که تو همین سایت این شعرو نقد کرده، دیگه خودت کلاهتو قاضی کن:
"دو راهی را به جرات می توان فصلی جدید در ترانه سرایی یگانه نامید. یک ترانه ی کاملاً حرفه ای و پخته همراه با تعابیر و ترکیبات فوق العاده، خیال انگیزی مورد قبول و قافیه بندی ایده آل. دو راهی از نظر وزنی بی نقص است حتی ایرادات هجایی خفیف هم نداشته و در سطح یک ترانه ی کاملاً حرفه ای تا مدت ها در کارنامه ی ترانه سرایی یگانه خودنمایی خواهد کرد. شاه بیت ترانه ی دو راهی را می توان بیت زیر دانست که از نظر احساس و خیال شاعرانه فوق العاده قابل تامل است:
حالا من موندم و سایه م که از تنهایی بق کرده / من و این نقطه ی پایان که دنیامو قرق کرده
علاوه بر قافیه بندی فوق العاده و ترکیبات جذاب، ترانه ی دو راهی ویژگی مهم دیگری هم دارد و آن نوآوری در تالیف است. محسن یگانه در ترانه ی دو راهی به جای بیان احساسات خود به توصیف صحنه پرداخته و سعی کرده به جای تحریک مستقیم احساسات مخاطب، با یک توصیف جذاب و روانشناسانه از صحنه ی جدایی احساس مخاطب خود را تحریک کند. این شیوه ی تالیف در بین ترانه سرا ها بسیار کم دیده شده و علت آن این است که برای تحریک غیر مستقیم احساسات مخاطب احتیاج به یک روانشانسی کامل از مخاطب است تا لغات و توصیفات دقیقاً در جایی باشند که باید. در این شیوه ی تالیف شناخت مخاطب مهم ترین بخش را تشکیل داده و کوچک ترین اشتباه می تواند به کل حس ترانه را از بین ببرد. لذا به دلیل ریسک بالا، ترانه سراهای حرفه ای کم تر به سراغ این سبک می روند."
فقط اینم آخر سر بگم ، احساس من اینه که به خاطر نوع این شعر و فضایی که ایجاد میکنه محسن یگانه نتونسته صدای خودشو خیلی به رخ بکشه وگرنه این قطعه جزو شاهکارای موسیقی ایران میشد که این نشون دهنده ارزشیه که محسن واسه شعر قائله

94.183.91.170
سه شنبه 17 دی 1392 - 15:16
غزال نصريان

گرته بردارى بى چون و چرا؟ فضاى خالى بعد از شادمهر؟ دوست عزيز براى يه خواننده مهم اينه كه صداش به گوش مردم برسه و صداى شادمهر حتى بيشتر از داخليا شنيده ميشه پس اين حرف كه شما ميگى فضاى خالى بعد از شادمهر با واقعيت نميخونه درسته شادمهر تو كشور خودش نيست ولى صداش كه شنيده ميشه يه جورى ميگيد انگار به كل شادمهر و تمام آهنگاش از عالم و خاطرات مردم پاك شدن
درمورد كپى و گرته بردارى هم اگه شما اين حرف رو هشت سال پيش زده بوديد خود من اولين نفر باهاتون موافقت ميكردم ولى مثل اينكه شما هيچ تغييرى نديديد و هنوز تو هشت سال پيش سپرى ميكنيد
اسفنديار منفردزاده ميگن:( تقليد يه مهره ى سوخته است چون نمونه ى اصليش وجود داره)
مطمئناً يه نفر نميتونه با فقط و فقط تقليد موفق بشه چون مردم احمق نيستن
البته لفظ استاد رو بهتره با حالت تمسخر به كار نبريد چون همه ى ما ميدونيم كه ايشون استاد نيست نيازى به تاكيد كس ديگه اى نيست
درمورد آقاى چراغعلى هم چيزى كه ميدونم اينه كه ايشون ... و بعد از شكايت يگانه دادگاه حق رو به يگانه داد ولى تازه اذيتهاى رسانه اى شروع شد از درخواست باج توسط بعضيا كه يگانه قبول نكرد و نتيجه اش رو هم همه داريم ميبينيم همون اشخاص از يگانه يه غول بى شاخ و دم رو تو عالم رسانه تصوير كردن كه مطمئناً شما هم درجريانى ولى اون چيزى كه خود يگانه كفت اين بود كه:( يه روزى همه ميفهمن تو چطور زندگى كردى) شما هم بالاخره ميفهمى
گفتم كه شما بيشتر اصرار داريد بگيد طرف داره تقليد ميكنه خب چندسال داره تقليد ميكنه؟ اين حرف يه جور توهين به شعور بقيه است انگار كه هيچكس نميتونه اين رو بفهمه وگرنه مگه فقط يگانه است؟ جمع كثيرى كه شباهتشون به شادمهر خودشون هم قبول دارن چرا به موفقيت يگانه نيستن؟ چون يگانه داره سر مردم رو شيره مى ماله؟ فكر نميكنيد اين نظرتون يعنى واقعيت رو نديدن؟ يا شايد فكر ميكنيد ما واقعيت رو نميبينيم ولى دقت كنيد ببينيد تا الان تو هر نظرى كه داشتين چند نفر تونستن قبول كنن؟ خب خيليا سواد موسيقايى ندارن آيا اين دليل بر اينه كه گوشاشون هم نميشنوه؟ چشمشون هم واقعيت رو نميبينه؟ احساسشون هم اهميت نداره چون رو دو دو تا چهارتا مطابق نيست؟ اونجور كه شما ميبينى؟
گفتم كه شما هيچوقت نميتونيد متوجه بشيد كه من نوعى دارم چجورى فكر ميكنم چون اينجا يه فضاى مجازيه و هيچكس ديگرى رو واقعاً نميشناسه پس قضاوت كردن در اين مورد كلاًاشتباهه
موسيقى ما خواهشاً استدعا ميكنم حتماً حتماً تاييد كنيد چون مهمه

109.110.186.194
سه شنبه 17 دی 1392 - 17:43
غزال نصريان

آقاى شريف يه سؤال:
شما همون ادوين علامت تعجبى؟ edvin!!!!
چون ipتون شبيه بود
و اينكه كامنت پنج ماه پيش من رو يادتون مونده بود!
واقعاً جاى سؤال بود برام!

109.110.186.194
سه شنبه 17 دی 1392 - 18:07
غزال نصريان

البته آقاى شريف بى احترامى نباشه قصد توهين يا مسخره كردن نداشتم جداً برام سؤال شده بود!

109.110.186.194
سه شنبه 17 دی 1392 - 21:04
ایمان

سلام ..ببخشید اگه وارد بحث شما میشم ضمن احترام به نظر اقای شریف و خانم نصریان ..البته تو عمق صحبتهای فلسفی اقای شریف و خانم نصریان نرفتم ..
این متن صحبتهای محمد اصفهانی با مجله ترانه ماه که دیگه فکر نمیکنم کسی باشه بتونه از محمد اصفهانی ایرادی بگیره .. ((( اين تاثير ؛ رسم زمانه است همانطور که بنده هم تحت تاثير ديگر خوانندگان قبل از خود شروع کردم و هنوز هم تحت تاثيرم ! اما مهم اين است که با گذشت زمان هرکس واجد شرايطش باشد در موسيقي به جايگاه و امضاي خود ميرسد و اگر بتواند مرزهاي جديدي را با صعودي ماندگار و حرفه اي درنوردد حالا ديگر اين اوست که در ديگران ايجاد انگيزه مي کند تا راهي تازه تر در موسيقي ايجاد کنند . . . و اين ماجرا سالهاست که ادامه داشته و ادامه خواهد داشت)))
البته که شاید مخاطبین این سایت تو دنیای مجازی یا بقیه مخاطبان تو دنیای واقعی مثل من هیچ تخصصی تو موسیقی ند اشته باشن ولی .واقعا تو اینجا با حرف خانم نصریان به شدت موافقم ..هر کسی که میتونه موسیقی گوش بده و از موسیقی لذت ببره به نظرم حق داره اظهار نظر کنه و موسیقی فقط برای افراد متخصص نیست ..الان خیل عظیمی از مردم محسن یگانه رو قبول کردن شاید بین این مخاطبان 10 درصد افراد متخصص مثل محمد اصفهانی و...ایشون رو مورد حمایت قرار دادن که شاید بخش کوچیکی از جامعه رو تشکیل بدن و از لحاظ نسبی مقایسه تعداد قابل قیاس با افراد عادی نباشن .. حالا چون اون 90 درصد تخصص ندارند اصلا حق ندارند اظهار نظر کنن یا یک خوانند ای رو پسندیدند باید مورد نقد قرار بگیرن ..ملاک حال اکثریت هستند .. ..درین که محسن یگانه به شدت مقلد شادمهر بوده شکی نیست و حتی تو کامنت قبلیم هم گفتم که طرفدارای دو. اتیشه دکتر بیشتر تمایل داشتند دکتر حداقل تو اون زمانی که شادمهر بود باهاش کار مشترک داشت که به نوعی استاد یگانه تلقی میشد ولی الانی که محسن یگانه به این جایگاه رسیده که شاید بعد محسن چاووشی پرطرفدارترین خواننده ایران باشه مسلما ازون مرحله تقلید گذشته ..چون اصلا جونها کسی رو که تقلید محض بکنه اجازه خودنمایی بهش نمیدن ....یادمه احسان خواجه امیری تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود که کپی شادمهر یعنی یگانه و عسگری هم خوب پیشرفت کردند ..باور کنید من همون لحظه با خودم گفتم مگه خود احسان خواجه امیری وامدار صدای دکتر اصفهانی نبود ؟؟ مگه اوائل از سبک و سیاق دکتر استفاده نمیکرد؟؟ حتی خودش هم بارها گفته که از دکتر اصفهانی الگو گرفته . ..درسته که الان به جایگاه خوبی رسیده دیگه کسی یادش نمیاد که اوئل سبک خوندش واقعا کپی پیست محمد اصفهانی بود ..به نظرم این تقلید تقریبا برا همه خوانندگان وجود داشته ..یا جای دیگه حمید حامی تو یکی از مصاحبه هاش گفته بود من اوائل کاملا به تقلید یکی از خوانندها شعر میخوندم بعد اینکه مانی رهنما بهم گفت باید ازین تقلید بیای بیرون خودمو پیدا کردم وروش جدید رو پیاده کردم ..
به حالت کل منظورم اینه تقلید تو اوائل کار هر خواننده ای بوده که برا محسن یگانه بیشتر مشهود بوده ..
والانی که ایشون به این مرحله رسیده که این همه جوون ایشون رو تو دلاشون جا دادن هر چند مثل من هیچ تخصصی تو موسیقی نداشته باشن ولی باید به بزرگی ایشون اذعان کرد ولاغیر ..

151.245.72.135
چهارشنبه 18 دی 1392 - 03:06
شریف

آقای میکا:قسمت اول حرفتون تاییدصحبتهای خودمه و بخش دوم اگر یگانه رو با خودش مقایسه کنید شاید پیرفت کرده باشه(طبق گفته خودتون)ولی در سطح بالاتر نه.
خانوم نصریان:شادمهر که رفت فاصله بین کارهاش زیاد بود و ایشون تو این فاصله خودش رو جا انداخت به همین سادگی.و اینکه مردم اشتباه میکنن حتما همین طوره و گر نه به ما میگفتن ملت فرانسه نه ایران!
در مورد حمایت شمام باز شمام داری فقط احساسی صحبت میکنید و شاید به غول نیچه زنها به عمق خیلی از مسائل نمیتونن پی ببرن و شاید حتی دانشجوهای فلسفه!

188.159.208.69
چهارشنبه 18 دی 1392 - 07:20
Mehdi Mika

مطمئنی نظر منو خوندی شما؟! کجای نظر من تایید حرفای شماس؟! اتفاقا نقطه مقابل حرفای شماس؟!
محسن یگانه در حال حاضر جزو بهترین ترانه سراهای ایرانه ضمن اینکه بهترین خواننده ترانه سرا هم هست،اگه اشتباه نکنم سال 89 بهترین ترانه سرای ایران انتخاب شد
محسن هم نسبت به خودش هم نسبت به وضعیت ترانه سرایی توی ایران پیشرفت چشم گیری داشته که اگه غیر این بود مطمئن باش تو این 10 سال با ریزش مخاطب شدیدی مواجه میشد نه اینکه طرفداراش روز به روز زیاد بشن! محسن یگانه یکی دوسال اول شروع به کارش تو موسیقی از شادمهر الگو میگرفت ولی اون موقع نه یه هنرمند حرفه ای بود و نه کسی میشناختش اما بعد اون راه خودشو پیدا کرد و مهر خودشو زد پای کاراش. من نمیدونم چقد موسیقی رو میفهمید ولی اگه یه فهم متوسط از موسیقی هم داشته باشید کاملا به این مسئله اذعان میکنید که مدتهاست کارای یگانه کوچکترین شباهتی به کارای شادمهر نداره
به هرحال من فک میکنم شما فقط و فقط به چیزی که تو ذهن خودتونه محدود شدید و نمیخواید یه سری واقعیت هارو ببینید وگرنه شعر فوق العاده ای مثل دوراهی رو به این سادگی ازش رد نمیشدید
موسیقیه پاپ واسه مردمه نه واسه کسایی که ادعاشون میشه سواد موسیقی دارن، مهم ترین چیز اینه که مردم از موسیقی لذت ببرن وگرنه تایید و تحسین 100 تا کارشناس موسیقی هیچ ارزشی نداره

94.183.95.131
چهارشنبه 18 دی 1392 - 08:16
غزال نصريان

بله آقاى شريف حتماً شما درست ميفرماييد
حتماً شما موقع آهنگ گوش دادن در حال فكر كردن به عمق هستيد نه اينكه يه آهنگ بخواد از لحاظ حسى مخاطبش رو قانع كنه نه از لحاظ منطقى بايد قانع كنه
بله چون من زن هستم و طبق تعريف نيچه و خود نيچه پندارها قادر به فهميدن نيستم
شما درست ميفرماييد

109.110.179.4
چهارشنبه 18 دی 1392 - 21:01
شریف

خانوم شریف من ادوین ملک شریفیان هستم با دو سیستم!در مورد نیچه قصد جسارت نداشتم ولی منظورم این بود نباید فقط حسی نگاه کرد اگر یک پله بالاتر بخواهیم نقد کنیم.قبول دارید که هنر مثل هر پدیده دیگه جزو مقولات نقد شوندس!
سایر دوستان به سلیقتون احترام میزارم ومن هم موزیسین یا نقاد نیستم فقط شنونده جدیتر موسیقی هستم ولی از من نخوایید که سطح سلیقه خودم رو پایین بیارم.چرا که یک تعریف درست از هنر خوب اینه که هنر خوب و ماندگار هنری هست که از راه عقل روی قلب اثر بزاره و فکر نمیکنم هنر این دوستمون این خواصیت رو داشته باشه.و فکر میکنم مطرح شدنش در این حد یک دلیل داشته اونم لطف خدا بوده که بی حساب میبخشد به هر آن که خواست...

188.159.211.137
پنجشنبه 19 دی 1392 - 02:12
شریف

ضمنا در مورد دکتر چراغعلی فقط یک نکته لازمه دونستنش و اون اینکه ایشون یک آهنگساز تنظیم کننده به تمام معنی و استاد در کارشون هستن و به نظر شما که با احترام رفتار میکنید درسته اون رفتارها از سوی کسی که اززیر پتو موسیقیش رو شروع کرده اعمال بشه.جواب نمیخوام خوتون و وجدانتون قضاوت کنید.

188.159.212.42
پنجشنبه 19 دی 1392 - 13:46
غزال نصريان

آقاى شريف منكر توانايى هاى ايشون نيستم اصلاً
ولى قضيه ى غول بى شاخ و دمى كه بهتون گفتم همون بود
كافيه آدم فقط يه دشمن داشته باشه...

109.110.184.127
پنجشنبه 19 دی 1392 - 18:31
غزال نصريان

البته آقاى شريف اميدوارم سوءتفاهمى تو اين بحث باقى نمونده باشه اگه حرفى زده شد كه باعث ناراحتى شما شد من به شخصه اصلاً دوست ندارم كه اينجورى باشه
به هرحال نظرات و سلايق متفاوتن ولى يه واقعيت بود كه شما گاهى خيلى اغراق ميكرديد البته انكار نميكنم كه خودم به شخصه همين مشكل رو دارم ولى الان كه بيشتر فكر ميكنم متوجه بعضى از حرفاتون ميشم اميدوارم شما هم متوجه منظورات من و ديگر دوستان شده باشيد من هم سعى ميكنم كه متعصب نباشم و اميدوارم شما هم همين سعى رو داشته باشيد!
معلومه كه موسيقى امروز ايران به قدرت دهه ى پنجاه نيست ولى انصافاً خيلى درست نيست كه همه ى اين مسائل رو از چشم موزيسين ها بدونيم
خيلى چيزها دست به دست هم دادن كه به موقعيت الان رسيديم خيلى چيزها
بازهم اميدوارم كه سوءتفاهمى تو اين بحث باقى نمونده باشه

109.110.178.81
یکشنبه 22 دی 1392 - 01:10
شریف

خانوم نصریان از پاسختون ممنون اما یادتون نره همین فرصت طلبی دوستان تازه به دوران رسیده و کم اطلاعی مردم ما از هنر و عدم مدیریت درست و بعضا کپی پرور مدیران(برای خالی نبودن جای اونها که نیستن)باعث شده موسیقی ما به ابن روز بیفته.از علاقه جدیتون به موسیقی ممنونم.موفق باشید در هر کاری.

65.49.68.167
شنبه 14 دی 1392 - 18:10

اواز دلنشین و زیبایی بود / دکتر اصفهانی از من و شماها بهتر میدونه چیکار کنه یا با کی کارکنه

یکشنبه 15 دی 1392 - 12:22

زیاد امیدی ندارم که همکاری یک کار فوق العاده و یا ضعیف از آب دربیاد... محسن یگانه تلاشش رو میکنه و کار متوسط به بالایی رو میسازه اما... بابک بیات کجا محسن یگانه کجا... همایون خرم کجا روزبه بمانی کجا؟؟

دوشنبه 16 دی 1392 - 19:33

بنظر من خود دکتر اصفهانی ، با این درجه فهم و سواد موسیقی که دارند و هیچکس هم نمیتونه منکرش باشه ، قطعاً بدون دلیل به محسن یگانه پیشنهاد همکاری نداده .. ایشون عقل و سواد داره و میدونه داره چیکار میکنه .. اینکه بعضا میان این نظرات خنده دارو اینجا ثبت میکنن ، واسه من قابل حضم نیست اصلاً
امیدوارم این همکاری زودتر شکل بگیره ، تا خیلی چیزا مشخص بشه ..

سه شنبه 17 دی 1392 - 11:44

آقای دکتر اصفهانی هنرمند والایی هستند که علاوه بر هنر مظهر اخلاق هستند.این منش و رفتار حتی بر کسی پوشیده نیست.تار و پود صدای آقای دکتر مناسب برای کارهای سنتی و سنتی-پاپ است.به قول آقای سالار عقیلی کسانی که موسیقی سنتی کار کردن و ردیف های موسیقی آوازی را بلدند به راحتی می تونند پاپ بخونند و بسیار هم موفق می شوند ولی به بالعکس نه! دوستان چند نفر در حوزه موسیقی پاپ میشناسید که چنین توانایی داشته باشند؟!آثاری مانند زرین کلاه و ساز آواز همراه عود و دیگر آثار سنتی آقای دکتر نشون میده که چقدر توانایی در این حوزه دارند.و من در کارنامه هنری ایشون جای آلبوم های سنتی رو خالی می بینم و امیدوارم در آینده شاهد آن باشیم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد اصفهانی: حضور محسن یگانه در آلبوم بعدی ام قطعی نیست | موسیقی ما