جشنواره ملی موسیقی خلاق
 
کنسرت قاف - فرهاد فخرالدینی
 
برنامه یاد بعضی نفرات
 
تو از من بدت میاد...
پاسخ میثم یوسفی به طرفداران محسن چاووشی و حاشیه‌های بعد از یادداشتش
تو از من بدت میاد...
موسیقی ما - میثم یوسفی: 1) قرار است هر هفته سه‌شنبه‌ها یادداشتی در همین ستون بنویسم. شاید دریچه‌ای باز شود و جز من دوستانی که به قلم‌شان باور دارم و مدت‌هاست در مطبوعات کمرنگ شده‌اند هم توجه بیشتری به نقد بکنند. به هرحال این‌ها شاید بهانه‌ای باشد تا وضعیت نابه‌سامان فرهنگی‌مان را چه در روزنامه‌نگاری چه در موسیقی و ترانه به چالش بکشیم. امیدوارم کمی از حاشیه‌ها بیرون بیاییم و به متن داستان بپردازیم. مدت زمان زیادی‌ست که تحلیل کمتر شده و همه به سه سرفصل حاشیه‌سازی، انفعال یا تقدیس کورکورانه چسبیده‌اند. البته که دلیلش هم مشخص است. به هرحال وقتی در چرخه‌ای معیوب شرایط طوری باشد که متخصص‌ها کمتر در صحنه باشند و هرکسی به صورت شانسی با یک آهنگ یا یک آلبوم تبدیل به ستاره‌ی موسیقی شود و چه متصدیان امر و چه تولید کننده‌های ما اعم از موزیسین، خواننده یا ترانه‌سرا عمدتا آن‌هایی باشند که حداقل بینش و سواد را در مورد فرهنگ، جامعه، موسیقی و ... دارند، همه برای پنهان کردن این نادانی دست به دامان آن‌هایی می‌شوند که در نهایت هم‌قد خودشان باشند. در این بین وقتی نادانی معیار اصلی باشد، جدا کردن صاف و ناصاف و تفاوت قائل شدن بین نگاهی که از بستری اندیش‌مند و البته دلسوز می‌نویسد با نگاهی که یا چاپلوس است یا مغرض سخت خواهد بود. برای امثال من هم وارد شدن به این حیطه در شرایطی که می‌توانم در آرامش خودم مثل دو سه سال اخیر به آن‌چه به آن اعتقاد دارم بپردازم کم آسیب نیست.

2) هفته‌ی قبل یادداشتی قدیمی از من در مورد «پرچم سفید» محسن چاووشی بازنشر شد. انگار قصه‌ی من، محسن چاووشی و طرفدارانش پایانی ندارد. لزومی ندارد بنویسم که در بین همه‌ی خواننده‌های حال حاضر موسیقی پاپ ایران محسن چاووشی خواننده‌ی متمایز و برجسته‌ای‌ست. دلایلش را در همان یادداشت نوشته بودم و اگر کسی کمی اهل فکر و اندیشه باشد می‌توانست بفهمد که هرچه من گفتم، بازخوانی مثبت کارنامه‌ی خواننده‌ای بود که به تفکرش احترام بسیار زیادی قائلم. مطمئنم نود درصد نظرات منفی که بعد از یادداشت منعکس شد به این دلیل بود که دوستان فقط چند جمله‌ی آخر یادداشت را خوانده بودند. البته که همان چند جمله‌ی آخر هم از موضعی بود که اگر کسی کمی هوش و ذکاوت داشته باشد و آداب نوشتن را هم بلد باشد می‌فهمد که من چه گفتم. از کامنت‌هایی که زیر یادداشتم در سایت موسیقی ما منتشر شد فقط یک نفر به اسم اشکان بود که قصه را گرفته بود و خوشحالم که حداقل یک‌نفر از مخاطبان سایت دوربینش جای درستی کاشته شده بود: «...دلیل برخی برخوردها قابل درک نیست. اینکه کسانی هستن که بدون اینکه متن رو کامل مطالعه کنن میان و فحاشی می‌کنن و خشونت نشون میدن اصلا درست نیست. بنده هم یک هوادار سرسخت محسن چاووشی هستم و میگم که به گفته‌ی خیلی‌ها صدای محسن چاووشی صدای خوبی نیست. ولی این منظور اصلی نویسنده‌ی این متن نبوده. کما اینکه خودش هم ذکر کرده. در جواب این خیلی‌ها هم میشه گفت بله در مقایسه با محمدرضا شجریان، چاووشی صدای خوبی نداره. اما صدای خواننده پاپ باید اصولی باشه و باید ژوست بخونه و باید خاص باشه که محسن چاووشی خوشبختانه همه‌ی این خصوصیت‌ها رو داره. نیازی نیست همه جا همه کس متقاعد بشه و نظر شما رو بپذیره همین که شما به حقانیت گفته و اعتقاد خودتون معتقد باشید کافیه...»

متاسفانه اکثر دوستان از جایی شروع به سرو صدا کردند که نقد اصلی من هم به آن‌جاست. قبل‌تر در این مورد بارها نوشته بودم. اینکه داشتن صدای خوب صرفا دلیل خواننده بودن نیست. با ور کنید گفتن دوباره‌اش بازخوانی یکسری بدیهیات است. از نظر زیبایی شناختی مرسوم در ایران اگر نگاه کنیم، مشخص است که فردی مثل راجر واترز هرگز صدای خوبی ندارد، اما محبوب‌ترین خواننده‌ی زندگی من است. چهچه زدن یا داشتن یک صدای خوب فقط در این سرزمین متر خواننده بودن است و فردی مثل محسن چاووشی بر خلاف این جریان معیوب حرکت کرده است که مورد پسند من است. نه اینکه صدای خوبی نداشته باشد، اما حنجره‌ی ویژه‌ای مثل ایرج، گلپا و محمد اصفهانی یا حتا ابراهیم حامدی، حامی، و ... ندارد. وجه تمایز این خواننده در همین‌جاست. چاووشی هرگز فقط یک صدا نبوده. مجموعه‌ای بوده است که به صورت کامل باید بررسی شود. اول جهان‌بینی بوده، بعد شعر، ملودی، موسیقی و در نهایت صدایش بوده که محبوبیتش را در بین عوام به اقبالش در میان خواص به عنوان خواننده‌ای دارای اندیشه گره زده. فکر می‌کنم مخاطبان آگاه و حرفه‌ای موسیقی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و آن‌هایی هم که نمی‌فهمند وناآگاهانه جبهه‌گیری می‌کنند قطعا انسان‌های بد ذات و مغرضی نیستند. فقط امیدوارم اگر طرفدار چاووشی‌اند حداقل ترانه‌ی «قطار» این خواننده را واقعا فهمیده باشند و فقط به خاطر اینکه چاووشی خوانده یا به دلیل ظاهر متفاوتش این آهنگ را تحمل نکنند.
منبع: 
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1391 - 00:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام

اگه اکثر کامنت ها رو نگاه کرده باشید همه از طرز بیان شما دلخور بودن....
این نظر شماست که چاوشی صدا نداره
ولی بنده نظر دیگه ای دارم...نظرات و سلایق متفاوته.....همونجور که همه نقاد شدن

بله کسی منکر جاودانه بودن تراک قطـار نشده

ما از کسی بدمون نمیاد...

بزرگوار همه متن شما رو خوندن و گفته های شما رو قبول کردن به جز قسمتی که گفتید چاوشی صدا نداره که از گفته ی شما برداشتهای متفاوتی شد...چون مبهم بود

در ضمن طرز بیانتون ...

ولی بازم میگم اعتراض به نظر توهین محسوب نمیشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بالاخره نظر هر کس قابل احترامه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اگر نقدی ، خالی از کلماتی باشه که بوی تخریب زیر پوستی بده ، مورد قبول هست

وگرنه بعضی حرفا خواسته یا نا خواسته جوری خواننده مورد نظر و زیر سوال میبره

در ضمن تیتر هم درست کنید محصن نیست، محسن هست !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حالا یه عکس فتوشاپی نمیذاشتی نمیشد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

محسن چاووشی فقط خوبه .. خیلی وقتا هم بد بوده ..
تعصبی حرف نزنیم .. کارای خیلی خوبه زیادی هم داشته که خوب بودن اما خاص نبودن ، فوقالعاده نبودن ..
بازم میگم محسن چاووشی خوبه فقط همین نه بیشتر ..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شما طرز بیانتون و به حرکت در آوردن قلم نقدتون تو اون نقد پرچم سفید آزار دهنده بود (با توجه به برداشتی که داشتن)

شما میگید اگه کسی آداب نوشتن داشت می فهمید..... ولی من به شخصه توهینی ندیدم

طرفدارای محسن چاوشی با کسی مشکلی ندارن

اونا فقط برداشتی که از نقد شما داشتن چه اشتباه و چه درست رو گفتن ولی توهین نبود.

بله اینو قبول دارم که هوادارا به خاطر حس حمایت و علاقه که ناشی از ذره ی کوچیکی خودخواهی میشه نمی تونن قبول کنن که چاوشی صدا نداره(چه درست باشه چه اشتباه)
واین امر عادی هستش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوستان به این مسئله توجه کنید که یه صدا چند ویژگی داره.
محسن چاووشی صدای متفاوت و خاصی داره ولی صدای قدرتمندی به اون معنای کلمه نداره.
قدرت صدا رو میتونیم در صدای استاد شجریان ببینیم که گامهای بالا رو به راحتی میخونه.هرچند که محسن چاووشی در قسمت بم خوندن خوب کار میکنه.
ولی هنر یک هنرمند اینه که بتونه از صداش درست استفاده کنه.
اگه چندتا خواننده پاپ یه ترک بخونن که محسن چاووشی هم باشه,صدای محسن با بقیه متفاوته و کاملا با همه نوع خوندن و هنر خوندش فرق میکنه.
به قول خود محسن که در زنده خوانی و خوندن تبحر خاصی داره.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

(((((مشخص است که فردی مثل راجر واترز هرگز صدای خوبی ندارد، اما محبوب‌ترین خواننده‌ی زندگی من است. چهچه زدن یا داشتن یک صدای خوب فقط در این سرزمین متر خواننده بودن است و فردی مثل محسن چاووشی بر خلاف این جریان معیوب حرکت کرده است که مورد پسند من است. نه اینکه صدای خوبی نداشته باشد، اما حنجره‌ی ویژه‌ای مثل ایرج، گلپا و محمد اصفهانی یا حتا ابراهیم حامدی، حامی، و ... ندارد. وجه تمایز این خواننده در همین‌جاست. چاووشی هرگز فقط یک صدا نبوده. مجموعه‌ای بوده است که به صورت کامل باید بررسی شود. اول جهان‌بینی بوده، بعد شعر، ملودی، موسیقی و در نهایت صدایش بوده که محبوبیتش را در بین عوام به اقبالش در میان خواص به عنوان خواننده‌ای دارای اندیشه گره زده.))))

این حرفهایت را تا حدودی قبول دارم...برای خواننده بودن حتما نباید چه چه زد....چاوشی جنس صداش اینجوره...خوانندگانی از جمله ی س.ق . د.ا هم از جمله ی چاوشی هستند...بحث بحث هنجره هست...همینجور که خواننده هایی که نامبردی مثل شجریان نمی تونن مثل چاوشی بخونن...اینها همه توانایی های هنجره است که خدا داده...با هر کدوم سبک و کارایی خود...این متر خوبی نیست برای شناخت صدای خوب که خودتم بهش واقف هستی دوست عزیز و گفتی و قبول داشتی که محسن بر خلاف این به این موفقیت رسیده و کار کرده....

صدای خوب را مردم انتخاب می کنند...بازم ممنون.

محمد از کرمان

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

ایرج، گلپا و محمد اصفهانی یا حتا ابراهیم حامدی، حامی، و ...

حتا اینجوری درسته > حتی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خوشجالم که پاسخ دادید !!!
اون نقد واقعآ منو عذاب داد ...

به هر حال ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بله ! همون راجر واترزی که شما می فرمایید قدرت اجرای زنده داره ! در صورتی که محسن چاوشی نداره و فقط صدایی از داخل استودیو هست . این حقیقتی هست که همه جبهه می گیرن . چرا اینو نمی گید که یکی از فاکتور های مهم خوانندگی این هست که خواننده توانایی اجرای زنده داشته بشه ! متاسفانه دوستان متعصب ضعف های خواننده محبوب خودشون رو پشت کلمه ی « خاص » پنهان می کنند . و با همین ضعف ها از خواننده ی خود سلطان و استاد می سازند ! خواننده ای که مثل خیلی از خواننده های دیگه ممکن هست دارا ضعف های بسیار زیادی باشه . به هر حال این فضای مسموم خیلی به ضرر موسیقی کشور خواهد بود . طرفداران ایشون فقط ایشون رو بهترین و خاص ترین می دونن ! و بقیه رو می کوبن !! در صورتی که خواننده ی بهتر از ایشون هم بسیار زیاد داریم که هم توانایی اجرای زنده های فوق العاده دارند هم بسیار با تجربه تر و حرفه ای تر هستند ! ایشون فقط یک اهنگساز خوب هستند !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظرم نیازی به توضیحِ واضحات نبود، دل‌بستگی شما به موسیقی چاوشی در یادداشت قبلی کاملن محرز بود و شخصن تحلیل شما را پسندیدم و خوش‌حال شدم که بعد از مدت‌ها یادداشتی جدی درباره‌ی چاوشی منتشر شد.
عده‌ای که فقط چندجمله‌ی آخر را دیدند، شایسته پاسخ نیستند. تعدادشان کم است گرچه صدایشان بلند است، اقتضای سن است. امیدوارم در معدل‌گیریِ نگرش مخاطبان چاوشی، سهم زیادی برای آنها قائل نشوید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منکه دیگه فقط نقد های رضا مهدوی رو میخونم چون فقط قصدش نقد کردنه نه چیز دیگه...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام دوست عزیز
نوشته ات رو تقریبا با دقت خوندم. همونطور که خودت خواسته بودی...... تا اونجایی که دوتا غلط املایی داره ((محصن)) و یه جا نوشته شده (( حتا ))
حالا از این جزییات و ظاهر بگذریم ......
نیازی به اثبات بزرگی محسن چاوشی نیست چون همین الان در 4 خبر مهم سایت موسیقی ما نامی از چاوشی دیده میشه که خود نمایانگر داستان است
اما برسیم به نقد قبلی شما.. به نظرم نقد زیرکانه ای بود . سردرگمی دوستان هم به این خاطر بود که موضع گیری صریحی از شما دیده نشد ( که به نظرم این یه حسن هست ) ... شاید تعریف ها در مقابل آن جملات آخرت جوری تناقض رو در ذهن مخاطبان ایجاد کرد و اونها را به شما بدبین کرد ....
یقین داشته باش اگر جای این دو با هم عوض میشد.........یعنی جمله آخرت رو اوایل بیان می کردی و بعد به تحلیل چاوشی می پرداختی . دوستان موضع گیری بدی به شما نمی کردند.......
چون حسی که مخاطب داشت این بود که شما بنای زیبا رو ساختی و ذهن همه معطوف خودت و نوشته ات شد .. و این تحلیل و نگرش مثبت ادامه داشت تا در جمله آخرت ، این حس را در مخاطب ایجاد کرد که همه اینها دامی بود برای جذب بیشتر مخاطب تا بنای زیبایی که ساخته شده را به راحتی بر سرشان فرو بریزی ....
البته تضیحاتی که در بالا دادی تا حدی قابل قبول بود........
اما نباید فراموش کنیم که مخاطبان محسن چاوشی هم مثل خوده او خاص هستند و کمی متفاوت .........
و به نظرم هر مقاله ای که قرار است در باب محسن چاوشی منتشر شود باید چندبار مورد بازخوانی و تحلیل قرار گیرد چون مطمئنا صدها نفر این مقاله را خوهند خواند و صد در صد در دیده شدن نقدهای بعدی نویسنده هم موثر خواهد بود

با تشکر .
فربد .. چاووشی دانلود
www.chavoshi-dl.ir

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

تراک قطار خاص چاوشی دوستان هست عزیزم ! نه عموم مردم ! خاص و جاودانه مثل ترک های ا.ح و د.ا و خانوم گ.گ.ش ؟! نمیشه که اینطوری ! شما هر کاری ایشون می خونه می گید جاودانه !!! واسه ی خودتون جاودانه ست نه برای تمام مردم ایران ! لطفا ً خواهشاً به جای مردم صحبت نکنید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من مطلب قبلی رو نخوندم اما از این مطلب برداشت خوبی کردم.
اتفاقا اینکه محسن چاوشی فقط یه صدا نیست و مجموعه ای از امتیازات رو داره، حرف منصفانه ایه.
چاوشی یه جورایی آوانگارده و دلیل اصلی پرمخاطب بودنش اینه که نشون داد می شه با یه حنجره ی معمولی یه خواننده ی عالی شد!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

100% نقد ها قابل تامل و نظرات قابل احترام هستن...کسی هم با نگارنده نقد مشکلی نداره یا به قول شما ازش بدش نمیاد...خیلی ها که میان اینجا کامنت میذارن اصلا شما رو نمی شناسن که بخوان بدشون از شما بیاد،اگه میان کامنت میذارن و شما از این نقد آبرو و اسمی پیدا کردی به خاطره اینه که نقد بر کار محسن چاوشی نوشتی نه خودت...بازم می گم شاید شما رو نشناسن و اینکه میان نقد شما رو میخونن چون یک خواننده رو نقد کردی نه بخاطره خودت...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دقیقا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای میثم یوسفی ومدیریت محترم سایت موسیقی مامن یکی ازبیننده های فعال شماهستم درکل مطالبی که ازمحسن چاوشی عزیزدرج میکنیدباکنایه هست واگرکمی واقع بین باشین نبایدقلمتون نسبت به یک خواننده ای که موجی مثبت باخودش راه انداخته یکی به نعل ویکی به میخ باشه ازیه طرف دیگه برخوردتون باطیفی دیگرازخواننده هاخیلی مثبت وثابت هست بس اینقدرگاردحمله به خودتون ومثلامنتقداتون نگیرین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

منتقد عزیز
منو همه ی هوادارا با کسی مشکلی که نداریم
اگرم از کامنتها ناراحت شدید عذر میخوایم ولی
همونجور که دوستمون گفتن: برداشت از نقد شما متفاوت بود واین عادیه و توهین نیست
اینم بگم بیشتر مردم موسیقی رو غیرحرفه ای گوش میدن،وقتی صدا دلنشین باشه مثه صدای چاوشی،به اون علاقه پیدا میکن
دیگه دنبال تحریر و چه چه تو صدا نمی گردن
صداش واقعا دلنشین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شما اول طرز بیانتو درست کن بعد از طرفدار ها ایراد بگیر.
موسیقی کثیف یعنی چی اخه؟ وازه ی دیگه ای نداشتیم؟ چاوشی همیشه شریف خونده و خواهد خوند؟
ضمنا چرا اصرار داری نظر شخصه خودتو به دیگران تحمیل کنی؟ تو میگی صداش اخرین عامل موفقیتشه من میگم بیشتر از ملودیش عاشق صدای زخمیو خاصشم> خب اینم نظر منه
شما بیانتو درست کن.یه مثال بگم متوجه شدی
**و آن‌هایی هم که نمی‌فهمند وناآگاهانه جبهه‌گیری می‌کنند**
نمیفهمند نگو داداشم بگو متوجه نمیشن>
متوجه شدی؟! یا نفهمیدی؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حرف شما رو قبول دارم. ما منظورمون این بود که چاوشی یکی از مولفه هایی که اونو خاص کرده همون صداشه که توی این نوشته ی جدیدتون دقیقا به این موضوع اشاره کردید. به هر حال من از جانب برخی افراد تندرو. و تعصبی از شما جناب یوسفی عذر خواهی می کنم.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

Aghaye yusefi merci ke minevisid va hanooz hastid. hameye in salha peygire neveshtehaye shoma budam va be nazaram be hamrahe hamidreza monabati ba savadtarin ruamenegarha ye in music hastid. az ghadim hatman a in barkhordha kam.naididin pas tahamol konin be khatere ma. khoda poshto panahe shoma

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

میثم یوسفی جان متاسفانه چاوشی بعد از آلبوم یک شاخه نیلوفر روز های افت خودشو به سرعت پیش برد ،با اینکه یک شاخه نیلوفر آهنگ های تکراری زیاد داشت(از نظر سبک) مثل تمامی البوم های یگانه ،اما باز خیلی بهتر از 6و8 و... در البوم ژاکت وقتی شاهد 2-3 آهنگ بد از چاوشی بودیم خوب همین میشه که در البوم حریص فقط 3-4 تا آهنگ خوب داشته باشیم !!!!!!!!! و پرچم سفید رو که جای سفید باید رنگی دیگر انتخاب کرد... کسانی که انتظار انتقاد از چاوشی رو ندارند یا هر خواننده دیگه (البته به حق و منطقی) اونها به هیچ عنوان طرفدار واقعی خواننده محبوب شون نیستند. اگر من در ایران فقط چاوشی رو قبول دارم،اما چشمم رو نمیبندم به خراب کاری ها ،متاسفانه الان اکثر افراد فقط دنبال اهنگ جدید برای موزیک پلیرهاشون هستند پس فرقی نمیکنه براشون چاوشی یا هر کی دیگه چی میخونه ! بعد چند وقت قدیمی که شد... بعدی ... متاسفم برای موسیقی ایران - وقتی استاد س ق در البوم آخر خودش ضعیف ترین البومش رو بیرون میده ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

طرفدار هر خواننده ویژگیهایی داره شبیه به همون خواننده پس اون خواننده رو فوق العاده میدونه فقط همین . ماها هم که طرفدار چاوشی هستیم همینطوری محسنو فوق العاده میدونیم برای ما فوقالعادست .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سایت شما دیگه داره شورشو در میاره !!! هر یه پست در میون راجع به "محسن چاوشی" مینویسید ....!! خسته نشدید؟؟؟ چاوشی هرچی بیشتر سکوت میکنه شماها بیشتر جنجال درست میکنید ؟؟ما نخوایم این سایت درباره چاوشی چیزی بنویسه باید کیو ببینیم ؟؟؟ انصافا درباره کدوم خواننده این همه پست میذارید ؟؟به هر نحوی میخواید هواداران این خواننده رو حریص کنید و به جون هم بندازید !!!سایت شما هنوز رفتار عادلانه و فرهنگی و هنری رو بلد نیست اونوقت آدمای به اصطلاح "نقاد" شما میخوان به ما درس فرهنگ یاد بدن !!جمعش کنید این دیکتاتوریو بابا !!! از سایتتون انتقاد میکنیم از نویسنده ... (ب.ب) انتقاد میکنیم تایید نمیکنید اونوقت هر یه روز درمیون راجع به چاوشی پست میذارید و نقدش میکنید و نا عادلانه ترین حرفارو میزنید !!! کجای این هنری و فرهنگیه؟کدوم آلبومو به اندازه پرچم سفید نقد کردید؟؟؟ هرکی حوصلش سر میرفت یه چیزی درباره آلبوم مینوشت شمام به اسم نقاد موسیقایی تو سایتتون منتشر میکردید!! ااز طرف کی سازماندهی میشید معلوم نیست ولی مطمئن باشید این کارای شما بدون جواب نمیمونه !!! هم "خدا" جای حق نشسته هم "محسن چاوشی" تا یه حدی صبر میکنه .... !!! فقط میتونم بگم خیلی واسه این سایت متاسفم .. هم خود سایت هم نویسندهاش و "نقاداش" .... هرچقدر اینارو بیشتر بنویسید محبوبیت چاوشی چندین برابر میشه ..خودتونو خسته نکنید !! خیلی وقته کسی واسه سایتتون ارزش قائل نمیشه ...!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هر هنری سلیقهای هستش.من اقای چاوشی رو دوست دارم اگر کنسرت گذاشتند من اولین نفرم. ولی از بعضی از شعرهای البومشون خوشم نمیاد خوب دیگه سلیقه است

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

کاشکی شما که ترانه ی قطار را فهمیدی کمی در موردش توضیح می دادی.ما که هنوز درگیرشیم!یا به عبارتی سرکاریم . . .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان
راستی این عکسو از کجا پیدا کردین من تا حالا ندیدم چرا رو سرش کلاه من فوری یاد آهنگ حباب افتادم امیدوارم با قصد و غرض نباشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به هر حال موسیقی هنره و هنرم سلیقه ایه . سلیقه و نظر همه قابل احترامه.

از نظر شما چاوشی صدای خوبی نداره اما از نظر ما داره اما شما جوری نظرتو بیان

می کنی که انگار شما درست میگی و ما همه اشتباه می کنیم ریاضی نیست

که شما بگی دو دو تا چهارتا ما بگیم سه تا خب معلومه در این صورت ما اشتباه

می کنیم. نظر ما اینه که لحن ویژه ی محسنو هیچ خواننده ای نداره. غمی که تو

صداش هست تو صدای هیچ خواننده ای نیست. ما میگیم صداش زخمیه و

وقتی این صدای زخمی با ملودی های فوق العاده ی خودش و شعرهای غمگین

ترکیب میشه یه اثر ویران کننده بیرون میاد........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای یوسفی وقتی شما مطلب قبلیو که نوشتید... من دیدم تو شبکه های اجتماعی توسط متاسفانه اکثر هواداران چاوشی مورد حمله قرار گرفتید... من خودم هوادار سر سخت محسنم و به خیلی از قطعات محسن اعتقاد دارم... ولی نقد شمارو همیشه کارساز و مفید میدونم. هرجاهم از شما حمایت کردم خودم هم مورد حمله قرار گرفتم... متاسفانه این دوستان ظاهر بینند و افراطی که خود آقای چاوشی ازین اتفاق ناراحت هستش.. خوشبختانه دارن این دوستان کمتر میشن و گاهی اوقات هم به اشتباهشون پی میبرند که خود آقای چاوشی با مطلبهایی که در شبکه ی اجتما عی میزاره باعث این اتفاق میشه .. یعنی کسی جز آقای چاوشی نمیتونه این کارو کنه چون اگه هر کسه دیگه ای بگه ..........

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

از کلماتی استفاده کردی که میتوانستی بهتر به کار ببری تا سوء تفاهمی پیش نیاد.نقد خوبه اگه سازنده باشه به قول خودتون آخر نقد را خرابش کردی مثل فراستی بدبین و سیاه نمائی کردی.محسن چاوشی مردی است از جنس مردم با استعدادخدادادی که همه وجود و وقت خود را صرف هواداران خاص و عام میلیونی خودش کرده.ناراحتی ما ازشما به خاطرنقدبدت نبودبلکه به خاطر توهینی که به شخصیت داداش محسن و طرفدارانش کردی ناراحت شدیم پس دقت کن نه شما بلکه تمام کسانی که میخواهنداز داداش ما انتقاد یا نقدی داشته باشند از بکارگیری کلمات دقت کامل را داشته باشندنمی گوئیم تعریف وتجمید کنیدبلکه احترام بگذارید.
محسن چاوشی:این علامت حاکم بزرگه احترام بگذارید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

شما وقتی راجع به محسن چاووشی صحبت می کنید باید خیلی دقت کنید که جملاتتون بویی نده . چون همه می دونیم متعصب ترین طرفدار ها رو چاووشی داره . شما اگر هم نقد درستی بکنید یا بگید بالای چشم چاووشی ابرو هست ، نمی گم همه منتهی اغلب طرفداراش بهتون ایراد می گیرن .
واقعا هم نمی شه گفت کدوم نوع ، طرفدار واقعی محسوب می شه . یک نفر نقد رو تحمل می کنه یکی دیگه نمی کنه . از منی که طرفدارش نیستم ولی کاراشو دوست دارم گرفته تا اونی که می گه سلطان فلان و بهمان همه جزو مخاطبای به واقع میلیونی این خواننده ایم .
شما نباید اینقدر حساس باشید که اگر یک طیف از این همه طیف مخاطب های ایشون چیزی گفت فوری جواب بدید . این کاملا طبیعیه که بعضیا از نقد خوششون نیاد . من خودمم همینجوری ام. خب من و مثل من یک طیفیم . همین . نه بیشتر
تحملمون رو بالا ببریم
از نقد حمایت کنیم
از بازخورد نقد ناراحت نشیم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خدا وکیلی کدوم خواننده الان به این خوبی تونسته کار کنه محسن چاوشی لایق بهترین هاست اینو به همه ثابت کرده صداشم که خیلی خوبه یه صدای واقعا مردونه درد رو تو صدای این مرد میشه حس کرد میشه فهمید و حالا منتظر البوم 13 باشید که بفهمید این مرد چجوری بازار و تکون میده اگر این البوم قیمتش 100 هزار تومان هم باشه ارزش خرید داره محسن چاوشی ابروی موسیقی رو حفظ کرده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به نظر من این جور حرفا و نوشته تو این شرایط فقط جو موسیقی پابو متشنج می کنه .

شما نمی تونی نظر خودتو تحمیل کنی به بقیه . من خودم طرفدار محسن چاوشی نیــــستم ولی به خاطر تمام ویژګی های خاصی که داره بهش احترام می ذارم . همونطور که طرفدارای ایشون به خواننده مورد علاقه من ( فرزاد فرزین ) احترام می ذارن .

شما با تکرار این جمله که ایشون صدای خوبی نداره به نظرم سعی دارین این تفکرو به مخاطبتون القا کنین که واقعا صدای خوبی نداره . اما این قضیه کاملا به سلیقه شنیداری مخاطب مربوط میشه .

کلا تو موسیقی پاپ ما هر کی سعی کنه کمتر تو این حاشیه ها غرق بشه اطرافیان بیشتر تو حاشیه می برنش !

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام
من 1 چیز میگم...اونم اینه که اگه نقدی وجود نداشته باشه پیشرفتی نیست...اگه فقط طرفدار وجود داشته باشه پس معلومه یه جای کار میلنگه....باید بتونیم درک کنیم نقدهارو و نظراتو تا بتونیم مث خود محسن باشیم....خاص بودن اینه....
ولیییییی گاهی پیش میاد اینجا کسی که داره پیشرفت میکنه...داره میره بالا یه سری نمیذارن...اونم با صدها روش....(منظورم کس خاصی نیست )...از این باید ترسید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

mohem tavan khondane ke mohsen chavoshid ostade va tafavoti ke to karash hes mishe dar morede naghde ghablie aghaye yosefi irad asli bayaneshon bod mesle tanzim kasif o khonegi albate age eshtebah nakonam

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حق با شماست یوسفی جان!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چاوشی همه زندگی ما هواداراشه
تحمل توهین بهش و نداریم ...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

موسیقی هنره و هنرم سلیقه ایه. نظر و سلیقه ی همه ام قابل احترامه. اما شما جوری نظرتو بیان می کنی که انگار فقط شما درست میگی و ما همه اشتباه می کنیم. ریاضی نیست که بگی دودوتا میشه چهارتا هرکی یه نظری داره. شما میگی چاوشی صدا نداره اما نظر ما اینه که لحن ویژه ی چاوشی نظیر نداره. غمی که تو صداش هست نظیر نداره. خش صداش نظیر نداره. وقتی این صدای زخمی با ملودی های فوق العاده ی خود محسن و شعرهای غمگین ترکیب میشه یه اثر فوق العاده به وجود میاد.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من خیلی ساده و بدون ترس میگم

تنها چیزی که میتونم بگم اینکه هر کسی تو این روزا دوست داره اسم محسن چاووشی رو یا تو نقد یا تو برسی یا تو مصاحبه و .... بیاره که خودشو نشون بده

از من ناراحت نشین - من به همه ی این حرف ها شک دارم اینجوری میخوای خودتو نشون بدی دوست من

محسن چاووشی صدای فوق حرفه ای و زیبا داره

من هر باری که از مردم میشنوم از محسن بد میگن یا میگن صدای خودش نیست بیشتر خوشحال میشم که عاشق صدای خولننده ای هستم که در فکر خیلی ها نمی گنجد که صدای واقعی او باشد(یعنی در این حد صدای زیبایی داره)

آن روز رو میبینم که نسل بعد ما شعر های چاووشی رو گوش میدن و با خودشون فکر میکنن چه طور محسن طوری خونده که حالا هم تازگی داره

هر روز پاییزه...
امید

سه شنبه 25 آذر 1393 - 16:30
ادریس

فدات موافقم داش امید.قهوه قجري

2.182.18.127
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

سلام عزیز

من نقد و خوندم باتوجه به نقد آقای یوسفی که فرمودن:(امیدوارم اگر طرفدار چاووشی‌اند حداقل ترانه‌ی «قطار» این خواننده را واقعا فهمیده باشند )
من با توجه نقد گفتم که کسی از هوادارا منکر جاودانه بودن قطار نمیشه......

من از زبان عموم مردم حرفی نزدم.... اینجا جاییبرای نظر دادن هوادارای چاوشی که ایده ال هاشونو ارائه بدن فکر نکنم احترام به سلایق دیگران کار سختی باشه...البته ببخشید

من به عنوان هوادار و مخاطب خواننده ی مورد علاقم فکر کنم اجازه ی این رو داشته باشم که وقتی با تراک قطار خو میگیرم و شیفته ی نوا و معنی صدای دلنشینش میشم ،ازش تعریف کنم

موفق باشی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

چرا تایید نشد؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خیلی جالبه که شما میگید تراک این و اون جاودانس در صورتی که اصلا من گ.گ.ش گوش نمیدم...
پس منم باید بیام بگم که از زبان مردم صحبت نکنید!
شما بزرگوار نظرتونو ارائه دادید بنده هم به نظر شما احترام میذارم

همونجـور که تراک مســـافر غـریبـه چـاوشی برای من جاودانس تراک قطارم جاودانس

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

نوشته بودم که نیازی به این پاسخ هم نبود. دل‌بستگی شما به موسیقیِ چاوشی در یادداشت قبلی کاملن محرز بود. شخصن تحلیل کوتاه شما را پسندیدم و خوشحال شدم از اینکه بعد از مدتها کسی درباره‌ی چاوشی به دور از هیاهو و زردویسیِ مرسوم، جدی قلم زد.
این جمعیت "جمله‌ی آخر بین" هم گرچه صدایشان بلند است اما تعدادشان کم است، در معدل‌گیریِ نگرش پیگیرانِ موسیقی چاوشی برای آنها وزن زیادی در نظر نگیرید. امیدوارم این رفتار، شما را از پرداختن بیشتر به چاوشی ناامید و پشیمان نکرده‌باشد و درآینده باز هم درباره‌اش بنویسید.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

با بخش دوم حرفتون کاملا موافقم اما در ایران هرگاه هر نکته منفی چه درست و چه غلط درباره یک نفر مطرح بشه طرفداران اون دوستمون (در هر حرفه ای و از هر قشری) میان تا با اهانت و ایجاد جو منفی حق اون شخص رو از منتقد استیفا کنن!

حالا خارج از این بحث ها درباره اون بخش اول من متوجه نشدم که چرا کسی به صورت شانسی باید در جامعه شنیده بشه!!!
مثلا وجود منتقدین در روند حرکت یه سری دوستان که ضد موسیقی درست عمل میکنن و هیچ چیز براشون مهم نیست چه نقش خاصی میتونه داشته باشه...
و همچنین منتقدین هرکاری هم بکنن باز هم در آخر باید به سلیقه مردم احترام بذارن ... مخصوصا توی حوزه پاپ!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز در ایران نقد جایی نداره
بزار واسه یک دهه ی دیگه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

عزیزم نظرتو اینیه کی میگی به نظر من بهترین خواننده ایرانه بعد از انقلاب . مطمئنا .
بر فرض هم حرفت درذست و نتونه کنسرت بده ولی این هیچ ربطی نداره .عزیز دل شمایی که دم از ضعف میزنی داری چاشپوشیو میکوبی که اصلا خواننده نیست و میگی فقط آهنگساز خوبی هست در حالی که خودت فقط دم از ضعف میزنی ک همه هم ضعف دارن مثل خواننده های دیگه و به نظرم ضعف چاوشی کمتر از همه است اتفاقا و همچنین شما بعیده 4 آلبوم اولچاوشیو گوش کده باشی تو اون آلبومها چاوشی بیشتر تحریر پاپ داشت و شما میتونی اونجا به فدرت خوانندگی ایشون بیشتر پی ببری الان که با تجربه تر هم شده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

این عکس فتوشاپیه طرفداران درست کردند . عکس اصلی همونیه که در کاور داخلی نسخه کاملتر حریص داشتیمش

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اصلا به چاوشی کار ندارم ولی س. ق در آلبوم آخرش پیشرفت داشت نسبت به آلبوم رگبارش و این واضح بود شما کج نظری به نظرم . این در مورد چاوشی هم صدق میکنه بخ خصوصو آلبوم حریص که تازه با همین حساب شما 4-5 آهنگ خوب این البوم آلبوم خیلی خوبی بوده پش تازه حسابتون فقط از نظر خودتونه من 8-9 تا آهنگ خوب تو اون آلبوم دیدم

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بابا این هوادارا دیگه بى انصافى میکنن آقاى یوسفى توهین که نکرد هیچ بلکه دمش گرم بالاخره یه منتقد فهمید آهنگ قطار یه آهنگ خاصه_من نمیدونم این اهالى موسیقى چرا اینقد به محسن حسادت میکنن با این که همه میدونن قطار حرفه اى ترین و نوگراترین و زیباترین آهنگ چه از نظر ترانه چه از نظر ملودى و تنظیم تو کل تاریخ موسیقى پاپ ایرانه ولى همه بى اعتنا ازش رد شدن حالا اگه یکى دیگه آهنگى با یک هشتم ویژگى هاى قطار میداد تو بوق و کرنا میزدن کل ایران بفهمن

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

هه ! صدای اصفهانی خوبه صدای محسن خوب نیس ؟!!!! هه هه هه!
شاید این سلیقه ی شما باشه که خوشت نمیاد از صدای محسن ولی خودتم اشاره کردی جز صداش همه چیشو (ملودی و شعر و ..) قبول داری . به نظر ما ها صداشم عالیه . چون این یه موضوع سلیقه ایِ شما حق نداری به عنوان کارشناس صدای چاوشیو بکوبی چون فوق العاده س !
مرد حنجره طلایی موسیقی ایرانه :)

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اصولا این مشکلات از جایی نشات می گیره که یه طرفداره چشم بسته به موضوع فکر می کنه

و اصلا به ذهنش نمیاد که چاووشی یک انسانه مثل همه

می تونه اشتباه کنه

می تونه ضعف هم داشته باشه

می تونه با طرفداراش قهر کنه

و با تمام این موارد محبوب ترین در ایران باشه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بنظرم اگه یکی (البته چه بهتر خود چاووشی) بتونه با دلیل توضیح بده که

چرا محسن چاووشی هیچ وقت کنسرت اجرا نمی کنه ، خیلی از این

ابهامات برطرف میشه... نه؟!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

میثم پوسفی-----------محسن چاوشی-------
‏ ‏ این علامت حاکم بزرگه احترام بذار!!!
با توام صدای خسته گوش بده به این ترانه
باز میخوام از تو بخونم حس ناب عاشقانه
بازمیخوام ازتو بخونم عشق زیبای دوحرفی
گوش بده به این ترانه خسته روزهای برفی
میخوام حرفهای دلم را به پات بریزم تا بدونی شده عشقت همه عمر و همه چیزم
دل این نفس بریده فقط آروم میشه باتو
زندگیش به هم میریزه@اگه نشنوه صداتو@دوست دارم بگم چه جوری با ترانه هات می بالم
بی تو پادشاه آوازصبر وطاقتی ندارم
توی شبای سرد وتارم تو شدی سنگ صبورم
باتوام ای پادشاه آواز محسن جان این نیز بگذرد...!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اقای یوسفی میدونم کامنتا رو میخونیین اما بعضیا شما رو از مطلب روزنامه تماشا میشناسن برای همین یه موضع گیری بخصوصی دارن یادتونه تو اون مطلب گفتین چاوشی ادعای علاقه به اشعار مولانا و وحشی بافقی و شهریار و اینا رو داره بعد بازار خرمشهرو خوند متاسفانه اون دوست طرفدار چاوشی نتوانست حق مطلبو ادا کنه چاوشی ادعا نداره بلکه البومی با همین اشعار داره که سرنوشت مجوزش 5 ساله نامعلومه به امید اینکه بیشتر واسه محسن چاوشی قلم بزنید و از حرف چند هوادار افراطی ناراحت نشوید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دقیقا به همین خاطره که اوضاع موزیکمون این شده .. چون نگاهمون اشتباست ..

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوستان بخشی از این ابهامات و تردیدها به این بر میگرده که آقای

چاووشی کنسرت اجرا نمی کنه. اگه ایشون برای روشن شدن ذهن خود

طرفداراشون هم که شده با دلیل منطقی توضیح بدن که چرا کنسرت

نمیدن شاید خیلی از این سوء تفاهم ها در مورد صداشون بر طرف بشه.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

(لطفا نظرم تایید شود)
اقای میثم یوسفی برای شما واقعا متاسفم.
صای محسن چاوشی صدای معمولی نیست صای اوخاص و پر از احساس و نو و زیبا و هر جه ویژگی های خوب هست را صدایش دارد.
محسن چاوشی را اول به خاطر خودش دوستش داریم و بعد به خاطر ترانه هایش.
اگر قطار را فرد دیگری میخواند شاید اینقدر محبوب نمیشد ولی چون با صدای خاص و با احساس محسن چاوشی نقش بسته زیباییش دوچندان شده.
نمیدانم چرا؟تازگی ها هر کس میخواهد چند روزی اسمش در محافل بپیچد اسم سلطان موسیقی ایران،محسن چاوشی را بر زبان می اورد.
لطفا به افکارتان فکر کنید.
محسن چاوشی همیشه محبوب است،چه با انتقاد های منطقی چه با انتقاد های بی منطق و بی پایه و اساس!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

من خیلی از لحظات زندگیم رو با آهنگ های محسن گذروندم.
خیلی خاطره با هاش دارم. مهم برای من این که واسه همه ی لحظه هام یه چیزی تو آستینش داره .
تنها ترین من تنها نذار منو............

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بنده منکر نقد نیستم و همیشه استقبال کردم از نقد درست ! اما هر حرف و هر نوع طرز بیانی اسمش نقد نیست ! اینکه علنآ گفته شد چاوشی صدا ندارد چه توجیهی دارد ؟؟؟
به نظر بنده جماعتی که میگی تعداشون نسبت به قبل کمتر و کمتر شده ... و در اینده ی نزدیک روزی کفه ی دیگه ی ترازو سنگین تر خواهد شد .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

جالب بود هم گفته هم نگفته!!!!

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حالا چون میگم اون نوشته نقدنبودبلکه چندکلمه حرف شخصی بودحتما هوادار بی هوش ذکاوت خشن و آداب نوشتن نمیدونم هستم
خدانگهدار

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

مگر شما معتقدید که چاوشی صدای شش دُنگی دارد؟
خودش هم در یک مصاحبه گفته بود که صدایش در ادای برخی نُت ها ضعف دارد.

با این توضیح دیگر فهم منظور ایشان از
آن جمله پایانی آسان است. بله صدای چاوشی در تلقی مرسوم و سنتی از صدای آواز، امتیاز بالایی ندارد. حالا چه اهمیتی دارد؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به عنوان ی هوادار

بهتره ی فکری به حال خودمون بکنیم که همه ی منتقدین محسن رو با ی چوب میزنیم.

نقد اقای یوسفی جز معدود نقدهایی بود که به نظرم در تحلیل قطعات حرفه ای عمل کرد. داشتیم منتقدین که حتی از سبک موسیقی سر در نمیاوردن. به نظرم به نقدهای اقای یوشفی نیاز هست.

در اخر هم ممنونم ک از عکس کار شده ی من استفاده کردید.
نیما همکلام
chavoshigraphy.com

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

یادم نیست نوشته‌ی قبل رو خوندم یا نه...
ولی همین نوشته و نقد هر چند درست هم باشه ، انقدر بد بیان شده که حس چاوشی دوستیمو تحریک میکنه که بهش جبهه بگیرم...
مثلا به نظر من این طرز بیان که : "البته که همان چند جمله‌ی آخر هم از موضعی بود که اگر کسی کمی هوش و ذکاوت داشته باشد و آداب نوشتن را هم بلد باشد می‌فهمد که من چه گفتم" خیلی زننده هست.
یعنی شما اکثر خواننده‌های اون مطلب رو بدون هوش و ذکاوت و بدون اطلاعات در مورد آداب نوشتن فرض کردی.(با عرض پوزش ولی میخوام اینجا از ادبیات خودتون استفاده کنم) اینجا خواننده حق داره به شما بگه که اون که بدون هوش و ذکاوته خود شمایی که نمیدونی چه طور یه مطلب رو بیان کنی که مخاطب عام ازش سو برداشت نکنه...موسیقی ما رسانه‌ی عام هست.نه خاص...

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست عزیز منم حرفاتو قبول دارم..

همون موقع هم گفتم که با نظرت موافقم اما تایید نشد..

نمیدونم واسه چی..

من کاملا درکت کردم و قبول میکنم که بهت خیلی هم توهین شده بود.

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

صدایی که صاف و رسا و قدرتمند باشه رو میگن صدای خوب مثل محمد اصفهانی یا معین ..... صدای محسن چاووشی صاف و رسا و قدرتمند نیست ، صدای عموم پسندی نداره ، اما صدای خاصی داره که متعلق به خودشه و از بقیه صداها متمایزه ... من اهنگهای چاووشی رو واسه اینکه فوق العاده هستن گوش میکنم ، نه صرفا واسه اینکه چاووشی خونده ، حتی اگر اون آهنگهارو کس دیگه ای میخوند گوش میکردم چون به خوب بودن آهنگاش اعتقاد دارم و خوب بودن چاووشی به صداش خلاصه نمیشه ، ولی مطمئننا صدای خوبی نداره اما صدای خاصی داره و خیلی هم خوب میخونه .. ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

خاننده فقط ب هنجره و چه چه زدن نیس.ب احساس و اینکه بتونه شنونده رو تحت تاثیر قراز بده هم هست.پس محسن چاوشی در این زمینه از شجریان هم بهتره.اون متنتون هم بر این اساس یک نظر شخصی و ب نوعی توهین بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای میثم بوسفی...

تو این جامعه هر کسی میتونه نظر خاصی و متفاوتی نسبت به یک مسئله داشته باشه... به نظر کسی صدای چاوشی خوب و خاص و در نظر دیگری (که کم هم نیستن) صدا بد و دلخراش!... اصولا در جامعه ای که نگاه ها متفاوته اینگونه نقد ها نه تنها کارساز نیست بلکه باعث میشه وقت مردم به بطالت بگذره...

نقدتون بیشتر یک نظر شخصی بود... و البته قابل احترام

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

به قول خودش این نیز بگذرد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

حسادت بعضی از اهالی موسیقی به محسن چاوشی تمومی نداره

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

و حالا نوبت من

آقای میثم بوسفی...

هر کس نظر شخصی خودش رو داره شما که طرفداران چاوشی رو نادان خطاب می کنید بهتر یه نگاه به شخصیت خودتون بندازید که با خود خواهی تمام می خواین همه با شما هم عقیده باشند

بهتر به نگاه به نظر سنجی های مردمی بندازید
سلیقه ها متفاوته
این نهایت بی شحصیتیه که به سلیقه و نظر بقیه بی احترامی کرد این قدرت انتقاد و درک و فهم و اصالته شما رو نشون میده که توهین می کنید شما میتونید نظر خودتون رو داشته باشید بقیه هم نظر خودشون رو .
در خوانندگی اولین چیزی که مهمه شخصیته و خوشحالم که محسن همه رو باهم داره ... همین شخصیت و اصالتشه که خیلی ها رو دیونه کرده و صداش به دل میشینه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

محسن چاوشی از همه نظر کامله : صدا موزیک تنظیم و از همه مهمتر شخصیت خوانندگی

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

آقای یوسفی نقد شما کاملا منصفانه بود با توجه به زحمات آقای چاوشی ولی حقیقتن شما بدرستی نقد کردید . ایشون صدای معمولی داره و دچاره تکرار شده .... و سوالی که پیش میاد اینکه چرا آقای چاوشی تا بحال کنسرت یا اجرای زنده نداشته ؟؟؟ ای کاش ایشون هم بتونه مثه یگانه قدرت اجراش رو میونه هواداران محترمش برخ بکشه . با تشکر از موسیقی ما که انعکاس دهنده نظرات هنردوستانه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

اگه نوشته ی قبلی ایشون قابل دفاع بود ، هیچ وقت مجبور نمی شدن یه نوشته ی دیگه بزارن تا نوشته ی قبلیشون رو توجیه کنه .
من به شخصه نوشته ی قبلی ایشون رو کامل خوندم ، فکر کردم و بعد نظر دادم ، ایشون دو تا آلبوم محسن چاوشی رو کلا زیر سوال بردن و الآن هم فقط دارن به کسایی که نوشته ی قبلیشون رو قبول نکردن توهین می کنن که به اندازه ی ایشون ذکاوت نداشتن .
الآن هم فقط با کلمات بازی کرن ، اما واقعیت اینه که که چاوشی خواننده خوبی است ، صدای خوب و حنجره ی استثنایی داره ، این نوشته بیشتر در حد یه وبلاگ شخصیه نه این سایت که به عنوان بهترین سایت موسیقیایی کشوره .

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

عزیز من شما مثل اینکه عادت داری پایان هر مقاله ای که مینویسی صحبت های تحزیک آمیزی رو مطرح کنی و دوباره طرفدارها رو ناراحت کنی ... عزیز من شما اگه " قطار " رو فهمیدی بیا نقدش کن . البته از جستجوی گوگل استفاده نکن که هر چی میاره نقد خود طرفدارهاست .
شما اگه میتونی قطار رو نقد کن . یه حرف تو دلم مونده باید بگم : لازم نیست واسه اینکه درصد مشهوریت خودت رو بالا ببری ، از محسن چاوشی حرف بزنی .
من نمیدونم چرا همه گیر دادن به محسن چاوشی ؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

دوست گرامی خوده آقای چاوشی قبول داره که تو بعضی از گامها قدرت کافی رو نداره شما چطور میفرمائید حنجره استثناءیی؟؟؟!!!! کاش کمی بدون تعصب نظر داد

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

گفتن حقیقت حسادت نیست ..چاوشی با این نقدها میتونه خودشو بالا بکشه چون داره رو به عقب حرکت میکنه

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:47

بله این رو قبول دارم که هر کسی ضعف های خودش را هم دارد ولی به نظر شما برای خوانندخ خوب بودن تنها ملاک ، قدرت اجرای زنده است ؟ همین ! هیچ انتظار دیگری نداری ! بعد از آن هم خواننده بهتر یا بدتر معتی تمیده که ! این جملات حاصل یک تایپ سریع و بدون فکر اند و من خودم طرفدار شخص دیگری هستم (ع.ا) و خیلی های دیگر را هم میشناسم که طرفدار اشخاص دیگری هستند ولی با تجربه بودن و لحن خاص او را همه مان قبول داریم ، شما اگر دنبال اجرای زنده ای و برات اجرای زنده مهم تر از یک شعر قوی است برو ردیف اول کنسرت های همان راجرز که گفتی بشین !و در نظر دادن همیشه به دیگران احترام را نگه دار . لطفآ

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تو از من بدت میاد... | موسیقی ما