حضورِ بیسروصدای بهروز صفاریان در جشنوارهی فیلم فجر؛
موسیقی تازهترین اثر داریوش مهرجویی را بهروز صفاریان ساخته است
موسیقی ما- الناز علاقهبند: فیلم «طهران، تهران» (اپیزود «طهران: روزهای آشنایی») به کارگردانی داریوش مهرجویی و آهنگسازی بهروز صفاریان در جشنوارهی فیلم فجر امسال بهنمایش درخواهد آمد.
بنابر گزارش وبسایت «موسیقی ما»، این فیلم شامل دو اپیزود است که یک اپیزود توسط داریوش مهرجویی و دیگری- با عنوان «تهران؛ سیم آخر»- توسط مهدی کرمپور ساخته شده و آهنگسازی اپیزود مربوط به داریوش مهرجویی را بهروز صفاریان به انجام رسانده است.
این آهنگساز موفق موسیقی پاپ در خصوص شکلگیری این همکاری جذاب به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «همکاری من با این کارگردان بزرگ توسط یکی از دوستان و از فیلم «مهمان مامان» آغاز شد ولی در آن زمان، مدت اندکی که تا شروع جشنواره دراختیار داشتیم موجب شد که این همکاری، درنهایت به ساخت یک اتود کوتاه محدود شود و حتی مایل بودم که نامی از من در تیتراژ فیلم برده نشود ولی در نهایت با لطف آقای مهرجویی این امر انجام شد و چند قطعهی کوتاه از ساختههای من را دراین فیلم میشنوید. تداوم این همکاری به فیلم «طهران، تهران» رسید ولی متاسفانه بازهم با بدشانسی من و بهرغم توافقهای اولیه که مدتها قبل در این خصوص انجام شده بود، تصمیم قطعی، تا چند روز مانده به جشنواره به طول انجامید و بازهم ناچار شدیم که کار را در زمان بسیار اندک به انجام برسانیم.»
او در ادامه توضیح داد: «ضمنا بهعلت اتفاقات پیشآمده برای فیلم «سنتوری» و حساسیتهای اعمال شده از سوی عوامل، حتی امکان در اختیار داشتن و مشاهدهی دقیق فیلم برایم میسر نبود ولی در نهایت آنچه که برای من اهمیت دارد همکاری با کارگردان نامداری بهنام داریوش مهرجوییست که قطعا موجب افتخار من خواهد بود و امیدوارم در پروژههای بعد، با دراختیار داشتن فرصت مناسب کاری ارائه دهم که بتوانم با تمام قدرت از آن دفاع کنم.»
گفتنیست که داریوش مهرجویی درهرکدام از آثارش بهنحوی به موسیقی (حالا یا از طریق مضمون، یا در موسیقی متن فیلم) بها داده و آخرین فیلم او- «سنتوری»- اصلا در ستایش موسیقیست (مهرجویی در روزگار جوانی، خود سنتور مینواخته). فیلم موزیکالی که بهنحوی استعاری دوران گذار از موسیقی ایرانی و سنتی به موسیقی گونهی مدرن و پاپ و همچنین تقابل این دو سبک را بهنمایش میگذارد. فیلمی که با همکاری موزیسینهایی همچون استاد اردوان کامکار در گونهی موسیقی ایرانی و محسن چاوشی، در عرصهی موسیقی پاپ، شکل گرفت و به نسخهای که الان هست مبدل شد.
بنابر گزارش وبسایت «موسیقی ما»، این فیلم شامل دو اپیزود است که یک اپیزود توسط داریوش مهرجویی و دیگری- با عنوان «تهران؛ سیم آخر»- توسط مهدی کرمپور ساخته شده و آهنگسازی اپیزود مربوط به داریوش مهرجویی را بهروز صفاریان به انجام رسانده است.
این آهنگساز موفق موسیقی پاپ در خصوص شکلگیری این همکاری جذاب به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «همکاری من با این کارگردان بزرگ توسط یکی از دوستان و از فیلم «مهمان مامان» آغاز شد ولی در آن زمان، مدت اندکی که تا شروع جشنواره دراختیار داشتیم موجب شد که این همکاری، درنهایت به ساخت یک اتود کوتاه محدود شود و حتی مایل بودم که نامی از من در تیتراژ فیلم برده نشود ولی در نهایت با لطف آقای مهرجویی این امر انجام شد و چند قطعهی کوتاه از ساختههای من را دراین فیلم میشنوید. تداوم این همکاری به فیلم «طهران، تهران» رسید ولی متاسفانه بازهم با بدشانسی من و بهرغم توافقهای اولیه که مدتها قبل در این خصوص انجام شده بود، تصمیم قطعی، تا چند روز مانده به جشنواره به طول انجامید و بازهم ناچار شدیم که کار را در زمان بسیار اندک به انجام برسانیم.»
او در ادامه توضیح داد: «ضمنا بهعلت اتفاقات پیشآمده برای فیلم «سنتوری» و حساسیتهای اعمال شده از سوی عوامل، حتی امکان در اختیار داشتن و مشاهدهی دقیق فیلم برایم میسر نبود ولی در نهایت آنچه که برای من اهمیت دارد همکاری با کارگردان نامداری بهنام داریوش مهرجوییست که قطعا موجب افتخار من خواهد بود و امیدوارم در پروژههای بعد، با دراختیار داشتن فرصت مناسب کاری ارائه دهم که بتوانم با تمام قدرت از آن دفاع کنم.»
گفتنیست که داریوش مهرجویی درهرکدام از آثارش بهنحوی به موسیقی (حالا یا از طریق مضمون، یا در موسیقی متن فیلم) بها داده و آخرین فیلم او- «سنتوری»- اصلا در ستایش موسیقیست (مهرجویی در روزگار جوانی، خود سنتور مینواخته). فیلم موزیکالی که بهنحوی استعاری دوران گذار از موسیقی ایرانی و سنتی به موسیقی گونهی مدرن و پاپ و همچنین تقابل این دو سبک را بهنمایش میگذارد. فیلمی که با همکاری موزیسینهایی همچون استاد اردوان کامکار در گونهی موسیقی ایرانی و محسن چاوشی، در عرصهی موسیقی پاپ، شکل گرفت و به نسخهای که الان هست مبدل شد.
منبع:
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 بهمن 1388 - 00:00
دیدگاهها
ادم قحط بود صفاریان انتخاب کرد برای اهنگسازیش
کلی اهنگساز درست حسابی داریم
از استاد مهرجویی بعید بود
بیشین بینیم!!اون موقع که شما فرق ویولن و گیتارو نمی دونستین استاد صفاریان داشتن برای بهترین ها اهنگ میساختن!!
ستاره های سینما و موسیقی کنار هم...
نتیجه فوق العادس.شک نکنید.
آقای صفاریان من برای شما آرزوی موفقیت میکنم
امیدوارم روز به روز پیشرفت شما را در عرصه موسیقی شاهد باشیم
حتما کار قشنگی خواهد بود
امیدوارم مؤفق باشن
اقای اشکان تو در حدی نیستی که در مورد بهروز صفاریان نظر بدی .
هیچکی مثل استاد بهروز نمیشه خوشم میاد که داره پرکار میشه خوشم میاده که داره رویه طرفداش رو سفید میکنه.
اشکان جان چند ساله ساز میزنی
میشه چند تا از تنظیماتو برای ما بزاری
ما منتظریم !!!!!!!!!!!!!!!
عجب نویسنده ی باسوادی داشته این مطلب ! گذر از موسیقی " سنتی ! " و ایرانی به موسیقی پاپ، گویی که پاپ مترادف موسیقی مدرن هست و ایرانی یعنی کهنه ! ما که نمی فهمیم چرا رنگ صدای سنتور کهنه ست و مثلا ویلن نو ! شیوه ی اردوان کامکار هم بعیده که سنتی باشه !
در ضمن موافقم که بسیار آهنگسازان بزرگی داریم که در شان داریوش مهرجویی هستن تا امثال بهروز صفاریان .
از جناب صفاریان انتظار نداشتم با اهالیه سینما " اونم سینمای افتضاح ایران " همکاری داشته باشند ..... میدونم کار فوق العاده ای خواهد بود اما امیدوارم تداوم پیدا نکنه ............
به شاهکارهای سینمای ما نگاه کنید.......کدومیکی واقعا ارزش 2 یا 3 بار دیدن رو داشتند!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
مینو خانم
شما سینما رو چرا زیر سوال میبری
آیا ما فیلمهایی مثل
میم مثل مادر
درباره الی
آواز گنجشکها
و یا قدیمتر فیلم مادر اثر مرحوم استاد حاتمی نداریم
آخه چرا بیخودی نظر میدید .............. مجبوری !!!!!!!!!!
آقای صفاریان کارشو بلده
شما خواهش میکنم نظر ندید
آبتین پسرم قبول دارم که آهنگسازان خوبی در کشور داریم
ولی آقای صفاریان هم یکی از همون افراده
در ضمن داریوش مهرجویی کارگردان کار بلد سینماست
خواهش در انعکاس نظرات خود دقت کامل را داشته باشید .
سلام من بسیار خوشحالم که اقای صفاریان با تلویزیون اشتی کرد حالا هم با سینما امیدوارم همیشه موفق باشن به اقا اشکان هم بگین تو اصلا کی هستی که درباره اعتماد موسقی ایران اظهار نظر کنی
پاینده باد بهروز صفاریان
افزودن یک دیدگاه جدید