درود بر جناب آقای منتشری که این ردیف را ضبط کردن . ردیف ایشان براستی یکی از اصل ترین ردیف های موسیقی ایرانی هست. واقعا خواندن و یادگیری این ردیف کار هر کسی نیست .جالب است بدانید ردیف ایشان براستی باید صدا 6 دانگ باشد از همان ابتدا از درآمد اول با گام بالا خوانده شده و تحریرها تمام انسان را بیاد چهچهه های بلبل( که اصل آواز ایرانی که تقلیدی از صدای بلبل است ) می اندازد . واقعا همانطور که ایشان فرمودند. یادگیری این ردیف آسان نیست و طرف باید صدایی در حد ایرج یا خود آقای منتشری داشته باشد که بتواند این ردیف را کار کند . اگر این ردیف به عنوان محکی برای ابتدای ورود خوانندگی استفاده میشد .به جرات 90 درصد خوانندگان الان از جامعه باید کار دیگری پیدا میکردند.برای کسانی که این ردیف را گوش ندادند باید عرض کنم تمام تحریرها با دانگ صدایی بالا خوانده شده و من فکر کنم آقای منتشری باید یک ردیف مقدماتی آواز برای کسانی که میخواهند این ردیف را یاد بگیرند ضبط کنند .تا حنجره شاگردان بقول معروف حالت بگیرد تا بتوانند این ردیف را بخوانند . من اگر چه تعصب خاصی به مکتب اصفهان دارم ولی به عنوان مکتب تهران این ردیف را سرترین ردیف آوازی ایران میدانم در آخر درودی دیگر و سلامتی برای استاد منتشری آرزومند م.
درود بر جناب آقای منتشری که این ردیف را ضبط کردن . ردیف ایشان براستی یکی از اصل ترین ردیف های موسیقی ایرانی هست. واقعا خواندن و یادگیری این ردیف کار هر کسی نیست .جالب است بدانید ردیف ایشان براستی باید صدا 6 دانگ باشد از همان ابتدا از درآمد اول با گام بالا خوانده شده و تحریرها تمام انسان را بیاد چهچهه های بلبل( که اصل آواز ایرانی که تقلیدی از صدای بلبل است ) می اندازد . واقعا همانطور که ایشان فرمودند. یادگیری این ردیف آسان نیست و طرف باید صدایی در حد ایرج یا خود آقای منتشری داشته باشد که بتواند این ردیف را کار کند . اگر این ردیف به عنوان محکی برای ابتدای ورود خوانندگی استفاده میشد .به جرات 90 درصد خوانندگان الان از جامعه باید کار دیگری پیدا میکردند.برای کسانی که این ردیف را گوش ندادند باید عرض کنم تمام تحریرها با دانگ صدایی بالا خوانده شده و من فکر کنم آقای منتشری باید یک ردیف مقدماتی آواز برای کسانی که میخواهند این ردیف را یاد بگیرند ضبط کنند .تا حنجره شاگردان بقول معروف حالت بگیرد تا بتوانند این ردیف را بخوانند . من اگر چه تعصب خاصی به مکتب اصفهان دارم ولی به عنوان مکتب تهران این ردیف را سرترین ردیف آوازی ایران میدانم در آخر درودی دیگر و سلامتی برای استاد منتشری آرزومند م.