برنامه یاد بعضی نفرات
 
حریص
امتیاز: 
3.35284

امتیاز : 67.1/100
تعداد رأی: 16078
( امتیاز : 67.1/100 - 16078 رأی)
(16078 رأی)

خواننده: 
محسن چاوشی
ترانه سرا: 
امیر ارجینی، حسین صفا، علی بحرینی
آهنگساز: 
محسن چاوشي
تنظیم کننده: 
محسن چاوشی، کوشان حداد، شهاب اکبری، امید حجت، امیرحسین سرگزی
نوازنده ها: 
امید حجت (گیتار الکتریک و آکوستیک)، فیروز ویسانلو (گیتار اسپانیش)، شهاب اکبری (کیبورد)، پیام طونی (ویلن)، میثم مروستی (ویلن قطعه ی بوف کور)، رضا تاجبخش (پیانو)، بابک صفرنژاد (هارمونیکا) و محمد جاسمی (سه تار)

ژانر:

انتشارات: 
تصویر دنیای هنر
فصل انتشار: 
زمستان
ماه انتشار: 
بهمن
سال انتشار: 
1389
توضیحات: 
آرتین ولی الهی: در «حریص»، هر چند امضای چاوشی تقریباً در همه‌ی قطعات هست، اما فضاهای متفاوت و متنوعی در کل آلبوم وجود دارد.

وجود نام کوشان حداد (که تنظیم های جوان پسندِ موفقی در فضای هاوس دارد) در میان تنظیم کنندگان حریص، نشان از آن دارد که چاوشی این بار توجه بیشتری به مخاطبین عام موسیقی دارد. او برای این دسته از مخاطبین قطعه ی شش و هشت «غیر معمولی» را نیز در آلبوم گنجانده است. همچنین وی از شهاب اکبری برای تنظیم سه قطعه از آلبوم استفاده کرده تا شاید موفقیت زوج آهنگسازی و تنظیم «چاوشی – اکبری» در آلبوم «متاسفم»، تکرار شود. امید حجت (نوازنده ی مشهور گیتار) و امیرحسین سرگزی هرکدام تنظیم یک قطعه را به عهده داشته اند و خود چاوشی که در آلبوم قبل چند قطعه را تنظیم کرده بود، در این آلبوم «کافه‌های شلوغ » و «پروانه‌ها» را تنظیم کرده است.

ترانه های آلبوم حال و هوای همیشگی آثار چاوشی را به همراه دارند و با وجود اینکه چند قطعه ی ریتمیک در آلبوم هست، همچنان همان غم همیشگی در صدای زخمی او وجود دارد.
لیست فطعات: 
3.207165

امتیاز : 64.1/100
تعداد رأی: 1940
( امتیاز : 64.1/100 - 1940 رأی)
(1940 رأی)

3.464125

امتیاز : 69.3/100
تعداد رأی: 5377
( امتیاز : 69.3/100 - 5377 رأی)
(5377 رأی)

3.189055

امتیاز : 63.8/100
تعداد رأی: 1827
( امتیاز : 63.8/100 - 1827 رأی)
(1827 رأی)

3.119765

امتیاز : 62.4/100
تعداد رأی: 1581
( امتیاز : 62.4/100 - 1581 رأی)
(1581 رأی)

3.86209

امتیاز : 77.2/100
تعداد رأی: 2208
( امتیاز : 77.2/100 - 2208 رأی)
(2208 رأی)

3.2059

امتیاز : 64.1/100
تعداد رأی: 1780
( امتیاز : 64.1/100 - 1780 رأی)
(1780 رأی)

3.068075

امتیاز : 61.4/100
تعداد رأی: 1596
( امتیاز : 61.4/100 - 1596 رأی)
(1596 رأی)

3.171545

امتیاز : 63.4/100
تعداد رأی: 1715
( امتیاز : 63.4/100 - 1715 رأی)
(1715 رأی)

3.56845

امتیاز : 71.4/100
تعداد رأی: 1924
( امتیاز : 71.4/100 - 1924 رأی)
(1924 رأی)

3.29379

امتیاز : 65.9/100
تعداد رأی: 2069
( امتیاز : 65.9/100 - 2069 رأی)
(2069 رأی)

3.55779

امتیاز : 71.2/100
تعداد رأی: 1894
( امتیاز : 71.2/100 - 1894 رأی)
(1894 رأی)

مظالب مرتبط : 

دیدگاه‌ها

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

چقدر تابلویید یه دفعه دو سه نفر پیدا میشن با هم
مثلا این مهشید و افسانه و حمید که یحتمل یه نفرن طرفدار اصفهانی هستن البوم خوانندشون اومده چون اومدن بقیه مسخره کردن و توهین کردن اومده اینجا عقدشو خالی کنه تازه طرفدارای چاوشی هم رفتن تبریک گفته بودن ولی دیدم تو یکی از وبلاگای طرفدارای اصفهانی اومده بودن لینک اینجا رو گذاشته بودن که بیان به البوم و اهنگا صفر بدن و شنبه چند تا صفر گرفته بود البوم و امتیازش چند تایی اومده بود پایین زشته بابا میخندن بهت
مثلا این که با اسم حمید نظر داده تو مطالب اصفهانی میره با اسامی محمدرضا و مسعود و ... نظر میده میاد اینجا اسمشو عوض میکنه
خودتو چرا خسته میکنی عزیزم ؟ البوم حریص سلطان چاوشی طبق معمول سال 87 و 88 بهترین و پرفروشترین البوم سال 89 هم شد و با فروش 5 میلیون نسخه رکورد فروش هم شکست و دو سه ماه هم از اومدنش گذشته و تو داری اینطوری به خودت زحمت میدی
حالا تو داری خودتو خسته میکنی با اسم های مختلف نظر بدی اینجا که دیگه کسی نمیاد این جا رو نظرات بخونه ببینه تو چی گفتی از رو عقده که مثلا با این کار البوم خواننده مورد علاقت اصفهانی ببری بالا که بقیه میگن ضعیفه
فایده نداره عزیز این کارا

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

واقعابایدبررسی شودچگونه محسن چاوشی درموسیقی مطرح می شودوتازه به مظلومیت هم مزین

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

سجادعزیز سلام ، ممنون از اینکه حوصله به خرج دادی و مطالب من رو خوندی و جواب دادی ، مرسی
قبل از اینکه بخوام نظراتم رو بگم، در مورد مطالب قبل باید توضیحاتی بدم چون فکر میکنم سوء تعبیر پیش اومده که باید رفع بشه .
اول اینکه من توی نوشته هام ازهنرمند خاصی طرفداری نکردم ، اگر اسمی برده شد همش مثال ها و واقعیات بوده والا من اصلا موزیک آقای رضا صادقی گوش نمیکنم (حالا اگر نیاز شد من هم میگم چی گوش میکنم)

دوم هدفم اینه بتونیم تبادل نظر کنیم ، یعنی چی یعنی اگه من اشتباه میکنم ، یادبگیرم چی درسته و بلعکس

سوم من با استودیو خانگی و نرم افزاری مخالف نیستم بلکه با هر شخص نا واردی که این کار رو میکنه و تولیدات واقعا نازلش رو بیرون میده مخالفم والا خیلی از آهنگسازهای بزرگ از این روش استفاده میکنن عال کار میکنن

چهارم من اصلا قصد خود نمایی ندارم چون اینجا اصلا جایی برای خونمایی نیست ، چرا؟ چون این صفحه چند تا بازدید کننده داره ؟ حالا اگه کلی هم بازدید کننده داشته باشه کی میدونه افشین کیه سجاد کیه .

بریم سر اصل مطلب ، ببینید اشتباه ما اینجاست که کیفیت یک هنر و هنرمند رو با کمیت در نظر میگیریم ، یعنی اینکه میگیم چقدر آلبومش فروخته ، یعنی با چشم اندازه گرفتیم در حالی که توی موسیقی باید با گوش بشنویم و نمره بدیم واز شما سجاد عزیزکه اهل فن هستی بیشتر انتظار میره که گوش خودت رو ملاک قرار بدی نه چشم. حالا واویلای کار اینجاست که بعضی ها که خواننده بودن رو به تیپ و قیافه میشناسن خودتون که واقف هستید
نکته بعدی اینه که اصلاً آقای چاوشی بجای 5 میلیون 50 میلیون فروخته ، آیا این دلیل میشه که ایشون مقلد نیست
ویا اگر مثلا آقای شجریان (البته ژانر موسیقی ایشون فرق میکنه) این اندازه طرفدار ندارن ، آیا صدا و موسیقی با کیفیت پائین دارن
من با آهنگ ، خواننده ، آهنگساز و یا هرچیز جدید دیگه ای مخاف نیستم ، بحث من سر تقلید ایشونه

شما فکر میکنی کسی دیگه نمیتونه لبخند ژکوند (داوینچی )رو نقاشی کنه ، جواب ،حتماً میتونه اما اون اثر جاودانه شد در عین زیبایی و هنر و هر مسئله ای دیگه ، تقلید نبود و نوآوری داشت (دوستان گرافیکی بهتر از بنده میدونن) اگه هنرمند دیگه ای میخواد هنرش رو به نمایش بزاره 100% باید یه کار دیگه ای رو انجام بده

یکی از خصیصه های هنر چیه ؟ یعنی اینکه شخص دیگه ای این کار رو انجام نداده باشه و هر کسی نتونه انجام بده اگر قرار بود همه خواننده باشن موسیقی بدونن که اصلا دیگه هنر و هنرمند معنی نداشت . اصلا ذات هنر همینه یعنی نوآوری یعنی کاری کنی کسی نکرده باشه ، چیزی بخونی کسی نخونده باشه ، صدای داشته باشی که کسی نداشته ، چیزی رو بکشی که کسی نکشیده باشه

نکته ی دیگه این که خیلی هم مهمه ، دلیل اینکه نمی تونیم کار خوب و بد ، درست و نادرست رو تشخیص بدیم اینه که اجرای زنده خیلی خیلی کم میبینیم و نمیتونیم تشخیص بدیم کدومشون بهترن (فوقش از امسال تا سال آینده صبر کنیم خواننده محبوب مون تو شهرمون کنسرت بزاره و بریم ببینیم)واقعاً غیره اینه ؟
حالا یکی از دوستان تو همین صفحه نوشته بود آقای چاوشی اصلا اجرای زنده نداشتن . من چون حرفشون رو باور نکردم و اطلاعی در این مورد نداشتم حرفی هم نزدم اما اگه حرفشون درسته باشه که دیگه اصلا جایی برای دفاع نخواهند داشت

ببینید به نظر من یه خواننده در ابتدا صداش خیلی مهمه ( ترانه ، آهنگ ، تیپ ، نمیدونم ویدو کلیپ در مراحل بعد قرار دارن) چرا چون شما بهترین ترانه و آهنگ رو بده به خواننده ای که صدای خوبی نداره ، طبیعتاً کار خوبی از آب در نمیاد ولی برعکس شما یه ترانه ضعیف رو بده به چند تا خواننده که بخونن مطمئناً اونی موفق تره که خواننده ی بهتریه و صدای بهتری داره

ببینید یه سری از این مقلدها قبلاً هم بودند اول با ابی و داریوش شروع شد بعد از اون نوبت قمیشی شد و همین جور هم ادامه داره و ما نباید از این تقلیدها حمایت کنیم . اصلا معنی نمیده تقلید صدا، آلبومی اومده به اسم حریص
خوانندش آقای چاوشی که 5 میلیون فروخته. بهتر نیست بگیم آلبوم حریص باصدای قمیشی توسط مقلد چاوشی که 5 میلیون هم فروخته ؟ بهتر نیست ؟
.ببینید اگه خواننده ی دیگری بود مابحث میکردیم سر این موضوع که مثلا کار ضعیف بوده نمیدونم شعر فلان بوده تنظیم چی بوده ، اما صدای تقلیدی ایشون جایی برای سوال دیگه نمیزاره .که حالا خیلی از دوستان سر شعرو آهنگ و نمیدونم کاور و چیزهای دیگه صحبت میکنن در صورتیکه اصل قضیه یعنی تقلید صدای ایشون زیر سوال قرار گرفته

ضمناً سجاد جان من نمیدونم شما از کجا این حرفو زدی ، چون من از خود قمیشی ، ابی و داریوش شنیدم که این کار(تقلید)رو نوعی دزدی ازش یاد کردن و هیچ کدوم راضی به همچین کاری نبودن و این تقلید ها اینقدر زیاد شد که توی یکی از مصاحبه ها یکی از هنرمندان گفت : حالا که نمیشه جلوی این تقلید رو گرفت اشکالی نداره نوش جون شون بزار پولشون رو در بیارن ( به طنز) . مطمئناً هیچ کسی راضی نمیشه که از صداش تقلید بشه و اگر هم راضی باشه بازهم هنرنیست چون مقلده دیگه ، و خیلی ها این تقلید صداها رو انجام میدن تنها نمره ای که میشه به اشون داد اینکه بله تقلید صدای ایشون خیلی از بقیه بهتره که گاهی آدم نمیتونه تشخیص بده قمیشی میخونه یا چاوشی همین .

در پایان امید وارم خود آقای چاوشی هم نظرات من و شمارو بخونن . موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

در جواب آقای افشین باید بگم که افشین جان منظور شما از مقلد و تقلید چیه؟؟؟ چون تقلید انواع زیادی داره اما اگه منظورت صدا باشه باید بگم که تمام اساتید موسیقی در ابتدای کار تقلید کردن رو برای خواننده لازم میدونن اما فقط در ابتدای کار ... پس تقلید کردن در ابتدای خوانندگی کار درستیه اما باید بعد از مدتی صدای خودش و سبکشو پیدا بکنه ... در مورد قمیشی و چاوشی هم همینطور هس در لبوم اول چاوشی یعنی نفرین رگه هایی از تقلید تویه صدای چاوشی بود اما خیلی زود چاوشی سبکشو پیدا کرد و پیشرفت کرد که خود قمیشی تویه مصاحبش گفت هیچ تقلید تویه کارهای محسن چاوشی نیست و حتما یه روز با چاوشی خواهد خوند ... حالا من نمیدونم اگه اطلاعات موسیقی شما از قمیشی بیشتر هس که من جوابی نخواهم داشت اما مطمئنم شما فقط یه شنونده هستید پس بهتر بحث مقلد بودن رو تموم کنی... درضمن مثل اینکه سجاد دوست عزیزم راست میگه و شما مشکل شنیداری هم دارید من نمیدونم شما چطور صدای چاوشی رو با قمیشی مقایسه میکنید خواهشا یه بار آلبوم حریص رو گوش کن و بعدش آلبوم یادگاری من نمیدونم افشین تو این دو صدا رو چطوری شبیه هم میدونی...
در آخر هم افشین جان تورو متوجه حرفهای بهروز صفاریان (که با چاوشی هم مشکل داره) میکنم صفاریان تویه مصاحبش در مورد آلبوم ژاکت گفته بود نقطه قوت آلبوم صدای محسن چاوشی هس که فقط این صدا مختص خودش هست و ساخته خود محسن چاوشی... حالا نمیدونم امیدوارم اگه اطلاعات موسیقی شما از قمیشی و صفاریان زیادتره اون وقت در مورد صدای چاوشی حرف بزنید... خیلی ممنون

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

اقا افشین ( البته اگه اسم واقعیت باشه ) نظر از روی حسادت نده که دو سه خط اول نظرت بخونه هر کی میخنده
بحث تقلید اونم محسن چاوشی بحثی خنده داره دیگه هیچ حرفی نمیتونستی بزنی و ایرادی بگیری رفتی پی بحثی که اگرم گفته میشد تک و تو 7-8 سال پیش گفته میشد و 4-5 ساله دیگه اصلا کسی این حرفو بزنه بهش میخندن تو هم معلومه که بدجور سوختی از موفقیت بی چون و چرای محسن چاوشی دیگه موندی چی بگی اومدی بحث 8 سال پیش راه انداختی البته حق بهت میدم منم طرفدار یه خواننده دیگه بودم میدیدم خواننده ای هست مثه چاوشی که همه عناوین و رکورد ها رو درو کرده و مجلات و روزنامه های مختلف میان همچین تمجید هایی از خودشو طرفداراش میکنن :
سونامی

با اختلاف زیادی محسن چاووشی پرطرفدارترین خواننده موسیقی پاپ ایرانی است. رسما طرفدارانش صف می کشند تا آلبوم بعدی چاووشی بیرون بیاید و هر جا که نامی از چاووشی آمده باشد چنان مشتاقانه کار او را دنبال می کنند که من اگر جای چاووشی بودم حداقل سالی دو آلبوم بیرون می دادم! همین ماجرا هم باعث شده است تا زمانی که هر آلبومی از چاووشی منتشر می شود، سونامی باشد که بازار موسیقی ایران را تکان می دهد.

«حریص» هم از این قاعده مستثنی نبود. در هیاهوی بسیار به بازار آمد و مثل همیشه خوب فروخت. آمار غیر رسمی رکورد زنی «حریص» را در بیست روز اول فروشش بیش از پنج میلیون نسخه اعلام کردند که خب این یعنی موفقیت بی چون و چرای یک آلبوم.

در نظرسنجی های مختلفی که بیشتر در فضای مجازی انجام شد «حریص» با اختلاف از دیگر آلبوم ها جلوتر بود. البته پیش از این هم در مطلبی نوشته بودم که کافی است نام محسن چاووشی در یک نظرسنجی آورده شود تا مطمئن باشید که او برنده بازی است. عمرا طرفداران چاووشی اجازه ندهند که هیچ خواننده ای نزدیک محبوبیت او شود.
و خواننده مورد علاقه خودم جایی نداشت و اسمی ازش زیاد نمیبردن با وجود یکی مثه چاوشی منم حسادت میکردم و به هر روشی توسل میکردم که ذره ای بخوام خرابش کنم که البته به جایی هم نمیشه رسید اگه قرار بود با این حرفای بی ارزش که هر کس با اسامی مختلف ده بار میگه بخواد کسی رو خراب کرد که الان خیلی از محبوب ها اسمی دیگه ازشون نبود به قول محسن عزیز :
محسن چاوشی : "مردم خودشان بهترین قاضی هستند و یک متن که به اصطلاح نقد نام می گیرد قدرت این را ندارد که روی حس مردم خط بکشد
کسی که میاد بحثی رو میگه که ماله 7-8 سال پیشه معلومه از عقده و حسادت بیش از حدشه
خود اقای محمدرضا شجریان در مصاحبه تصویریش گفته بود :
تقلید کردن در زمان هنرجویی شرط اولیه یادگیری است . خود من هم در اوایل تقلید میکردم از خواننده هایی . همه باید در اول مسیر تقلید کنند از کسایی ولی بعدش باید مسیر مستقل خودشون رو پیدا کنند
افشین این دفعه خواستی عیبی هم بگیری یه چیزی بگو بگنجه و خنده دار نباشه این حرفا رو چند سال پیش هم مسخره میکردن و میخندیدن بهش چه برسه حالا البته بازم حق میدم بهت هیچ عیب و ایرادی نمیشه از چاوشی بزرگ گرفت مجبوری بزنی جاده خاکی و حرفایی بزنی که خودم تو دلت بهش بخندی
ما طرفدارای بی شمار محسن چاوشی دیوونشیم و تا ابد هم عاشق و دیوانه وار دوسش داریم پس به خودت زحمت نده

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

باسلام خدمت دوستان ، هیمنطور دوست جدید خودم آقا اشکان اشکان جان ازصحبتهات متوجه شدم موسیقی رو حرفه ای دنبال میکنی ، مطالب شمارو خوندم با بعضی از قسمتهاش موافقم اما اونجایی که اختلاف نظردارم رو میگم . قبل ازاین که نظرم رو بگم یه توضیحی بدم ، راستش من نوازندگی موسیقی رو از سال 73 شروع کردم کلاسهای تئوری موسیقی شرکت کردم سلفژ رو دوسال کارکردم صدا سازی کارکردم و کار اجرا هم کم و بیش بصورت مناسبتی داشتم اما نه بصورت حرفه ای چون اصلا کارم چیز دیگه هست و علاقه من به موسیقی باعث شد که به کلاسها برم و چیزی یاد بگیرم ( الان سجاد میاد منو متهم میکنه به خونمایی) اینها رو عرض کردم به این جهت که من مشکل شنیداری ندارم ، مشکل از چیزی هست که میشنویم (البته من به شعر ،آهنگ ،تنظیم کاری ندارم)صدای آقای چاوشی مورد بحث منه. ببین اشکان جان من هم با تقلید و الگو برداری موافقم و خیلی از موزیسین های بزرگ اینو قبول دارن امــــــا تقلید از چی ؟ اگه تقلید از سبک ، تنظیم ، نوع شعر و این قبیل مسائل باشه آره اما نه تقلید صدا !!! بله باید تقلید باشه حتی معتقد هستم که یه سری از خواننده های جدید باید دونباله رو اسطورهای موسیقی ما باشن تا ، زمانیکه متاسفانه این اسطورها از بین ما میرن کسایی باشن که کارشون و سبکشون رو ادامه بدن امـــا با صدای خودشون نه ادا درآوردن. خود تقلید صدا برای زمانی هست که خواننده شروع به کار میکنه و تا 17 یا 18 سالگی این کارو میکنه تا صدای خودش رو پیدا کنه . بله قبول دارم آقای شجریان خودش گفت در ابتدا از تاج اصفهانی و کسایی دیگه تقلید میکرده آیا شما آلبومی از آقای شجریان داری که ادای کسی رو درآورده باشه . یا خواننده دیگه آقای حبیب ایشون چندین بار دنبال صداها و سبک های مختلف بوده مثلاً از آقای گلپایگانی (گلپا) و شادروان ویگن و غیره تقلید میکرده تا به صدای خودش برسه . آیا شما آلبومی از حبیب دارید که ادای گلپا یا ویگن رو دربیاره ؟؟؟ من برنامه های سوپر استار آمریکا(آمریکن آیدل) ، آلمان (دی اس دی اس) ، انگلستان(بریتیش آیدل) ،ایران (ان پی اس ) و( کشورهای دیگه بصورت گذری) رو دنبال میکنم و در تمام این مسابقات بارها شاهد بودم که کسایی میان فوق العاده عالی میخونن ولی وقتی صدای کسی رو تقلید میکنن مورد انتقاد قرار میگیرن و از دور مسابقات حذف میشن به هر حال ژوری اون مسابقات هم سایمون کاول ، دیتر بوهلن ، رندی جکسن و کارا دیو گاردی آدمهای کوچیکی نیستن. بزار یه مثال غیر موسیقی بزنم (فوتبالی) یه مربی میتونه بیاد از یکی از خودش بهتر تقلید کنه و خیلی هم خوبه اما تقلید تو چی ؟ مثلا از تاکتیکش ،نوع تمرین دهی ، نظم و انضباط و خیلی چیزهای دیگه و این خیلی خوبه اما یه مربی مثل مربی تیم صبا باتری میاد تو مسابقه از تیپ گواردیولا(مربی بارسا) تقلید میکنه همون اوور با همون رنگ ، همون شال گردن ، همون مدل مو ، همون لباس و اون موقع میشه سوژه برای برنامه نود و قضیه مضحک میشه . این مثال مصداقی هست برای کار آقای چاوشی ایشون میتونست دونباله رو سبک آقای قمیشی باشه اما باصدای خودش . دوتا آهنگ به اسمهای هدیه و گل و تگرگ با صدای آقای قمیشی و ...جرا شده شما به هرکدومشون گوش کنی واقعاً نمیتونی بگی آهنگ مال کدومشون بوده چون هرکدوم با صدای خودشون اجرا کردن و عالی هم اجرا کردن وهیچکدوم ادای اون یکی رو در نیاورد. . یه هنرمند به اولین چیزی که نیاز داره صداقتی هستش که باید داشته باشه بین خودش و مخاطبانش و این صداقت رو شما نمیتونی بدست بیاری از صدایی که ادای یه کس دیگه است ضمناً با توجه به این همه انتقاد از طرف دیگران که ایشون رو متهم میکنن به تقلید صدا وقتی میگی که آقای چاوشی فقط تو آلبوم اولش فقط یه رگه های از صدای قمیشی رو داره این نگاه ، نگاه شنونده یا طرفدار بصورت منصفانه نیست بلکه متعصبانه است . البته تعصب باید باشه و خیلی هم خوب و لازمه اما در راستای حقانیت. آیا به نظر شما یه عمر بگیم آب دریا شور نیست آیا با کتمان حقیقت آب دریا شیرین میشه . امیدوارم منظورم رو رسونده باشم اما اگر هنوز به گفته هام شک داری امتحان یک مسئله خالی از لطف نیست ؟ آهنگهای آقای چاوشی رو به همراه آهنگهای خواننده های دیگه مثل .د.،..ا. ،...، ق...و غیره رو برای کسایی که اصلا اهل موسیقی نیستن و اصلا خواننده هارو نمیشناسن (مثل پدربزرگها و مادربزرگها) بزار که گوش کنن بعد ازشون بخواه صدا هارو به هم ربط بدن ، بهت قول میدم بدون استثنا میگن چاوشی ادای قمیشی رو در میاره حتی نمیگن تقلید میگن اداشو در میاره . موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

دوستانی که می گویند چاوشی مقلد است نوشته های زیر را خوب بخوانند تا خوب توجیه شوند...این ها حقیقتی است که من درباره خواننده مورد علاقه خود هم بی هیچ سانسوری نوشته ام:

آقای افشین محترم و چند نفر دیگر قابل توجه شما:
------------------------------------------------------------------------
مصاحبه مجله ترانه ماه با چاوشی:

سوال: داریوش شهریاری (ترانه سرا و خواننده و یکی از اعضای مجله معتبر ترانه ماه):

داریوش شهریاری: صدای تو در طول این سال ها پخته تر و پخته تر

شده و امروز به یک ثبات رسیده است. در مورد این مساله صحبت

کن.

جواب چاوشی: وقتی اولین کارهایم را می خواندم فقط 23 سال

داشتم و طبیعی بود صدایم جوان تر باشد.

اول هم شباهت هایی داشت. من معتقدم تقلید لازمه کار است

اما فقط در آغاز، شما نگاه کنید، خواننده های سنتی همه مثل یکدیگر می خوانند. به هر حال باید از جایی شروع کنی و کسی را الگو قرار دهی اما مهم این است که وقتی به یک جایی رسیدی و مطرح شدی، خودت را از آن فضای تقلیدی جدا کنی.

داریوش شهریاری: تو کم کم از آن فضا جدا شدی و حتی امروز همان کسی که صدای تو را به او نسبت می دادند از طرفداران کار توست.

جواب چاوشی: من سعی کردم خودم را از آن حال و هوا جدا کنم. با او شروع کردم اما خیلی زود راه خودم
را یافتم. صدایم به یک حالت پخته خش دار و زخمی رسید. الان در کامپیوترم 8 تا 10 صدا دارم که کاملا شبیه من می خوانند (محسن کارها را می گذارد و از این همه شباهت بهت زده می شوم.) از من می پرسند که ناراحت نمی شوی این همه صدای شبیه داری؟ من هم پاسخ می دهم نه ولی به شرطی که یک جایی
خودشان شوند و به استقلال صدایی برسند. در هر صورت من نه تنها ناراحت نمی شوم بلکه خیلی هم خوشحالم.

( مجله ترانه ماه – ویژه نامه نوروز 90 )

--------------------------------------------------------------------------

محسن چاوشی در آلبوم اولش نفرین و تک آهنگ های قبل از آن

صدایش شباهت هایی به قمیشی داشت اما بعد از آن راه خودش

را یافت و حالا خود قمیشی او را بهترین خواننده ایران می داند و از

مخاطبان اوست..حالا صدای چاوشی امضادار است چاوشی خود یک خواننده با امضای خاص خودش در ملودی سازی و خوانش است

-------------------------------------------------------------------------
همانند چاوشی خوانندگان دیگری مانند:محسن یگانه بوده اند ،

محسن یگانه از عاشقان ش.ع است و این را بارها

عنوان کرده و با تاثیر از ش.ع شروع کرده اما حالا صدایش

کوچکترین شباهتی به" ش.ع" ندارد و حالا جایگاهی به مراتب

بهتر از ش.ع دارد و بدون شک بعد از چاوشی بهترین خواننده

پاپ ایران است
-------------------------------------------------------------------------
احسان خواجه امیری ابتدا با تاثیر از دکتر اصفهانی شروع کرد و

رفته رفته خود را از این فضا دور کرد و حتی جایگاهش در موسیقی

پاپ از اصفهانی بسیار بهتر است
-------------------------------------------------------------------------

بهنام صفوی خودش بارها گفته که از رضا صادقی الهام گرفته اما

حالا می بینید که چقدر موفق تر از رضا صادقی است و صدایش

مختص خودش و بدون شک یکی از بهترین های موسیقی پاپ

است که آلبوم عشق من باش او مهر تاییدی بر این نوشته است

-----------------------------------------------------------------------

سیروان خسروی در آلبوم اول خود به خصوص در قطعه " حرف

آخر " این آلبوم بسیار شبیه به خواننده گروهی خارجی ساویج

گاردن یعنی: "دارن هیز" می خواند و صدای خود را همچون او نازک

می کند اما دیدید که در آلبوم دوم خود که نامش ساعت 9 بود

صدایش به پختگی رسید و دیگر هیچ شباهتی به آن فرد ندارد

----------------------------------------------------------------------

فرهاد مهراد و فریدون فروغی با تقلید از خوانندگان خارجی شروع

کردند، ولی خیلی سریع دریافتند که باید« خودِ» اصیلشان را پیدا

کنند، کردند و ماندگار شدند.
-------------------------------------------------------------------------
این ها همه حقیقتی بیش نبود که بارها توسط خود خوانندگان یا

مجلات بیان شده بود

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

سلام به همه........خسته نباشید به همه ی عزیزان به خصوص آقا سجاد که دوست قدیمیه بنده اس..........
ببینید لازم نیست اینجا بحث کنید چون همه میدونن محسن چاوشی.
1-بهترین خواننده ی ایران هست
2- آلبومش پر فروش ترینه که هیچ....خواننده های دیگه جرئت ندارن همزمان با چاوشی آلبوم بدن چون که هیچ کس نمیخره.....
3-خودتون که میبینید تو همه ی نظر سنجی ها اول میشه
4-از همه مهم تر سیاوش قمیشی خودش چندین بار به محسن چاوشی پیشنهاد همکاری داده ولی محسن نپذیرفته.......

حالا شما خودتون قیاس کنین........

آیا چاوشی بهترین خواننده ی ایران نیست؟؟؟؟؟

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

باسلام به دوستان
مجتبی عزیز ممون از مطالبی که نوشتی ، میبخشی اگه دیر و مختصر جواب میدم ، چون درگیر کنکور فراگیر هستم و خیلی سخت مشغول مطالعه هستم ( مطالب رو تو زنگ تفریح بین درسهام نوشتم)
با بیشتر مطالبی که نوشتی موافقم اما اختلاف نظرهای دارم که بعد از درسهام ، چه تو این سایت یا جای دیگه تبادل نظر خواهیم کرد ، اما به این مطلب بسنده کنم که این اختلاف نظرها شاید یکی از دلایلش این باشه ، به خاطر جنس و نوع صدای خشدار اما لطیف و بااحساس و دراین حال بسیار خاص و منحصر به فرد آقای قمیشی هستش که وقتی از ایشون تقلید میشه اون هم ایقدر زیاد باعث میشه صدای آقای چاوشی برای من و دیگران ،مصنوعی و غیرواقعی به نظر برسه . شاید شما بعداز گوش دادن چندین سال تفاوتهای زیادی قائل باشید اما برای دیگران اینطور نیست
عزیز MAS این سایت باعث شد دوست خوب هم و هم نظر دیگه ای پیدا کنم
در آخر هم تشکر میکنم از عزیزانی که در سایت موسیقی ما فعالیت و تلاش میکنن و آرزوی موفقیت و پایداری برای این عزیزان دارم
موفق باشید

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 18:57

در ضمن ...که شک ندارم یه نفرید بیخودی خسته نکنید خودتونو که به جایی نمیرسید خواستید هم نظر بدید تابلو نظر ندید اون یکی نظر از این نظر تشکر کنه چون میدونم نظرم تایید نمیشه بخوام جواب مفصل بدم فقط ... قبلا با یه اسم دیگه اینو گفته بودی جایی که جواب گرفتی الان طرفدار علی تفرشی میاد میگه من 100 مغازه سر زدم گفتم کدوم بیشتره گفتن تردید عزیزم سه ساله پرفروشترین البوم و بهترین البوم ماله سلطان چاوشی رکورد فروش ماله سلطان چاوشی مجلات و روزنامه ها و سایت های مختلف هم گفتن این بحث که اصلا نیاز به گفتن نداره این کلکا قدیمی شده برای تبلیغ خوانندت این کارارو نکن چون وقتی جواب بگیری بدتره همانطور که افراد محبوب دیگه ای مثه استاد شجریان ، عادل فردوسی پور ، مهران مدیری پرستویی و . ... علاوه بر محبوبیت بالا دشمنای زیادی دارن که از موفقیشون به ستوه اومدن و میخوان خرابش کنن سلطان چاوشی هم از این قاعده مستثنی نیست ولی خوب محبوبیت خدادادیه و کسی نمیتونه خرابش کنه در ضمن نکته جالب اینجاست که وقتی نظر میدی میری به نظر خودت صد تا مثبت میدی اینقدر وقت ازاد داری و بیکاری ایشالله یه روز خواننده های مورد علاقه خودتون به معروفیت و محبوبیتی برسن مجبور نشید برای تبلیغش اسمشو بیارید در کنار سلطان چاوشی هر چی محبوب تر دشمن بیشتر قطاری که با سرعت زیاد میره رو سنگ میزنن ولی قطار راهشو ادامه میده من دیروز نظر دادم تایید نشد چیزی هم نگفتم وقتی برای حق شناس نظر میدن تایید نمیکنید ولی برای چاوشی تایید میکنید ولی جوابشو تایید نمیکنید اینه عدالت ؟ اینو تایید کنید لطفا

 

موسیقی ما:  در صورت مشاهده هر گونه توهین به عقاید و تفکرات دیگر کاربران و مباحثه بصورت گستاخانه با کاربر یا کاربران ، نظر کاربر متخلف ویرایش و یا حذف خواهد شد .مجادله های خصوصی تایید نخواهند شد. هرگونه اظهارنظر،طرفداری یا انتقاد از هر هنرمندی می بایست بر اساس احترام و ادبیات مناسب باشد

صفحه‌ها

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
3 + 5 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود حریص | موسیقی ما