برنامه یاد بعضی نفرات
 
به رهبری همایون رحیمیان، خوانندگی سیدحسام‌الدین سراج و روایت ساعد باقری
کنسرت ارکستر ملی ایران با اجرای ویژه پوئم سمفونی «وداع» روی صحنه رفت
موسیقی ما- کنسرت ارکستر ملی ایران با اجرای ویژه پوئم سمفونی «وداع» به رهبری همایون رحیمیان، خوانندگی سیدحسام‌الدین سراج و روایت ساعد باقری شاعر و پژوهشگر پیشکسوت در آستانه اربعین حسینی و حضورِ جمعی از هنرمندان و مسئولان در تالار وحدت برگزار شد.
 
پروژه موسیقایی «وداع» با موضوع امام حسین(ع) و خاندان ایشان از جمله آثار شناخته شده و ماندگار موسیقی آیینی و عاشورایی است که در دهه ۸۰ با بهره‌مندی از «گنجینه اسرار» عمان سامانی در قالب دو مجموعه «وداع یک» و «وداع ۲» با آهنگسازی سیدمحمد میرزمانی و خوانندگی سیدحسام الدین سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.
 
«راز»، «آیینه عشق»، «باده الست»، «سرخیل مستان»، «وحدت عاشقان»، «غریب آشنا» با شعری از غلامرضا کافی، «یک دل و یک یار»، «سرّ حق» قطعه‌های آلبوم اول و «عاشق کشی»، «ساز مستی»، «دستانسرا»، «شوخ شیرین»، «وداع»، «پریشانی»، «غریبه» با شعری از غلامرضا کافی و «گریه خون» با شعری از علیرضا قزوه و ابراهیم درویشی قطعه‌های آلبوم دوم مجموعه «وداع» هستند.
 
ارکستر ملی ایران آبان ماه سال ۱۳۹۷ کنسرت «وداع» را به رهبری نادر مرتضی پور، خوانندگی سید حسام الدین سراج و روایت سیدجواد یحیوی در تالار وحدت به روی صحنه برد.
 
همچنین سوگواره موسیقایی «وداع» مهرماه سال ۱۳۹۸ با رهبری سیدمحمد میرزمانی، خوانندگی سیدحسام الدین سراج و روایت وحید جلیلوند در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
 
ارکستر ملی ایران این بار در اجرای ویژه، شامگاه هشتم شهریور ۱۴۰۲ قطعات منتخب مجموعه «وداع» را با ترکیبی از سازهای ایرانی و جهانی و گروه کُر بنیاد رودکی به روی صحنه برد. در این اجرا آهنگسازی پوئم سمفونی «وداع» را سراج و تنظیم آن برای ارکستر را میرزمانی برعهده داشتند که این اجرا با همراهی سیدمحمد مناجاتی کارگردان و تهیه‌کننده برگزار شد.
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 13:01

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت ارکستر ملی ایران با اجرای ویژه پوئم سمفونی «وداع» روی صحنه رفت | موسیقی ما