برنامه یاد بعضی نفرات
 
با هدف معرفی، بررسی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی و مناسبت آنها با موسیقی دستگاهی
​«آوای محرم» در ارسباران طنین‌‌انداز می‌شود
موسیقی ما - ویژه برنامه «آوای محرم» با نکوداشت چهار هنرمند پیشکسوت موسیقی مذهبی و رونمایی از قطعه عاشورایی «نوای نینوا» روز سه شنبه ۲۳ مهر در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
 
 برنامه «آوای محرم» با هدف معرفی، بررسی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی و مناسبت آنها با موسیقی دستگاهی ایرانی با تجلیل از چهار پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران؛ مصطفی رحیم‌پور، محسن حسن‌زاده، ابوالفضل میرزا احمدی و امیر زینعلی قاهانی برگزار می‌شود. در این برنامه نشست واکاوی نواهای عاشورایی با حضور کارشناسان این حوزه از جمله  مهدی امین فروغی و رضا مهدوی و علی شیرازی نیز میزبان علاقه مندان خواهد بود.
 
در ویژه‌برنامه «آوای محرم» از قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره‌های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه زنی مربوط به این منطقه جغرافیایی کشور با صدای متین رضوانی ‌پور و تنظیم بابک ربوخه رونمایی می‌شود. این قطعه بر اساس نوحه‌های قدیمی منطقه بوشهر است که در گوشه شوشتری خوانده شده و از جمله آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی کشور در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) به ویژه مراسم سینه‌زنی است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 - 13:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ​«آوای محرم» در ارسباران طنین‌‌انداز می‌شود | موسیقی ما