با آهنگسازی «امیر شریفی» و خوانندگی «مجتبی عسگری»
آلبوم «در گیسوی او پیچید» توسط انتشارات ماهور منتشر شد
موسیقی ما - آلبوم «در گیسوی او پیچید» با آهنگسازی «امیر شریفی» و خوانندگی «مجتبی عسگری» توسط انتشارات ماهور منتشر شد. در این اثر نوازندگانی چون امیر شریفی (تار و سهتار)، محمد عشقی (سنتور)، المیرا مردانه (کمانچه و کمانچه آلتو)، مرجان مهربان (قانون)، آرش سعیدیان (عود)، سهیل الهدادیان (تمبک) حضور داشتهاند.
دربارهی این اثر به قلم، امیر شریفی میخوانیم:«گروه نقش به لحاظ استفاده ازعناصر ایجاد فرم، ادوار ایقاعی، تلفیق شعر و موسیقی، پرهیز از بداههخوانی و بداههنوازی و طراحی و ساخت بسیار دقیق آوازها و جواب آوازها، بالابردن چگالی مُدال در هر قطعه و در کل اثر، به وضوح از مرزها و زیباییشناسی رایج قاجاری در موسیقی دستگاهی فراتر میرود. این عبور آگاهانه از مرزهای مستحکم و تثبیتشدهی موسیقی دستگاهی با نیت احیای امکانات فراموششدهی موسیقی پیشاقاجاری با رجوع به امکانات ثبتشده در رسالات سنت موسیقایی دورهی تیموری ـ صفوی صورت پذیرفته است . قطعات سیدی دوم این مجموعه بیشتر با بهرهگیری از امکانات بالقوه و بالفعل موسیقی دستگاهی ساخته شده است. در ساخت این قطعات، با رجوع به دو منبع اصلی که یکی امکانات بالقوه در باطن نظام دستگاهی و دیگری فرمهای موجود در ادبیات کلاسیک ایران است، در پی گسترش هرچه بیشتر مواد و مصالح قابل استفاده در ساخت قطعات بود ایم. از این رو در سیدی دوم همچنان پیوند خود را با موسیقی قاجاری برقرار نگاه داشتهایم. نگاهداشت این اتصال، نشانهای از احترام و قدرشناسی و عشق ما نسبت به دستاوردهای جدی و هنری موسیقیدانان موسیقی دستگاهی ایران است؛ احترامی البته همراه با نگاهی نقادانه با تلاش برای برطرف کردن ضعفها و ارتقا و به روز نمودن موسیقی دستگاهی.»
دربارهی این اثر به قلم، امیر شریفی میخوانیم:«گروه نقش به لحاظ استفاده ازعناصر ایجاد فرم، ادوار ایقاعی، تلفیق شعر و موسیقی، پرهیز از بداههخوانی و بداههنوازی و طراحی و ساخت بسیار دقیق آوازها و جواب آوازها، بالابردن چگالی مُدال در هر قطعه و در کل اثر، به وضوح از مرزها و زیباییشناسی رایج قاجاری در موسیقی دستگاهی فراتر میرود. این عبور آگاهانه از مرزهای مستحکم و تثبیتشدهی موسیقی دستگاهی با نیت احیای امکانات فراموششدهی موسیقی پیشاقاجاری با رجوع به امکانات ثبتشده در رسالات سنت موسیقایی دورهی تیموری ـ صفوی صورت پذیرفته است . قطعات سیدی دوم این مجموعه بیشتر با بهرهگیری از امکانات بالقوه و بالفعل موسیقی دستگاهی ساخته شده است. در ساخت این قطعات، با رجوع به دو منبع اصلی که یکی امکانات بالقوه در باطن نظام دستگاهی و دیگری فرمهای موجود در ادبیات کلاسیک ایران است، در پی گسترش هرچه بیشتر مواد و مصالح قابل استفاده در ساخت قطعات بود ایم. از این رو در سیدی دوم همچنان پیوند خود را با موسیقی قاجاری برقرار نگاه داشتهایم. نگاهداشت این اتصال، نشانهای از احترام و قدرشناسی و عشق ما نسبت به دستاوردهای جدی و هنری موسیقیدانان موسیقی دستگاهی ایران است؛ احترامی البته همراه با نگاهی نقادانه با تلاش برای برطرف کردن ضعفها و ارتقا و به روز نمودن موسیقی دستگاهی.»
تاریخ انتشار : شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 16:07
افزودن یک دیدگاه جدید