برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «شیراز، چل ساله» بعد از ده سال مجوز گرفت
دنگ‌شو: بی‌عشق نگشاید گره...
موسیقی ما - در حالی‌که اعضای گروه «دنگ‌شو» خارج از ایران مشغول کار روی آلبوم جدید خود هستند، مجوز آلبوم ده سال پیش‌شان صادر و روانه بازار شد.
 
«شیراز، چل ساله» نخستین آلبوم گروه «دنگ‌شو» بود که ده سال پیش ساخته شد و سرانجام 27 آذر 97 توانست مجوز بگیرد و با نام «شیراز»، توسط موسسه پخش «رها» منتشر شود.
 
«با آن‌که زمان به عقب بر نمی‌گردد و سال‌های هیجان جوانی در انتظار گرفتن مجوز انتشار «شیراز، چل ساله» گذشت، با این حال امروز خوشحالیم که آلبوم «شیراز، چل ساله» بعد از این سال‌ها و به نام «شیراز» در همه جای ایران منتشر شده است. بی‌عشق نگشاید گره...» این متن را «دنگ شو» به مناسبت انتشار آلبومش منتشر کرده؛ آلبومی که سال 2010 با نام «شیراز، چل ساله» خارج از ایران منتشر و به سرعت در داخل ایران هم شنیده شد.
 
«دنگ شو» با این آلبوم توانست پایه‌های اولیه گروهش را محکم کند و با قرار گرفتن آلبومش در میان پرفروشترین‌های موسیقی آوانگارد و فری جز در سایت‌هایی چون آمازون و سیدی بیبی، top best seller  در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ باشد. استقبال ویژه شنوندگان از اولین آلبوم و در خواست برای برگزاری کنسرت، موجب شد «دنگ‌شو» تور دور دنیای «شیراز، چل ساله» را از ابتدای سال ۱۳۹۰ آغاز کند.
 
حالا این آلبوم مجوز گرفته و بدون هیچ‌گونه تغییری -چه فنی و چه محتوایی- با نام «شیراز» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ آلبومی که توسط اعضای اولیه گروه یعنی امید نعمتی و سپنتا مجتهدزاده خوانده شده و طاها پارسا هم همانند تمام این سال‌ها خواننده ثابت گروه بوده است. غزل شاکری در این آلبوم به عنوان هم‌خوان حضور داشته و آیدین آغداشلو و رویا نونهالی هم بعضی از ترک‌ها را دکلمه کرده‌اند.
 
«شیراز» ده قطعه دارد که آهنگ و تنظیم را گروه «دنگ شو» انجام داده و علی جعفری پویان (ویولون)، میثم مروستی (ویولون)، سهراب برهمندی (ویولا)، آیدین احمدی‌نژاد، صبا صمیمی (تمبک)، سودابه شمس(کُر)، کارن کبیری (کنترباس)، فرشید حفظی فر (ابوا) و علیرضا شیبانی (فاگوت) در آن ساز نواخته‌اند. ضبط و میکس قطعات آن هم در استودیو صبا انجام شده است.
 
طاها پارسا و رضا شایا که تاکنون آلبوم‌های «مد و نای»، «اتاق گوشواره»، «دلتنگ شو» و «شیراز» را منتشر کرده‌اند، این روزها برای تغییر فضا در کارشان، جابجایی را انتخاب کرده و به کانادا رفته‌اند تا روی آلبوم بعدی خود کار کنند. علاوه بر آن، هر دو مشغول انجام یک‌سری پروژه‌های بین‌المللی خارج از قالب «دنگ‌شو» هم هستند. حمید خسرو‌بیگی (مدیر برنامه گروه) از انتشار دو تک ترک تا پایان سال هم خبر داد و زمان برگزاری کنسرت‌های گروه را سال آینده اعلام کرد. او همچنین گفت در صورت اخذ مجوز، آلبوم بعدی گروه هم تا پایان سال منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آذر 1397 - 15:02

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دنگ‌شو: بی‌عشق نگشاید گره... | موسیقی ما