برنامه یاد بعضی نفرات
 
به سرپرستی سروش قهرمانلو
آلبوم جدید گروه «نیوش» منتشر می‌شود
موسیقی ما - تازه‌ترین آلبوم گروه «نیوش» به سرپرستی سروش قهرمانلو (آهنگساز و خواننده) بعد از محرم و صفر منتشر می‌شود تا این گروه هم‌زمان با انتشار آلبوم جدیدش، کنسرت خود را هم برگزار کند.
 
این آلبوم شامل ٩ قطعه است و سروش قهرمان‌لو معتقد است مهم‌ترین قطعه آن «خبر» است که ترانه‌اش توسط غزل آزاد سروده شده است. قطعات این آلبوم توسط سروش قهرمانلو ساخته شده و علاوه بر آن، خوانندگی و نوازندگی سه‌تار و سه‌تار الکتریک را هم بر عهده داشته است.
 
در این اثر همانند آلبوم «کینه» از صدای ریتمیک قلم نی خوشنویسی در قطعاتی از آلبوم استفاده شده و پیانو، سه‌تار الکتریک، گیتارباس، سازهای کوبه‌ای، گیتار الکتریک دیگر سازهای استفاده شده در آلبوم هستند. کیکاووس مختاری، آرش قهرمانلو، علی آقایی و ستار خطابی، تعدادی از نوازنده‌های این آلبوم هستند که هم‌اینک در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.
 
ژانر این آلبوم تلفیقی است، اگر چه سروش قهرمان‌لو در زمینه موسیقی تلفیقی معتقد است: «موسیقی تلفیقی ژانری است که به تازگی در ایران مورد توجه قرار گرفته؛ ولی ژانر جدیدی نیست. در واقع سال‌ها پیش اتفاق افتاده است؛ در دهه هفتاد میلادی گروه «لد زپلین» آهنگ «کشمیر» و چند آهنگ دیگر را در تلفیق موسیقی راک، پروگسیو راک و موسیقی عربی ساختند یا هنرمند بزرگ «پی‌تر گابریل» آلبوم «اینک انسان» که در ایران به این نام منتشر شده را با هنرمندان نواحی مختلف جهان از جمله ایران تولید کرده و همکاری‌های فراوانی نیز با هنرمند پاکستانی «نصرت فاتح علی‌خان» داشته است. «مایکل بروک» آلبوم «مست قلندر» را با «نصرت فاتح علی‌خان» تولید کرد. اما چیزی که در نسل امروز ایران به نام موسیقی تلفیقی تولید می‌شود -که به نظر من تلفیقی نیست- صرفاً هم‌نوازی سازهای ایرانی یا همراهی آواز ایرانی با موسیقی غربی -حالا از هر ژانری- است. تلفیق باید گفت‌وگو بین قوانین حاکم بر هر دو موسیقی باشد؛ به طوری که اگر هر کدام از المان‌ها را حذف کنیم، چیزی که باقی بماند ناقص باشد.»
 
گروه موسیقی «نیوش» در سال ۱۳۸۸ با اجراهای مترو توسط سروش و آرش قهرمان‌لو پایه‌گذاری شد. به این ترتیب می‌توان گفت این گروه، اولین گروه موسیقی حرفه‌ای در تاریخ موسیقی ایران است که در مترو با مجوز و با صدابرداری حرفه‌ای نواخته است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1397 - 13:38

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم جدید گروه «نیوش» منتشر می‌شود | موسیقی ما