برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تمرکز بر موسیقی خاورمیانه و تلفیقی از موسیقی بلوز، جز و موسیقی ایرانی
«آقای سماع» در تبریز روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - مجموعه موسیقایی «آقای سماع» چهارم شهریورماه سال ۹۷ با تمرکز روی موسیقی خاورمیانه تازه‌ترین کنسرت خود را در باغ کتاب تبریز برگزار خواهد کرد.
 
«امیرحسین حسنی‌نیا» درباره‌ی این برنامه می‌گوید: «کنسرت «نگاهی به موسیقی خاور میانه» تلفیقی از موسیقی بلوز، جز و موسیقی ایرانی است و دو قطعه ترکی هم در آن اجرا خواهد شد. این برنامه نگاهی به موسیقی ترکیه، قبرس، یونان، موسیقی عربی، آذربایجانی، هندی و پاکستانی دارد که تلاش شده در آن  تصویری جامع از موسیقی منطقه بدون مرزبندی ارایه شود.»

وی درباره آیین «سماع» هم بیان کرد: «سماع چیزی فراتر از ظاهر، پوشش، گفتار و کردارهای کلیشه‌ای و برداشت ما از آن است. من از قدیمی‌های سماع در ایرانم و از اولین افرادی بوده‌ام که روی استیج رفته و سماع کرده‌ام. در سماع خانه اولین درسی که می‌آموزیم زیستن در لحظه و زمان حال و سپاسگزار بودن است. این زیستن در حال یا پرداختن به دیگر درس‌های مهم زندگی به نظر من چیزی سوای رنگ سازها در موسیقی یا هر شاخصی از هر رشته هنری دیگری است.»

امیرحسین حسنی نیا خواننده و نوازنده عود، حامد علیپور نوازنده دف و سازهای کوبه ای، محمدرضا حسینی نوازنده پیانو و امیرنجم الدین حرکات فرم گروه اجرایی این کنسرت را تشکیل می دهند.
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 12:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آقای سماع» در تبریز روی صحنه می‌رود | موسیقی ما