برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با معاون کنسرواتوار چایکوفسکی عنوان شد
مارگاریتا کاراگینتینا: ایران فرهنگ بزرگی دارد
موسیقی ما - معاون کنسرواتوار چایکوفسکی درباره نخستین اجرای یک ارکستر ایرانی در این سالن در روسیه گفت: ایران فرهنگی غنی دارد. این کشور توانسته موسیقی سنتی خودش را حفظ و در عین حال گسترش دهد. همچنین این توانایی را دارد که از موسیقی سمفونیک غرب به خوبی استفاده کند.

به گزارش «موسیقی ما»، مارگاریتا کاراگینتینا معاون کنسرواتوار چایکوفسکی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اعزامی به روسیه درباره اجرای ارکستر سمفونیک تهران در کشور روسیه افزود: «از نظر فرهنگی این موسیقی بسیار به فرهنگ روسیه نزدیک است. ایران در بخش موسیقی سمفونیک راهی را می رود که روسیه در قرن هجدهم طی کرد. ما این مسئله را درک می کنیم که تجربه فهم موسیقی سمفونیک برای ایرانیان بسیار جالب است و می خواهند آن را یاد بگیرند. ایران فرهنگ بزرگی است که همه ی فرهنگ ها باید در آن باشند.»

کاراگینتینا گفت: «موسیقی سمفونیک اروپایی هم بخشی از این فرهنگ است که باید در آن وجود داشته باشد. اصول بداهه نوازی یکی از دستاوردهای بزرگ مردم ایران است. این دستاورد را ایرانیان باید حفظ کنند و باید کاری کنند که موسیقی اروپایی تاثیری بر آن نداشته باشد.»

وی با بیان اینکه من را کسانی نارحت می کنند که موسیقی سنتی ایران را پیش از اجرا روی نُت می نویسند، عنوان کرد: «با این کار ذوق و آفرینش لحظه ای را از دست می دهند. این میراث معنوی ایران را باید به خوبی حفظ کرد. به صورت موازی می توان موسیقی های دیگر را هم دنبال کرد. این موسیقی سنتی ایران آنقدر برای کنسرواتوار چایکوفسکی قابل درک است که ما یک کارمند برای این بخش استخدام کرده ایم که موسیقی ایرانی را به خوبی می شناسد.»

کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو tchaikovsky mosscow state در سال ۱۸۶۶ تأسیس شده است و پس از کنسرواتوار سنت پیترزبورگ قدیمی‌ترین کنسرواتوار روسیه است. نام این کنسرواتوار در ابتدا کنسرواتوار سلطنتی مسکو بود که در سال ۱۹۴۰ به نام پیوتر ایلیچ چایکوفسکی نامگذاری شد.

دومین اجرای ارکستر سمفونیک تهران روز یکشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۹ در این سالن برگزار خواهد شد.
منبع: 
سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1397 - 02:54

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مارگاریتا کاراگینتینا: ایران فرهنگ بزرگی دارد | موسیقی ما