برنامه یاد بعضی نفرات
 
به‌بهانه‌ی انتشارِ آلبوم «سربلندان»
نشان دادن فرازهای پر هیمنه آرامش و وقار یك موسیقی سنگین و محترم
[ اشکان کمانگری - خواننده موسیقی ایرانی ]

 
آلبوم موسیقی «سربلندان» یك موسیقی آئینی است. گوشه و كنار این اثر، المان‌هایی را در بیان عواطف و احساسات شخصی مخاطب با حماسه امام حسین (ع) در خود جای داده است و برای اولین بار چند خواننده‌ی آواز اصیل ایرانی در یك مجموعه موسیقی عاشورایی در كنار هم به اجرای قطعات پرداخته‌اند و این نگاه متفاوت خود در بالندگی بیشتر این اثر نقش داشته است.

 شاید تا امروز سازبندی اركسترها در اجرای این ژانر از موسیقی بارها و بارها به تكرار همان تركیب‌های تثبیت شده قبل پرداخته‌اند؛ اما در این اثر تلاش شد تا از آن فضاها و رنگ‌های صوتی پرهیز شود و تا جای امكان موقعیت جدیدی برای مخاطب شکل بگیرد؛ البته که قالب كلی اثر موسیقی اركسترال هست؛ اما خوانندگان اغلب در قطعاتی مجزا آواز هم خوانده اند. آنچه در این آلبوم می‌بینید تنوع رنگ صوتی ، اجرا و در نهایت تمایز نگاهی است كه آهنگساز به ارائه هر یك از خوانندگان دارد كه در عین تنوع، باعث ایجاد یك خط فكری مشخص در كار شده است که قابل تشخیص است.

در این میان آنچه بیشتر از هر چیز باعث فاصله مخاطب از موسیقی‌های آئینی می‌شود، تمركز بر پر رنگ نشان دادن و بزرگ‌نمایی‌های آنی است كه می‌تواند ارتباط حسی مخاطب را با اثر قطع كند؛ اما در این آلبوم در عین حفظ حرمت این نوع موسیقی و نشان دادن فرازهای پر هیمنه آرامش و وقار یك موسیقی سنگین و محترم محفوظ مانده است و آنچه می‌شنوید در نهایت یك موسیقی محترمانه است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396 - 13:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نشان دادن فرازهای پر هیمنه آرامش و وقار یك موسیقی سنگین و محترم | موسیقی ما