برنامه یاد بعضی نفرات
 
این خواننده همزمان با انتشار اثر جدیدش که سه ترانه‌سرا دارد به «موسیقی ما» گفت
خشایار اعتمادی: تا دو سال دیگر قطعات پاپ با تم ایرانی نخواهیم داشت
موسیقی ما «خشایار اعتمادی» پس از مدت‌ها یک قطعه دوصدایی منتشر کرد. او در تک آهنگ «بهت» به همراه «یاسر داودیان» ترانه‌ای را اجرا کرده که سروده سه ترانه‌سرا است. در اتفاقی جالب قطعه بهت سروده سام شرف‌زاده، هادی زینتی و لیلا اشکانی است. ملودی کار هم ساخته مرتضی شفیع و خشایار اعتمادی و با تنظیمی از حامد برادران است. اعتمادی در حالی این اثر را به مخاطبانش ارائه کرده که آخرین قطعه او عید نوروز منتشر شده بود. این خواننده باسابقه درباره داستان تولید قطعه بهت به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«قطعه بهت براساس یک خط ملودی و یک خط شعر است که اردیبهشت سال گذشته توسط آقای مرتضی شفیع که مدت‌ها قبل با هم کار می‌کردیم به دست من رسید. مرتضی شفیع از زمان آلبوم خاتون یعنی سال 78 با من همکاری داشته و کارهای زیبایی از جمله خاتون و سراغ از من نمیگیری گل نازم را برایم ساخته است. با او در منزل فریبرز لاچینی آشنا شدم و از آنجا همکاری ما شکل گرفت. این آهنگ را هم پس از مدتها برای من فرستاد و فقط در حد یک خط ملودی و یک خط شعر بود. بین سرودن شعر و احساس شاعر فاصله افتاده بود و طبیعتاً ملودی هم باید از شعر پیروی می‌کرد و این کار یک سال نزد ما بود.»
 
او سپس درباره یاسر داودیان و همراهی او اعلام کرد:«یاسر داودیان ده سال از من جوان‌تر است ولی دوست و موزیسین و مشاور خوبی است و همیشه همراه هم هستیم و ذهن و استعدادش را دوست دارم. از سرکار خانم اشکانی شاعر کار اجازه گرفتیم تا این اثر را با حضور شاعران دیگر تکمیل کنیم. ادامه کار را با سام شرف‌زاده و هادی زینتی عزیز پیگیری کردیم و یک سال طول کشید تا بیت به بیت این شعر تکمیل شود و ارتباط مفهومی هم وجود داشته باشد. قسمت‌های مهم را سام شرف‌زاده نوشت و مطمئن هستم در آینده زیاد از او خواهیم شنید چون بسیار توانا است و روح آرتیستی دارد. آقای هادی زینتی هم ترانه‌سرای شناخته شده است و کارهای خوبی دارند. اما در این کار همه محبت کردند و مثل یک رفیق کنارم بودند تا فقط کار جمع شود و هیچکس به دنبال اسم نبود. درباره ملودی هم بگویم که خط اول ملودی کلید و انگیزه‌ای بود که یک سال فکر کنیم. با کسب اجازه از مرتضی شفیع بقیه ملودی را خودم ساختم. تا کنون بالغ بر 120 قطعه اجرا کرده‌ام که بیش از پنجاه مورد آنها را خودم آهنگسازی کرده‌ام. در قسمت‌هایی از این کار هم یاسر داودیان عزیز همکاری کرد و آنقدر مناعت طبع دارد و خواست که اسمش لحاظ نشود.
این اثر پس از یک سال جمع شد و چیزی بهتر از بهت نمی‌توانست برایش باشد. کار را به حامد برادران عزیز سپردیم و این سومین قطعه‌ای بود که با هم همکاری کردیم. حامد جوان مستعدی است که کارهای خوبی از او می‌شنویم و زحمت این آهنگ را شنید و زمان زیادی هم صرف کرد. چون با حال و هوای کارهای حامد متفاوت بود و به خوبی از عهده تنظیم برآمد. »
 
اعتمادی همچنین گفت:«شاید خشایار اعتمادی الان حضور گزیده‌ای در بازار داشته باشد اما از کارهایی که با روح و روانش درگیر می‌شود عبور نمی‌کند. این کار با حس من تلفیق شد و به دلم نشست و امیدوارم به دل مخاطبان هم بنشیند. اتفاق جالب این بود که یک روز مشغول ساختن قسمتی از ملودی این کار بودم و دیدم یاسر داودیان مشغول همخوانی با من است. در چشمانش نگاه کردم و دیدم که چه ذوقی نسبت به‌این آهنگ دارد. از چشمانش خواندم که دوست دارد این کار را با هم بخوانیم و به او پیشنهاد دادم که دوست داری این کار را با من بخوانی؟ قبل از هر چیز آغوش او باز شد و خوشحالم که خوشحال شد. خوشحالم که با من خواند چون وقتی کار را اجرا کرد دیدم چگونه با احساس این کار را می‌خواند و چه مواردی را رعایت می‌کند. اگر من این کار را روی ریتم خواندم، او احساسش را در خواندن غالب کرد. در نهایت کاور آهنگ را آقای بهنام دریانی عزیز تهیه کردند. امیدوارم این کار هم مورد استقبال قرار بگیرد.»

یکی دیگر از نکاتی که خشایار اعتمادی به آن اشاره کرد درباره وضعیت کنونی بازار موسیقی بود:«هرچند سبک و سیاق موسیقی امروز عوض شده و خیلی از مواردش شاید باب میل من نباشد. گاهی اوقات فکر می‌کنم با توجه به فضای کارهایی که در بازار موسیقی غالب شده، شاید تا دو سال دیگر قطعات پاپ با تم ایرانی نخواهیم داشت و تنظیم‌ها استخوان بندی‌اش را از دست داده است. امیدوارم اصالت‌ها و علم موسیقی را فراموش نکنیم. خواننده‌ها خوب هستند و خوب می‌خوانند ولی فقط نباید به دنبال خواسته شنیداری جامعه باشند و باید جامعه را دنبال کارهای خوش ساخت ببرند. من حدود بیست و چند سال است که کار می‌کنم و بالغ بر 120 قطعه خوانده‌ام و بیش از 100 شب اجرا داشته‌ام و این رزومه برای خودم قابل احترام است و در این مسیر با بزرگان و هنرمندان نوظهور کار کرده‌ام. چون بر احترام به بزرگان و باور چهره‌های نوظهور اعتقاد دارم. چند کار دوصدایی هم با هنرمندانی نظیر دوست خوبم آقای محمد اصفهانی در سال 76، با شادمهر عقیلی که پخش نشد، با رضا صادقی که کار خوبی بود خواندم. با فریدون آسرایی و بهروز صفاریان نازنین هم قطعاتی را خوانده‌ام. یک کار با دو خواننده عرب در سال 84 خواندم پخش نشد و بهت پنجمین قطعه دوصدایی من است و از آن راضی هستم و امیدوارم مورد استقبال قرار بگیرد.»
 
خواننده قطعه بهت نهایتاً گفت:«سال گذشته به مخاطبان قول دادم که هر ماه یک آهنگ منتشر کنم اما کار ساده‌ای نیست اما به تازگی مشغول کار روی ترانه‌ای از آقای عباسعلی اسکتی و ملودی خانم مساوات هستم که عشق چند ساله نام دارد. زحمات بر دوش یاسر داودیان عزیز خواهد بود تا انشاالله در ماه‌ آینده‌ این کار را به بازار عرضه کنیم.»
 
قطعه بهت با صدای خشایار اعتمادی و یاسر داودیان را از اینجا بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 19:30

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود خشایار اعتمادی: تا دو سال دیگر قطعات پاپ با تم ایرانی نخواهیم داشت | موسیقی ما