برنامه یاد بعضی نفرات
 
«نقطه پرگار»، تازه‌ترین همکاری دو موزیسین
آلبوم مشترک میلاد درخشانی و مصباح قمصری منتشر می‌شود
موسیقی ما - آلبوم مشترک میلاد درخشانی و مصباح قمصری با عنوان «نقطه پرگار»، روز جمعه 9 تیر، ساعت 15:30 با حضور هنرمندان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان موسیقی، در شهر کتاب «ابن سینا» رونمایی و منتشر می‌شود.
 
مصباح قمصری و میلاد درخشانی، که معمولاً تمام سازهای آثارشان را خودشان می‌نواختند، این‌بار در آلبوم «نقطه پرگار» به هم‌نوازی در فضایی پرداخته‌اند که به گفته قمصری، موسیقی آینده ایران است. در این اثر درخشانی به آهنگسازی و نوازندگی تار پرداخته و قمصری قطعات را برای ساز بم‌کمان و سازهای کوبه‌ای تنظیم و اجرا کرده است. این دو هنرمند در مصاحبه‌ای که پیش از این با «موسیقی ما» داشتند، نام آلبوم را «عیش جاودان» عنوان کرده بودند که میلاد درخشانی دلیل این تغییر نام را مجوز نگرفتن اسم قبلی عنوان کرد.
 
میلاد درخشانی در یادداشتی درباره این اثر نوشته: «نوشتن پیرامون «نقطه پرگار» بس دشوار است. نمی‌توانم ساعت‌ها و لحظات ساخت این مجموعه را با کلمات بازگو کنم؛ لحظاتی که هر زخمه آن عیشی جاودان بود و هنوز این را با شنیدنش در خود احساس می‌کنم. اما همگان را نمی‌توان با هر اثر، همسو دانست. زیرا عقایدی در پس آن جاریست که در چشم کسانی که در جستجوی آن نیستند، نخواهد آمد و براستی لازمه درک واقعی هر اثر هنری، حضور تمام و کمال انسان در آن اثر می‌باشد.»
 
مصباح قمصری در بروشور این اثر یادداشتی با این مضمون ارائه کرده: «تنها اثر هنری من، منم. خود را از تو خلق کرده‌ام. من خالق و مخلوق خویشم و این نه کفر است، چرا که عمل ناب تو، آینه خداییست و خلقت، عمل نابِ عاری از عکس العمل. دم، عمل است و بازدم عکس العمل. با هر نفس از نو متولد می‌شوم و خود را می‌میرانم و اینست عیش جاودان من.»
 
آلبوم «نقطه پرگار»، اثر مشترک «مصباح قمصری» و «میلاد درخشانی»، ساعت ۱۵:۳۰روز جمعه نهم تیر ماه، در «شهر کتاب ابن سینا» رونمایی خواهد شد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1396 - 14:55

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم مشترک میلاد درخشانی و مصباح قمصری منتشر می‌شود | موسیقی ما