برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای دو دهه موسیقی مردمی در ایران - 1
محبوب‌ترین آهنگ‌های 20 سال موسیقی پاپ ایران را انتخاب کنید
موسیقی ما - از آن غروب نوروز 1376 که بین دو نیمه فوتبال، ترانه «من و تو، درخت و بارون» خشایار اعتمادی برای اولین بار از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، تا امروز بیست سال می‌گذرد. تعداد زیادی از مردم ایران برای تماشای بازی تیم ملی، پای تلویزیون‌ها نشسته بودند و همه بهت‌زده بودیم. هنوز آهنگ به پایان نرسیده بود که سیل تماس‌های مردمی روانه روابط عمومی صدا و سیما شد که آقا ظاهراً به اشتباه، صدای یک خواننده لس‌آنجلسی از تلویزیون پخش شده است. پیش از آن، هر آن‌چه غیر از موسیقی سنتی ایرانی از صدا و سیما پخش شده بود، موسیقی‌هایی بود که عنوان «سرود» به آنها داده می‌شد. اما این یکی واقعاً با بقیه فرق داشت. «من و تو، درخت و بارون» با صدای خشایار اعتمادی را می‌توان سرآغاز موسیقی پاپ ایران پس از انقلاب دانست.

این که در این دو دهه، موسیقی پاپ از کجا به کجا رسید و در چه زمینه‌هایی پسرفت کرد و در چه بخش‌هایی پیشرفت، بحث‌های فنی جداگانه‌ای را می‌طلبد که قرار نیست در این مطلب به آنها بپردازیم. این مطلب قرار است تنها دیباچه‌ای باشد برای پرونده‌ای درباره بیست سالگی موسیقی پاپ پس از انقلاب ایران؛ با همه ضعف و قوت‌هایش، با همه ترانه‌های ماندگار و گذرایش، با همه ستاره‌های مانا و یک‌شبه‌اش و با تمام استعدادهایی که دیده شدند و نشدند. کیست که بتواند منکر این باشد که شروع دوباره موسیقی پاپ در ایران پس از بیست سال رکود و خاموشی، اتفاق مهمی بوده است؟

در این پرونده قرار است مروری داشته باشیم بر این دو دهه؛ بر مهم‌ترین اتفاقات‌اش، بر پرفروغ‌ترین ستاره‌هایش، بر خاطره‌انگیزترین آهنگ‌هایش، بر پر سر و صداترین کنسرت‌هایش، بر پرفروش‌ترین آلبوم‌هایش، بر تأثیرگذارترین چهره‌هایش و در همچنین نگاهی بیندازیم به عواملی که این آثار را خلق کردند؛ از شاعر و ترانه‌سرا گرفته تا آهنگساز و تنظیم‌کننده و نوازنده و صدابردار و ناشر و دیگران.

آغازگر این پرونده، نظرسنجی‌ای است مردمی، برای انتخاب 20 هیت برتر این 20 سال. این نظرسنجی با انتخاب تعدادی از پرمخاطب‌ترین آهنگ‌های این سال‌ها توسط تحریریه «موسیقی ما» (با مشورت کارشناسان و پیشنهاد کاربران سایت) شروع می‌شود و در دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول، هر کاربر می‌تواند از میان آهنگ‌های ارائه‌شده، 20 قطعه مورد نظر خود را انتخاب کند تا در پایان مرحله اول، 100 هیت برگزیده و معرفی شوند. در مرحله دوم نظرسنجی، از میان این صد هیت، هر کاربر 5 قطعه محبوب خود را انتخاب می‌کند تا در نهایت، 20 هیت محبوب این 20 سال مشخص و معرفی شوند. از کلیه عوامل سازنده این 20 قطعه، در مراسمی تقدیر به عمل آمده و تندیس هیت برتر دو دهه موسیقی پاپ به آنها اهدا می‌شود.

 
  • * اما چند نکته مهم:
1- نکته کلی: انتخاب چنین لیستی از قطعات هیت 2 دهه موسیقی پاپ داخل ایران، سختی‌‌های متعددی دارد و البته می‌تواند در سال‌های آینده به عنوان یک منبع و مرجع شناخته شود. از آن‌جا که چنین لیستی برای اولین‌بار در موسیقی ایران تهیه می‌شود، ممکن است خالی از ایراد نباشد و راهنمایی‌ها و یادآوری‌های تمام عزیزانی که این مطلب را می‌خوانند، می‌تواند در هرچه کم‌نقص‌تر شدن این فهرست به ما کمک کند.

نکته مهم در این میان این است که در تمام دنیا، هیت‌ها بر اساس فروش آن قطعه و یا تعداد پخش ویدئوکلیپ‌اش از شبکه‌های تلویزیونی سنجیده می‌شوند. اما از آن‌جا که در ایران آمار فروش مشخصی وجود ندارد و شبکه‌ای هم برای پخش ویدیوکلیپ نداریم، هیت بودن یک قطعه را باید بر اساس شنیدن آن در محافل مختلف سنجید.

2- نکته‌ای برای مردم و طرفداران خوانندگان: این لیست ممکن است در آینده به عنوان رفرنسی در شناخت قطعات بسیار شنیده شده‌ی در این سال‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پس اگر قرار باشد رأی شما بر اساس علاقه شخصی و هواداری از خواننده محبوب‌تان داده شود، این ماجرا به بیراهه خواهد رفت. بنابراین حتماً، حتماً، حتماً، لطفاً، لطفاً، لطفاً قطعات را بر اساس هیت بودن‌شان انتخاب کنید، نه صرفاً علاقه شخصی‌تان به یک یا چند خواننده. برای این کار هم تنها کافی است به حافظه خود رجوع کنید و ببینید آیا این قطعه را در زمان انتشارش -و نه لزوماً الان- در جاهای مختلف می‌شنیده‌اید یا نه. MP3Playerها، ضبط ماشین‌ها، جمع‌های خودمانی و... بهترین جاها برای سنجش هیت بودن و نبودن یک آهنگ هستند.

3- نکته‌ای برای خوانندگان و اهالی موسیقی: مهم‌ترین سخن ما با اهالی موسیقی درباره این فهرست این است که هیت شدن یا نشدن یک قطعه، لزوماً به معنای کیفیت بالا و ماندگاری آن نیست. همه ما بسیاری از آهنگ‌های زیبا و شنیدنی در خاطرمان داریم که ویژگی‌های همه‌گیر شدن را نداشته‌اند و در تولیدشان اصلاً فکر کردن به مخاطب عام اولویت اول نبوده است. همین‌طور بسیاری از قطعات را می‌شناسیم که هیت شده‌اند ولی به لحاظ کیفی یا تکنیکی یا علمی یا محتوایی و... ارزش چندانی ندارند. مثلاً ترانه و شعر خوبی ندارند یا ملودی آنها اصولی و زیبا نیست یا تنظیم درستی ندارند یا تلفیق شعر و ملودی در آنها به خوبی صورت نگرفته یا همه این موارد. حتی بسیاری قطعه هیت سراغ داریم که در زمان خودشان به‌شدت فراگیر شده‌اند اما بیش از چند ماه ماندگار نبوده و به زودی فراموش شده‌اند.

4- هیت چیست؟ هیت قطعه‌ای است که در زمان انتشار و یا حتی پس از آن، به دلایلی در جامعه فراگیر می‌شود و توجه عمومی را نسبت به خود جلب می‌کند.

- هیت بودن لزوماً به معنای باکیفیت بودن قطعه نیست؛ در عین این که هیت می‌تواند از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد.
- هیت بودن لزوماً به معنای ماندگار بودن قطعه نیست؛ در عین اینکه هیت می‌تواند ماندگار هم باشد.
- هیت بودن یک قطعه، لزوماً به این معنا نیست که بهترین قطعه آن هنرمند است. ممکن است قطعه‌ای که از یک خواننده هیت می‌شود، بهترین قطعه او باشد یا نباشد.
- هیت لزوماً به معنای پرطرفدارترین قطعه یک خواننده نیست. ممکن است یک قطعه برای طرفداران آن خواننده محبوب‌ترین باشد و در کنسرت‌ها بیشترین درخواست را داشته باشد، اما برای عموم مردم هیت نباشد.
- هیت بودن لزوماً با پخش مکرر یک قطعه از صدا و سیما حاصل نمی‌شود و برای تأیید هیت بودن یک قطعه، فاکتور علاقه مردم برای شنیدن مجدد آن در جاهایی غیر از تلویزیون هم لازم است. به این ترتیب، بسیاری از تیتراژهای برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی که در دوره خودشان به‌شدت فراگیر شده‌اند اما به جز روی آن برنامه کسی تمایلی به شنیدن‌شان نداشته، از این فهرست حذف می‌شوند.
- در این فهرست، قطعاتی که بازخوانی آثار قدیمی بوده‌اند، حذف شده و این نظرسنجی، تنها میان قطعات اوریجینال برگزار می‌شود.
- در این فهرست، تنها قطعات دارای مجوز رسمی انتشار از وزارت ارشاد و یا صدا و سیما لیست شده اند.

* در این مدت بحث‌های زیادی در تحریریه «موسیقی ما» و جلسات مشورتی با کارشناسان مطرح شد مبنی بر اینکه این رقابتی نابرابر است بین آثاری که به تازگی هیت شده و در ذهن مردم تازه‌ترند با آثاری که بیست سال قبل منتشر شده‌اند. پیشنهادهایی هم داده شد که این نظرسنجی را در دو بازه زمانی ده‌ساله برگزار کنیم و در نهایت، ده قطعه از میان آثار سال‌های 76 تا 86 و ده قطعه از آثار سال‌های 86 تا 96 انتخاب شوند.

در این میان، دو نکته وجود دارد که می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند. اول این که درست است که در آن دوره، امکانات پخش موسیقی به اندازه امروز نبود که انواع و اقسام سایت‌های موسیقی، شبکه‌های تلویزیونی، گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها، شبکه‌های اجتماعی (مثل تلگرام) و دیگر ابزارهای پخش موسیقی، به شنیده و هیت شدن یک قطعه کمک کنند و مهم‌ترین رسانه آن روزگار، تلویزیون و رادیو بود؛ اما این را هم باید پذیرفت که آن زمان تعداد آثار منتشر شده به اندازه امروز نبود و همین مسأله به نسبت امروز، شانس بیشتری برای شنیده شدن در اختیار آهنگ‌ها قرار می‌داد.

دوم این که ممکن است به نظر برسد آثاری که در سال‌های اخیر منتشر شده‌اند، در ذهن مردم تازه‌تر باشند و رأی بیشتری به دست آورند؛ اما از وجه نوستالژیک آثار گذشته نیز نباید غافل شد. به همین دلیل است که امکان شنیدن قطعات فراهم شده و شنیدن لحظاتی از هر قطعه می‌تواند به شما برای انتخاب آهنگ‌های مورد نظرتان کمک کند.

در روزهای آینده گزارشهای جالبی از قطعات هیت این سالها و مروری بر خوانندهها، آهنگسازان، تنظیمکنندهها، ترانهسراها و... این دو دهه در موسیقی پاپ در سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.

برای شرکت در نظرسنجی انتخاب 20 هیت برتر دو دهه موسیقی پاپ در ایران اینجا کلیک کنید. (برای شرکت در نظرسنجی حتما باید عضو سایت باشید و با نام کاربری خود وارد شوید)
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1396 - 09:10

دیدگاه‌ها

جمعه 19 خرداد 1396 - 15:03

اميدوارم تو اين نظرسنجي شادمهر سانسور نشده باشه وگرنه مه از بيخ و بن بي اعتباره

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 01:21
Setayesh_aliashabi

آهنگ اگه عشق منی علی اصحابی سال 84

آهای تویی که از من با هر رنگ و فریبی
می خوای دل ببری باز ولی با من غریبی
اگه تو حقه بازی
منم دستتو خوندم یکی دیگه رو تو قلبم به جای تو نشوندم

اگه عشقه منی چرا با دیگرونی میخوای بری برو

چرا دل میسوزونی ولی یه روز میاد که دیگه خیلی دیره

یکی دیگه تو قلبم جایه تو را میگیره

151.233.148.105
یکشنبه 21 خرداد 1396 - 01:28
Setayesh_aliashabi

آهنگ چشم های بارونی (جهنم) علی اصحابی سال 84
موندن و بودن با تو نه دیگه تکرار نمیشه
دنیارم اگه بدی دلم ازت صاف نمیشه
تو برو از این به بعد تنهایی یاورم بشه
نه دیگه "دوستت دارم" محاله باورم بشه
حیف قلبم که یه روزی به تو دادمش امانت
چشمای بارونی من کرده بودش به تو عادت

(( بخدا جهنمم جایی واسه تو نداره
حیف آتیش که بخواد روی سر تو بباره
حرف من همینه که برو پی کار خودت
هرچی درد و غم و غصه است همگی مال خودت ))

23.27.13.222
یکشنبه 21 خرداد 1396 - 09:34
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

(سنگ صبور) و (کجایی) محسن چاوشی
( نشکن دلمو )یگانه و چاوشی

46.62.162.72
یکشنبه 28 خرداد 1396 - 15:11
esi ili

اهنگ اصحابی از اهنگ بنیامین سرقت شده که منتشر نشده

5.52.34.81
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 01:04
محمود

رفيقم كجايي چاووشي
سنگ صبور چاووشي
مشكي رنگ عشقه رضا صادقي
دنيا ديگه مثل تو نداره
نشكن دلمو چاووشي و يگانه
دوباره دل هواي با تو بودن كرده ارش دلفان
تهران تهران رضا يزداني
گوشي و بردار تا صدات چاووشي
جز تو محمد عليزاده
يكي هست پاشايي
آشوبم چارتار
امير بي گزند چاووشي

2.183.24.171
جمعه 19 خرداد 1396 - 15:53

آقا اصلا نمیشه بیست تا انتخاب کرد هر جوری حساب کنی 25 تا باید باشه حداقل

جمعه 19 خرداد 1396 - 18:45

بیست تا کمه خداییش سی تا خوب بود .. مجبور شدم رو چندتا هیت دست بذارم.

جمعه 19 خرداد 1396 - 19:14

وایسا دنیا
مشگی رنگ عشقه
یعنی درد
من و بارون
نرو

جمعه 19 خرداد 1396 - 19:20

پس اون لیست ۷۰ تایی که نصفه و نیمه رهاش کردید چی؟!

جمعه 19 خرداد 1396 - 20:49

اساسا به نظر من رضا صادقی بهترین خواننده بعد از انقلاب 57 است.
وایسا دنیا
نرو
مشکی رنگ عشقه
یعنی درد
من و بارون
از خواننده های دیگه هم :
مرو ای دوست دکتر اصفهانی
ای عاشقان عصار
سلام آخر خواجه امیری

جمعه 19 خرداد 1396 - 20:56

سکوت ،نشکن دلمو،بهت قول میدم،دوستدارم،هوایی شدی
یگانه پاپ ایران محسن یگانه

جمعه 19 خرداد 1396 - 21:15

سلطان پاپ(محسن یگانه) بیشترین لیست اهنگو داره
با اینکه جای اهنگایی مثل رگ خواب و درکم کن خالیه

چهارشنبه 9 اسفند 1396 - 17:28
فاطمه

ببخشید که الگوی ایشون شادمهر عقیلی هستشا؟

151.246.71.234
شنبه 20 خرداد 1396 - 03:20

سلطان پاپ ایران شادمهر عقیلیه با اختلاف

با اینکه فقط چند سال داخل ایران فعالیت داشته ولی شیش اهنگ توی این لیست داره

از سال هشتاد به بعدش حساب نکردن اگه حساب میکردن دیگه هیچ :)

شنبه 20 خرداد 1396 - 10:17

سلام من به محسن چاوشی عزیز رای می دم
چجوری باید رای بدم

شنبه 20 خرداد 1396 - 11:05

خدایش جای آهنگ یعنی درد مگا هیت 2017 رضا صادقی در این لیست خیلی خالیه.

شنبه 20 خرداد 1396 - 12:52

مهدی یراحی بینظیره
جای اهنگ سازش و امپراطورش در این لیست خالیه

شنبه 20 خرداد 1396 - 13:31

مطمنم بر کسی پوشیده نیست که سعید شهروز بهترین خواننده بعد از انقلاب بوده ... غزلک رو یکبار گوش بدید یا بیخوابی تا تفاوت با البوم های دیگه رو متوجه شید

شنبه 20 خرداد 1396 - 14:04

لطفا تعداد رای هارو بزنید
و این که یک پلیر بزارید تا بتونیم آهنگ رو رد کنیم ,,الان باید کلی منتظر بمونی که آهنگ شروع بشه

شنبه 20 خرداد 1396 - 15:12

معنی واقعی هیت شدن یه کار یعنی کجایی چاوشی و سرلک

شنبه 20 خرداد 1396 - 16:10

فقط محسن یگانه...بعد از انقلاب با اختلاف نسبت به خواننده های دیگه بهترین کار هارو داشته

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 08:26
مهدی

بعید می دونم خود یگانه هم خودشو بهترین خواننده بعد از انقلاب بدونه دوست عزیز.
از اون بزرگتر حتما هستش.
البته قبول دارم خواننده خوبیه.

166.88.123.38
شنبه 20 خرداد 1396 - 18:48

مسافر سلطان احساس مجید خراطها از ماندگارترین و هیت ترین اهنگهای موسیقی ایران

شنبه 20 خرداد 1396 - 23:25

فقط نابغه محسن یگانه

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 00:06

آغوش خالی
قطب جنوب
ساده نباش
لاف عاشقی
و دموی جدید اهنگ پاییزم
از علی اصحابی فوق العاده هستن
کلا همه اهنگ های علی اصحابی فوق العاده هستن

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 02:46

به ما میگن "چاوشیست"...یه دنیا و یه محسن...

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 02:48

به ما میگن "چاوشیست"...یه دنیا و یه محسن...

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 04:16

سلام یعنی تو این لیست نمیشد یه آهنگ از پویا بیاتی هم بزارید درضمن علی عبدالمالکی آهنگ های بهتری هم داره

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 07:01

وقتی مجید خراطها الان اوله معلوم بر اساس طرفداری رای دادن فقط و کلا بی معنی و چرته این نظرسنجی! و چطوری این آهنگ چرت اخه اصلا وارد این لیست شده!

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 07:56

پس آهنگ تو با منی رضا صادقی کو ؟ این آهنگ نصف مردم ایران حفظن...
یا شب بارونی

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 09:41

قطعا محسن چاوشی هنوز با گذشت حدود 14 سال کار با اینکه خواننده های دیگه فقط یه مدت گل کردن و بعد دیگه به تکرار پیوستن، بهترین هست و با گذشت زمان همچنان کسی است که بعد 14 سال هنوز هم کار هیت منتشر میکنه. اونم نه کار تکراری، بلکه جدید و با اختلاف مرد شماره یک موسیقی ایران هست.

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:26

ترک های احسان خواجه امیری فوق العاده هیت هستند ...

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 10:43

فقط مسافر سلطان احساس مجید خراطها

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 11:44

از کجا باید بفهمیم که رای ثبت شده؟
قبلا نتایج و درصدها رو نشون میداد الان هیچ اتفاقی نمی افته که ما متوجه بشیم رای مون ثبت شده!
لطفا اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 12:56

واقعا چجوری دلتون اومد از علی عبدالمالکی فقط 2 تا آهنگ بزارین؟؟؟؟
آهنگ تهران شلوغه و آهنگ زمستون علی عبدالمالکی باید حتما تو این لیست قرار میداشتن.
متاسفانه سایت شما همیشه از یه عده خواننده خاص حمایت کرده و این همه جا تاثیر خودش رو میزاره

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 13:18

اگرچه از علی عبدالمالکی حتی آهنگای " یا هیشکی یا تو" یا " بی استرس" " وایسا" " سخته" "عشق من" هم میتونستن تو این لیست قرار بگیرن ولی "زمستون" و تهران شلوغه " واقعا هیت بودن.

فقط علی عبدالمالکی؛ وسعت صدای ایران

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 13:52

فقط سلطان محسن چاوشی ، البته نمیدونم چرا آهنگای کمی ازش گذاشتین

یکشنبه 21 خرداد 1396 - 20:32

دهه هفتاد هیت تر از اهنگ " خورشید خانوم " سعید شهروز نبود.
واقعا عجیبه که این اهنگو نذاشتید...

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 00:45

شکن دلمو - سنگ صبور - کجایی - برقص آ

زخم زبون - غیر معمولی »

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 01:32

فقط سنگ صبور ، کجایی و زخم زبون استاد چاوشی.

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 02:23

خسته نباشین ولی انتخابای خوبی نداشتین
از علی عبدالمالکی میتونستین ترکای بیشتر و بهتری بزارین

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 07:50

فقط وفقط محسن چاوشي عزيزآقاي خاص موسيقي
سنگ صبور،زخم زبون

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 08:04

افتخار به محسن یگانه ، خالق آثاری همچون سکوت ، هوایی شدی ، بهت قول میدم ، گناهی ندارم ، نشکن دلمو ، آخه دل من ، دوست دارم ، خیال تو و خیلی قطعات دیگه که تو لیست نیست! مثل سرتو بالا بگیر ، نفسای بی هدف ، توحتی ، رگ خواب ، بمون ، و....

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 11:40

آهنگ
وایسا دنیا رضا صادقی
من دیگه خسته شدم بسکه چشام بارونیه

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 16:57

دلیل این که نتایج نظر سنجی رو نمیشه دید چیه دقیقا؟ میخواین هرکس رو که خودتون دوست دارید به مرحله بعد منتقل کنید؟! هیچ نظرسنجی تو دنیا نیست که نشه نتایج رو دید اونم بعد از سه روز! اگه نتایج و شیوه نظرسنجی شفاف باشه و مردم بتونن هر لحظه تعداد و درصد آرا رو ببینن بیشتر میشه به نتایج نظرسنجی اعتماد کرد.

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 17:11

اهنگ های محسن یگانه مثل سکوت .ونشکن دلمو و...و سه تا اهنگ بابک جهانبخش ( منو بارون که بهترین اهنگ سال شد یا چیشده که بابک رو پدیده سال کرد و یا حتی دوست دارم)چزو بهترین ها هستند باید جزوه بیست قطعه هیت شده باشند

دوشنبه 22 خرداد 1396 - 17:17

اهنگ های شادمهر هم که بی نظیرند...فقط اگه از این دو دهه اخیر هم بود دیگه عالی میشد...

سه شنبه 23 خرداد 1396 - 00:28

محسن چاوشی و...........سنگ صبور ، زخم زبون،کجایی ، نشکن دلمو،برقصا ،غیر معمولی

چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 12:53

با سلام
قطعا بهترین خواننده ایرانی استاد محمد اصفهانی هست این فقط نظر بنده نیست بلکه نظر بزرگان موسیقی هست و خیلی از خواننده ها به این موضوع اعتراف کردند که ایشون بهترین هستند از جمله سیاوش قمیشی، رضا صادقی، علیرضا عصار، محمد علیزاده و برخی آهنگسازان بزرگ از جمله بهروز صفاریان سطح ایشون بسیار بالاتر از تمامی خوانندگان حداقل پاپ هست من به عنوان بهترین آهنگ موزیک نون و دلقک ایشون رو به عنوان بهترین انتخاب میکنم هر چند شاید بهتر از این اثر هم داشته باشند

چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 16:16
امیر ارسطو

استاد محمد اصفهانی بهترین خواننده بعد از انقلاب
و بهترین قطعه ایشون آسیمه سر

46.143.154.219
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 13:59

اهنگ منو بارون و چی شده و دوست دارم بابک جهانبخش قطعا جزو هیت ترین ها هستن

چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 22:46

برای بار آخرم شده ، فقط بخند
بخند و چشمای قشنگتو ، به روم ببند ... :)
ممنون موسیقی ما

پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 02:58

« نشکن دلمو - سنگ صبور - کجایی - برقص آ
زخم زبون - غیر معمولی »
از محسن چاوشی

جمعه 26 خرداد 1396 - 02:37

به رقص آ محسن چاوشی
زخم زبون محسن چاوشی
سنگ صبور محسن چاوشی
غیرمعمولی محسن چاوشی
کجایی محسن چاوشی و سینا سرلک
نشکن دلمو محسن یگانه، محسن چاوشی، حامد هاکان

جمعه 26 خرداد 1396 - 04:06

بدون شک جای آهنگ های (میشد که، فانوس، لاف عاشقی و ایران) علی اصحابی در این لیست خالیه
این چهارتا آهنگ، از پنجاه درصد آهنگ هایی که تو این لیست هست هیت تر بود.

جمعه 26 خرداد 1396 - 05:27

آخرین قدم حامد زمامی واقعاااااا عالیههههههه

جمعه 26 خرداد 1396 - 22:53

این هایی که فقط به یه خواننده و ترک های مختلف اون رای دادن، خیلی خوبن :)

شنبه 27 خرداد 1396 - 20:58

من از معدود کسانی هستم که عاشق همه هنرمندان هستم و نمیتونم بینشون فرقی بزارم... اما فکرکنم اینجا که نظره بقیه دوستان میخوندم اسمی از استاد لهراسبی و داداش مرتضی اصلا نبود

شنبه 27 خرداد 1396 - 22:01

این آخرین قدم حامد زمانی فوق العادست

یکشنبه 28 خرداد 1396 - 19:34

آهنگ این چه حسیه از سهراب پاکزاد عالیه

دوشنبه 29 خرداد 1396 - 01:52

بابک جهانبخش
دوست دارم . منو بارون

دوشنبه 29 خرداد 1396 - 01:56

با احتزام به نظر همه ، فقط بابک جهانبخش

دوشنبه 29 خرداد 1396 - 11:16

ب رقص آ . محسن چاوشی
کجایی . محسن چاوشی
مطمئنن اگر از البوم امیر بی گزند میبود تمام قطعات رو انتخاب میکردم.
چاوشی در این البوم وحشتناک خوبه.

دوشنبه 29 خرداد 1396 - 11:32

ب رقص آ. محسن چاوشی
کجایی. محسن چاوشی
مطمئنن جای البوم امیر بی گزند چاوشی اینجا خالیه.
چاوشی تو این البوم وحشتناک خوبه.

دوشنبه 29 خرداد 1396 - 15:28

Ahange dus daram ..
Mano barun
Chi shode??
Hameye taranehash por az ehsase chon laghabesh soltane ehsase

سه شنبه 30 خرداد 1396 - 15:39

پرواز_ گل افتابگردون

سه شنبه 30 خرداد 1396 - 15:40

پرواز
گل افتابگردون

سه شنبه 30 خرداد 1396 - 16:01

آهنگ های گل آفتابگردون و پرواز گروه آریان

چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 10:01

سلام با احترام به تمامی نظرات و خواننده ها من فکر میکنم که آقای شادمهر عقیلی نابغه موسیقی پاپ ایران است که بسیاری از خواننده هایی که در این نظرسنجی حاضر هستند به این موضوع معتقدند.

چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 13:24

علیرضا طلیسچی آهنگ قرار نبــــــــــود
بهترین آهنگ

پنجشنبه 1 تیر 1396 - 11:37

1.نشکن دلمو ( چاوشی / یگانه )
2. سنگ صبور ( محسن چاوشی )
3. وایسا دنیا ( رضا صادقی )
4. سلام اخر ( خواجه امیری )
5. دنیا دیگه مثل تو نداره ( بنیامین )
6. امام رضا( تو دل یه مزرعه / یه کلاغ رو سیاه) // ( چاوشی )
7.سکوت ( محسن یگانه )
8. گروه آریان ( آلبوم گل افتاب گردون )
9. کجایی ( چاوشی )
خیلیه همینارو یادم بود

پنجشنبه 1 تیر 1396 - 14:35

شادمهر بهترینه همیشه پرچمش بالاس (آهنگ پر پروازم باید میزاشتین)

پنجشنبه 1 تیر 1396 - 15:55

فقط رضا صادقی ،سلطان موسیقی پاپ و سلطان مشکی پوش

پنجشنبه 1 تیر 1396 - 22:20

بچه و دوریت و شراره و ماه عسل فرزاد فرزین

جمعه 2 تیر 1396 - 14:33

متاسفانه رای گیری به درستی انجام نمی شه و علی رقم اینکه گزینه مورد نظرمون رو انتخاب می کنیم اما ثبت نمی شه. من آهنگ "گل آفتابگردون" از گروه آریان رو هر چند بار انتخاب کردم جز آهنگ های انتخابی من ثبت نمی شه و این نوعی تضییع حق صاحب اثر محسوب می شه!!!

سه شنبه 6 تیر 1396 - 20:24

گلدون چاوشی گلدون چاوووووووووووووووووووووووووووشی

چهارشنبه 7 تیر 1396 - 01:59

مردم ایران چنبه ی شرکت تو هیچ نظر سنجیو ندارن.هرکی اومده با هرکی حال میکنه رای داده رفته.اینکه نمیشه که... اعصاب نمیارن واسه ادم وعضیا.باید آفرین گفت به اینجور رای دهنده ها.من طرفداره هیچ خواننده ای نیستم بیشتر طرفداره کاره خوبم

جمعه 9 تیر 1396 - 17:13

آهنگ همه چی آرومه یه مگاهیت بود که توی لیستتون نیاوردید.با اینکه خودم دوس نداشتم این آهنگو اما واقعیته!

شنبه 24 تیر 1396 - 11:59

آشوبم چارتاررررررر

شنبه 24 تیر 1396 - 13:50

عشق اول مهدی احمدوند نیست؟؟؟؟؟؟؟؟عجباااااا

یکشنبه 25 تیر 1396 - 10:05

وقتي كامنتها رو ميخوني كه يه عده چه به به و چه چه براي خواننده!!! هاي دم دستي ميكنن كلا از موسيقي پاپ ايران دل سرد ميشه. البته تقصيري ندارند به احتمال زياد بيشتر اين كامنتها توسط كسايي گذاشته شده كه بيست سالشون بيشتر نيست و اصلا پاپ بيست و پونزده يا ده !!!! سال پيش به سنشون قد نميده.

سه شنبه 17 مرداد 1396 - 19:11

به نظر من جای آهنگ های گزینه های روی میز و دیروز امروز فردای حامد زمانی تو این لیست خالیه اگر چه آخرین قدم ایشون هست ولی حامد زمانی کم آهنگ هیت نداشته....البته آهنگای محسن چاووشی و محسن یگانه هم واقعا قشنگن

سه شنبه 24 مرداد 1396 - 20:42

واقعا بعضیا دارن نامردی میکنن به نظر من بعضی اهنگا مثل تاوان و نابرده رنج و سلام اخر و این حقم نیست میتونه تو رتبه اول باشه این اهنگا واقعا شنیده شدن و یه مدت همه رو عاشق خودشون کردن

پنجشنبه 26 مرداد 1396 - 22:20

این چطوری کار می کنه چرا هرچی تو جستجو میزنم نمیاد

شنبه 26 آبان 1397 - 15:30

متاسفم برای همتون .دید شما نسبت به موسیقی خیلی محدود و منحصر به چن خواننده ست..میلاد درخشانی..مازیار .عماد رام.مهدی ساکی.مصطفی راغب.فاطمه مهلبان.مجید سالکی.سعید شهروز.و و و نو...

دوشنبه 22 بهمن 1397 - 17:59

عشق اول به همراه نا رفیق ازاحمدوند

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محبوب‌ترین آهنگ‌های 20 سال موسیقی پاپ ایران را انتخاب کنید | موسیقی ما