برنامه یاد بعضی نفرات
 
در شب اجرای «عکس زمستونی تهران» در سالن «ایوان شمس» تهران
«کامران تفتی» قطعه «مشت» را به شهید «همت» تقدیم کرد
موسیقی ما – اولین کنسرت مستقل «کامران تفتی» در تهران برگزار شد و این خواننده پس از مدت‌ها از نزدیک با مخاطبانش دیدار کرد. او شامگاه ششم شهریور و طی دو سانس در سالن «ایوان شمس» تهران روی صحنه رفت و برای اولین‌بار قطعات آلبوم «عکس زمستونی تهران» را اجرا کرد. کنسرت کامران تفتی از چند حیث در کارنامه کاری او اتفاق مهمی محسوب می‌شد. او چهارمین یا پنجمین بازیگری است که موفق شده پس از انتشار آلبومش روی صحنه برود و فعالیتش صرفاً به انتشار یک مجموعه صوتی ختم نشده است. در حالی که طی سال‌های گذشته دهها بازیگر وارد خوانندگی شده‌اند تقریباً همگی فقط یک یا دو آلبوم منتشر کرده‌اند و از صحنه رقابت این عرصه محو شده‌اند. نکته دیگر اینکه کامران تفتی طی سال‌های گذشته تجربیات جسته و گریخته‌ای در موسیقی داشته اما کنسرت ششم مهر، در حقیقت نسخه کامل تجربه‌های گذشته او محسوب می‌شد.

خیلی از مخاطبانی که به کنسرت کامران تفتی آمدند توقع داشتند که قطعاتی با همان تنظیم و سازبندی آلبوم بشنوند ولی در بخش موسیقایی این کنسرت شنونده تغییرات گسترده‌ای بودیم. تغییراتی که به رهبری «سیاوش امامی» و جمعی از موزیسین‌ها و نوازنده‌های با سابقه رقم خورد و بیشتر به سمت موسیقی راک گرایش داشت. همچنین با وجود این تغییرات ساختاری و تنظیم‌ها، هماهنگی خوبی میان نوازنده‌ها و خواننده برقرار بود و کامران تفتی هم به خوبی توانسته بود خودش را با این استایل جدید همراه کند. امیرعلی طاهری (درامز)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس)، شاهد علیزاده (کیبورد) و طاها مظاهری (گیتار آکوستیک) اعضای گروه این خواننده به رهبری سیاوش امامی (گیتار الکتریک) بودند. ایجاد تغییر در تنظیم برخی قطعات اسلو آلبوم و همچنین تکنوازی‌های اعضای گروه از دیگر جذابیت‌های موسیقایی این برنامه بود که حکایت از یک برنامه‌ریزی مفصل داشت.

از سوی دیگر در برخی قطعات این کنسرت حس نمی‌کردید که به تماشای اجرای زنده موسیقی نشسته‌اید! چون کامران تفتی طبق وعده‌ای که چندی پیش در گفتگو با سایت «موسیقی ما» داده بود با اکت‌هایش به نوعی آهنگ‌ها را بازی می‌کرد و ویدئوهایی که در سالن پخش می‌شد هم این بخش اجرا را تکمیل می‌کرد. این مورد در اجرای برخی قطعات نظیر «آبروداری کن»، «مشت» یا «پرواز روی بام تهران» مشهودتر بود. البته حضور بدون استرس کامران تفتی روی صحنه و نوع اجرایش به همان نکته سوابق گذشته او در عرصه موسیقی هم بازمی‌گردد. در میان قطعات آلبوم «عکس زمستونی تهران» که در این کنسرت اجرا شد، کامران تفتی قطعه «مشت» را به شهید والامقام «محمدابراهیم همت» تقدیم کرد. همچنین در هنگام اجرای قطعه «مشغول مردنت بودی» تصاویری از زنده‌یاد «عباس کیارستمی» در سالن پخش شد.

کامران تفتی در طول دو سانس کنسرتش پذیرای جمعی از چهره‌های برجسته عرصه سینما و موسیقی بود. «محمدعلی بهمنی»، «علیرضا عصار»، «بهروز صفاریان»، «سیامک انصاری»، «سامان مقدم»، «حجت اشرف‌زاده»، «سیامک عباسی»، «رستاک حلاج»، «مهراوه شریفی‌نیا»، «امیر توسلی»، «افشین مقدم»، «سعید امیراصلانی»، «رامین عبداللهی»، «هادی ساعی»، «علی قربان‌زاده»، «حسن علیشیری»، «مهرداد نصرتی»، «سیاوش طهمورث»، «امیر عظیمی»، «میثم یوسفی»، «حسین غیاثی»، «شبنم فرشادجو»، «علیرضا بدیع» و «علی اوجی» از جمله مهمانان حاضر در این برنامه به تهیه‌کنندگی «آیدا مصباحی» بودند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 - 17:07

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «کامران تفتی» قطعه «مشت» را به شهید «همت» تقدیم کرد | موسیقی ما