برنامه یاد بعضی نفرات
 
زیبایی عشق برای شیرین و فرهاد
شهرداد روحانی در اولین شب از شب‌های موسیقی بارانا در بیستون نواخت
موسیقی ما - شب گذشته «شهرداد روحانی» - رهبر ارکستر سمفونیک تهران و آهنگساز شناخته شده- در اولین شب‌های موسیقی بارانا در بیستون، در حالی به صحنه رفت که قطعه‌ی «زیبایی عشق» خود را به خاطر نواختن در بیستون، به «شیرین و فرهاد» تقدیم کرد. او همچنین از اجرای موسیقی در یکی از قدیمی‌ترین بناهای ایران، ابراز شادمانی کرد و به این نکته اشاره که با وجود آنکه تاکنون در بسیاری از بناهای تاریخی جهان به اجرای برنامه پرداخته است؛ اما از اجرا در کاخِ بیستون هیجان زده است.
 
این آهنگساز و رهبر بین‌المللی، شب گذشته در بخش نخست، قطعاتی چون سرزمین مادری، پروانه، مادر، میدان آزادی، قصه‌ی باران، بادبادک، مهتاب و لحظات شیرین را اجرا کرد و بعد از آن نیز قطعاتی چون عذرا، صدایی در شب، رقص بهار، ابدیت، بر فراز آسمان و اصفهان را روی صحنه برد. کنسرتِ «شهرداد روحانی» در اولین شب از شب‌های موسیقی بارانا با استقبال بسیار زیاد مخاطبان همراه شد. «شهرداد روحانی» در گفت‌وگو با «موسیقی ما» درباره‌ی این اجرا می‌گوید:‌ « فکر می‌کنم هر چه تعداد این برنامه‌ها بیشتر شود، اتفاق بهتری رخ می‌دهد؛ چون اجرای برنامه‌های موسیقایی و هنری برای شناساندن مکان‌های تاریخی اهمیتِ بسیار زیادی دارد و می‌تواند هویتِ این مکان‌ها را هر چه بیشتر به ایرانیان و همچنین غیرِ ایرانیان معرفی کند؛ در واقع چه چیزی از این بهتر که شناسایی این ابنیه به وسیله‌ی هنر و موسیقی انجام شود؟ به هر روی رخ دادنِ این اتفاق، کار بزرگی است؛ ضمن آنکه خوشبختانه تمام حساسیت‌های لازم برای اجرا در چنین محیطی در نظر گرفته شده بود، من خودم هم نسبت به جاهای تاریخی حساسیت بسیار زیادی دارم و معتقدم باید به بهترین نحو از این آثار نگهداری کرد تا هیچ صدمه‌ای به آنها نخورد و شاید اجراهایی از این دست، علاوه بر شناساندنِ این مکان‌ها خود نقش مهمی در ایجاد این فرهنگ داشته باشد.»
 
او می‌گوید که با اجرا در کاخِ بیستون، تجربه‌ای عالی و شیرین را پشت سر گذاشته است:‌ «مردم هنردوست کرمانشاه، مخاطبانی بسیار گرم بودند و به ما کمک کردند تا برنامه‌امان را بهتر اجرا کنیم.» با وجود اجرا در فضای باز، کیفیت صدای کنسرت مورد رضایت روحانی و همچنین مخاطبان بود.

روحانی را در این اجرا، نازلی بخشایش، آتنا اشتیاقی، امیر باورچی، فرناز خاکپور، دانیال جورابچی، آرش اسلامی و صابر جعفری همراهی کردند.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395 - 15:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهرداد روحانی در اولین شب از شب‌های موسیقی بارانا در بیستون نواخت | موسیقی ما