برنامه یاد بعضی نفرات
 
۲۷ شهریور در تهران؛
مجموعه اشعار حمید سبزواری رونمایی می‌شود
مجموعه کامل اشعار و سروده‌های حمید سبزواری در دو مجلد با عنوان « این بانگ آزادی» رونمایی می‌شود.
 
رضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با  اشاره به گردآوری تمامی اشعار مرحوم حمید سبزواری در قالب یک مجموعه دو جلدی اظهار کرد: مجموعه آثار استاد شامل سه دفتر شعر سرود درد، سرود سپیده و سرود دیگر و نیز سایر اشعار و سرودهای ساخته شده توسط استاد در قالب کتابی در دو مجلد با حجم دو هزار صفحه با عنوان «این بانگ آزادی»  آماده شده است که در روز ۲۷ شهریور و همزمان با روز شعر و ادبیات فارسی با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری رونمایی خواهد شد.
 
وی افزود: در مجلد اول از این کتاب  غزل‌ها و قصائد و در جلد دوم نیز مثنوی‌ها، ترکیب‌بندها، نیمایی ها و اشعار سپید استاد گردآوری شده است و بخش مستقلی نیز در این مجلد به سرودهای انقلابی استاد سبزواری اختصاص یافته است.
 
اسماعیلی افزود: استاد در زمان حیات گفته بود که ۶۰۰ سرود ساخته است، با این حال ما تا کنون با بررسی‌هایمان در آرشیو سازمان صدا و سیما و نیز صحبت با دوستان استاد  به صورت قطع و یقین به ۲۰۰ سرود دست پیدا کردیم که سروده مرحوم سبزواری است. سایر این سروده‌ها به احتمال زیاد اشعاری هستند که استاد به سفارش نهادهایی از دیگر استان‌ها ساخته و برای آنها ارسال کرده اما از سرنوشت آنها خبری در دسترس نیست.
 
این شاعر افزود: تعدادی از سروده‌های نیمه‌تمام نیز  از مرحوم سبزواری به دست آمده است، ما بنا بر احتیاط این اشعار را کنار گذاشتیم و در کتاب قرار ندادیم.
 
اسماعیلی تصریح کرد در این مجموعه اشعاری خاطره انگیز از مرحوم حمید سبزواری از جمله  مثنوی سروده شده توسط ایشان برای کنگره سرداران  سپاه و نیز اشعاری که تاکنون منتشر نشده بوده است از جمله دو غزل تقدیمی از استاد به مرحوم قیصر امین‌پور قرار داده شده است.
 
یادآوری می‌شود مرحوم حمید سبزواری پس از طی یک دوره بیماری در ۲۲ خردادماه سال جاری در تهران درگذشت و در شهر سبزوار به خاک سپرده شد.
منبع: 
خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1395 - 13:17

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مجموعه اشعار حمید سبزواری رونمایی می‌شود | موسیقی ما