برنامه یاد بعضی نفرات
 
برنامه اجراهای روزهای آینده را اینجا ببینید
گروه‌های راک و تلفیقی در تهران و شهرستان‌ها روی استیج می‌روند
موسيقى ما - با سپری شدن ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید سعید فطر، بار ديگر اجراهاى گروه‌هاى مختلف موسيقى از سر گرفته شده است.

به گزارش «موسيقى ما»، هفته گذشته مجوز اجراهاى صحنه‌اى خوانندگان و گروه‌هاى مختلف موسيقى از طرف واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده كه اجراى چند گروه در ژانر موسيقی راک و تلفيقی نيز در بین آنها دیده می‌شود؛ گروه‌هايى كه سال جدید را با قدرت آغاز کرده‌اند و علاوه بر کنسرت‌های مستقل خود در اردیبهشت‌ماه، با فستیوال‌های مختلفی توانستند بخش مهمی از اجراهای اول سال را به خود اختصاص دهند.

در ميان آنها اسامى چون حجت اشرف‌زاده (که چند روز پیش کنسرت آنلاین خود را برگزار کرد)، ماهان ميرعرب، محسن شريفيان، بيورن مه‌یر و شهرام غلامی، گروه «پالت»، گروه «چارتار»، هومن اژدری، گروه «دنگ شو»، علی زند وکیلی، ناصر منتظرى و سهیلا پورگرامی ديده مى‌شود كه مى‌توانيد جزئيات اين اجراهاى صحنه‌اى را در اين گزارش بخوانيد.
 
  • محسن شریفیان با اثر جدیدش به استقبال مخاطبان می‌رود
محسن شریفیان که به تازگی قطعه «گسار» را منتشر کرده، قرار است به همراه گروه «لیان» در تاریخ 27 و 28 مردادماه در تالار وحدت جدیدترین کنسرت خود را روی صحنه خواهد برد.

شریفیان در این کنسرت رپرتوار همیشگی خود را اجرا می‌کند و علاوه بر آن اولین اجرای صحنه‌ای قطعه «گسار» را هم به مخاطبانش هدیه می‌کند. شریفیان در این قطعه که تلفیق موسیقی جنوبی و راک است، یکی از دوبیتی‌های «فایز» را که در مورد عشقش به یک دختر مسیحی سروده، مورد استفاده قرار داده و با امیر دانایی همکاری کرده است.

کنسرت گروه «لیان» به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس و به همت موسسه «کامیاب بهاران» برگزار خواهد شد و بلیت فروشی آن نیز آغاز شده است.
  • اولین اجرای رسمی ناصر منتظری با اشعاری از ابراهیم منصفی
ناصر منتظری که قبلاً دو آلبوم «روزن رفته» و «چی‌چیکا» را با اشعار ابراهيم منصفى، توسط موسسه «نغمه حصار» منتشر کرده، این روزها در تدارک یک کنسرت موسیقی است كه اولين اجراى رسمى او نيز محسوب مى‌شود و قرار است 27 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه برود.

این خواننده برخاسته از جنوب کشور پيش از اين در نمایشگاه انجمن موسیقی و موزه سینما به مناسبت بزرگداشت ابراهیم منصفی اجرا داشته و همچنین در کشور اسپانیا دو اجرا و  سه بار هم در کشور سوئد کنسرت برگزار کرده است.

ناصر منتظرى موسیقی را به صورت تجربی در بندرعباس از سن 20 سالگی آغاز کرده، چراكه یک آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرا به نام ابراهیم منصفی در موسیقی و شعر هرمزگان حضور جدی داشته و ترانه‌هایش را با گیتار اجرا می‌کرده است. به همین خاطر خیلی از جوانان تلاش می‌کردند که گیتار یاد بگیرند تا بتوانند ترانه‌های منصفی را بنوازند. دو آلبوم منتظرى فضایی خلوت، با سازبندی محدود دارد كه به گفته او، موسیقی ملل به خصوص موسیقی آمریکای لاتین تأثیر زیادی بر نوع نگاهش به موسیقی و آواز و حتی نحوه گیتار زدن او داشته است.
 
  • ماهان ميرعرب بعد از دو سال روی صحنه می‌رود
ماهان ميرعرب گيتاريست برجسته و خوش‌تکنیک موسيقى جز به همراه یک پرکاشنیست مصری-اتریشی با نام «امیر وهبا» در تاريخ ٣١ تيرماه، طى دو سانس در برج آزادى به اجراى موسيقى مى‌پردازد.

در اين كنسرت كه دارا دارایی (باس) و گلنار شهیار (گیتار) هم در دو قطعه به عنوان مهمان حضور خواهند داشت، آثارى از ماهان ميرعرب اجرا مى‌شود كه این هنرمند دراين‌باره به «موسيقى ما» مى‌گويد: «در اين برنامه اکثراً ساخته‌های خودم اجرا می‌شود که ترکیبی از موسیقی نواحی مختلف دنیا مثل ایران، ترکیه، موسيقى کردی، عربی، آفریقایی و کوبایی و تلفيق آنها با موسيقى جز است. از آلبوم «۹:۴۰» هم، فقط قطعه «حاج قربان» را به دليل درخواست‌هاى فراوان اجرا مى‌كنيم. علاوه بر آن یک تعداد از قطعات محلی كشورهاى ترکیه، کردستان و ایران را هم با تنظیم جدید اجرا خواهيم كرد.»

ماهان میرعرب پيش از مهاجرت به اروپا در گروهی با نام «آبرنگ» با هنرمندانی چون دارا دارايی (گیتارباس)، حمزه يگانه (کیبورد) و امين طاهری (درامز) همکاری می‌کرد که شاید بتوان گفت به نوعی اولين بند رسمى و فعال جزفيوژن در ایران  محسوب می‌شد. البته او به همراه دارا دارایی در گروه «نایما» نیز حضور داشته و در اوایل دهه هشتاد بارها با آنسامبل «پیتر سلیمانی‌پور» نیز روی صحنه رفته بود.

آخرين حضور این نوازنده روی استیج به دو سال پيش برمی‌گردد که به همراه دارا دارايی و شايان فتحی در آموزشگاه «سرنا» به اجرای موسیقی پرداختند.
 
  • نخستین دونوازی رسمی بيورن مه‌یر و شهرام غلامی
نشر موسیقی «هرمس» روزهاى دوشنبه و سه شنبه 28 و 29 تیرماه، ساعت 21 کنسرت دونوازی عود و باس به نوازندگى شهرام غلامی و بیورن مه‌یر را در فرهنگسرای نیاوران برگزار مى‌كند.

این کنسرت کاملا به صورت بداهه انجام خواهد شد که شهرام غلامی در این‌باره به «موسیقی ما» گفت: «بیورن مه‌یر سه روز قبل از برگزاری کنسرت به ایران می‌آیند و در این فاصله ممکن است ما به شکل مختصری درباره تم کنسرت با هم صحبت کنیم که بر اساس آن، کنسرت بسط و گسترش پیدا کند یا اصلا ممکن است آن تم هم وجود نداشته باشد و ما کاملا بر اساس حس خودمان و فضا به اجرای برنامه بپردازیم.»

در سال‌هایی که «مه‌یر» به ایران رفت‌و آمد داشت، هنرمندان بسیاری با او همکاری داشتند؛ از پیمان یزدانیان گرفته تا پیتر سلیمانی پور و همچنین رضا عسگرزاده. او كه براى مخاطبان ايرانى خود نامى آشنا است، پيش از اين هم در ايران روى صحنه رفته بود. درواقع این هنرمند سوئدی تاکنون در قالب پروژه‌های گوناگونی از جمله گروه «رونین»، «اوپن سورس»، «کوارتت انور براهم» و گروه «بازار بلو» در تهران روی صحنه رفته است. شهرام غلامی نیز نامی آشنا در میان عودنوازان معاصر کشور است که آلبوم های «هلهله»، «سه عود» و «یک روز» (به همراه پژمان حدادی و راجیب چاکرابورتی) را منتشر كرده و با واکنش مثبت منتقدان و هنردوستان روبه‌رو شده است.

اجرای پیش رو، نخستین دونوازی رسمی مه‌یر و شهرام غلامی بصورت زنده است که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این اجرا را از سایت تیوال تهیه کنند.
 
  • کنسرت گروه «آوای مهربانی» به همراه حرکات آیینی
گروه تلفیقی «آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پورگرامی روز جمعه اول مرداد ماه، ساعت 15 کنسرتی را ویژه بانوان در تالار وحدت روی صحنه می‌برد.

این اجرا در سه بخش خلاصه می‌شود که شامل اجرای حرکات موزون توسط سی هنرمند از گروه «آلترناتیو» به سرپرستی پردیس خسروی، اجرای موسیقی لاتین به خوانندگی صبا ضامنی که دو ترانه در این بخش می خواند و بخش دیگر هم اجرای موسیقی فولوکوریک و سنتی به خوانندگی سهیلا پورگرامی است که در دستگاه اصفهان و شور اجرا می‌شود و پورگرامی در این‌باره به «موسیقی ما» می‌گوید: «در بخش موسیقی سنتی، آثار قدما مثل «به رهی دیدم» . چند اثر دیگر اجرا می‌شود. البته ما این بار خیلی رنگ و لعاب سنتی به کارها نداده‌ایم و بیشتر می‌خواهیم آثار خاطره‌انگیز و فولکوریک اجرا کنیم.»

طراوت باباخانلو (فلوت)، مینو قاسم‌پور (قانون)، سوگل ضامنی (تار)، رخساره رستمی (عود)، ژیلا فیض‌پور (پیانو)، عسل ملک‌زاده (دف)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، سپیده شایان‌راد (تمبک) و سهیلا پورگرامی (خواننده و سرپرست) اعضای گروه «آوای مهربانی» در این اجرا هستند.
  • گروه «دنگ شو» كنسرت آنلاين برگزار مى كند
گروه «دنگ شو» روز پنجشنبه ۲۴ تیرماه در تالار «اندیشه حوزه هنری» كنسرت برگزار می‌کند كه برای علاقه‌مندان به صورت آنلاین نیز پخش می‌شود.

دنگ شو در اين كنسرت، قطعه‌های منتخب گروه را همچون کنسرت‌های گذشته اجرا می كند. آنها دليل برگزارى كنسرت آنلاين را کنسل شدن برخی از برنامه های گروه در شهرستان‌ها از جمله شهرستان کرج عنوان كرده‌اند و به همين دليل تصمیم گرفتند با سبک جدید برگزاری کنسرت در خدمت تعداد بیشتری از مخاطبان باشند.

سامانه کنسرت آنلاین که چندی پیش توسط بخش خصوصی راه اندازی شده طی روزهای گذشته میزبان دوستداران موسیقی با برگزاری کنسرت های علیرضا قربانی و حجت اشرف‌زاده بوده است.
  • اجرای گروه‌های «پالت»، «چارتار» و هومن اژدری و پیام قائدی در شهرستان‌ها
طی روزهای آینده کنسرت‌هایی هم در شهرستان‌ها برگزار می‌شود که اجرای گروه «پالت» در تاریخ 7 مرداد ماه در تالار «مجلل» رشت و کنسرت گروه «چارتار»، 31 تیر و 1 مردادماه در سالن «فخرالدین اسعد گرگانی» در شهر گرگان از آن جمله هستند که می‌توانید بلیت آنها را از سایت «ایران کنسرت» تهیه کنید. همچنین مجوز كنسرت آلترناتيو هومن اژدری (خواننده موسیقی راک و کانتری) و پيام قائدى نیز براى ٤ مرداد، ساعت ٢٠ در تالار «شهيد آوينى» بندرعباس صادر شده است كه علاقه‌مندان مى‌توانند بليت آن را دو هفته پيش از كنسرت از سايت «آى بليت» تهيه كنند. همچنین علی زندوکیلی روز 2 مرداد در سالن اریکه آریایی آمل برای مازندرانی‌ها به اجرای زنده خواهد پرداخت.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1395 - 15:49

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه‌های راک و تلفیقی در تهران و شهرستان‌ها روی استیج می‌روند | موسیقی ما