برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشار آلبوم وصال علوی با «قصه» آغاز شد
انتشار آلبوم وصال علوی با «قصه» آغاز شد
از تلفیقی تا الکتروآکوستیک
وصال علوی که سابقه سال‌ها فعالیت در موسیقی کلاسیک ایرانی را در کارنامه دارد انتشار آلبومی الکتروآکوستیک و نزدیک به فضای تلفیقی را آغاز کرد. انتشار این آلبوم با تک آهنگ «قصه» که فضای پاپ-سنتی و تلفیق با موسیقی الکترونیک دارد آغاز شد.
وصال علوی متولد سال ١٣٧١، فعالیت هنری خود را از سال ١٣٨٢ آغاز نمود. وی آواز را زیر نظر اساتید برجستهای همچون آقایان مجید روزیطلب، حمیدرضا نوربخش، نادر گلچین، امید زارع، کرامت پیرابی و محمد ذاکرحسین فرا گرفت.
از سوابق او می‌توان به حضور در اُپرای حافظ با همراهی ارکستر ناسیونال اوکراین در سال ١٣٩١ به کارگردانی  بهروز غریبپور، حضور در آلبوم «ایرانه خانوم» به آهنگسازی پیمان سلطانی، برگزیده چهار دوره جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس، برگزیده هفدهمین دوره فستیوال موسیقی جوان اشاره کرد.
وصال علوی فعالیت روی آلبوم جدیدش را از سال 94 همراه با سعید اسدی، ترانه‌سرای کارها آغاز کرده‌است. حاصل این فعالیت چند سال بیش از چهل اتودی ا‌ست که ساخته شده و از بین آن‌ها چیزی حدود 10 قطعه انتخاب شده که قرار است به تدریج منتشر شود.
با وجود تجربۀ حرفه‌ای «وصال علوی» در موسیقی کلاسیک ایرانی، او و همراهانش در آلبوم جدیدش دغدغه‌ای متفاوت دارند و تاکیدشان بر تجربۀ فضاهای جدید است. «قصه» نام اولین قطعه از این مجموعه است که در آن آواز وصال علوی را بعد از سه سال می‌شنویم. ذهنیت خالقان اثر در این روایت عاشقانه، از دل زیست آن‌ها می‌آید و بیان‌گر حقیقتی از درون است.
کل آلبوم، بر پایۀ ساختار الکتروآکوستیک بنا نهاده شده است. اما قطعات در سبک‌های مختلف می‌گنجند. احساسات مختلفی که در قالب‌های مختلف پیاده شده‌اند، وفاداری وصال علوی در حضور رگه‌های موسیقی کلاسیک ایرانی را نشان می‌دهد. همین موضوع و همچنین ادبیات مشترک استفاده شده، به زنجیره اتصال کل آلبوم تبدیل شده‌است.
لازم به ذکر است تنظیم‌کننده این اثر آرمان منورصادق، میکس و مستر مهران هوشمندیان، ضبط عادل شریف، گرافیک فائزه غیثی و تهیه‌کننده سپهر سیاح است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 بهمن 1398 - 15:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از تلفیقی تا الکتروآکوستیک | موسیقی ما