برنامه یاد بعضی نفرات
 
محسن چاوشی از آلبوم «امیر بی‌گزند» می گوید:
«شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی‌گزند» راوی محسن چاوشی
آنهایی که هوادار چاوشی هستند، می‌گویند در صدا و قطعات او گاه، رازی نهفته است که به قول «سنت اگزوپری»، شنونده را ناچار به فرمان‌پذیری و گوش‌کردن ‌هزارباره این صدای تلخ می‌کند؛ اما چاوشی امروز دیگر چاوشی آلبوم‌های «قایق بی‌پارو» [پاروی بی‌قایق] و «پرچم سفید» نیست. او بعد از انتشار قطعه «کجایی» بر روی سریال شهرزاد، به خواننده‌ای در تراز ملی تبدیل شد و صدایش را ‌میلیون‌ها نفر در ایران و دنیا می‌شناسند. چنین مختصاتی، انتشار بلافاصله یک آلبوم را پیچیده می‌کند، چه در انتخاب ترانه‌ها و چه در نوع ساخت موزیک. اما چاوشی خواننده‌ای تجربه‌گراست و نشان داده که هیچ‌وقت یک مسیر را دو بار نمی‌رود؛ بنابراین بعید نیست کسانی که با قطعات چاوشی در سریال شهرزاد، ارتباط عاطفی عمیقی برقرار کرده بودند، از شنیدن آلبوم «امیر بی‌گزند» جا بخورند؛ چه، دنیایی پیش‌روی آنها قرار گرفته، متفاوت از دنیایی که انتظارش را داشتند؛ اما با کمی فاصله، شنیدن دوباره و چندباره آلبوم جدید چاوشی، «کمند احسان» را مجددا بر «گردن» مخاطب می‌اندازد و او درمی‌یابد که انتخاب ترانه‌ها، ساخت موزیک و نوع صدای چاوشی در این آلبوم چرا چنین است و از ظن خود یار صدای خواننده می‌شود. از این دریچه، خواننده ما، در اوج محبوبیت، هنوز این جرئت را دارد که ریسک کند؛ موضوعی که بسیاری از خواننده‌های پاپ مطرح کشور از ورود به آن سر باز می‌زنند و ترجیح می‌دهند همانی باشند که به‌طور اتفاقی یک بار در جامعه به آنها توجه شده. این گفت‌وگو، اگرچه به بهانه آلبوم «امیر بی‌گزند» با چاوشی انجام شده؛ اما سمت و سوی یک گفت‌وگوی مستقل را هم دارد؛ چون بیش از هر چیز، قصدمان این بوده که ذوق و سلیقه خواننده‌ای را بشناسیم که کمتر با مطبوعات و رسانه‌ها سرِ گفت‌وگو دارد.

 

  •   معمولا برای هنرمندانی که با یک اثر گل کرده‌اند، انتشار اثری دیگر بلافاصله بعد از آن، ریسک بالایی دارد، آلبوم تازه‌ای از شما منتشر شده و می‌خواهم به‌عنوان اولین سؤال حس درونی شما را درباره آن بدانم، آیا این ریسک شامل حال شما هم بود؟ نگران نبودید از اینکه نتوانید به رکورد «کجایی» برسید؟

در وهله اول در پاسخ به سؤال شما باید بگویم که هویت و ذات این دو اثر با هم تفاوت بسیاری دارد. به هر صورت آثاری که برای سریال «شهرزاد» تولید شد، براساس اصول، قواعد و منطقی که بر سریال حاکم بود، ساخته و در قالب سریال یا به‌عنوان کلیپ آن منتشر شد و در واقع به شکلی سفارشی بود که البته من شکل و شیوه این سفارش را که از قالب فیلم بیرون می‌آمد، دوست داشتم و این را قبلا هم گفته‌ام؛ اما درباره ریسکی که می‌گویید؛ فکر می‌کنم برای هرکس می‌تواند این ریسک وجود داشته باشد؛ اما آمار بالا و رکوردهایی که ترانه‌های شهرزاد زدند، هیچ‌وقت برای من نگران‌کننده نبود؛ چون با این اتفاقات آشنا هستم و بدون اینکه درگیر و به گفته شما نگران شوم، سعی می‌کنم که روی کارهای بعدی‌ام تمرکز کنم. «شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی‌گزند» راوی محسن چاوشی.
 

  •   در آلبوم تازه، ما با شما نه فقط در مقام یک خواننده، بلکه در مقام یک آهنگ‌ساز هم مواجهیم و اتفاقا آهنگ‌هایی که ساخته‌اید، تم‌های تازه‌ای در خود دارد، یک جور رنگ‌آمیزی شرقی در بعضی از آهنگ‌ها به گوش می‌رسد که کمتر در موزیک ایرانی جایی برای خود داشته. این تجربه از کجا آماده است؟ محسن چاوشی چطور به این ترکیب رسیده؟

اولا خوشحالم که شما این درک و دریافت را از این تم‌ها داشته‌اید و این فضا را حس کرده‌اید. در این آلبوم سعی شد از تم‌های مختلفی استفاده شود، از شرق تا غرب، از گوشه‌های مختلف و نواهای بومی و فولک ایران تا کشورهای دیگر. شاید یک بخش‌ آن به این دلیل باشد که خود من اصولا موزیک‌های روز دنیا را زیاد گوش می‌کنم و علاوه بر گوش‌دادن، سطح کیفیت و ارزش هنری آنها هم برایم مهم است. آنها هم مولانا می‌خوانند و اگر صدای خواننده را در نظر نگیریم، باید به این نکته توجه کنیم که در تنظیم‌ها و آهنگ‌سازی‌هایشان چه می‌کنند و از چه کیفیت و دانشی بهره می‌برند. اتفاقا من فکر می‌کنم خیلی از موزیک‌هایی که در ایران تولید می‌شوند صدای بهتری از موزیک‌هایی که در اروپا و آمریکا تولید می‌شوند دارند، یا حداقل دست‌کمی از آنها ندارند. از روز اول که برای این آلبوم روی شعرهای مولانا کار می‌کردم، دلم می‌خواست مرزها حداقل در اجرای شعر مولانا برداشته شود؛ همان‌طور که خود مولانا مرزی ندارد و تمام جهان شیفته او هستند. موسیقی، زبان مشترک همه دنیاست و اگر شما اشراف داشته باشید، حتما می‌توانید جایی برای خودتان در این زبان مشترک پیدا کنید؛ حال هرکس به اندازه و نوعی و براساس قدر و تجربه‌اش.
 

  •   آلبوم تازه کمی هم با تأخیر بیرون آمد، علت آن چه بود؟ پای مسائل فنی در میان بود یا چیزی دیگر؟

بیشتر فنی بود. خوشبختانه با تیمی کار کردم که به اندازه یا حتی بیشتر از من در این کار از خود وسواس نشان دادند و سعی کردیم نهایی‌ترین شکل ممکن را به مردم عرضه کنیم. واقعا اگر قرار باشد شما آلبومی را سرهم‌بندی کنید و بیرون بدهید، دو هفته بیشتر وقت نمی‌برد؛ اما اگر قرار باشد ریزبه‌ریز و نُت‌به‌نُت از صبح تا شب درگیر آهنگ‌ها باشید، این تأخیرها طبیعی به نظر می‌رسد. «امیر بی‌گزند» برای من آلبومی ویژه بود. تک‌تک شعرهایی را که در آن آمده ‌هزاران بار با خودم و در خلوت با موزیک و بی‌موزیک، خواندم و با آنها زندگی کرده‌ام. مولانا ویژه است. جای دیگری ایستاده است. خودش را بر من تحمیل می‌کرد. بگذریم... به‌هرصورت من از همه مردمی که تحمل و صبوری کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم بدانند همه این تأخیرها و دیرشدن‌ها در وهله اول به خاطر احترام به آنها و شعور و گوش و هوششان است.
 

  •   در انتخاب اشعار هم گویی سخت‌گیرتر شده‌اید؛ حالا دیگر ترانه‌سرای ثابت ندارید و گاه حتی به سراغ اشعار کلاسیک شاعران کهن ایران هم می‌روید، این انتخاب از یک نگاه جهانی برمی‌آید یا صرفا کاری بومی و برای فاصله‌گرفتن از جنجال دنیای ترانه‌سراهاست؟

متأسفانه خیلی وقت‌ها این اسم‌ها هستند که حرف می‌زنند و ادعا دارند، نه رسم‌ها. اما برای من اصلا مهم نیست که اسم چه کسی پای شعر یا ترانه است. همان‌طور که در جواب سؤال قبلی‌تان گفتم، شخصا دنبال شعری می‌روم که خودش را بر من تحمیل کند و استخوانش استخوان‌هایم را خرد کند. حالا چه فرقی می‌کند که شاعر آن چه کسی است؟ متأسفانه چیزی که من خیلی وقت‌ها می‌بینم این است که آدم‌ها پشت اثرشان ایستاده‌اند و خیلی از شعرها بدون حضور شاعرشان آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زنند.
 

  •   به صورت خصوصی این سؤال هم پیش می‌آید که چه شده دیگر خبری از ترانه‌سراهای پیشین‌تان نیست؟ آن رفاقت‌ها هنوز بر سر جای خود هستند؟

بله. هیچ مشکلی وجود ندارد و همچنان با هم دوست و در ارتباط هستیم.
 

  •   بازدید ١٨‌میلیونی از آهنگ«کجایی» یک پیام پنهان هم برای منِ مخاطب شما داشت؛ اینکه گاهی اوقات برای ارتباط نزدیک‌تر یک خواننده با مخاطبانش نیاز به یک عنصر واسطه هست، مثلا سریال «شهرزاد» برای شما عنصر واسطه‌ای شد تا قطعه‌هایی مانند «کجایی»، مخاطب گسترده‌ای پیدا کند. اگر با این ایده موافقید، فکر می‌کنید تابه‌حال چه عنصرهای واسطه دیگری می‌توانستید برای ارتباط‌گرفتن بیشتر با مخاطب تجربه کنید که از آنها غافل بوده‌اید؟

من فکر می‌کنم هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و اثر مهم‌ترین واسطه بین این دو است. فقط‌وفقط مسئله فنی مهم است و اینکه شما و مخاطبتان سعی کنید در کنار هم رشد کنید و نه اینکه درجا بزنید. خیلی فروتنانه می‌گویم من اهل درجازدن نیستم. برای من بیشترین لذت در تجربه‌کردن است؛ مدام تجربه‌کردن. حتی اگر آن تجربه خوب نباشد و بعدا از آن کاملا ناراضی باشم، باز هم تجربه‌ای بوده که در زمان خودش فکر کردم باید انجامش دهم اگر این کار را نکنم، می‌پوسم و مرداب می‌شوم.
 

  •   در لحن و انتخاب ترانه‌های شما، غمی وجود دارد که برای بسیاری از مخاطب‌هایتان به نوستالژی عشق‌های ازدست‌رفته، تعبیر می‌شود، اما بیشتر به نظر می‌رسد این غم، غمِ ازدست‌رفتن چیزی در تاریخ و حتی جغرافیای سیاست است. وقتی از شیر می‌گویید، وقتی از امیر می‌خوانید، اینها آیا معنای دیگری هم دارند؟ آیا انتخاب شعری از مولانا بهانه‌ای نیست برای آنکه نگاه خود را به دنیای امروز به صورت پنهان بیان کنید؟

خودتان خوب جواب خودتان را دادید. غم ازدست‌رفتن چیزی... معنی‌اش را شما بنویسید.
 

  •   احتمالا‌ هزار بار به این سؤال جواب داده‌اید یا لااقل از شما پرسیده شده است، اما به نظرم بعد از ماجرای شهرزاد و انتشار این آلبوم، وقتش رسیده باشد که به طور جدی و کامل به این سؤال پاسخ دهید که چرا ارتباط با مخاطب خود را به صورت زنده نمی‌پسندید؛ آن هم در بازاری که خوانندگان، عموما از کنسرت درآمد بسیار خوبی دارند؟

الان حال خوبی دارم. تمام روزوشب وقت دارم کار کنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یک روز که وقت کنسرت‌دادن برسد، حتما این کار را خواهم کرد. اما فعلا برای آن عجله‌ای ندارم.
 

  •   یکی از ترانه‌هایی که در آلبوم وجود دارد و اتفاقا سر آلبومی است و خیلی هم این روزها مورد توجه قرار گرفته، همان «امیر بی‌گزند» است. آواها از اذان مؤذن‌زاده شروع می‌شود و به آواهای دیگری که ایرانی نیستند و بیشتر شبیه دعا هستند، ختم می‌شوند. می‌خواستم با این مقدمه درباره تنظیم‌هایی که در این آلبوم داشتید، بپرسم. در تنظیم‌هایتان به چه چیزی بیشتر توجه داشتید؟

تنظیم چیزی نیست که بشود درباره‌اش خیلی فنی حرف زد و گفت مثلا شامل این چیزهاست. حداقل برای من این‌طور است و خیلی وقت‌ها نمی‌شود برای همه‌چیز متر و معیار و خط و شکل ریاضی در نظر گرفت. شما با این کار فقط به کیفیت اثر می‌توانید کمک کنید اما حال‌وهوای هر اثری چیزی است و رای اینها. من نمی‌توانم خیلی از جزئیات این مسائل حرف بزنم. یک حالی است به آدم دست می‌دهد و شما در تعریف آن حال و چگونه‌رسیدن به آن حال، زبان و کلمات قاصری دارید. حال من با مولانا مخصوصا این‌طوری بود. در بخش ترانه‌ها روایتی وجود دارد و آن روایت خیلی وقت‌ها به شما می‌گوید چه کنید و چه نکنید. به‌ویژه اینکه متن ترانه‌ها با بخشی از زندگی مادی ما در ارتباط است و می‌شود گفت تجربه مشترک آدم‌هاست که به شعر تبدیل شده. اما درباره شعرهای مولانا علی‌الخصوص فقط روح و جان محض است. در ذهن من در قطعه «امیر بی‌گزند»، همه دارند عبادت می‌کنند. هیچ قضاوتی درباره هیچ آدمی وجود ندارد. همه اجزا در حال پرستش و سجده هستند؛ چه آن صدای مؤذن‌زاده و چه صدای آن دیگری. هیچ قضاوتی وجود ندارد. همه به یک جا وصل شده‌اند و با اجزای طبیعت یکی شده‌اند. همه مورد لطف و عنایت هستند. آدم‌ها در این قطعه، امنیت و آرامش دارند. حالشان خوب است. من خوشحالم به گفته شما، این حال خوب به دیگرانی که آلبوم را شنیده‌اند، رسیده است. همان‌طور که گفتم، خیلی وقت‌ها مهندسی‌کردن و خط‌کشیدن واقعا جواب نمی‌دهد و فقط باید دل بدهی و دل بگذاری. این قطعه را اولین قطعه از آلبوم گذاشتم تا بی‌معطلی همه را شریک این آرامشی که به من می‌داد، کنم.
 

  •   در تنظیم قطعات آلبوم نام بهروز صفاریان که چهره شناخته‌شده‌ای در عرصه موسیقی است دیده می‌شود تا فرشاد حسامی و جوانی به نام عادل روحنواز که نوازنده گیتارالکتریک این آلبوم هم بوده است. به نظر می‌رسد در این مسئله هم روی معرفی چهره‌های جوان و تازه‌نفس خیلی تأکید دارید... .

من واقعا از همه دوستانی که در این آلبوم دلسوزانه و درنهایت صمیمیت با من همکاری داشتند، تشکر می‌کنم. واقعا تک‌تکشان از هیچ کمکی برای این آلبوم فروگذار نکردند، به‌ویژه بهروز، فرشاد و عادل. بهروز صفاریان همیشه دلسوزانه نظرش را درباره تک‌تک قطعه‌ها به من ارائه می‌داد و با هم همفکری‌های زیادی داشتیم تا به شکل نهایی که مدنظرمان بود، برسیم. بهروز با همه دغدغه‌ها و مشغله‌هایش از کم‌تحملی من خبر داشت و دارد و همیشه در اسرع وقت کارها را پیش می‌برد و اگر مشکلی پیش می‌آمد به‌سرعت آن را حل می‌کرد و کارهای دیگرش را کنار می‌گذاشت. فرشاد حسامی در بخش میکس و مستر واقعا با خلوص نیت تجربه‌هایش را در اختیار من گذاشت و بارها و بارها کارها را باهم مرور می‌کردیم و درباره آن حرف می‌زدیم تا به نتیجه نهایی برسیم. فرشاد حسامی بی‌نهایت انسان قابل احترام و اعتمادی است. عادل هم واقعا برای خودش نابغه‌ای است و حقش است خیلی بیشتر از این معرفی و استعدادش شناسایی شود. رابطه من و عادل، رابطه‌ای دوستانه و صمیمی است از بس که این پسر ماه است و البته خیلی هم خوش‌تیپ. فکر می‌کنم عادل روح‌نواز در ایران بهترین است. این فقط نظر و حرف من نیست جوایز جهانی‌ای که او در نوازندگی گیتارالکتریک به دست آورد، این را می‌گوید. من از وجود این دوستان در کنار خودم واقعا خوشحالم و دستشان را به‌گرمی می‌فشارم.

منبع: 
روزنامه شرق
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:20

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:25

استاد چاوشی تک ستاره موسیقی پاپ
آلبومش فراتر از فوق العاده بود یکی از ماندگار ترین ها
بقیه باید کمی یاد بگیرن از هنر و خلاقیتش

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 19:30
مهرشاد

فقط حیف که توانایی نداره کنسرت بزاره..حیف

5.62.173.15
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 19:52
امین ( عشق فقط محسن خان چاوشی )

رو دست محسن خان نیومده و نمیاد ...... تمام

79.127.60.40
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 20:49
سجاد چاوشی

کنسرت گذاشتن رو که دیگه هر بچه ای هم میتونه بزاره البته اگه منظورت از کنسرت گذاشتن مسخره بازی اکثر خواننده ها هستش
چاوشی منتظره زمانش برسه بعد

93.110.189.17
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 12:37
مهرشاد

اقا سجار بیا یکم منطقی فکر کن و خودتو گول نزن
فرصت یعنی چی اخه....
نمیتونه کنسرت بزاره....
شما برو البوم اولش رو گوش بده...بعد البوم اخرش رو هم گوش بده....
من خودم اون زمان طرفدار بودم...
اما زمانی که دیدم اینقدر صداش داره تغییر میکنه دیگه کشیدم کنار...
صداش کامپیوتریه و نمیتونه کنسرت بزاره...
ممنونم تایید کن

5.62.173.15
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 16:11
ali haki

اغا مهرشاد
یعنی بهروز صفاریان.فرشاد حسامی.کوشان حداد و...
اندازه تو از صدا و موسیقی سرشون نمیشه که بیان بگن صداش کامپوتریه؟
تورو خدا یه بهونه دیگه پیدا کنین واسه گیر دادن به سلطان
تازگیا هم مد شده هرکی میخواد بکوبه چاوشی رو،اول میگه فلان زمان طرفدارش بودم و دیوونش بودم
من که راضیم تا اخر عمرش کنسرت نذاره تا بعضیا همچنان بسوزن.
کــــــــــــــور شود هر آنکه نتوان دید

46.167.156.215
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 16:50
سجاد چاوشی

فرشاد گلم اگه صداش مشکلی داشت این همه خواننده و تنظیم کننده و شاعر از زمانی که هنوز محبوبیتی نداشت تا الان که اونقدر بالا رفته که از امثال اینا فاصله سرسام آوری داره رو به شاگردی قبول نمیکرد.
امثالی مثل یگانه فرزین و خیلیای دیگه نمونه هایی از شاگرداش هستن که در کنار محسن تونستن بیان توی دنیای موسیقی و خود محسن معرفیشون کرد مثالش آهنگ تهمت که یگانه فقط یه زیر صدای کوچیک و بی اهمیت بود ولی اسمش اول آهنگ اومد یا فرزین. اینا نمونه هاییشن که هنوزم بعضیا مثلا طرفدارشون هستن وگرنه خیلیای دیگه مثل حامد هاکان و... هم بودن، محسن حتی با بعضی از اینا مشکل هم پیدا کرده فکر نمیکنی اگه صدای محسن مشکلی داشت خود اونا اولین چیزی که میگفتن گیر دادن به صداش بود و مثلا میخواستن افشا گری کنن؟
یا به نظرت اگه صدای محسن مشکلی داشت کسی مثل صفاریان و کوشان و خیلیای دیگه میومدن باهاش کار کنن که اونجوری اعتبار خودشون خدشه دار میشد؟
یا یکی مثل رستاک و حبیب و خیلی و خیلیای دیگه میومدن ازش تمجید کنن که بازم فقط اعتبار خودشون خدشه دار بشه و علم موسیقیاییشون زیر سوال بره؟
امثال شماها دارین فقط فیلم بازی میکنید در غیر این صورت با یه بار گوش دادن آهنگ لایو خوندن خاکستر دیگه هیچ حرفی واسه گفتن نمیمونه

93.110.190.7
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 17:03
shahre gham

نمی دونم چی بگم ...نمی دونم این بحث تغییر صدا کی مطرح شده ...واقعا روزی نیست که قطعاتی از چاوشی گوش ندم...انگار گوش های دوستان نمی خواد واقعیت رابشنوه...به هر راهی سعی می کنن سنگ اندازی کنن..کسانی که باید بدونن یا بخوان بدونن که چرا چاوشی کنسرت نمی ذاره می تونن پیگیری کنند...مصاحبه معروف چاوشی که جنجال های زیادی متاسغانه براش به وجود اورد...ماجرای صندلی پلاستیکی و...ندونین شاید بهترباشه...

5.123.17.108
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 23:34
Ali Saaaaaaaaaa ( I My Self am The 13 ) من خود آن سیزدهم )

مهرشاد تو بیا یکم منظقی باش
هربار که نظرات درباره کامپیوتری بودن صدای محسن و میخونم کلی میخندم به حماقت دوستان
مهدی یراحی و رضا صادقی و شهاب رمضان __ اینا به کنار___ شهاب حسینی و مصطفی زمانی همگی در استدیوی محسن بودن. خود مهدی گفته محسن چقد خوب میخونه
اون تغیر صدا واسه کیفیت ضبط و میکس و مستر هست
کسایی که با محسن کار کردن و بعدا به مشکل خوردن باهاش کم نیستند . یگانه-فرزین-سینا حجازی-امیر ارجینی-حجت اشرف زاده -- اگه چیزی بود قطعا اینها اول عنوان میکردند

در اخر اگه هنوز معتقدی صداش کامپیوتریه لطف کن من تمام هزینه های شما رو میدم. برو صدای کامپیوتری بساز و معروف شو :)))
حکایت اینه که گربه دستش به گوشت نمیرسه :)))

5.239.37.95
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:31

فقط محسن چاوشی ودیگرهیچ...

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:40

مولانا ویژه است. جای دیگری ایستاده است. خودش را بر من تحمیل می‌کرد. بگذریم...
خیلی خوبی تو پسر

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:45

این کاملا مشخصه که جهان کارهای این البوم با مجموعه های دیگر محسن چاوشی متفاوته

به شخصه این جهان رو خیلی میپسندم
هم جهان بینی البوم رو

هم فُرم جالب و ساختارشکنانه ای که وجود داره

مثل اهنگ پریشان که من واقعا لذت بردم از این اهنگ ... واقعا قطعه تکان دهنده و تاثیرگذاریه
متصل...امیر بی گزند ... چنگیز ... این کیست این ... شاه مقصود... تریاق... جنگ زده

همه عالی..

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 10:46

برای من بیشترین لذت در تجربه‌کردن است؛ مدام تجربه‌کردن. حتی اگر آن تجربه خوب نباشد و بعدا از آن کاملا ناراضی باشم، باز هم تجربه‌ای بوده که در زمان خودش فکر کردم باید انجامش دهم اگر این کار را نکنم، می‌پوسم و مرداب می‌شوم...
این لذت به من هوادار هم القا شده و من هم همپای محسن دوست دارم این لذت رو تجربه کنم

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 16:15
mohsen 5678

این البوم به قطعا قطعا قطعا توانایی بردن هر دو جایزه البوم هارو داره البته اگه دوستان دوباره بی انصافی نکنن واقعا زیبا و عالی بود به شدت لذت بردم دمش گرم این روزا کم تر اهنگی منو راضی میکرد ولی این البوم ی حس عالی بهم داد.....

37.255.35.88
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 11:07

شاهکاری محسن جان
هنوز روی البوم امیر بی گزند قفلیم

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 11:09

آلبوم چه در بخش کلام چه در بخش تنظیم و شعر فوق العاده بود. مثه شخصیت خوانندش روحیه جنگندگی داشت. خوشحالم از اینکه چاووشی از تکرار بیزاره. فقط ای کاش بجای تنظیم ترک کوشان حداد از یه تنظیم کننده مثه سیاوش رحمانی یا امید محرم زاده استفاده میشد تا یه قطعه ترنس یا dubstep و یا psyco یا chillout به آلبوم اضافه میکرد. کوشان تموم شده و به تکرار افتاده. چاوشی عزیز اگر دوست داشته باشی امید محرم زاده یا promid در سطح جهانی داره فعالیت میکنه خیلی هنرمند باهوشیه متاسفانه هنوز تو ایران کشف نشده. بهروز هم عالی بود مثه همیشه..

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 11:12

البوم محسن چاوشی (پاروی بی قایق) بود . نه قایق بی پارو. لطفا اصلاح کنید

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 11:16

رکورد محسن چاوشی در عرصه مجاز موسیقی کشور/«امیر بی گزند» روز به روز رکورد شکست
خبرانلاین -همچنین با پخش رسمی آلبوم از روز ۱۷ خرداد نیز استقبال از آلبوم در فضای مجازی بسیار چشم‌گیر بود. بر اساس اطلاعات دریافتی، رکورد فروش آلبوم در روز اول توسط «امیر بی‌گزند» شکسته شد، میزان فروش این آلبوم در روز اول دو برابر رکورددار قبلی بوده است و عجیب‌ترین آمار پخش شده از سایت بیپ‌تونز مبنی بر این است که فروش آلبوم محسن چاوشی تنها در سه روز اول، برابر با مجموع فروش پرفروش‌ترین آلبوم سال گذشته در فضای مجازی بوده است.

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 11:52

اسم آلبوم محسن "پاروی بی قایق" هس نه قایق بی پارو. واقعا این بی توجهی اول متن حال آدمو میگیره یعنی حتی یه بار هم خودتون نخوندید چی نوشتید یا اطلاع از آلبوم این خواننده نداشتید !

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:06

ايشاالله هميشه موفق باشي محسن جان

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:12

واقعا این رازی که میگید تو آهنگا هست درسته.
چاوشی هر بار ما رو شگفت زده میکنه.

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:18

من اولا خسته نباشید میگم بابت آلبوم و بعدم یه سوال دارم یا در واقع صحبتی با آقای چاوشی
بعضی از ترانه های امروزی آلبوم مخصوصا شاه مقصود از لحاظ روایت و تصویرسازی عجیب غریب و پیچیده ای دارند. بطوری که من به شخصه تا یک جایی ترانه رو دنبال میکنم ،سعی میکنم فضاساها رو درک کنم بپذریم باهاشون کنار بیام اما یدفعه باز کلمات و فضاهایی که ربطی به بندهای قبل نداشت حداقل ظاهرا از لحاظ زیبایی شناسی به نظر من
من نگاه شما رو نمیدونم نسبت به ترانه در این مورد که آیا باید دنیای ترانه یکدست باشه هدف ترانه مشخص باشه ویجورایی فضای کلماتش به هم بیان و اگه سوال بپرسی از ترانه سرا بتونه راجع به منظورش از تک تک مصرع هایی که نوشته و منظورش ازشون و ربطی که با کل ترانه دارن رو بیان کنه و یا اینکه فقط بگه به ذهنم رسید و نوشتم و جهان تازه ای خلق شد
من نمیدونم نگاه شما چیه و البته دنیای ترانه ای مثل شاه مقصود در این باره
اما چیزی که واضحه اینه که من به شخصه به عنوان یه مخاطب که پرحوصله هم هستم تو گوش دادن موزیک از یه جایی به بعد آهنگ رو رها میکنم هر بار و از خودم میپرسم واقعا اینهمه پیچیدگی لازمه؟؟!

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 23:29
سعيد ر

شما اگه موضوع ترک شاه مقصود رو بدونی متوجه شعر میشی.

2.183.94.246
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 09:54
علی

خوشحال میشم بگید موضوعش چیه و برداشتتونو بدونم

اما بطور کل منظور من یک جنس از ترانه هاست تا صرف این ترانه. ترانه هایی از لحاظ بیان و فضاسازی پیچیده که انگار میشه از خیلی از مصرع هاشون تعابیر گوناگون و سلیقه ای کرد

5.238.63.134
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:44

البوم که واقعا عالیه در این شکی نیست
با این بخش صحبت محسن خیلی حال کردم
((الان حال خوبی دارم. تمام روزوشب وقت دارم کار کنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یک روز که وقت کنسرت‌دادن برسد، حتما این کار را خواهم کرد. اما فعلا برای آن عجله‌ای ندارم.))
هر وقت وقت کنسرت دادن برسد این کار را خواهم کرد منتظر روز کنسرت هستم

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 12:56

امیدوارم کنسرت زودتر برگزار بشه تا خیلی ها که میگن این صدا ساختگیه و با دستگاه و از این بحث های مسخره جوابشون رو بگیرن و........

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:10

از شرق تا غرب چ زیباست ایده این آلبوم ناب تنظیم محسن در امیر بی گزند با صدای فلوت شرقی تا تظیم تریاق با صدای مسحور کننده درام و گیتار الکتریک افتخار می کنم مخاطب خواننده ای هستم ک صاحب ذهنی ب این زیبایی و هوشی ب این والایی ست فقط مصاحبه محسن رو با مصاحبه سایرین مقایسه کنید ایده های ذهنی و جهان بینی محسن رو مقایسه کنید ک خاص و برتر از خاص بودن شایسته احترامه

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:13

آلبوم فوق العادست.هر آهنگیش یه دنیاست.
به نظر من چاوشی علاوه بر یک خواننده یک اسطوره هم هست.کسی که با مشکلات فراوون جنگیدو از عرش به فرش رسید.
جنگ زده اشک منو دراورد.برای ما خوزستانیا تداعی کننده خیلی چیزا بود.به همه پیشنهاد میکنم حتما از خرمشهر دیدن کنند.

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:17

به نظر من امروز دیگه کسی که چاوشی رو گوش میده یعنی نوع تفکرش مشخص کرده یعنی محسن چاوشی یه سبک فکری هستش که با انتخابش مشخص میکنی آدم عمیقی هستی یا انسان سطحی.

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:37

واقعا این آلبوم عالی بود . خیلی خوب بود . تبریک به محسن چاوشی و هوادارش
امیدورام بالاخره محسن چاوشی هم بتونه کنسرت بزاره
فقط یه انتقاد کوچولو .به فرض آهنگ خواب که تو آلبوم پاروی بی قایق بود (شعرش نمیدونم برای کی بود) به شدت عالی بود و هست . هیچ موقع از گوش دادن خواب خسته نمیشم . ولی آهنگای جنگ زده و آخرین اتوبوس که از حسین صفا و پدرام پاریزی بود زیاد چنگی به دل نزد . امیدوارم نظرم درست باشه که شعرایی که محسن خوند به غیر از مولانا و سعدی همچین چنگی به دل نزد. یه لحظه ترانه آهنگ قطار ویادتون بیاد یا مقایسه کنید.
محسن فقط یگانه

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 16:10
mehran1212

خواب هم مال حسین صفاست

31.58.226.228
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 18:21
امیرحسین خباز

هم خواب و هم قطاز مال حسین صفاست و اتفاقن هر سه ترانه حسین صفا عالی بودن تو البوم کار اقای پدرام پاریزیم عالی بود . موهات قشلاق دستامه!
ترانه عالی علی اکبر یاغی تبارم که جای صحببت نمیذازه یا بیشتر گوش بدین و اگرم به نتیجه رسیدین فقط سلیقه شخصی خودتونه تعمیم ندید موفق باشین

31.7.76.61
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 18:26
یک کاربر سایت موسیقی ما

خب به نظره خودتون بهتر نبود
البته سلیقه ایهاااا

5.113.74.195
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:51

،اگر کنسرت بذاره ،رکورد ها رو جابجا میکنه

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 14:29

"" ... شخصا دنبال شعری می‌روم که خودش را بر من تحمیل کند و استخوانش استخوان‌هایم را خرد کند ... ""
"" ... الان حال خوبی دارم. تمام روزوشب وقت دارم کار کنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یک روز که وقت کنسرت‌دادن برسد، حتما این کار را خواهم کرد. اما فعلا برای آن عجله‌ای ندارم... ""
در مسیر جاودانگی...

H.H
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 14:52

ممنون محسن جان
نفس کشیدن تو قوطی در بسته از اینکه پروانم مکدرم میکرد...

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 15:11

این عدم تکرارِ که باعث لذت از موسیقی میشه ! چقدر خوبِ که محسن خان چاوشی داریم !
دمت و نفست گرم

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 15:18

محسن عزیزم...

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 15:21

اتفاقا من فکر می‌کنم خیلی از موزیک‌هایی که در ایران تولید می‌شوند صدای بهتری از موزیک‌هایی که در اروپا و آمریکا تولید می‌شوند دارند، یا حداقل دست‌کمی از آنها ندارند.

اینم حرف محکم چاوشی
دیگه کمتر بیایید بگین ما موزیک مون نصف اونا هم نیست
بخدا اگه ماهم فرهنگ و جمعیت وحدت اونارو داشتیم
اگه ی چیزایی تعریف شده بود. هیچکس جرعت نمیکرد بگه موزیک ما ضیعفه
با این همه محدودیت اینطوری. و اینکه مسئولین اصلا حمایت نمیکنن.
و اینکه موسیقی مال ایرانه مهر موسیقی به ایران خورده
شروع موسیقی و آواز از ایران بوده
پس دوستان برای موسیقی ایران ارزش قائل بشین خواهشن
کاش یه روزی بجای اینکه مثل فوتبال طرفدارا تیم کشی کنن به بقیه توهین کنند. این وحدت بین همه طرفدارای خوانندها ایجاد بشه از هم حمایت کنن .
80 میلیون جمعیت فروش آلبوم ها به 1 میلیون هم نمیرسه. این عیب نیست برای ماها؟؟
یا حق

دوشنبه 24 خرداد 1395 - 00:28
مهدی R25

اگه همه اونایی که البوم امیر بی گزند رو غیر قانونی دانلود کردن،میخریدن یا قانونی دانلود میکردن به رکورد خیلی خیلی بالایی ،خیلی بالایی هااا، میرسید
افسوس ...

37.152.189.231
دوشنبه 24 خرداد 1395 - 16:34
پویا(عاشق خدای احساس)طرفدار هزار آتیشه محمد علیزاده

برادرم پس این حرفایی که من زدم هرگز تو هیچ قرنی تو ایران عملی نمیشه دیگه.
خب چاوشی و امثال این همه خواننده
من منظورم یک نفر نبود.
شما میگی چاوشی فلانی میگه یکی دیگه و همین طوری...
بازم وضعمون میشه همین.
میگم همه خواننده ها رو حمایت کنیم
نه که من ی آلبوم رو بخرم بگم... بقیه رو بزارم کنار.
اگه همه آلبوم چاوشی رو میخریدن شما هم آلبوم بقیه رو میخریدی به کارشون احترام میزاشتی؟

176.12.72.39
سه شنبه 25 خرداد 1395 - 01:15
مهدی R25

منظور من کاملا مشخص بود.چون البوم محسن تازگیا منتشر شده برای مثال اونو گفتم وگرنه منظور من حمایت بود.حمایت از تمامی خواننده هایی که البومشون با یک کلیک دانلود میشه و تمامی زحماتشون بدون پرداختن حق [معنوی و] مادی شون در اختیار ما قرار میگیره
همه مون هم میدونیم فروش خوب البوم ها،همه خواننده ها رو برای ادامه کار و ادامه روند تولید اثار باکیفیت تشویق میکنه و باعث میشه با فراغ بال [به غیر از بحث ارشاد]به کارشون بپردازن

185.97.117.106
یکشنبه 23 خرداد 1395 - 17:20

چرا اين بشر اينقدر ماهه؟؟؟؟
عاشقتم محسن جان... معلومه كه اين آلبوم چه رنج هايي رو پشت خودش داره...

یکشنبه 23 خرداد 1395 - 19:22

ايران بايد قدر تفكرات محسن چاوشي بدونه

دوشنبه 24 خرداد 1395 - 22:58
محمد نعیمی

با سلام
در جواب دوستم اقای وبلاگ سعدابادمذهب باید بگم که حرف حق جواب نداره اصلا خودت رو خسته نکن ولش کن هنوز زوده به ارزش موسیقیایی و درک و فهم اقای چاوشی و تیمش پی ببرن
با تشکر

188.214.238.215
چهارشنبه 26 خرداد 1395 - 03:11

به نظر من قطعه ی امیر بی گزند این آلبوم فوق العاده بود ولی بدون تعارف میگم که اول از همه در این قطعه از نبوغ مولانا لذت بردم و بعد چاوشی . در ثانی نمیدانم چاوشی از خواندن این قطعات چه منظوری دارد ولی این شعر یک شعر در اوج عرفان است و مقاصد دیگر داشتن از آن را ناپسند میدانم . به نظرم شعر اجتماعی اگر قرار است خوانده شود بهتر است در قالب شعری باشد که واقعا مقاصد را بدون ترس بگوید نه آنکه در پشت پرده ی شعر عرفانی مقاصد دیگران را به گوش شنونده برساند. به نظرم این ظلم به شعر است و هم چنین یک نوع ترس برای از دست دادن مخاطب.البته باز هم بگویم من مقصود آقای چاوشی از خواندن این شعر را نمیدانم. در ثانی باز هم میگویم که از شنیدن این اثر لذت بردم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی‌گزند» راوی محسن چاوشی | موسیقی ما