برنامه یاد بعضی نفرات
 
در قالب فستيوال موسيقى معاصر تهران
اجراى آثار آهنگسازان ايرانى و خارجى در كنسرت نيلپر
موسیقی ما - ارکستر نیلپر شامگاه یکشنبه پنج اردیبهشت‌ماه در تالار رودکی به اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و خارجی پرداخت.

ارکستر نیلپر به مدیریت هنری و رهبری نوید گوهری و با حضور احسان تارخ (مدیر ارکستر)، مارتینا کوسسکا (سولیست پیانو)، الکساندرا پیکاژ (سولیست ویلنسل)، کلاریز کشاورز (سولیست فلوت)، مازیار ظهیرالدینی (کنسرت مایستر)، پندار پارسی، علیرضا چهره قانی، آرش اسدنژاد، آنیتا واحدی و آناهیتا خانزاده (ویلن یک)، نیما زاهدی، فرمهر بیگلو، روناک معماری، مهتاب جعفرزاده، فرشید محمدزاده (ویلن دو)، کاوه تسعیری، نیلوفر سهی‌هادی، پگاه فاضلی و نسیم دارا (ویلن آلتو)، نرگس فلاح‌پسند، علی آقاجانی و هستی سپاسی (ویلنسل)، فرشید پاتی‌نیان و هادی اسماعیلی (کنترباس) روی استیج رفت.

این ارکستر که در سال 1383 به همت کاوه دانشمند، فرهاد قاضی‌زاده و نوید گوهری تاسیس شد، یک ارکستر خصوصی است و نزدیک به ده سال است که مشغول به فعالیت در عرصه موسیقی جدی است.

ارکستر نیلپر در سال‌های اخیر به صورت متمرکز به اجرای رپرتوار موسیقی معاصر پرداخته و سعی دارد در برنامه‌های آینده خود علاوه بر اجرای رپرتوارهای استاندارد کلاسیک و رومانتیک، به بخشی از رپرتوار موسیقی معاصر در دیگر نقاط دنیا بپردازد. ارکستر نیلپر با پرداختن به موسیقی معاصر در این سال‌ها توانسته است خود را به فضای کاری آهنگسازان ایرانی نیز نزدیکتر کند و رابطه تنگاتنگی را با آهنگسازان ایرانی برقرار کند. در همین راستا اجرای آثار آهنگسازان ایرانی بصورت متمرکز نیز بخش مهمی از فعالیت‌های این ارکستر خواهد بود.

نيلپر در اين كنسرت، قطعاتى از آهنگسازان ايرانى نظير آيدين صميمى مفخم، هوشيار خيام و كامبيز روشن روان و همچنين از آهنگسازان خارجي اجرا كرد كه رپرتوار اجرايى آن به اين شرح بود:

Idin Samimi-Mofakham: Holography “World Premier”
Peteris Vasks: Musica Dolorosa for String Orchestra
Hooshyar Khayam: Concerto for Violincello & String Orchestra “Region Premier”
Arvo Part: Trisagion
Kambiz Roshan Ravan: Flute Concerto
Wojciek

در ادامه عکس‌های امیر خامنه از اجرای ارسکتر نیلپر را مشاهده کنید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 08:02

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجراى آثار آهنگسازان ايرانى و خارجى در كنسرت نيلپر | موسیقی ما