برنامه یاد بعضی نفرات
 
با تائید دفتر موسیقی وزارت ارشاد
یک تک‌قطعه رپ فارسی (گفتآواز) مجوز گرفت
موسیقی ما – یک تک‌قطعه رپ فارسی «گفتآواز» در آخرین روز کاری هفته گذشته موفق به اخذ مجوز انتشار شد.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، قطعه «سرباز، ناموس، وطن» با صدای «ابراهیم امیدوار» در آخرین روز کاری هفته گذشته با دریافت مجوز نشر از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد، عنوان نخستین تک‌قطعه (خارج از آلبوم) مجاز رپ (گفتآواز) را به خود اختصاص داد تا پس از انتشار اخباری مبنی بر آغاز روند صدور مجوز برای رپ فارسی (گفتآواز)، این موضوع به حقیقت بپیوندد.

سال گذشته نیز انتشار آلبوم «کاوه عابدین» به عنوان «نخستین آلبوم مجاز رپ» مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و پیش از این نیز خبر دریافت مجوز اشعار آلبوم «اردلان هوشمند» بازتاب‌های زیادی را در فضای موسیقی در پی داشت تا سرانجام «پیروز ارجمند» مدیر کل سابق دفتر موسیقی وزارت ارشاد ضمن تائید روند اعطای مجوز به موسیقی رپ در قالب عنوان «گفتآواز»، عنوان کند: «فرهنگ غنی نواها در ایران پیشینه‌ای چند هزار ساله دارد. ما این نوع خوانش را سالها قبل در فرهنگ کشورمان با عنوان «ترتیل خوانی» داشتیم که جوامع اروپایی و آمریکایی آنرا به شکل مدرن شده‌اش، «رپ» نامگذاری کرده اند و این سبک از موسیقی طرفداران خاص خود را دارد. این گونه موسیقی در کشور ما به شکلی دگرگون نشده باقی مانده . ما هنوز هم «ترتیل خوانی» را به شکل فرهنگ کهن ایرانی در کشور داریم و اگر قرار باشد این نوع خوانش را با درون مایه و بن مایه موسیقی ایرانی یاد کنیم که چیزی آمیخته از گفتار و آواز باشد، باید یک نوع «گفتآواز ملی» تولید کنیم که مختصات موسیقی ایرانی در آن وجود دارد و از طرفی منطبق بر فرهنگ ملی و اجتماعی ایران باشد. این تئوری کلی ماست.»

این تک‌قطعه رپ فارسی در حالی این هفته موفق به اخذ مجوز انتشار شده است که پیش از این برخی اخبار از آغاز بررسی آثار بزرگان رپ فارسی در دفتر موسیقی وزارت ارشاد برای اعطای مجوز انتشار به آنها خبر می‌دهند.

این در حالی ست که در سال گذشته «یاس» به عنوان خواننده در چند تیتراژ فیلم سینمایی آثاری را اجرا کرد که مورد توجه دوستدارانش نیز قرار گفت.

مجوز انتشار قطعه رپ «سرباز، ناموس، وطن» با صدای «ابراهیم امیدوار» تحت امتیار موسسه «آوای سوته دلان» به مدیریت «مهدی میرزاباقریان» صادر شده است که پیش از این نیز شاهد اخذ مجوز اشعار آلبوم «اردلان هوشمند» تحت امتیاز این شرکت بودیم.

مهدی میرزاباقریان در این باره در گفتگو با سایت «موسیقی ما» درباره زمان انتشار این اثر گفت: «خوشبختانه همکاری خوبی از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد شد و پس از اخذ مجوز این قطعه در حال بررسی و تصمیم گیری برای انتخاب یک چهره سرشناس برای خواندن «ورس» این قطعه هستیم تا کار در بهترین حالت ممکن منتشر شود.»

میرزاباقریان از انتشار جزئیات بیشتر این قطعه در هفته‌های آینده خبر داد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 15:24

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 22:03

توکل به خدا

یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 - 22:14

afarin

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

به به جونم گفتآواز???

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

چه فاجعه ای واقعا!!! همین مونده بود این موسیقی بی محتوا و بی اصل و ریشه هم مجاز بشه! تسلیت به موسیقی ایران

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 22:53
متین لاسمی

واقعا برات متاسفم... فرق تو و امثال تو با اونایی که اجازه نمایش آلات موسیقی توو تلویزیون رو نمیدن چیه؟! هر دو شما باعث تحقیر هنر موسیقی میشین. به نطر امثال شما موسیقی اصیل و ریشه دار چیه؟! اونی که فقط عشقم عشقم میگه یا اونی که انتقادیه و از درد اجتماع میگه؟! اگه شما رپی گوش دادی که از کلمات رکیک استفاده شده مشکل از انتخاب شماست وگرنه آهنگ پاپی که فقط داره میگه دوست دارم و عشقم جز توهین به شعور شنونده کار دیگه ای نکرده! اصیل بودن یه سبک موسیقی به قدمتش برنمیگرده بلکه به تاثیرگذاری اون در اجتماع مربوط میشه. اکثر کسایی که موسیقی رپ گوش میدن طرفدار سبک اجتماعی و انتقادی اونن.
امیدوارم امثال شما تغییر نگرش بدن و یا حداقل سکوت کنن...!!!

93.117.100.6
سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 19:16
mohsen 5678

متین لاسمی
این شرایط که شما میگی ماله زمانه قبل از مجوزه!!!!!که انتقادیه!بعد از مجوز تمام این شعر ها ممیزی سنگین میگیرن و خواهید دید که همین رپ میشه عاشقانه!بحث اینم که اساتید موسیقی ایران نظرشون درباره رپ چیه به کنار.....!

5.75.84.152
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 00:34
متین لاسمی

آقا محسن من اصلا بحثم سر مجوز گرفتن یا نگرفتن نبود اما با حرف های شما کاملا موافقم... بحث من سر نگرش مردم در مورد موسیقی رپ بود که متاسفانه بعضی ها فقط یک بعدی نگاه میکنن و بیشتر به جنبه کلمات رکیکی که عده ای خاص استفاده میکنن می پردازن.
درحال حاضر چه خوبه که ترانه های پاپ هم از لحاظ "محتوا" ممیزی بشن. انتقادی که به موسیقی پاپ کردم به همین دلیل بود.

5.236.62.79
دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

یاس باید باشه

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

به نظر من همه چیز باید آزاد باشه هرکسی راه خودشو بره ولی این گفتاواز چیه که روش گذاشتن واژه آواز فقط و فقط باید در موسیقی اصیل ایرانی استفاده بشه

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

Tanha kasi k bayad mojavez begire yas bayad bashe...

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

درود بر بهروز صفاریان عزیز که قدمهای خوبی در این راه گذاشته بود

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

رپی که کنترل شده باشه دیگه اسمش رپ نیست. ب نظرم رپ نباید مجوز بگیره چون کیفیت و موضوعش رو از دست میده

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

چ عجبببببببببببب

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 08:36

چیه لابد گفته همه چی گل و بل بل و آقا چه مهربونه و قدر همه رو می دونه

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 16:12

ارشاد به ما مجوز نمی دهد که اینجا ماندیم بعد به دیگران مجوز می دهد حالا بماند که متاسفانه ارشاد و اهالی موسیقی هنوز نمیدانن که موسیقی رپ با موسیقی هیپ هاپ متفاوت است موسیقی رپ موسیقی انتقادیست و موسیقی هیپ هاپ موسیقیست که غیر انتقادی یا عشقولانه یا ریتم و دنس هاپ و یا............ و هرآهنگی که تند خوانی باشد را رپ می نامند و بعد به ما میگویند باید زیرزمینی فعالیت کنی واقعن جای تاسف دارد من باید برای خودم متاسف باشم متاسف

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 23:45

همینجوریش موزیکامون داره ضعیف و ضعیف تر میشه چه برسه رپ مجوز بگیره دیگه نه میتونه رک حرفشو بزنه نه از اعتراضی بخونن فقط باید عاشقانه ممیزی شده گوش بدیم :)

سه شنبه 14 اردیبهشت 1395 - 19:16
mohsen 5678

به شدت باهات موافقم

5.75.84.152

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یک تک‌قطعه رپ فارسی (گفتآواز) مجوز گرفت | موسیقی ما