برنامه یاد بعضی نفرات
 
با الهام از شعر قیصر امین پور
نسب نامه در شیراز به اجرا در آمد
موسیقی ما - نخستین اجرای ارکستر مجلسی شیراز با آهنگسازی و تنظیم ارژگ سیفی زاده و با رهبری مرتضی شفیعی در تالار حافظ شیراز روی صحنه رفت.

در این برنامه ارژنگ سیفی زاده, سارنگ سیفی زاده و سمیرا محسنی به همسرایی پرداختند و اعضای ارکستر نیز با آواز جمعی آنها را همراهی نمودند. این کنسرت شامل قطعات تازه ای بود که پس از مدت زمان یک سال و نیم آهنگسازی، تنظیم و تمرین به اجرا در آمد.

تنظیم آثار بر مبنای دامنه امکانات سازهای کلاسیک غربی و سازهای سنتی ایرانی بنا گردید که این ترکیب همراه با سازهای کوبه ای، کیفیت صوتی تازه ای را برای شنوندگانش به ارمغان آورد، اتفاقی که با هم آوایی خوانندگان، موسیقی را با شعر در هم آمیخت.

سه قطعه پایانی این کنسرت آثاری به زبان کُردی بود که به جهت نشان دادن ویژگی ها و ضرب آهنگ مختص این موسیقی انتخاب و اجرا شد. نام این پروژه برگرفته از شعری از زنده یاد قیصر امین پور است که در این کنسرت، در قطعه ای با همین نام اجرا شد. "نسب نامه" اشاره به سرگذشتی ست که نسبش به عشق باز می گردد و او را از مخلوقات دیگر جدا می سازد.

اعضای ارکستر مجلسی شیراز عبارت بودند از: رهبر ارکستر: مرتضی شفیعی آهنگساز و تنظیم کننده: ارژنگ سیفی زاده ویلن یک: سامان جعفری (کنسرت مایستر) / رضا فدوی نیا / سامان سلطانی / حسن اکبریان ویولن دو: ارسلان شناسا (کنسرت مایستر) / سپهر روحانی زاده / فریماه فرهاد زاده / محمد جعفر پری ویولا: کاوه تسعیری (کنسرت مایستر) / کیوان دباغی ویولنسل: حسین زارعی (کنسرت مایستر) / مسیح مردی ها کنترباس: پروانه انارکی فلوت: شقایق صادقیان کلارینت: سایوری شفیعی سازهای مضرابی: علی اصغر عربشاهی: تار / امین حیدری: عود / پویان عطایی: سنتور سازهای کوبه ای: علی صغیر: تمبک / هادی صالح نیا: دف و همخوان همسرایان: ارژنگ سیفی زاده: تنور / سارنگ سیفی زاده: سوپرانو / سمیرا محسنی: آلتو قطعات

"مقدمه نسب نامه"، تصنیف "نسب نامه" از قیصر امین پور، تصنیف "باده ناب" از مولوی، تصنیف "شبیخون" از حسین منزوی، تصنیف "سخن آخر" از بیدل دهلوی، تصنیف "کمینگاه جنون" از استاد شفیعی کدکنی، قطعه "ترنگ"، تصنیف کردی "دلبر" از سیدصالح کردستانی، تصنیف کردی "دلدار" از هیمن مام نادر و تصنیف کردی "پریشان" از نالی در این کنسرت به اجرا در آمد.

این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری شهر آفتاب برگزار گردید.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 - 17:42

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نسب نامه در شیراز به اجرا در آمد | موسیقی ما