برنامه یاد بعضی نفرات
 
پنج شنبه 14 آبان در امامزاده طاهر (ع) کرج
مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد «آغاسی» برگزار شد
موسیقی‌ما – مراسم دهمین سالگرد درگذشت نعمت‌الله آغاسی پنج شنبه 14 آبان در امامزاده طاهر (ع) کرج برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، در دهمین سالگرد درگذشت این خواننده قدیمی تعداد زیادی از دوستداران وی، دوستان و آشنایان، نوازنده های قدیمی، اهالی رادیو و تلویزیون و اعضای خانواده این خواننده فقید حضور داشتند که در مراسمی ویژه، به یاد همه فعالیت‌های هنری این خواننده فقید یادش را گرامی داشتند.

در ابتدای این مراسم که حدود ساعت 14 و طبق اعلام قبلی آغاز شد، «امینی» از مستندسازان و محققان هنری کشور که سالهای سال فعالیت ها و آثار خواننده های قدیمی ایران را مطالعه کرده، در سخنانی از تاثیر موسیقی کوچه بازاری در فرهنگ عمومی سالهای پیش ازانقلاب سخن گفت و اینکه عموم مردم چطور در اوقات بیکاری شان، از ایم قبیل موسیقی ها و فضاهای هنری استقبال می کردند.

همچنین در ابتدای برنامه قطعه «بتراش ای سنگ‌تراش» از آثار قدیمی و پرطرفدار آغاسی پخش شد تا دوستداران این خواننده که عمدتا از نسل‌های قدیمی‌تر بودند، یاد و خاطره ای تازه کنند. صحبت و یادی از خاطرات این خواننده از سوی هنرمندان و دوستان آغاسی دیگر بخش مراسم دهمین سالگرد درگذشت آغاسی را تشکیل می داد و در ادامه مداحی و اجرای مراسم آئینی از سوی یکی از هنرمندان به همراه نوازنده نی، ازدیگر بخش هایی بود که برای آغاسی، اعضای خانواده و دوستدارانش اجرا شد.

«امیر حسین آغاسی» فرزند مرحوم آغاسی نیز در صحبت هایی کوتاه، از حضور دوستداران این خواننده در دهمین سالگرد فوت پدرش تشکر کرد و گفت: «از تمام دوستانی که در این سالها کنار ما بودند و یاد و خاطره آغاسی را برای ما زنده نگه داشتند ممنونم. برای همه شما که تشریف آوردید آرزوی زندگی با عزت دارم. همچون پدرم که یک عمر با عزت زندگی کرد و با عزت از این دنیا رفت. در باور ما این است که درختان ایستاده می میریند».

فریدون خشنود (شاعر) از هنرمندانی بود که سابقه همکاری با مرحوم آغاسی را نیز در کارنامه اش داشت و در بخش های انتهایی این برنامه سخنانی درباره این هنرمند و ادب و مرام بزرگ منشانه اش ایراد کرد.

انتهای این مراسم نیز همچون ابتدای این برنامه، به اجرای قطعه «بتراش ای سنگ تراش» به اتمام رسید که در این بین یکی از قدیمی ترین دوستداران این خواننده که سابقه خوانندگی پیش از انقلاب را نیز در کارنامه‌اش داشت، این قطعه را به صورت زنده بر مزار آغاسی اجرا کرد. چند مورخ موسیقی که از علاقمندان قدیمی آغاسی بودند نیز با اکیپ فیلم برداری حرفه ای از این مراسم تصویربرداری کردند. نوازندده های قدیمی، چند گونده رادیویی، اعضای ارکستر قدیمی آغاسی و... از جمله حاضرین در جمع بودند.

چند عکس از این مراسم را در انتهای این گزارش می بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 - 11:16

دیدگاه‌ها

یکشنبه 17 آبان 1394 - 03:21

کاش این خواننده های پاپمون نصف صدای مرحوم اقاسی کوچه بازاری خون رو داشتن!!!!!
مرحوم نوروزی گفت روز اولی که ایشون برای تست به هیات بررسی موزیک تلویزیون قدیم اومد چنان کوک و با حجم و با تکنیک در راستای سبک صداش خوند که همه بی کم و کاست موافقتمون رو برای اجرا ایشون در رسانه ملی اعلام کردیم و یادتون باشه که اون زمان این نوع موسیقی کلا هیچ جایی در رسانه نداشت ملی نداشت و به حساب نمی امد ولی قدرت عالی مرحوم باعث شد که برای اولین بار کارشناسان اون هم در اون سطح که هنرمندان گلها رو گلچین میکردند به این موزیک عمیانه مجوز دادن.
پس اول خواننده بشید بعد بیاید تلویزیون و کنسرت و اینا لطففففا !!! :)))))

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد «آغاسی» برگزار شد | موسیقی ما