
محسن چاوشی در یک گفتوگوی متفاوت:
دردهایم را میخوانم
موسیقی ما - محسن چاوشی خیلی کم گفتوگو میکند. عموما از حضور در محیطهای عمومی حذر میکند. چندان وارد حضورهای رسانهای مشهود و محسوس نمیشود. کنسرت هم که نمیدهد. جالب است که میداند اگر در گفتوگویی شرکت کند، حتما از او میپرسند چرا کنسرت نمیگذارد. بعد از مدتها چاوشی با بیتا یاری در روزنامه فرهیختگان گفتوگویی داشته و همان ابتدای گفتوگوف تکلیف مصاحبه گر را روشن کرده است: «حتما میخواهید بپرسید چرا کنسرت نمیدهم؟ حتما کمرو هستم و اعتمادبهنفس ندارم؟ (با حالتی تمسخرآمیز)»
او به این پرسش، به سبک خود پاسخ میدهد؛ پاسخی که ممکن است همکارانش را دلگیر کند: «آخر در اینجا کنسرت بیشتر به جنگ شادی میماند تا کنسرت موسیقی. برف شادی بزنند و یکباره از توی جعبه دربیایند و روی سن ظاهر شوند. صدابردار خوب هم که نداریم، برای همین در اغلب کنسرتها نه هارمونی وجود دارد نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری بشود. فقط یک کار باری به هر جهت، ارائه میشود که من اهلش نیستم.»
جای دیگری از این گفتوگو میگوید: «آخر برای چه باید روی سن بخوانم و یک عدهای مرا نگاه کنند؟ مثلا میکروفن را به شکلهای مختلف تکان بدهم که چه بشود؟» خبرنگار پرسیده پس چرا آلبوم منتشر میکنید و جواب چاوشی « درد دارم و دردمندم. دردهایم را میخوانم ... الان دیگر در دوران حیرانی هستم و سوالهای زیادی دارم و نمیدانم چه باید کرد. کسی نیست که بگوید چه باید کرد. سوالهایم مدام دارد زیادتر میشود و من بیشتر اذیت میشوم و نمیدانم چکار باید کنم به همین دلیل زدهام به بیخیالی و بیتفاوتی.»
چاوشی میگوید حوصله راست و ریست کردن کارهای مربوط به کنسرت را ندارد.
بیشتر خلوتنشین است: «وگرنه اگر بخواهم کنسرت بدهم از همه موفقتر خواهم بود. نهتنها حوصله ندارم بلکه از کنسرت دادن بدم هم میآید.»
او مخاطبان موسیقی پاپ رایج را نمیپسندد و میگوید دوست ندارد شبیه بقیه شود: «به نظرم مخاطب دقیق و جدی نیستند چراکه این نکات مفهومی پنهان در لایههای زیرین موسیقی را متوجه نمیشوند. به همین خاطر دوست ندارم کنسرت بدهم. متاسفانه همه میخواهند دیگران را شکل خودشان کنند و مثل خودشان باشند اما من نمیخواهم و مایلم خودم باشم. البته در گذشته اشتباهاتی داشتم و چند آهنگ چرند خواندهام اما دیگر آن کارها را تکرار نمیکنم. انرژیام را با کنسرت هدر نمیدهم و نگه داشتهام تا کارهای انجامنشدهام را تولید کنم.»
چاوشی میگوید موسیقی سنتی هم دوست دارد و البته فقط شجریان گوش میکند. چاوشی به اتفاق این روزهای موسیقی هم اشارهای میکند؛ به همکاریاش با سینا سرلک. میگوید این همکاری به پیشنهاد سرلک اتفاق افتاده است: «سینا خوب آواز میخواند و خودش پیشنهاد همکاری داد.»
اما درباره یک تنظیم کاملا الکترونیک با صدای سینا سرلک که به عنوان شاگرد شجریان مطرح بوده، حرفهای جدید و صریحی میزند که ممکن است این صحبتها هم هزینه ساز باشد: «آخر میدانید دیگر موسیقی سنتی جواب نمیدهد و آنچنان نمیگیرد. سینا هم کارهای دیگری کرده و از موسیقی سنتی فاصله گرفته است. پسر خوب، صاف و سادهای است. ابتدا نمیشناختمش. یک روز در فیسبوک به من پیغام داد و گفت میخواهم باهم کار کنیم و از آمریکا آمد و با هم صحبت کردیم.» چاوشی معتقد است دیگر موسیقی سنتی کشش ندارد: «میبینید که همایون شجریان هم پاپ میخواند الان زمان کارهای تلفیقی و نوآوری است»
او از آلبوم جدیدش هم گفته: «سه قطعه از مولانا در آلبوم جدید دارم»
این گفت و گو را به صورت کامل از اینجا ﴿روزنامه فرهیختگان﴾ بخوانید.
او به این پرسش، به سبک خود پاسخ میدهد؛ پاسخی که ممکن است همکارانش را دلگیر کند: «آخر در اینجا کنسرت بیشتر به جنگ شادی میماند تا کنسرت موسیقی. برف شادی بزنند و یکباره از توی جعبه دربیایند و روی سن ظاهر شوند. صدابردار خوب هم که نداریم، برای همین در اغلب کنسرتها نه هارمونی وجود دارد نه آن صداهایی که لازم است مخاطب موسیقی از سازها بشنود و صدابرداری بشود. فقط یک کار باری به هر جهت، ارائه میشود که من اهلش نیستم.»
جای دیگری از این گفتوگو میگوید: «آخر برای چه باید روی سن بخوانم و یک عدهای مرا نگاه کنند؟ مثلا میکروفن را به شکلهای مختلف تکان بدهم که چه بشود؟» خبرنگار پرسیده پس چرا آلبوم منتشر میکنید و جواب چاوشی « درد دارم و دردمندم. دردهایم را میخوانم ... الان دیگر در دوران حیرانی هستم و سوالهای زیادی دارم و نمیدانم چه باید کرد. کسی نیست که بگوید چه باید کرد. سوالهایم مدام دارد زیادتر میشود و من بیشتر اذیت میشوم و نمیدانم چکار باید کنم به همین دلیل زدهام به بیخیالی و بیتفاوتی.»
چاوشی میگوید حوصله راست و ریست کردن کارهای مربوط به کنسرت را ندارد.
بیشتر خلوتنشین است: «وگرنه اگر بخواهم کنسرت بدهم از همه موفقتر خواهم بود. نهتنها حوصله ندارم بلکه از کنسرت دادن بدم هم میآید.»
او مخاطبان موسیقی پاپ رایج را نمیپسندد و میگوید دوست ندارد شبیه بقیه شود: «به نظرم مخاطب دقیق و جدی نیستند چراکه این نکات مفهومی پنهان در لایههای زیرین موسیقی را متوجه نمیشوند. به همین خاطر دوست ندارم کنسرت بدهم. متاسفانه همه میخواهند دیگران را شکل خودشان کنند و مثل خودشان باشند اما من نمیخواهم و مایلم خودم باشم. البته در گذشته اشتباهاتی داشتم و چند آهنگ چرند خواندهام اما دیگر آن کارها را تکرار نمیکنم. انرژیام را با کنسرت هدر نمیدهم و نگه داشتهام تا کارهای انجامنشدهام را تولید کنم.»
چاوشی میگوید موسیقی سنتی هم دوست دارد و البته فقط شجریان گوش میکند. چاوشی به اتفاق این روزهای موسیقی هم اشارهای میکند؛ به همکاریاش با سینا سرلک. میگوید این همکاری به پیشنهاد سرلک اتفاق افتاده است: «سینا خوب آواز میخواند و خودش پیشنهاد همکاری داد.»
اما درباره یک تنظیم کاملا الکترونیک با صدای سینا سرلک که به عنوان شاگرد شجریان مطرح بوده، حرفهای جدید و صریحی میزند که ممکن است این صحبتها هم هزینه ساز باشد: «آخر میدانید دیگر موسیقی سنتی جواب نمیدهد و آنچنان نمیگیرد. سینا هم کارهای دیگری کرده و از موسیقی سنتی فاصله گرفته است. پسر خوب، صاف و سادهای است. ابتدا نمیشناختمش. یک روز در فیسبوک به من پیغام داد و گفت میخواهم باهم کار کنیم و از آمریکا آمد و با هم صحبت کردیم.» چاوشی معتقد است دیگر موسیقی سنتی کشش ندارد: «میبینید که همایون شجریان هم پاپ میخواند الان زمان کارهای تلفیقی و نوآوری است»
او از آلبوم جدیدش هم گفته: «سه قطعه از مولانا در آلبوم جدید دارم»
این گفت و گو را به صورت کامل از اینجا ﴿روزنامه فرهیختگان﴾ بخوانید.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 16:09
دیدگاهها
خوب کنسرت نده
MAS
جووووونم محسن جااااانم...
ببخشید ؟! آقای چاووشی ! می شه توضیح بدید دقیقاً معنای جمله : " موسیقی سنّتی دیگر کشش ندارد " چیست ؟! چندان جمله شما را با معنا و مفهوم نیافتم . موسیقی سنّتی دیگه کشش نداره ؟! من قول می دم شما دقیقاً متوجّه معنای سخن خودتون نیستید .
کاملا قانع شدم چرا کنسرت نمیذاره
Eshghe mas ❤️
کسی که توانایی اجرای زنده رو نداره بی خود اجرای بی نقص و با یه پرفورمنس بینظیر رو مسخره نکنه...
زنده نميتونه بخونه، اين ديگه اينجور لفظ و زير سوال بردن بقيه نداره كه...
ولی من هنو قانع نشدم ????
آخه سلطان افکت ایران میخواد چجوری کنسرت بذاره و زنده بخونه؟!!!
محسن چاوشي چه كنسرت برگزار كنه چه نكنه تو قلب من جا داره
درنهایت احترام به موسیقی پاپ و آقای چاووشی...همایون شجریان پاپ نمیخونه
سنتی کشش نداره؟؟؟؟!!!!!!!!
Begu nemitunam xoncert bedam
منظورش چیه؟
متاسفم واسش. چه برداشت هایی از کنسرت نذاشتنش بود به بدتریم شکل همه رو خراب کرد
... موسیقی سنتی کشش ندارد همایون پاپ میخونه!! آیا نظر همه اساتید بزرگ موسیقی و کارشناسان همینه؟ ضمن احترام برا آقا محسن چاووشی ولی جوگیر شده حسابی
hosrle nadare , che dalil qane konandei ??
گوش نكردن مردم به موسيقى ايرانى، دليل بر كشش نداشتن اين موسيقى نيست، همينطور كتاب نخوندن مردم، غذاى سالم نخوردن مردم، فيلم خوب نديدن مردم، گالرى هنرى نرفتن مردم، تاتر نرفتن مردم، ورزش نكردن مردم و ...... متاسفانه اينا همه نشونه زندگى سطحى و عدم وجود تفكر در جامعه است
منبعش چیه؟
Hosele :)))) ghane shodam ghashang
متاسفم برا خودم که این اقا خواننده کشورمه با این ادب و فرهنگ واقعا که جای تاسف داره اخه یکی نیست بگه تو کنسرت میذاری کی میاد که حالا همچین میگی.... واااقعا که... ی کلاس ادب اموزی باید برا ایشون گذاشت... خاااااک
گلومو پاره کردم اما این مردم... امان از,سطحی نگری
ولی به نظرم باید کنسرت بده تا خواننده های دیگه متوجه بشن که کنسرت یعنی چی و به شو show نگن کنسرت و میکرفن رو بگیرن سمت مرد که مردم شعر بخونن و کم فروشی کنن
الکی چه چه میزنن و بعد شعر یادشون میره و بعد ورزشگاه 50 نفری پر میکنن و بعد میگن کنسرت بزرگ ...................... :)))))))))))
Khob khoto lo dadi??heyfe taraneha safa o bemani o dgran ke midan to!zende balad nisti bkhoni gonde gozi ham nakon ?az hame movafagh tar khahi bod vali hosele nadari!ajab ???
برف شادی؟چ ربطی داره؟
حقیقت محض دمشم گرم
یا خدا چه جو گرفتدش !
بایه صدای ساختگی ادعاتم میشه
... موسیقی سنتی کشش ندارد همایون پاپ میخونه!! آیا نظر همه اساتید بزرگ موسیقی و کارشناسان همینه؟ ضمن احترام برا آقا محسن چاووشی ولی جوگیر شده حسابی
ببین اینا فقط حرف های از روی ناچاريه.....
عمو جان تو صدا نداری....
فریدون تو همین سالن ها کنسرت میده؛محمد اصفهانی ؛با همین امکانات کنسرت میدن؛طوري هم اجرا میکنن ک مو ب تن آدم سیخ میشه.
بله دیگه خداروشکر واسه خودش بهونه های زیادی داره
من این آقا تا وقتی کنسرت نذاره نه قبولش دارم نه به آهنگاش گوش میدم
این چه حرفیه؟؟!! پس ما طرفدارات واسط هویجیم دیگه ما تو رو چاوشی کردیم بعد حوصله نداریییی؟؟!!!!
اخه مگه کنسرت گذاشتن الکیه..... تا وقتی احسان خواجه امیری و بقیه خواننده ها کنسرت میذارن فکر نکنم جایی برای شما باشه دوست عزیز. کنسرت برگزار کردن هنر میخواد بلد بودن میخواد باید خیلی حرفه ایی باشی تا شما بتونی کنسرت بذاری. در ضمن مگه مردم مریض هستن بیان کنسرت شما صدای ضبط.شده بشنون.
آقای چاوشی بهتره اول خودش بفهمه چه سبکی داره میخونه بعد نظر بده
جنگ شادی رو خیلی خوب گفتین!خیلیییی! خیلی خوشحالم که طرفدارتونم...
? به قول جناب خان: چاوووشی؟؟؟!!! مگه چاووشی هم خواننده س که راجع به شجریان نظر بده؟؟؟
بعدش حالا یه کنسرت بذاره ببینیم اصلا توانایی اجرای زنده رو داره
واقعا چ دلیل وحرف قانع کننده ایی بود بخاطربرف شادی کنسرت نمیذاره خب تسلط وتوانایی اجرازنده ندارن چرا شخصیت افراددیگه ایی وکنسرت میذارن ومیبرن زیرسوال متاسفم واقعا براشون البته برای من که مهم نیست اگه بذاره یانه کلا بذاره هم من مفتی هم باسه نمیرم ولی کلا خیلی حرفش مسخره بوده
Adam az didane in hame bi maghz k faghat be nazar e digaran tohin mikonan halesh be ham mikhore. Shoma chavoshi doos nadarin faghat dahano bebandin cm nazarin kho
موسيقي سنتي كشش نداره !!!! عجب .. !
شما لطفا قبل بی احترامی برید اجرای لایو دو تا ترک محسنو گوش کنین بیاین بعد نظر بدین لطفا. برین خاکستر رو که با موبایل ضبط کرد یا زخم زبون رو یه بار گوش کنین بعد بیاین درباره عدم توانایی محسن بحث کنین
آره صدابردار خوبی ندارم که صدای شما رو ادیت کنه :))))))))))
خوب تو کنسرت بده از تو جعبه نیا بیرون میکروفونم تکون نده برف شادی هم نزن
و مهم تر از همه به ف.ف تیکیه ننداز
مگه بده که کنسرت جایی برای تخلیه ی انرژی مردم باشه مگه بده مردم برن کنسرت و شاد و سر حال برگردن موسیقی، موسیقیه پاپه و مخاطبش افراد عادی جامعه است. از افراد عادی جامعه نباید انتظار داشت که لایه های زیرین موسیقی رو درک کنن
خواننده ای که از کنسرت بدش میاد خواننده نیست که ..... قطعا تو استدیو خوندن راحت تر از رو سن خوندنه
من تو کنسرت دادن از همه موفق تر میشم
.
.
.
.
.
.
.
الکی مثلا محسن یگانست
اخه زمین کجه... کنسرت نمیتونه بذاره...کنسرتاش که همه تو خیابون لب جوب اب هستن...
نمیدونم چه اسراریه که بعضی مردم ما هی میخوان فرهنگ شعور و ادبشون رو همه جا به رخ بکشن!!! همینجوری پیش برید ببینیم به کجا میرسید!
@persian_pict شما از کجا میدونی من چی گوش میدم؟!من تا تک تک نوازنده ها و شاعر یه آهنگ رو ندونم عمرا گوش نمیکنم. فقط و فقط بخاطر روزبه بمانی بود ک بعضی آهنگای چاووشی رو گوش میکردم.شما برو ب خواننده محبوبت بگو ادب داشته باشه پشت سرهمکاراش اینطور صحبت نکنه
دوستاني که طرفدار موسيقي سنتي هستند بفرمايند به غير از شجريان و ناظري کدام خوانندگان سنتي با استقبال روبرو شده اند؟ ضمنا گفته خودش شجريان گوش ميده ولي الان دوره موسيقي تلفيقي است.
شجریان پاپ میخونه؟!?بسم الله...چ اعتماد به نفسی دارن مردم??
خدمت آقای چاوشی بفرمایید همایون شجریان پاپ نمیخونه نیاز نیست ایشون سبکی که از کار خودشون بالا تر هست رو زیر سوال ببرن برای کنسرت نگذاشتن ( دوستان نظر احساسی ندید، موسیقی اصیل ایرانی از نظر علم موسیقی از موسیقی پاپ بالا تر هست و مثل موسیقی کلاسیک غرب که از پاپ غرب بالا تر هست) پس آقای چاوشی در حدی نیستند نظر درمورد موسیقی اصیل و به خصوص اعضاء خانواده شجریان بدن
صراحت داشتن خوبه ولی نه در این حد که همه چی و همه کس رو زیر سوال برد!
احترام به مخاطب لازمه حیات هنرمنده ، با شرابط موجود به بهترین نحو داره کنسرت ها برای مخاطب ها اجرا می شه....
موسیقی سنتی هم حیات خودش رو داره . لطفا با دید شخصی این موسیقی رو زیر سوال نبرید.
با احترام به جناب چاوشی با بعضی از صحبتاشون مخالفم
خوشمان امد !درود بر تو ای تک ستاره ی موسیقی پاپ - راک - تلفیقی - الکترونیک ایران!!!!با این صحبتها خوب یه عده رو قشنگ شست و گذاشت کنار!!! دمت گرم که خوب با این حرفات جواب دندان شکنی به یه عده دادی که هدفشون از کنسرت گذاشتن فقط پول پارو کردنه و بس!!!در کشورهای دیگر اگه خواننده ادا و اصول روی سن درمیاره و مثلا از توی ال ای دی بیرون میاد سایر کاراشون هم درسته و همه چیشون به هم میاد چه از صدا برداری چه سالن مجهز و چه از هر نظر دیگه ولی در ایران هیچ کدوم از امکانات وجود نداره و به قول استاد کنسرتها جنگ شادیه و فقط خواننده ها بلدن ادا و اطوار در بیارن!!!به عنوان مثال فرزاد فرزین تو کنسرتهاش فقط ادا درمیاره بدون اینکه کوچکترین امکانات لازم و واجب رودر اختیار مردم در سالن قرار بده!!!در مورد موسیقی سنتی هم هرچی استاد چاوشی بگن همونه و اگه ایشون میگن که موسیقی سنتی کشش نداره خب حتما نداره!!!!درود بر استاد اقای خاص سلطان احساس خدای احساس اقای نابغه
و صدایی به وسعت ایران محسن چاوشی کبیر
خوب شما کنسرت نده چرا انقدر عصبانی هستی؟فقط طرفدار های خودتو از خودت ناراحت میکنی
نمیدونم چرا خواننده ی به این ضعیفی میاد راجع به موسیقی سنتی اظهار نظر میکنه
اقای چاوشی واقعا براتون متاسفم که راجع به موسیقی سنتی همچین نظر پیش پا افتاده ای دارید
پاپ تنها سبکی هست که تاریخ مصرف داره .. 100 سال دیگه مطمئن باشید اثار شما از یاد خواهد رفت
Vaghean mosahebashun zesht bud aghaye chavoshi. Aghaye chavoshi kario k nemitunid anjam bedid chera be eshtebah anjam dadane digaran eshare mikonid. Age vaghean digar khanandegan concert gozashtano balad nistan lotfan shoma biayn va be digaran yad bedid. Man az shoma taghaza mikonam k concert bezarid va in farzie kshoma nemitunid ejra zende dashte bashino rad konid. Rasti manzuretun az seda bardarie khub daghighan chie? Aha , high seda bardari nemitune be sedaye khanande Dar zamane ejraye zende efekt ezafe kone. Ehtemalan manzuretun in bude. Oonam hamchin efektaye khafani. Dar tule mosahebean faghat Ye zarbol masale ghadimi miumad joloye cheshmam , oonam in bud: "arus nemitune beraghse mige zamin kaje "...
به به....جانم چاوشی..
موسیقی سنتی ما با وجود اساتیدی مثل شجریان ولطفی و مشکاتیان و......... به کجا رسیده که آقای چاووشی میان همچین اظهار نظری می کنن آقای چاووشی امثال شماها زیاد تو این موسیقی اومدن ورفتن
حتی بزرگترین خوانندگان پاپ ما هم همچین اظهار نظری نکردن واقعاً غرور هم حد وحساب داره اگه شما تونستی 50 تا 60 سال تو این موسیقی با کیفیت بالا دوام بیارین بعداً اظهار نظر کنین
واقعا که!
نه به بابک جهانبخش که افتخار میکنه با همکاراش یه جا کنسرت میذاره نه به ایشون!!
یه جور میگه جنگ شادی انگار همه ی آهنگای همه خواننده ها شاده.شما نمیتونس بخونی به همکارانتون تهمت نزنید لطفا.
واقعا فکر میکنن به جایی رسیدن که بخوان از موسیقی سنتی ایراد بگیرن؟ هه
با همین چیزا سر طرفدارانتون شیره بمالید.
جنگ شادی ههه شاد شدیم :))
لطفا تایید
من از شنونده های...............باز هم تاکیید میکنم شنونده نه طرفدار تعصبی؛؛؛؛؛؛ کارهای آقای چاوشی هستم بصورت خاص وتخصصی در همه اجزائ آن؛ چه وکال چه ملودی و تنظیم؛ احترام خاص برای همه هنرمندان قائلم در همه ژنرها وسبکها...در مورد صحبتهای جناب چاوشی باید این رو بگم که هر هنرمندی حق نقد هنر رو داره البته خارج از تخریب و نتیجه گیری؛ که متاسفانه آقای چاوشی این موضوع رو رعایت نکردند؛به نظر بنده یک خواننده موزیک باید به درخواستهای مخاطبینش احترام بذاره همچنین مخاطبین و علاقمندان سایر سبکها و از اونها انرژی بگیره و جلو بره و اینطور صحبتهای قاطع و باطعم خودخواهانه شایسته ایشان نیست؛؛اینجا طرف صحبت ما شخصی هست که بخاطر همین مخاطبین خاصش تبدیل به یک کارکتر خوب شده؛وگرنه چه خوانندگان و هنرمندان قابلی که بخاطر نداشتن مخاطب و تشویق نشدن از گردونه رقابت خارج شدند با تمام تخصص و قابلیتهایی که داشتند؛لذا آقای چاوشی به نظر بنده حقیر میبایست یه یکباره تکلیف خود را با موسیقی روشن کرده و موضع خود رو مشخص کنند؛چرا که رابطه دیداری با مخاطبین تضمین کننده بقای یک هنرمند ه اون هم خواننده که حیات هنریش به همین مخاطبین وابسته هست.و البته در مورد پایین بودن کیفیت ابزاری کنسرتها با ایشون موافق هستم که اونهم یک معقوله کاملا تخصصی هست که که از حوصله این بحث خارجه
صحبت های جالبی بود.از همه جالبتر اون که محسن گفت موسیقی سنتی کشش نداره.تا حدودی حرفش درسته به نظرم.
لحنش به نظرم توهین آمیز بود!!! و اونجایی که میگه" برف شادی بزنند و یکباره از توی جعبه دربیایند و روی سن ظاهر شوند " داره به فرزاد فرزین میگه. اخه اکثر کنسرت های فرزاد فرزین به این صورت شروع میشه و غیر مستقیم داره توهین میکنه و این خوب نیست!!!
و این که میگه «وگرنه اگر بخواهم کنسرت بدهم از همه موفقتر خواهم بود. نهتنها حوصله ندارم بلکه از کنسرت دادن بدم هم میآید.» تکلیفش با خودش معلوم نیست!!! خب روراست بگو صدام برای کنسرت خوب نیست دیگه، این حرفا چیه تو مصاحبه میزنی: صدابردار خوب نداریم. همش بهونه میاره.
تایید لطفا
اگه قرار بود محسن چاوشی هم مث بقیه باشه که انقد فدایی نداشت. مگه داریم ؟
موسیقی سنتی کشش نداره؟همون طور که اقا مانی گفت منم نتونستم معنا و مفهومی پیدا کنم ای با این همه سواد موسیقایی که طرفداراتون ازتون میکنن ظاهرا مشخصه که سوادی در کار نیست.......
البوم مستور و مست پاپ بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا رفتی پاپ مطلق بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما همون موسیقی کشش دارتونو تولید کنید.............
مصاحبه هاش خاص مخاطبانش هستند.
باید واسه درک بعضی از سخنانش، چاوشیسم داشته باشی.
استاد چاووشی با قسمت مخالفتت با موسیقی سنتی مخالفم
شما اساتید قدیمی و بزرگی مثله زنده یاد ایرج بسطامی یا استاد رشیدی
یا جوان با استعداد کشورمون آقای تاج رو فراموش کردین حرف از همایون شجریان می زنید !!
در مورد کنسرت استاد دمت گررررررررم خیلی خوب گفتی
بعضیا دیگه شورشو در آوردن تو کنسرتا ... منظور استاد مطمینا به خطوط قرمزمونم هست
ایشون میخوان بگن خیلیا هنر اجرای زنده ندارن میخوان با کنسرتای مختلط حواس بقیه به این چیزارو
پرت کنن تا کسی متوجه بی هنریشون نشه
مخالفا میدونید اگه استاد کنسرت بزاره توی خیابونا هم جا واسه ایستادن نیست !!!!!!!
خوشم میاد انقدر نظم و حساسیت واسه این چیزا داره که نمیخواد بره سمتش
زنده باد خواننده " یه شاخه نیلوفر "
**** بدون تو سنـــگـــم کنار تو ابرم بیا تا گریه کنم سر اومده صــبــرم ****
متاسفم برا هنرمندی که در مصاحبه هاش از تک تک کلماتش غرور و خود برتر بینی میباره ...!!!
حیف این همه هواداری که عاشقانه دوستت دارن!
آقای چاوشی متاسفم برات متاسفم چون یه عده طرفدار افراطی ومتعصب شما رو به حدی از غرور رسوندن که این طور از بالا به همه نگاه میکنی و دچار خودبرتربینی کاذب شدی، شما با چه معیاری اعتقاد داری در صورت اجرای زنده از همه بهتر خواهی بود؟! آیا تا الان یک سانس اجرای زنده رو تجربه کردی که ببینی چه استرسی داره
شما کنج خونه نشستی و از اونجا همه چیز برات راحته
درسته که امکانات صدابرداری در ایران خیلی حرفه ای نیست اما شما برای دل طرفدارانت هم که شده باید کنسرت بدی و امیدشون رو ناامید نکنی اگر نمیدی پس قطعاً توانش رو نداری پس توانایی دیگران رو زیر سوال نبر، این لحن شما یعنی مسخره کردن همه کنسرت گذارها
فارغ از علاقه ی خاصی که بهت دارم باید بگم
حرفت منو یاد اون ضرب المثل معروف می اندازه که زمین کجه و این بحثا.
نمیدونم چرا یکسری ها میگن این یعنی خاص بودن و ... اقا طرف باید بیاد خودش رو روی صحنه اثبات کنه.
انگار چاووشی دوست نداره بزرگترین نقطه ضعف هنری خودش رو برطرف بکنه و این جای تاسف داره.
سلام...
دررابطه با صحبت های آقای چاوشی درباره ی کنسرت و مسائل مربوط بهش، باید خدمتتون عرض کنم که ایشون کاملا حق دارن. کسانی که مسابقه ی The Voice رو دنبال بکنن، کاملا حرف آقای چاشی رو درک میکنن. کنسرت تنها این نیست که یه خواننده یه سری رفتارای خاص روی صحنه انجام بده و آثارشو دقیقا به همون شکلی که هستن ارائه بده. اجرای زنده تو موسیقی مدرن یک دنیاییه برای خودش. گروه متالیکا، 70 درصد موفقیتشون فقط بخاطر اجراهای زنده شون بوده و هست. موسیقی همش صداست، و دقیقا بخاطر نبود امکانات کافی، یک سری از صداهارو، حتی با وجود نوازنده ها و خواننده های باتوان ما، شنونده نمیتونه بشنوه. پس چه لزومی داره خواننده ای کنسرت برگزار کنه؟ البته دیدار با مخاطبا یه بحث کاملا جداست.
دررابطه با موسیقی سنتی، چیزی که اهمیت داره، اینه که تنها افراد حرفه ای در زمینه ی موسیقی، میتونن سبک نوت های نوشته شده برای ی قطعه رو تشخیص بدن و بگن این قطعه در کدوم سبکه و اگر سنتی هست در کدوم دستگاه نوشته شده و الی آخر، شنونده های عادی چنین چیزی رو درک نمیکنن. من وقتی قطعه ی "صیاد" و در کنارش "چرا رفتی" رو گوش میدم، چون موسیقی سنتی رو نمیشناسم، بنظرم میاد که این دو تفاوت های زیادی دارن و درک کامله سنتی بودنه "چرا رفتی" برام مبهم میشه.
از طرفی، ما الآن تو موسیقی پاپ، همه نوع سازی رو استفاده میکنیم، اما دنبال کننده های حرفه ای موسیقی حتما میدونن که موسیقی پاپ، اصلش روی گیتار آکوستیک بنا شده، و در کنارش گاهی پیانو! این موضوع رو مطرح کردم، تا کمی صحبت های آقای چاوشی در رابطه با موسیقی سنتی و این مسائل قابل درک تر باشه.
در کل ایشون میتونستن، کمی ملایم تر صحبت هاشون رو انجام بدن.
باتشکر
متاسفانه همه میخواهند دیگران را شکل خودشان کنند و مثل خودشان باشند اما من نمیخواهم و مایلم خودم باشم...
عاشقتیم آقا محسن....هرچی هم بگی...چه کنسرت بذاری چه نذاری...بذار اونایی که نمیتونن بالا بودنتو ببینن هرچی دوس دارن بگن..ما که دوستت داریم
کی میخاین یاد بگیرین که باید به نظرات هم احترام گذاشت؟!
محسن نظرشو گفته حتما که نباید مخاطب خوشش بیاد؟!
محسن جون خوشم اومد که صادقانه نظرتو گفتی.
فقط محسن
حرف حق و زد غیر از تعداد معدودی از خوانندگان مثل رضا یزدانی ما بقی کنسرتا دقیقا مثل جنگ شادی میمونه و فقط برا پول پارو کردنه مرسی اقال محسن که با بقیه فرق داری و راضی نیستی به هر کاری دست بزنی
چه خبره اینجاااا
واقعا اینجا ایرانه که وقتی یکی رک و راست یچیزی رو میگه میریزن تخریبش میکنن
ولی بدونید با چه کسی طرف هستید
محسن چاوشی همه کس نیست
چاوشی تا حالا اینطوری با صراحت مصاحبه نکرده بود
ببین چیکار کردن باهاش
آقا کنسرت نمیخوایم. هر آلبومت از سر این ملت زیاده
دقیقا حرفاش درسته شما کنسرتای خارجی رو ببینید مثل میوز و اناتما و .... ببینید چقدر صدای موزیک و سازها واضح و زیبا مشخصه حالا برید یکی از این کنسرتای خوانندگان پاپ اگر موسیقی شناس باشید متوجه میشید که فقط برا پول دارن کنسرت میزان و دقیقا جنگ شادیه مرسی اقا محسن
خداییش که کنسرت پاپ دو ریالم ارزش نداره
صدای همهچی میاد الا صدای ساز و خواننده
جیغ داد هوار صوت که چی ادم 100 هزار تومن بده بره جیغ جیغ دخترارو بشنوه خوب تو خیابون و اتوبوس مفتی داریم میشنویم دیگه چه کاریه پول بدیم
همون بهتر که این اقا کنسرت نمیزاره واقعا داره به هواداراش احترام میزاره
افکت و خوب میان بعضیا انگار اجرای زنده خاکستر رو نشنیدن بعضیا مصاحبه های صوتیش هم هست میتونید برید گوش کنید
ببینید که صدای این بنده خدا همینجوریه
شما با این دیدگاه توهینی کردی به همه خواننده ها از جمله فرزاد فرزین محسن یگانه مرتض پاشایی و خیلی های دیگر.... واقعا برای شما متاسفم. کلا مشکل روحی دارید شما، کی گفته شما موفقی؟ فقط تاسف....
تاسف
یعنی توهینی کردی به زنده یاد امپراطور مرتضی پاشایی
می خوای کنسرت بذاری یا نذاری به خودت مربوطه . اما اگه نمیتونی واسه توجیه به دیگران توهین نکن . همون کنسرتایی که می گی فلان و بهمانه هم طرفدارای خودشو داره و پرمخاطبه خودش هم یه ایده ی جدید و جالبه و براش زحمت کشیده شده. شما کنسرت بذار فقط وایسا بخون قول میدیم دست به سینه بشینیم نگات کنیم!!!!!
توی این 12 سال اولین باره می بینم چاوشی مصاحبه ی جنجالی می کنه!
اونم به این شدت!
خوشم نیومد از این مصاحبه تون آقا محسن
دوستان مصاحبه کامل رو لطفا بخونید متوجه قضیه میشین...اینجا موسیقی ما قسمتهایی از گفته محسن رو قرار داده که باعث برداشتهای بد شده...مصاحبه کامل رو بخونید متوجه منظور محسن میشید
حالا چرا اینقدر عصبانی و تند؟این محسنی نیست که من میشناسم.
البته با حرفات موافقم ولی...
فقط شکل خودت باش
ممنون از محسن چاووشی
جدا حرفای جالبی زد
کافیه نگا کنید به کنسرتایی که برگزار می شه
خواننده با یه لباس براق با موهای تافت زده با رقص نور و دود و کسایی هم که به کنسرتا میان انگار اومدن جشن عقد بی خود نیس میگه باید برف شادی بزنن
آثار محسن چاووشی رو بیاد توی خلوت گوش کرد
اونم به انسان دغدغه دار باید گوش بده
نه مخاطب کارای شیش و هشت
یا عاشقانه های 17 / 18 سالگی
مرسی از محسن چاووشی
خوشحالم که توی این همه خواننده در ایران محسن چاوشی هست و نفش می کشه
قطـــــــــــــــــــــــــار قلب منه
اگه همین حرفا رو یه خواننده ی درپیت مثلا بابک جهانبخش - بنیامین و ... زده بود هیچ کس هیچ واکنشی نشون نمی داد چاوشیه دیگه ... ازقدیم گفتن دوری و دوستی محسن جان همون کنسرت نذاری و مصاحبه نکنی خیلی بهتره واسه این آدمای کج سلیقه ی نمک نشناس .........
خب بلد نیستی یا نمی تونی کنسرت بذاری چرا به بقیه توهین می کنی؟! چرا به مردم توهین می کنی؟! کنسرت تو همه جای دنیا برگزار میشه. یعنی همه بدن فقط تو خوبی؟؟!!
من كنسرت خارج از كشور رفته ام و هم داخل كشور
كنسرت توي ايران واقعا يه جوكه مسخره اس
نه سالن استاندارد داريم نه مهندس صدا و نه امكانات صوتي خوب
محسن جان دنبال يك استاندارد جهاني براي كنسرته كه متاسفانه در داخل ايران وجود نداره.
چه دل پری دارن ملت از محسن چاووشی. یه دقیقه به تعداد مخالفان بندازید، تنها توجیهی که محسن موفقه.
محسن جان همین که بخاطر صحبت شما اینقدر نظرات هر چند مخالف وجود داره. بدون که توی کارت موفقی. چون همه ملاک موفقیت خودشون رو سرکوب تو قرار دادن.
دوستانی که دم از موسیقی سنتی می زنن، بهتره هیچی نگن. موسیقی سنتی ایران محو شده ( جدای از استاد شجریان و اندک افرادی... )، پسر ایشون همایون هم سنتی کار نمی کنه، اول برید البومش رو گوش کنید بعد نظر بذارید. فعلن هر چیزی داریم می بینیم موسیقی تلفیقی هست. پالت چارتار و دنگ شو نمونه هاش هستند.
مردم تشنه ی خلاقیت هستن، خیلی ها هستن که حوصله این مسخره بازی ها و لودگی های توی کنسرت ها رو ندارن. چند وقت پیش کنسرت یکی از خوانندگان رفته بودیم به دعوت یکی از دوستان توی بندر عباس حالم بهم خورد از کیفیت کنسرت. یا کنسرت همایون که واقعن افتضاح بود.
و اخرین نکته: شما نمی تونید واسه یه فرد تعیین تکلیف کنید، اینو یاد بگیرید مردم ایران... هر کسی مسئول کارای خودشه. نشستید پشت سیستم و منتظرید یکی همانند محسن یه چیزی بگه شما حمله کنید بهش یا خورده بگیرید. بس کنید از این لودگی ها... بذارید از همون خورده هنری که بعضی ها نشون می دن لذت ببریم. یکی با محسن حال می کنه یکی با نمی دونم خواجه امیری... بذارین تو حس و هوای خودمون باشیم...
متاسفم برات متاسفم چون یه عده طرفدار افراطی ومتعصب شما رو به حدی از غرور رسوندن که این طور از بالا به همه نگاه میکنی و دچار خودبرتربینی کاذب شدی، شما با چه معیاری اعتقاد داری در صورت اجرای زنده از همه بهتر خواهی بود؟! آیا تا الان یک سانس اجرای زنده رو تجربه کردی که ببینی چه استرسی داره
شما کنج خونه نشستی و از اونجا همه چیز برات راحته
درسته که امکانات صدابرداری در ایران خیلی حرفه ای نیست اما شما برای دل طرفدارانت هم که شده باید کنسرت بدی و امیدشون رو ناامید نکنی اگر نمیدی پس قطعاً توانش رو نداری پس توانایی دیگران رو زیر سوال نبر، این لحن شما یعنی مسخره کردن همه کنسرت گذارها
به گفته سعدی : چیزی که عیان است ، چه حاجت به بیان است ...
نظر دوستان مشخصه که گفته های آقای چاوشی تا چه اندازه توهین بوده به دیگر خوانندگان و کسی که نظر هواداران ایشون رو بخونه ( با کمال احترام ) چیزی جز تعصب و جانب داری بدون فکر نمیبینه .....
آقای چاوشی به هر دلیلی قرار نیست کنسرت بدی ؟ چرا دیگران رو زیر سوال میبری که هواداران شما فقط برای هواداری بیان و بی منطق حرف بزنن ؟ از توهین ها چه سودی به شما میرسه ؟
جالبه وضعیت این آقا .....
محسن چاوشی رو بخاطر آثار خوبش دوس دارم
به خاطر خاص بودنش ...
دمش گرم حرف حساب رو زد.100 خواننده ها فقط واس خاطر پول کنسرت میزاران .طرفدارا چاووشی برن البوم جدید محمد یاوری رو دان کنن توی این البوم صداش کپ چاوشی هست اما البومش انصافن از پاروی بی قایق قشنگ تر هست البته ب نظر من .موسیقی ما پاینده باشی
بااحترام به همه دوستان وخواننده های محترم....اونهایی که ازچیزی خبرندارن لطفا نظرندن....شماکه می گی چاوشی فلان و وهمان ...تابحال چندتا اهنگاش راگوش دادی ...چندتامصاحبه هاشو خوندی...لطفا بغض وکینه نظر نده..نمی دونم این بغض وکینه ازکجااومده ..چاوشی تابحال به همه احترام گذاشته..نظرخودشو داده ..نه اسم کسی رابرده نه حرف بدی زده...شما که می گی چاوشی صداش کامپیوتریه ..لطف کن صدات راباکامپیوترتغییربده وبذارتوی سایتهاواینترنت....مطمئن باش معروف ترازچاوشی می شی...!!!!!!!!!!...چرا حقیقت راقبول نمی کنین....بغض وکینه تاکجا....
قابل توجه دوستانی که میگن شجریان پاپ نمیخونه : من هیچوقت موسیقی سنتی رو با جاز و کیبورد نشنیدم (اهنگ ارایش غلیظ)
یعنی چی موسیقی سنتی دیگه کشش نداره
کافی فقط یکبار به کارهای اقای قربانی گوش کنید وحشتناک خوب اند
من کاری به اقای سرلک ندارم ولی حتما باید جواب های منطقی رو برای ایشون داشته باشید
اما نکته ی اخری که باید بگم این که تمام خواننده هایی که کنسرت برگزار میکنن در کنار کیفیت اثارشون به شاد کردن و انرژی بخشیدن به مخاطب هم فکر میکنن
مردم ما احتیاج به تفریح و شادی دارن
اقای چاووشی،،، به شما پیشنهاد میدم فیلم کنسرت سال 86 احسان خواجه امیری رو ببینی،،،برید ببینید سلام اخر و برای اخرین بار رو چطور میخونه،،
فقط همین دو تا رو ببینید نظرتون عوض میشه و کلا حرحرفاتون رو پس میگیرید
خدایی این گفتگو یا مصاحبه بوده؟صحبتای محسن رو برش داده و جهت داده به حرفاش.من از دوستای محسنم.اصا خلق و خوی محسن با این حرفا جور در نمیاد.
نمیدونم شمایی ک هنوز اجرا زنده نذاشتی که ببینیم چقدر فالشی داری میای موسیقی اصولی و سنتی و میبری زیر سوال !!!!!!!!!!!!!!!
شاد کردن دل مردمی که تفریح ندارن یه موهبت از طرف خداست که نصیب همه نمیشه حالا اسم کنسرت رو بذارید جشن یا هر چی.یادتون باشه همین هوادارها که حوصله اجرا براشونو نداری ازتون محسن چاوشی ساختن اگه کسی مثل رضا صادقی جون هواداراش براش در میره چون عاشقشون بود و براشون همه کار کرد.
در مورد اجرا زنده هم اره همه چیز بده ولی همه پاپ خوان ها همینطور سنتی خوان ها میان و به بهترین نحو اجرا میکنن. همه چی به توانایی افراده.یادمون نره سیروان تو همین وضع این اجراها رو داره اگه همه چی ایده ال بود سیروان اجراش میشد اجرایه انریکه.
:( سلطان هر چی گفته نظرشه به هیچکسی هم ربط نداره! تا کور شود آن کس که نمیتواند ببیند هنر آقا چاوشی رو
درسته تو ایران سالن استاندارد و صدابردار خوب نداریم، ولی 6 میلیون ایرانی خارج کشور داریم. خیلی از خواننده هایی که تو ایران کنسرت میذارن تور کنسرت خارج کشور هم دارن.
چرا خارج کشور و در یک سالنی با استاندارد های مورد نظر خودتون کنسرت برگزار نمیکنید؟؟
.
.
.
.
چی؟؟ حوصله نداری؟؟ آها!! باشه مزاحمت نمیشم.برو بخواب
.
منم میرم آلبومای پاپ همایون شجریانو گوش بدم مثل نسیم وصل و با ستارها و نقش خیال و قیژک کولی و بی من مرو و......
چون نمیتوانم زنده اجرا کنم کنسرت برگزار نمیکنم
من بعد محمد اصفهانی و شادمهر عقیلی شدیدا عاشق محسن چاووشی هستم
ولی باید این حقیقت رو قبول کرد ...
ایشون نمیتونه اجرای زنده داشته باشه ..
حرفهاش درباره کنسرت یک مغلطه محض بود ..
اجرای زنده محمد اصفهانی و احسان خواجه امیری و فرزاد فرزین چه مشکلی داره با همون قدرت خارق العاده ..
جیف حیف محسن جان.
استاد بزرگوار داداش خودم محسن عزیز شما اصن کنسرت نزار شما اصن دیگه البوم نده شما اصن جواب طرفداراتو نده شما اصن اهنگ نخون و اصن به ما بد و بیراه بگو ولی بازم من خودم به شخصه تا ابد دوست دارم و تا قیامت تورو بهترین خواننده ی تاریخ ایران میدونم!!!هر کسی هم هرچیزی میخواد بگه بزار بگه!!درد بر تو استاد که خوب چش و چال یه عده رو با هنرت کور کردی!!!
اگه از جعبه در اومدن و برف شادی منظورت با فرزاد فرزین که خودتو نشون دادی حیف اون دوتا ترکی که با تو داد که جزو بهترین ترک های دو صدا بود معلوم شد چرا هیچکس قبولت نداره تو به رفیق ده پانزده سال قبل خودتم رحم نکردی همون فرزاد فرزین بالای 1000 سانس تو ایران کنسرت گذاشته و همه رفتن تو بیشتر شهرستان ها از با کیفیت ترین سالن ها تا بی کیفیت ترین سالن ها به قول خودش از مایکل جکسون هم بیشتر کنسرت داده و تو جشن موسیقی ما جایزه بهترین اجرای زنده رو گرفت رفت روسیه بازم جایزه گرفت اونم از نوع بین المللی هروقت تونستی مثل امثال فرزاد بشی بد بیا صحبت کن تو باید بری زیر پتو بخونی کار تو نیست جلوی سه هزار نفر کنسرت گذاشتن
همه خواننده ها میگن آرزومون رفتن رو استیج و اجرای زندس این میگه بدم میاد هههه
بابا جمع کن خودتو دیگه نه آلبوم تو کسی گوش میده نه آهنگ ها تو کسی گوش میده
برو فکر خودت باش نه شجریان که حال و روزت وخیم
اینم بگم که عاشق این جور مصاحبه کردناتم و بازم از این جور مصاحبه ها بکن و به یه عده کم توان ذهنی نشون بده که اگه بخوای میتونی هرجور دلت خواست مصاحبه کنی و اگر بیشتر مواقع سکوت میکنی دلیل بر خجالتی بودن و گوشه گیر بودنت نیست!!!!یعنی با این مصاحبه ت خوب حرص یه عده مبتلا به کج فهمی رو دراوردی و از کامنتهای این پست هم میشه اینرو فهمید!!!درود بر تو!!!
محسن عزیز یه دونست....مهم نیست که دیگران چی میگن....مهم اینکه محسن چه کنسرت بزاره چه نزاره من طرفدارش خواهم بود.چون فوق العاده میخونه.
آلبوم آرایش غلیظ استاد همایون شجریان چه سبکی به حساب میاد؟
به عنوان کسی که از البوم حریص با محسن اشنا شدم میفهمم که این خود حرفای چاوشی هست
امان از سطحی نگری این جماعت
امان از این قضاوت های مسخره ی مردم
خداییش حرفاش درست بوده
محسن چاوشی خواننده بزرگ و باهوشیه هرچقد هم تند و رک حرف بزنه حق داره و باید بهش احترام گذاشت
این صحبت های محسن فهم میخواد که متاسفانه ...
درود بر محسن چاوشی کبیر
کاش سه تا هنرمند مثل محسن تو ایران زندگی میکرد
این قسمت مصاحبه رو از همه بیشتر دوس داشتم
او مخاطبان موسیقی پاپ رایج را نمیپسندد و میگوید دوست ندارد شبیه بقیه شود
به نظرم مخاطب دقیق و جدی نیستند چرا که این نکات مفهومی پنهان در لایه های زیرین موسیقی را متوجه نمیشوند و به همین خاطر است که دوست ندارم کنسرت بدهم
حوصله کنسرت گذاشتن ندارن ایشون دیگه مزاحمشون نشین دوس دارن بشینن تو خونه لم بدن رو کاناپه اثر تولید کنن
من آلبومای ایشون و میخریدم احساس میکنم بهم توهین شده چه مصاحبه ایه آخه دیگه نمیخرم آلبومشو یکم تواضع واسه هنرمند خوبه
چرا شجریان در آهنگش از سازای غربی مثل ویلون وپیانو استفاده میکنه؟مگه قرار نیست آهنگ سنتی اصیل ایرانی باشه؟پس باید از سازای مثل دو تار و کمانچه و....استفاده بشه!
یعنی قشنگ از کامنتا مشخصه که دوستان پر از بغض کینه و حسادتن و منتظر یه همچین مصاحبه ای از محسن بودن ااگه تخلیه نشدین وایسین موقع البوم چنگیز خودتونو از بغض و حسادت تخلیه کنین .و در آخر محسن جان پا به پای تو میام هر جا بری
:(( کاش اینجوری تخریب نمیکردی و این دلایلو نمی اوردی. اینجور که مشخصه دیگه قیــد کنسـرت گذاشتنو به کل زدی :))) حد اقل موزیک ویدیو بده، اون که دیگه نیاز به این کارا نداره
ﻧﮑﺘﻪ ﺍﻭﻝ:
ﻣﺤﺴﻦ ﭼﺎﻭﺷﯽ ﻋﺰﯾﺰ ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺷﺒﯿﻪ ﺟﻨﮓ ﺷﺎﺩﯼ
ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ؟ ﻣﺤﺴﻦ ﯾﮕﺎﻧﻪ؟ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺧﻮﺍﺟﻪ ﺍﻣﯿﺮﯼ؟ ﺭﺿﺎ ﺻﺎﺩﻗﯽ؟ ﺑﺎﺑﮏ
ﺟﻬﺎﻧﺒﺨﺶ؟ ﺳﯿﺮﻭﺍﻥ ﺧﺴﺮﻭﯼ؟ ﻭ .... ؟ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﻣﺤﺎﻝ ﻭ ﻣﺜﺎﻝ ﮐﻪ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻫﺎﯼ
ﻣﺎﻥ ﺷﺒﯿﻪ ﺟﻨﮓ ﺷﺎﺩﯼ ! ﺑﻮﺩ، ﺁﯾﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﮔﺎﻥ،ﻫﻮﺍﺩﺍ
ﺭﺍﻥ، ﺳﺒﮏ ﻫﻨﺮﯼ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﯽ
ﻧﺸﯿﻨﻨﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺧﺮﺩﻩ ﮔﺮﻓﺖ؟
---------------------------------------
ﻧﮑﺘﻪ ﺩﻭﻡ :
ﻣﺤﺴﻦ ﭼﺎﻭﺷﯽ ﻋﺰﯾﺰ ﺩﻗﯿﻘﺎ ﺷﻤﺎ ﮐﺪﺍﻡ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ
ﺁﻥ ﺑﺮﻑ ﺷﺎﺩﯼ ﻣﯽ ﺯﻧﻨﺪ؟ ( ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺩﻓﻌﺎﺕ ﻣﻌﺪﻭﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺗﻮﻟﺪ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ
ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﺤﻈﺎﺗﯽ ﺑﺮﻑ ﺷﺎﺩﯼ ﺯﺩﻩ ﺍﻧﺪ )، ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮑﺒﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ
ﺟﻌﺒﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﯿﺎﯾﻨﺪ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺳﻦ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻮﻧﺪ ﺑﺪ ﺍﺳﺖ ؟ ﺁﯾﺎ ﺍﻣﺜﺎﻝ ﺍﯾﻦ
ﭘﺮﻓﻮﺭﻣﻨﺲ ﻫﺎ ﻭ ﺷﻮﻣﻦ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮﭼﻪ ﺟﺬﺍﺏ ﺗﺮ ﺷﺪﻥ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻫﺎ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﺪﯼ
ﺍﺳﺖ؟ ﺁﯾﺎ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺍﺟﺮﺍ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺗﻤﺎﺷﺎ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ؟
-----------------------------------------
ﻧﮑﺘﻪ ﺳﻮﻡ: ﻣﺤﺴﻦ ﭼﺎﻭﺷﯽ ﻋﺰﯾﺰﺩﻗﯿﻘﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ
ﺑﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺟﻬﺖ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﭼﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﯾﺪ؟ ﻣﮕﺮ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ
ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺁﻥ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﻩ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺧﻮﺩ ﺍﺯ
ﺣﻨﺠﺮﻩ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺧﻮﺩ ﺑﻨﺸﯿﻨﻨﺪ ؟ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺩﺭ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺧﻮﺍﻧﻨﺪﻩ
ﺑﺎﯾﺪ ﺳﺮ ﺟﺎﯾﺶ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ ﻭ ﻣﯿﮑﺮﻭﻓﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺗﮑﺎﻥ ﺑﺪﻫﺪ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﯾﺎ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﺟﻌﺒﻪ
ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺑﯿﺎﯾﺪ ؟ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﻣﺸﺨﺺ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﮔﺮ ﻫﺮ ﺩﻭﯼ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﮐﺎﺕ ﺍﺯ ﺩﯾﺪ
ﺷﻤﺎ ﭼﯿﭗ ﻭ ﺑﯿﻬﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻻﯾﻮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺍﺳﺘﯿﺞ ﭼﻪ ﺣﺮﮐﺖ
ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﺪ .
----------------------------------------------
ﻧﮑﺘﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ: ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻢ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺑﺪﻫﻢ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﻣﻮﻓﻖ ﺗﺮ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﻮﺩ . ﺍﺯ
ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﺪﻡ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ !
ﻣﺤﺴﻦ ﭼﺎﻭﺷﯽ ﻋﺰﯾﺰ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺗﻨﺎﻗﺾ ﮔﻮﯾﯽ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺟﻤﻠﻪ ﺑﺎﻻ ﺑﮕﺬﺭﯾﻢ ﺍﯾﻦ
ﺳﻮﺍﻝ ﭘﯿﺶ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻪ ﻧﻔﺲ ﭼﺮﺍ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﻩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ
ﺍﯾﺪ؟ ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺧﻮﺩ
ﻧﻤﺒﯿﻨﯿﺪ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﺯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﺎﻧﺪﺍﺭﺩ ﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﯽ ﮐﻨﺴﺮﺗﯽ
ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﻨﯿﺪ، ﻣﻦ ﺑﻪ ﺷﺨﺼﻪ ﻗﻮﻝ ﻣﯽ ﺩﻫﻢ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻋﻼﻗﻪ ﺷﺨﺼﯽ ﺍﻡ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ
ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺑﻠﯿﻂ ﺁﻥ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﺭﺍ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﮐﻨﻢ .
-------------------------------------
ﻧﮑﺘﻪ ﭘﻨﺠﻢ: ﻣﺤﺴﻦ ﭼﺎﻭﺷﯽ ﻋﺰﯾﺰ ﻭﻗﺘﯽ ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻫﻤﺎﯾﻮﻥ
ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ، ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ، ﺳﺎﻻﺭ ﻋﻘﯿﻠﯽ، ﻭ ... ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺮﺍﯼ
ﮐﻨﺴﺮﺕ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺮ ﭼﻪ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯿﺪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺳﻨﺘﯽ
ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺸﺶ ﻧﺪﺍﺭﺩ؟ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﺵ ﺗﻮﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﮐﻨﺴﺮﺕ ﭼﺮﺍ ﺭﻓﺘﯽ ﻫﻤﺎﯾﻮﻥ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ
ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﯾﺎ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﻋﻠﯿﺮﺿﺎ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ .
ﻫﻤﺎﯾﻮﻥ ﺷﺠﺮﯾﺎﻥ ﺩﺭ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺛﺮ ﺧﻮﺩ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺎﭖ ﺍﺟﺮﺍ ﮐﺮﺩﻩ
ﺍﺳﺖ؟ ﺍﮔﺮ ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﺎﻥ ﺁﺭﺍﯾﺶ ﻏﻠﯿﻆ ﺍﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﺁﻥ ﺍﺛﺮ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺳﻨﺘﯽ -
ﺭﺍﮎ ﺷﺒﺎﻫﺖ ﺩﺍﺷﺖ ﺗﺎ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﭘﺎﭖ !
------------------------------------------------------
با حرفایی که ایشون در مصاحبه گفتن اصلا کاری ندارم. قضاوت با اهل فن و بقیه دوستان !
اما شمایی که از سر تا پای این سالن ها و شرایط و موسیقی پاپ ایراد میگیری , افرادی چون خواجه امیری و لهراسبی هم توو همین سالن ها اجراهای بسیار موفقی دارند ! حالا بقیه کنار :-) به هر حال چیزی که مشخصه , اینه که اجرای زنده توانایی می خواد . همین موضوع خیلی هارو قانع می کنه !
یکم منطقی باشیم !
واقعا متاسقم برای اقای چاوشی که طرفدارانش ایشونو به حدی از تکبر رسوندن که به خودشون اجازه میدن به راحتی همه چیز و همه کس رو مورد انتقاد بی جا قرار بدن و در اخر لحنشون شده همین مصاحبه که قسمت به قسمت اون پر از توهین به سایر خواننده هاست.
درسته تو ایران امکانات مناسبی برای کنسرت نداریم ولی خارج از کشور که هست!تشریف ببرید خارج با امکانات مناسب بخونید و ببینید چه اتفاقی می افته.ضمنا مردم ایران تفریح و شادی دیگری جز کنسرت ندارن و شما باید خوشحال بشید اگه بتونید دل مردم رو شاد کنید!نه اینکه با گفتن حرف های تمسخرامیز بقیه خواننده ها رو زیر سوال ببرید.همچنین این کنسرت نذاشتن شما به نوعی بی احترامی به مخاطبتونه چون میگید"حوصله کنسرت گذاشتن ندارم"یعنی حوصله طرفدارانتون رو ندارید.ضمنا کی به شما گفته اگر کنسرت بذارید از همه موفق تر هستید؟این غرور کاذب شما رو نشون میده.
یه مسأله دیگه اینکه شما هرچقدر هم که کارهای با کیفیتی بدید باز هم یک خواننده سبک پاپ هستید و نمیتونید در مورد سبک سنتی نظر بدید.پس لطفا شخصیت خودتون رو زیر سوال نبرید با این طرز حرف زدن و نظر دادن چون به شخصه از کارهاتون خوشم می اومد ولی الان حس میکنم غرور و تکبر جوری شما رو در بر گرفته که به مخاطبان تون احترام نمبذارید پس ارزشی نداره به اهنگ هاتون گوش بدم.
خوب یا بد بودن اجرا و کنسرت هر خواننده به خودش و طرفداراش مربوطه!
بعید میدونم آقای چاووشی و کسانی که خودشون تا حالا این تجربه رو نداشتن و یا توانایی شو ندارن صلاحیت این و داشته باشن بتونن درباره اجرای بقیه خواننده ها و سلیقه مردم نظر بدن و قضاوتی بکنن!!
بهتره درباره مسایلی که تو فضای کاریشون واردش نشدن نظری ندن و بیشتر از این شخصیت خودشون رو زیر سوال نبرن!!
ممنون
باشه اقای چاوشی شما تو ایران کنسرت نذار ولی تو خاج از کشور مثل بقیه خواننده ها برو کنسرت بذار ببینم اونجا هم پرفورمنس صدا نداره بابا خواننده تو شرایط موجود مخاطب رو راضی نگه داره خوانندهس وگرنه اون شرایطی که میگی شاهکار نیست بهترین اجرا.
من طرفدارت بودم ولی از این همه تهی بودنتون بدم اومد پایه های ذهنی من نسبت به شما ریخت و چقدر سخت و نشدنیه راضی کردن مجدد طرفدارات .........
اکثر حرفای محسن درباره امکانات برای برگزاری کنسرت موافقم و اینم بگمتو کنسرتا از بس مردم جیغو فریاد میکشن صدای خواننده شنیده نمیشه اونم با اون صدابرداریهای ضعیف،ولی در هر صورت هواداری محسن خیلی وقته منتظر اجرای زنده محسن هستن و محسن باید به درخواستشون احترام بذاره،درباره نظرش راجب موسیقی سنتی هم نباید اینجوری نظر میداد و یکم تند رفت،به هر حال یکم نسنجیده حرف زد تو مصاحبش و باعث شده دشمنای تشنه به خونش بیان و اینجا جولان بدن...خدمت دوستانی هم که باز دارن از ناتوانی اجرای ززنده محسن حرف میزنن بهتره از تهمت و افترا زدن دست بردارن چون تاوانشو میدن و خدایی هم هست محسن الان ده سال تو موسیقی هست با خواننده ها و تنظیم کننده ها و ادمای زیادی کار کرده و اونا هم اعتبار خودشونو صرف یه صدای افکتی نمیکنن مطمعنن یه نفر با دستگاه نمیتونه بیشتر از ده سال تو موسیقی دووم بیاره شما هم اگه زیاد ادعات میشه برو با دستگاه خواننده شو منم میشم طرفدارت...
یکی از هوادارای چاوشی حرف راستی زد کاملا معلومه یه عده منتظر یه چیزی از محسن چاوشی بودن تا بغض و کینشونو ازش خالی کنن واقعا چای تاسف داره یه همچین کامنتایی اگرپ حرفای چاوشی تند بود ولی راست بود و اگرم حرفای استباهی هم باشه که نیست اصلا لایق یه همچین کامنتایی نیست برای کینه ترزان متاسفم...
یکی از هوادارای چاوشی حرف راستی زد کاملا معلومه یه عده منتظر یه چیزی از محسن چاوشی بودن تا بغض و کینشونو ازش خالی کنن واقعا چای تاسف داره یه همچین کامنتایی اگرپ حرفای چاوشی تند بود ولی راست بود و اگرم حرفای استباهی هم باشه که نیست اصلا لایق یه همچین کامنتایی نیست برای کینه ورزان متاسفم...
خب دلیل کنسرت ندادن؟
آخر برای چه باید روی سن بخوانم و یک عدهای مرا نگاه کنند؟ مثلا میکروفن را به شکلهای مختلف تکان بدهم که چه بشود؟
پس چرا میخوانید و آلبوم منتشر میکنید؟
درد دارم و دردمندم. دردهایم را میخوانم.
بیخود گزافه گویی نکنید خواهشا
یکی که برا دل خودش میخونه دلیل نداره پاشه بیاد جنگ شادی راه بندازه
بعضی ها انقد که نگران کنسرت گذاشتن محسن هستن نگران خودشون و خوانندشون نیستن
بعضی ها هم انقد تاسف خوردن که ادم نگرانشون میشه مرضی چیزی نگیرن
امان از "دلواپس"ها
محسن چاوشی موفق باشی همیشه الی الابد.اسیرتم محسن
از پیج chavoshist:
کنسرت؛ پردهی عصمت و چند ضعف فنی
1-به نظر میرسد «کنسرت ندادن» چاووشی آخرین سنگر افتراقِ او از جماعت همصنف است. روزگاری ناشناس بودن چهره، وجهی اسرارآمیزی به کاراکتر آندرگراند او دادهبود که خوب با کاراکتر موسیقایی او میچسبید و مخاطب را تشنهتر میکرد. تا تیرماه 84 عکسی از او، به جز عکسی نیمتنه با عینک دودی نبود. به جز عکس، صدای معمولی ِ او نیز تا به حال فقط در سه مصاحبهی صوتی شنیده شدهاست. که آخرینِ اینها مربوط میشود به تابستان 85. نهُ سالِ پیش. و نُه سال پرهیز همچنان ادامه دارد. حتا مجاز شدن او نیز تغییری در وضعیت وجود نیاورد و چاوشیِ متحرکِ سخنگو را فقط اطرافیانش و چند هوادار خوش شانس تا به حال دیدهاند. دور نیست اگر بگوییم انتظار کنسرت از سوی هواداران بیشتر برای رفع این کنجکاویست تا دیدن پرفورمنس او روی استیج!
2-حالا اما بعد از فیسبوک و اینستاگرام و تیتراژ، دیگر رازآمیزیِ نقاب به تاریخ پیوسته. دیگر پردهای وجود ندارد، او به طور کامل «رونمایی» شده. پس ادامهی این پرهیز ناقص ارزش افزودهای به او اضافه نمیکند، کسی دیگر نمیگوید: «از او ویدیویی نیست، چه عجیب و جالب!». اگر یادی از این نکته باشد یا با حسرت است یا به قصد تحقیر.پس بعد از این همه سال، انتظارِ کنسرت و ویدیو گزاف نیست.
3-خلق اثر بدون ذوق و شوقِ ارائه، هنر نیست، صنعتگریست. کار ماشین و چرخدنده. ارائهی واقعی و بدون واسطهی موزیسین روی استیج، رخ به رخِ مخاطب است. به فرض که بهانههای این طفره رقتن پذیرفتنی شوند اما باز این بیذوقی سترده در کلمات آزاردهنده و خطرناک است.
4-«نداشتن حال و حوصله» ضعف فنیست، همانطور که مشکل سالن و صدابرداری ضعف فنیست.
میشود به جای «جنگِ شادی» برنامهی جدیِ «خود» را اجرا کرد و اسیر الگوها نشد. قبل از آن اما باید در همین سالنهای موجود چند کنسرت جدی ببینیم و از راه دور امکانات را نسنجیم و در جمعهای کوچک یا جلوی دوربین تمرینِ اجرا به سبکِ «خود» کنیم.
«که چه؟»گفتن اما از همه آسانتر است.
دلواپسان محسن چاوشی وهوادارانش..!!! ازوقتی این مصاحبه رامحسن چاوشی انجام داده علاقم به محسن عزیزبیشترشده...حقیقت تلخ است...حرف حق گاهی تلخ است...بپذیریم حقیقت را ..بپذیریم حرف حق را...همین شمایی که می گی چاوشی بره خارج ازکشورکنسرت بذاره فردا اگراین کار راکرد همین محسن رابه باد انتقادمی گیری که مثلا به هوادارا اهمیتی ندادوچرارفت خارج خوند...چرا به ایرانیان داخل کشوراهمیتی نداد...چراموهاش اینطوری بود..چراسالنش اینجوری بود...چرا میکروفونش سیم داشت یانداشت...چرا رفت فلان کشور...چرا ایران رافروخت...چرا فلانی مهمان کنسرتش بود... دلیل این همه دشمنی جزبغض وکینه چیز دیگری نیست...یکبارهم قبلا گفتم اگرعده ای فکرمیکنند صدای محسن کامپیوتریه لطفا باکامپیوترصداشون راتغییربدن..حتما پیشرفت می کنن...وازمحسن معروف ترمی شن...چراسرتون راکردید زیربرف وحقیقت رانمی بینید...برای بعضی متاسفم...حرف های بعضی جزاینکه علاقه ی مارابه محسن چاوشی بیشترکندکاردیگری نمی کند...دلم گرفت بایدبرم یکی ازاهنگای محسن راگوش بدم حالم خوب بشه...
این چرا چاله میدونی میحرفه ؟!
چقد ادبیاتش شبیه نوید ترابی خودمونه : )))
اصلا بهونه های جالبی نبود محسن چاوشیه عزیز !!!!
جمله رو ببین "الان دیگر در دوران حیرانی هستم و سوالهای زیادی دارم و نمیدانم چه باید کرد. کسی نیست که بگوید چه باید کرد. سوالهایم مدام دارد زیادتر میشود و من بیشتر اذیت میشوم و نمیدانم چکار باید کنم به همین دلیل زدهام به بیخیالی و بیتفاوتی.»
حرف دل منه، خب کسی که این حرف دلش نباشه سخت بتونه ارتباط بگیره با کاراش
1_والا ایشون راست میگه یه جورایی خواننده هایی که باید تو مجالس میخوندن حالا از بد حادثه و آب گل آلوده موزیک ما رسیدن به سالن کنسرت ولی باز برنامشون بیش از جنگ شادی نیست!
2_ولی آقای چاوشی به هر دلیلی خواننده و معروف شده باید برای احترام به هواداراش کنسرت بزاره دیگه!!
3_موزیک ما تو هم روحیه حساستو یکم زار کنار تایید کن!!
فقط بخاطر دل هوادراش دوست داشتم كنسرت بذاره.فقط...
از آلبومهای غیررسمی چاوشی تا پاروی بی قایق تقریبا 90% کارهای چاوشی رو گوش دادم و خیلی هم خاطره دارم باهاش ولی چاوشی کسی نیست که موسیقی سنتی رو بشناسه من مطمئنم ذه تا بیت از کارهای استاد شجریان رو نمیدونه و فقط نامی برده تا بگه که شنونده سنتی هم هست!
می ترسم از بس کشش پاپ این روزا زیاد شده پاره بشه
کارهای ماندگار استادان ایرج و گلپا و شجریان و ... رو که کنار بذاریم آلبومهای سنتی بسیاری بودند که خیلی ها رو به موسیقی ایرانی علاقه مند کردند
علیرضا قربانی >> قاف عشق ، رسوای زمانه ، برسماع تنبور ، حریق خزان ، هم آواز پرستوهای آه و ...
همایون شجریان >> نسیم وصل ، آب نان آواز ، سیمرغ ، چه آتش ها ، نه فرشته ام نه شیطان و ...
سالار عقیلی>> یاد باد ، به یاد من باش ، فصل عاشقی و ...
و ...
موسیقی ایرانی اگه خوب به گوش می رسید اندک اثری از موسیقی های همه پسند و دم دستی نمی موند (البته کارهای چاوشی ، احسان و ... جز این دسته نیست!)
اگه آقای چاوشی پاپ خونه باید خارج از کشور تا اسم پاپ ایرانی میاد یک درصد اسمی از ایشون هم باشه ولی متاسفانه اینجوری نیست
از سوی دیگه موسیقی ایران رو در آنسوی آبها با نام های شجریان گلپا ایرج قربانی معتمدی همایون و ... می شناسند پس اینها کارشون رو درست انجام دادند
4 آلبوم قربانی که در اروپا منتشر شده هم خودش گویای شنونده هاش هست (سرمستی ، خوشنویس صدا ، دنیای ریتم و آخری سودایی)
مــــن خودم از طرفــــدارای پر و پا قرص محسن چاووشی ام،،
راستـــش این حرفا توو کت من نمیـــــــره،،
آقای چاووشی باید کنسرت بـــــده و درست هم بــــــده،، همونجوری که معتقده کنسرت بده ولـــی کنسرت بـــده
یعنی چی این حرفا !!
واقعا حرفاش منطقیه. خیلی خوشحالم که لااقل یه خواننده داریم که انقد به کیفیت کاراش بها میده.
ببینید من خودم طرفدار محسن چاووشیم ولی یه جایی حرفای مصاحبشو قبول دارم یه جاهایی هم ندارم بدون تعصب بخوام بگم حرفی که زده موسیقی سنتی کشش نداره یه حقیقته یعنی نسل جوون امروز پیدا نمیکنی کسی رو که بخواد بشینه موسیقی سنتی گوش بده شاید خعلی کم ببینی یه جوون یه اهنگ سنتی تو ماشین یا تو گوشی موبایلش داره یا اسپیکر کامپیوتر و از این تشکیلات....
در مورد کنسرت هم باید بگم باید به اعتقادات یه نفر احترام گذاشت جناب روزنامه یا سایتی که میای حرفای یه خواننده ی بزرگ رو میزاری تا یه سری افراد بیان از انچه که بی خبرن یه خواننده رو از رو افترا و بی حرمتی تخریب کنن به ولا حق و الناس این خواننده به گردن شماس فردای روز باید جواب اینکارتون رو پس بدین شما که مطمئن نیستین محسن چاووشی صداش افکتیه تا مطمئن نشدین چرا حرف میزنید اخه کدوم سایت یا کدوم خبر نگار یا اصن خبرنگار همین روزنامه که از نزدیک با محسن چاووشی مصاحبه کرده کجای حرفاش نوشته صدا محسن واقعی نیس تا زمانیکه که فرهنگ جامعه ی ما اینجوریه که از چیزی که نمیدونیم حرف میزنیم و یه نفر رو تخریب میکنیم باید کنسرتامون بی کیفیت باشه باید جیبامونو خالی کنن یه کم فک کنید بعد حرف بزنید بیشتر تخریبا تو پستای محسن چاووشی از طرف طرفداران احسان خواجه امیریه اینا تکلیفشون مشخصه حرفاشونم تکراری یه کم سطح فرهنگتونو ببرید بالا، محسن چاووشی احسان خواجه امیری محسن یگانه و دیگر خوانندگان ایران همه واس موسیقی دارن زحمت میکشن خوب نیس بیاید تو پست یه خواننده ایی که شما طرفدارش نیستید تخریب کنید زشته بخدا ببرید بالا فرهنگ رو حمایت کنید نه اینکه تخریب کنید....
تایید کن موسیقی ما...
این همه در مورد محسن چاووشی قضاوت می کنن و آخرشم محسن کار خودشو میکنه و آلبومشو اونجوری که دوست داره میده و موفق هم هست.....
آفرین به محسن که بیشترین وقتشو به آلبوم اختصاص میده تا آثار جاودانه ازش باقی بمونه...
چند سال دیگه سطح کلاس کاری محسن رو با خواننده های خودتون مقایسه کنید...
آخه چرا اینقدر تخریب می کنید؟!؟!؟ باور کنید با این کارا نمیتونید خواننده مورد علاقتون رو بالا ببرید! من خودم اصلا به آهنگ های محسن چاوشی گوش نمیدم اما هیچوقت به خودم اجازه نمیدم به ایشون اتهام افکتی بودن بزنم و چون به خواننده دیگه ای (علی عبدالمالکی) علاقه مندم به ایشون بی احترامی کنم. وقتی صدای "هیچکس و بهرام" طبیعیه پس صدای ایشون هم میتونه طبیعی باشه. نذارید پاپ هم داستانش مثل رپ بشه و بذارید اتحاد برقرار بمونه. البته صحبت هایی که درمورد کنسرت ندادن کردن قانع کننده نبود و یه جور بی احترامی به بقیه خواننده ها بود و از این لحاظ حق میدم که انتقاد کنم. لازم نیست وقتی مسئله ای باعث میشه ایشون کنسرت نذارن به بقیه تیکه بندازن.
به امید موفقیت تمام خواننده ها...
دلیلی نداره برای اینکه نمیتونید کنسرت بذارین این همه دلیل غیر منطقی ارایه کنین!!!!!!
اصلا بهونه های خوبی نبود !!!!!
خب نمیتونی کنسرت بزاری بگو نمیتونم ! دیگه چرا بهونه های الکی میاری!!!!!!
.
.
البته دلیلشم معلومه که چرا نمیتونی کنسرت بزاری !!!!! هه !
اینارو میبینید که میگن ما طرفدار موسیقی سنتی هستیم تا دیروز تیتر مویسقی سنتی که میدیدن سریع ازش رد میشدن الان شدن هوادار سرسخت موسیقی سنتی الله و اکبر :))))))))))))))))))))))
Damet Garm Ke Faghat Mesle Kheili Az Khanande Haye Dige Ria Nakardio Haghighato Migi hamishe o man ham hamishe Hese toro dark kardamo Mikonam. Omidvaram 1 roz mardom az negahe sathi nejat peida Konan...Man motmaenam Belakhare vase bastane Dahane hame 1 konsert mizari...
ببینید دوستان ،از نظر ادب و شخصیت همگی محسن چاوشی رو قبول داشتند حتی مخالفین و معاندین….بی تعارف بگم
فرصتی بوجود اومده تا حرفاشو بعنوان نقطه ضعف و کسر ادب یاد کنند و تخریب شخصیتش رو شروع کنند.واقعیتش
یک امر طبیعی هست در دوره حاضر با گسترش افکار و سلایق پیرامون علی الخصوص غرب خیل عظیم جوونها به سمت و
وسوهای دیگه برن.در وادی موسیقی هم گستردگی سلایق داریم…..اما اون چیزی که میشه جذبش شد نواوریست.موسیقی
سنتی اتفاقا کشش زیادی داره ولی کسی نیست اینکارو انجام بده البته به صورت مقطعی کارهایی دیده و باز مجدد محو شدن . موسیقی پاپ هم اگه توجه
کنید خیلی از بزرگان نسل اول و دوم پاپ داخل و خارج ایران به چرخه تکرار رسیدن.محسن چاوشی حرفش اینه…در مورد کنسرت هم شاید محسن چاوشی کنسرت رو
ورای این چیزها که در بیرون مرسومه بدونه . مردم ارزششون بالاتر از اینهاست…شاید نظر شخصیشه که بهش کنسرت دادن نیومده .
به هر حال همه ما به جنس صدا و افکار خواننده توجه می کنیم و خوب و از بیخود تشخیص میدیم. شاید تند باشه حرفاش ولی قابل تامله….
دروووود براهالی موسیقی !!!
اینقده حرف در مورد این مصاحبه تند اقای چاووشی عزیز دارم ک نمیتونم خوب بیان کنم چی بگم اخه !
1. در مورد برف شادی ک منظورشون دقیقا محمد علیزاده هس باید بگم تولد این خواننده بود خب
نکنه باید ربان های مشکی و خرما پخش میکردن !!
2. در مورد بیرون امدن از جعبه اخه اقای چاووشی با پیشینه یک دهه حضور در موسیقی پاپ
از این بگذریم ک شما رفاقت دیرینه ای مثلا با اقای فرزاد فرزین داشتین حداقل برای تظاهر هم
شده نباید رفیق خودتونو رو به سخره میگرفتین. و در مورد بیرون امدن از جعبه به چنین کارهایی
در حین اجرای کنسرت میییییگن خلاااااقیت گرفتین خلاقیت البته حق میدم تابحال خودتان سعادت
این رو نداشتین ک مقابل چندین هزار نفر اجرای زنده داشته باشین و حس وحال درک کرده باشین
و فقط نظر بنده اینه ک شما واقعا قصد ندارین کنسرتی اجرا کنین دلیلی نمیمونه ک بقیه خواننده ها
رو ب تمسخر بگیرین . غرور ک از در بیاید منطق از خانه رود بعله اقای چاووشی عزیز !!!
به امید پیشرفت روز افزون موسیقی کشورموون که حداقل به خواننده های داخلی خودمون حسادت
نکنیم و به ساخت قطعات خاطر انگیز نشان دهنده یک موسیقی خوب باشیم . تشکر از موسیقی ما
درووووود
نکته ایی رو بیاد اوردم در خصوص صحبت هاو مصاحبه های همیشگی اقای چاووشی عزیز ک
در داخل کشورمون سالن های استاندارد و مرغوب برای اجرا نداریم کاملا درسته حرف ایشون
امااااااااااااااااا
16 می 2015 (26 اردیبهشت 1394): روتردام (هلند)
17 می 2015 (27 اردیبهشت 1394): هامبورگ (آلمان)
23 می 2015 (2 خرداد 1394): استکهلم (سوئد)
24 می 2015 (3 خرداد 1394): لندن (انگلیس)
25 می 2015 (4 خرداد 1394): منچستر (انگلیس)
29 می 2015 (8 خرداد 1394): بن (آلمان)
30 می 2015 (9 خرداد 1394): وین (اتریش)
این ها همه تاریخ و محل برگزاری کنسرت احسان خواجه امیری در کشورهای پیشرفته اروپا هستن
ایا این سالن ها هم استاندارد و کیفیت های لازم رو ندارن ؟؟؟؟؟؟؟
هوادارهای محترم اقای چاووشی من خودم هم تمام قطعات و کارهای ایشون رو دنبال میکنم
تمام قطعات رو تمام و کمال و اینکه یک خواننده نامبر وان وباکلاسی هستن شکی نیس اما
بعضی اوقات پشتیبانی کردن بیجا باعث از بین رفتن خوده هنرمند میشه چون مسیره بیراهه رو
شما تایید میکنین بخدا حمایت و طرفداری افراطی هنرمند رو ب نابودی میکشه .
من در ثبت این نظرم خدا گواه هس هیچ قصد تخریب و بد جلوه دادن این هنرمند با استعدادمون رو
ندارم ولی به عنوان یک شنونده موسیقی و عاشق موسیقی نمیتونم در مورد موسیقی کشوره
خودموووون نظر ندم ب امید پیشرفتی عظیم در موسیقی کشور خودمووون!!!!!
ای جان چه فرافکنی جالبی...آقا همون که گوشه نشینی کنی و مصاحبه نکنی می ارزه به اینکه میای یه همچین حرفای مضحکی میزنی.
دیگه به شعور ما توهین نکن عزیز.یکلام بگو توانشو ندارم چرا میپیچونی؟؟؟؟!!!!!یعنی انقدر طرفدارات برات مهم نیستن که میگی حوصله راست و ریست کردن کارهای مربوط به کنسرت رو نداری؟!دیگه توهین از این بدتر؟؟؟!!!
-«وگرنه اگر بخواهم کنسرت بدهم از همه موفقتر خواهم بود. نهتنها حوصله ندارم بلکه از کنسرت دادن بدم هم میآید.»
منم میتونم یه گوشه بشینمو از دور بگم خب این که کاری نداره منم میتونمD:
اصلا این حرفا از شما بعید بود بدجور جا خوردم...اصلا انتظار نداشتم.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و این مثل کاملا مناسب حال شماست:عالم بی عمل به چه ماند؟به زنبور بی عسل...خواننده بی کنسرت به چه ماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.............................................................
درسته که یه سالن خوب کنسرت هم تو ایران نیست درسته صدابرداری خوب نیست(ولی اونقدری که شما میفرمایی افتضاح نیست) ولی مطمئن باشید و شک نکنید که یه طرفدار تو ایران و با این مشکلات بازهم دلش میخواد یبارم که شده خواننده موردعلاقشو ببینه و زنده صداشو بشنوه.حالا هرچقدر هم که کنسرت با ضعف های زیاد برگزار شه.
اون لذت و شوقی که توی اون 2 ساعت هست (حتی نیم ساعت تاخیرهای همیشگی) رو با دنیا نمیشه عوضش کرد...یه حس عالیه....
سلام.من یه سری حقایق رو بگم که امیدوارم بعضی دوستان رو متوجه برداشت اشتباهشون بکنه.
من یه سوال دارم از اونایی که با کنسرت ندادن چاوشی مشکل دارن....عزیزان من کسی شما رو مجبور کرده چاوشی گوش کنین؟؟؟؟همه میدونن چاوشی طرفدارای خودشو داره و این طرفداراش با کنسرت ندادنش هیچ مشکلی ندارن..پس شما رو خدا اگه شما مشکل دارین گوش ندید کاراشو اصلا قبولش نداشته باشید...باشه بابا فرضا حرف شما درست چاوشی صداش افکته و نمیتونه کنسرت بده..خب که چی؟؟؟؟؟ شما چرا غصه میخورین؟؟چاوشی احتیاجی به غصه خوردن شما نداره..اصلا کاراشو دنبال نکنید....اون داره میگه من بخاطر دل خودم دارم میخونم پس براش فرقی نداره افرادی مثل شما بیان غصه شو بخورن یا کاراشو گوش بدن یا نه..
ما هم که طرفدارشیم بخاطر دل خودمون کاراشو پیگیری میکنیم و عاشقش هستیم...و برامون هیچ فرقی نداره بخواد کنسرت بده یا نه...
در ضمن چاوشی به کسی توهین نکرده...اومده رک و راست گفته کارایی که بقیه خواننده ها تو کنسرت های امروزه دارن میکنن رو دوست نداره و از این کارا مثالم زده. خب دوس نداره دیگه خوشش نمیاد تموم شد رفت..کسی هم نمیتونه مجبورش کنه کاری که دوس نداره رو بیاد ازش تعریف کنه یا حتی بخواد خودش اون کارو انجام بده...کاملا هم منطقیه. در ضمن درسته از کیفیت سالن های داخل انتقاد کرده ولی عزیزان من وقتی میگه کنسرت و جوش رو دوس نداره فرقی نداره داخل باشه یا خارج...دوس نداره...مام به نظرش احترام میذاریم
.
در مورد موسیقی سنتی هم قبول داشته باشین که کششی که در گذشته داشت الان نداره..موسیقی سنتی در حال سیر یک مسیر صاف بود که نوآوری خاصی نداشت به همین خاطر هم بود که افرادی مثل همایون اومدن یه تغییری انجام دادن و روی آوردن به کارای تلفیقی...الان در هر ژانر موسیقی امروز خواننده ای موفقه که تکرار در کارش نباشه. غیر از اینه؟؟؟؟در گذشته که موسیقی پیشرفت نکرده بود موسیقی سنتی خیلی بیشتر مورد توجه بود.تو رو خدا این دیگه نیاز به بحث نداره و چیزیه که به وضوح داریم میبینیم....
شما میگین فروش نشانه کشش نیست.من یه سوال دارم..خواننده برای چی آلبوم میده پس؟؟؟غیر از اینه که کاراش شنیده بشه...پس هر چی فروش بیشتر کشش هم بیشتره طبیعتا(البته این که چاوشی میگه برای دل خودش میخونه شاید براش مهم نیس چقد کاراش شنیده شه که این نظرش هم قابل احترامه از نظر ما)..شما دقت کنید الان حتی خواننده های متوسط پاپ هم بیشتر از سنتی ها فروش دارن و این جای تاسف داره...افرادی مثل همایون هم به همین نتیجه رسیدن که کارای سنتی خالص متل قبل شنیده نمیشن و به اصطلاحی کشش ندارند و اومدن به کارای تلفیقی هم روی آوردن و این که همایون تو کاراش نوآوری داشته قابل تقدیره چون به همچین تغییراتی نیاز داشتن و به هیچ وجه توهین حساب نمیشه. پس باز اینجا هم چاوشی فقط اومده حقیقت رو گفته که همایون تغییر داشتن. کجاش توهینه؟؟؟؟
.نمیگم کیفیت کارای سنتی بالا نیس ولی خب حبما یه مشکلی دارن که مثل گذشته ها شنیده نمیشن. و این مشکل به نظر من همون بکراره که متاسفانه گریبانگیر خیلی از خواننده های پاپ هم هست .پس اینم توهین به موسیقی سنتی نیس و یه حقیقته که همه میدونن و یه نفر جرات کرده اونو بیان کرده همین
با تشکر
اینم بگم که چاوشی نگفته حوصله طرفداراشو نداره و بخاطر اونا کنسرت نمیده...گفته با جو کنسرت حال نمیکنه و نمیخواد انرژیش رو صرف چیزی بکنه که دوس نداره... و من به عنوان یه طرفدارش به هیچ وجه این رو توهین به خودم بلقی نمیکنم...من ترجیح میدم خواننده مورد علاقه م در هر فضایی که راحتتره و بدون هیچ فشاری برای کارهایی که در آینده میخواد منتشر کنه فکر کنه..چون اینجوری مطمئنا کیفیت کارهاش بالاتر میره وبه قول خودش دوس داره انرژیش رو فقط روی کاری که میخواد منتشر کنه بذاره نه صرف کنسرتی که علاقه ای بهش نداره..
هواداران محترم جناب چاوشی و خیلی از مردم ما دوست دارن در حرف هاشون همدیگر رو تیکه پاره کنن به اسم انتقاد. نه دوستان! یا نقد بلد نیستید یا توهین و بی ادبی رو با نقد اشتباه گرفتید! توی ایران همه به هم بدترین توهین ها رو می کنن بعد میگن نقد بود که!
استاد چاوشی! سلطان! آقا! سرور! اگر این مواردی که فرمودید کنسرت نیست، مایکل جکسون چیکار می کرده تمام عمر با اون همه کارهایی که شما جنگ شادی میگید بهش؟
من کاملا بعید می دونم شما ذره ای اطلاعات در زمینه ی موسیقی دنیا حداقل داشته باشید.
در مورد صنعت Entertainment چیزی شنیدید؟ که چقدر حایز اهمیت هست در تمام دنیا؟ می دونید هم که مایکل جکسون، سلطان پاپ، بهترین بود در دنیا در این زمینه. حالا با این تفسیر شما ایشون برگزار کننده جنگ شادی بوده پس! من ترجیح میدم عاشق این سلطان باشم تا اون سلطانی که شما هستی و همه رو به سخره می گیری چون خودتون توانایی انجام کاری رو ندارید و حوصله اش رو ندارید.
شما عملا داری به همه توهین می کنی! به تمام هم صنف های خودت! خوبه همکار شما بگه: من دیگه می خوام چند وقت نخونم آخه هر کسی با یک افکت و بدون تست صدا و اجرای زنده این روزها خواننده میشه و آلبوم میده!
زمان امثال شما تست صدا نبود استاد در دفتر موسیقی وزارت ارشاد! اگر بود فکر کنم الان در حال آماده کردن سینگ ترک جدیدتان بودید که بدید به سایت ها! زمانی که امثال خواجه امیری و فرزین و صادقی و ... با تست صدا و از پایه شروع کردند.
باعث تاسفید!
دلواپسان محسن چاوشی؟؟؟؟؟!
شما چرا میگویید که چاوشی باید کنسرت برگزار کند؟از درد حسادت یا درد دخالت؟
اصلا چرا باید چاوشی کنسرت برگزار کنه؟مگه کنسرت چیه؟من خودم کنسرت داود آزاد و علی عبدالمالکی رفتم.چه اتفاق خاصی میوفته؟
یعنی میخواین بگین باید ثابت کنه صداش واقعیه؟این موضوع خیلی وقته ثابت شده و اگه خواستین ثابت میکنیم بازم.
خواننده های دیگه هم کنسرت نذاشتن حالا چرا فقط به چاوشی گیر میدین؟مثلا سیامک عباسی!
آها چون صدای چاوشی کلفته؟یا از حسادت دارین میترکین و به همین علت دارین چاوشیو میکوبین؟
حتما همه کسایی که هوادار چاوشی ان فریب خوردن.آها
ماشاءالله.خدایا به تمامی مریضان شفا عنایت کن
من د رحد اعتقاد فکر چاووشی قبول دارم خیلی از اهنگاشو دوستدارم از اهنگ تند خوشم نمیاد شیفته صدای اروم هستم
اونایی که هی دارید تاسف میخورید کجایید ؟؟
یه ذره از تاسف تون رو نگه دارید واسه طرفدارای محسن یگانه که به صفحه ی اینستاگرام محسن چاوشی حمله کردن و حرفای نامربوط زدن.
محسن چاوشی حرفی از یگانه زد ؟؟
"دلواپس"های عزیز یه مقدار هم به حال و روز اون یه عده طرفدار محسن یگانه دلواپس باشید.
با این کارشون محسن تمام پست های اینستاگرامش رو پاک کرد.
"دلواپس" ها کجایید کجایید
تاسف باید اینجا بخورید بیاید بیایید
طرفدارای محسن یگانه شخصیت خودشون رو نشون دادن ... هه
دلواپسان محسن چاوشی وهواداران....موج دلواپسی....چیزی بگید که درسیستم عقل انسان بگنجه (بعضی هاتون)... اصلا اگه ما بخوایم صدای کامپیوتری گوش بدیم کی رو باید ببینیم...شماهم برو باکامپیوترصدات راعوض کن شاید ماهم هوادارت شدیم...خدایا شکرت...ببین محسن چه صدای جالب وزیبایی داره که بعضی نمی تونن درکش کنن وبهش انگ غیرواقعی بودن می زنن...استغفار کنیدازاین همه تهمت..استغفار کنید...
تو همین سایت میشناسم یه عده ای رو که منتظرن یه مطلب از محسن چاوشی منتشر بشه تا بلافاصله علیه ش جبهه بگیرن
ایشون یه هنرمند بی حاشیه هست چرا دارین خرابش میکنین
درود بر محسن چاوشی
قول میدم تمام کسایی که میان اینجا و طرفدارای می کنن و به بقیه می گن دلواپسان!!!! خودشون ته قلبشون دوست دارن چاوشی کنسرت بذاره اما می خوان از غافله عقب نمونن. به بهونه ی خاص بودن همه چیز و می پذیرید. آدم های جالبی هستید کلا.
درود بر محسن چاوشی
سشما ها برید به حال خودتون تاسف بخورید که تا یکی یه حرفی زد جز دشنام و ناسزا هیچی ندارید که به زبون بیارید مثل خانم توسلی که هیچ حرف نا بجایی نزد و فقط به خاطر فرهنگ پایین این مردم ناچار شد پیجش رو ببنده. شما خودتون اگه خیلی ادب و نزلکت بلد بودید نمیرفتید اینجوری به پیچ محسن حمله کنید. محسن همیشه واسه طرفدارش خاص بوده و هست واسه خودشرینی و اینکه تو دل کسی خودشو جا کنه نمیاد پاچه خواری کنه و خوشحالم که با جرات حرف دلش رو زد.
چی بگم از کجا بگم
دردمو با کیا بگم
بهتره که دم نزنم...
فقط می خواستم شکل خودم باشم..
حالا یکی میخواد خودش باشه ملت نقابدار موضع میگیرند...
بعضی ها سقف هنر خوانندگیشان تا سقف استودیو خانگیشان است و در عین ناباوری از اجرای زنده همکارانشون ایراد میگیرن :))))))))))))
آقا شما خودت تو ایران تا حالا کنسرت رفتی؟؟؟؟
از اولش بگو دوست ندارم کنسرت بدم ... چرا کنسرت های بقیه رو مسخره میکنی؟
کنسرت ها جنگ شادیه؟؟؟؟؟
پس فکر کنم مایکل جکسون رو باید پدر جنگ های شادی تاریخ معرفی کنیم :)))))))
سبک کنسرت های اینطوری رو نمیپسندید باید مسخره کنید؟؟؟؟؟؟
همیشه میگن محدودیت خلاقیت میاره .... نه اینکه به بهانه محدودیت کاری انجام نگیره ....
نگران وضعیت سالن ها هستید؟؟؟ خب به نظرتون نباید برای درست کردنش دست به کار شد؟؟؟؟
باید منتظر موند تا یه مسئولی یا یه نهاد دولتی یا خصوصی بیاد یه سالن خوب براتون آماده کنه؟؟؟؟
بقیه خواننده ها باری به هر جهت کنسرت میدن؟؟؟
خب شما بیا یه کنسرت درست حسابی بده که ما یه کنسرت خوب دیده باشیم و ناکام از دنیا نریم
به خدا خودم اولین نفری هستم که بلیط میخرم ... چون آهنگاتو دوست دارم
اصلا تو تالار وحدت کنسرت بذار .... تنها سالنیه تو ایران که استاندارد بین المللی داره
تالار کشور بذار .... کیتارو اومد اونجا کنسرت داد شما قبولش نداری؟ :)))
بعضی از هواداران چاوشی هم هروقت ما یه انتقادی میکنیم میان میگن مطلب رو درک نکردی نظر نده...
باشه ... شما همتون عقل کل .... شما همتون خاص ... ما درک نداریم :)))))
تایید لطفا
شیرمردها تو چه ترسی زسگ لاغرشان
محسن چاوشی برو جلو و مثل همیشه با جرات حرفت بزن
آقا شما کنسرت بزار آلبرت هال لندن .... یا نوکیا تئاتر لوس آنجلس .... اونجا که دیگه امکانات هست به امید خدا .... ثابت کن صدا داری ... بعدشم اگه موسیقی ایرانی ظرفیت نداره چرا با سینا سرلک کار منتشر میکنی؟؟ ایراد از سینا سرلکه که میاد یه همچین پیشنهادی به شما میده ... تازه داشت با آلبوم آخرش ازش خوشم میومد
من خوشحالم وقتی میبینم این همه ادم درگیر محسن چاووشین نیست مطلبی در مورد خواننده ایی که اینقد تو قسمت کامنتاش بحث بشه واقعا درگیرشید دمتون گرم :))))))))))
بچه ها من بهترین فوتبالیست ایرانم .... اگه بازی کنم از همه موفق تر خواهم بود....
ولی میدونی چیه؟؟؟
حوصلشو ندارم :))))))))))))))))))))
درود بر طرفداران با غیرت محسن چاوشی که اومدن و کامنت گذاشتن و از محسن حمایت کردن تا یه عده خوب سوزش عجیبی پیدا کنن!!!
یه ستاره ست که به خاطر غرور تا فراموش میشه سو سو میزنه
سو سو میزنه
یه ستاره ست که به خاطر غرور تا فراموش میشه سو سو میزنه
سو سو میزنه
خیلی حال کردم که محسن چاوشی باز هم یک مصاحبه کرد و طرفدارای بقیه خواانده ها اومدن برای تبلیغ خوانندشون و برای دیده شدن
ظرفدار شاد خواجه امیری که تکلیفش مشخصه
بعضی طرفداران جاست که نمیدونم هدفشون چیه
یکی دیگه نوشته اصلا چاوشی تا حالا کنسرت رفته؟
در جواب باید گفت پس کی بود در کنسرت مهدی یراحی عکسای اون کنسرت هم در همین سایت منتشر شد
یکی دیگه نوشته ((بچه ها من بهترین فوتبالیست ایرانم .... اگه بازی کنم از همه موفق تر خواهم بود....
ولی میدونی چیه؟؟؟
حوصلشو ندارم :))))))))))))))))))))
من که با یک لبخند رد شدم از این نظر چون ارزش جواب دادن نداره
بعضی دوستان هم نوشتن بره خارج کنسرت بذاره
حالا اگه چاوشی بره خارج کنسرت بذاره همون دسته میگن چرا رفته خارج و اینجا کنسرت نذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در اخر باید گفت کاملا مشخصه که طرفدار شادتر از هوادار خواجه امیری هم وجود داره درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اقای خاص محسن چاوشی
این اولین بار نبود ولی بدترینش بود.تو را به رگبار توهین ها بستند...
تو همچنان خودت باش و شکل خودت باش و همیشه حرفت را بگو و حق را بگو و نترس و بگو
جوابت همیشه سکوت بود و بس...عیبی ندارد به قول خودت:این نیز بگذرد...
محسن چاووشی مثل بروس لی فکر میکنه هواداران خاص وینگ جان میگفتن فقط فقط سبک وینگ چان ولی بروس لی میگفت باید به سبک وینگ چان هنرهای رزمی دیگر اضافه بشه الان سبک بروس لی که شامل وینگ جان تکوان دو و شامل هنرهای رزمی دیگر است بنام جیت کان دو مانباید دگم فکر کنیم سبک سنتی خوب است چرانباید سبک دیگر به اش اضافه شود سبک سنتی را میتوان با هنرهای دیگه ترکیب کرد و زیباتر بشه چاووشی طرفدار پیشرفت است ولی شما میخواهید فقط در جا بزنید جان مادرتون از قلم نیندازی
محسن چاووشی حتی به هوادارای خودش هم یه جورایی توهین کرد با این مصاحبه درسته شما نمی تونی کنسرت بذاری ولی من به شخصه دوست دارم برم کنسرت اینکه شما افسرده ای دلیل میشه که من جوون بشینم توی خونه و هیجانات ام رو نگه دارم توی خودم؟شما وقت جوونیت به اندازی کافی لذتتو بردی کنسرت رفتی همه جور آهنگ خوندی حالا که با کمک هوادارا به اینجا رسیدی میگی کنسرت جنگ شادیه ؟ واقعا تاسف داره
من به موقعش به حرف مي آيم!" اینجا، این بالا، این گوشه ی منتهی الیه خانه من است. خانه من بود. خانه ای که ذرات جنگ را از بالاترین طبقه اش دیدم، چشیدم و حس کردم. جنگ آدم ها را ساکت بار می آورد. نجیب بار می آورد. نجیب مثل پدران و مادرانمان. سالها سکوت کردم. دم نزدم. نه به این خاطر که حرفی نداشتم. نه! سکوت کردم تا دل عزیزانی که دردهای من را با موسیقی وصدایم می شنوند و هم دردشان هستم آزرده خاطر نشود. همين چند كلمه حرف را هم نمي خواستم بزنم اما گفتم بگذار آنها هم بدانند كه طعنه تلخ است و كنايه دل مي سوزاند. فقط خواستم از شان و حيثيت و شعور مخاطبانم دفاع كرده باشم، خودم سالهاست به جنگ تن به تن و بي دفاع عادت كرده ام.
باز هم سکوت می کنم تا دل نازک شما با حرف هایی که کم از بمب ها و خمپارهای بی ریشه ندارند؛ نلرزد. روزی نیست که بمب هایشان را از دهان لقشان بر سرم نریزند؛ بی آنکه بدانم چرا. درست مثل کودکی هایم که نمی دانستم این بمب ها چرا روی سر مردم می ریزند و کسی جوابی نمی داد به سئوالم. باز هم سکوت می کنم و ادامه می دهم. کار می کنم. می سازم. می خوانم و باز همان محسن سابقم که چاووش خوان خودم و همه ی آنها که می دانند و مرا می شناسند مي مانم.
به خاطر همه شما که دوستم دارید و من هم عاشقتان هستم قوی تر از همیشه ادامه می دهم و به قول شمس تبریزی:« هیچ چیز عظیم تر نشوم، هیچ جز قوی تر نشوم.» به احترام شما
محسن چاوشی
فرزاد فرزین تو اینستاگرامش یه ویدئو از کنسرتش ببخشید جنگ شادیش گذاشته و طرفداراش هم اومدن و گفتن به به چه چه که با این کارت جواب محسن چاوشی رو دادی!!!!جالب اینه که یه ویدئو گذاشته که خیلی شبیه به جنگ شادی میمونه و هیچ شباهتی به کنسرت نداره
هر چند با شخصیت الکی مخفی محسن چاوشی بسیار مخالف هستم و ایشان را موزیسین تاپی نمیدونم ولی اینجور مصاحبه کردن جرات می خواهد. تقریبا تمامی حرف های ایشان درست بود. کنسرت در ایران شده چیزی شبیه به مافیای فوتبال. پول مردمو میگیرن و نه امکانات رفاهی برای تماشاران و نه صدابرادی درست و حسابی. انگار رفتی عروس یو فقط کیک و بیسو متوجه میشی. این وسط فقط عده ای خاص( البته نه خوانندگان) سود های کلان به جیب میزنند. فوتبالمون را میبینید؟؟ حال و روز موسیقی هم دست کمی از اون نداره.
در مورد موسیقی سنتی هم تقریبا درست گفته اند. دیگه کشش نداره. فکرشو بکنید چند سال دیگه که نسل عوض بشه و ما جوونا برسیم به سن 50-60 سالگی چند درصد مردم موسیقی سنتی گوش میدن؟ فروش آلبوم های موسیقی سنتی و پاپ رو باهم مقایسه کنید.
و در آخر مقایسه فرزاد فرزین با مایکل جکسون؟؟؟؟!!!!!
مایکل پشت هر حرکتش یک فکر بود ولی فرزاد چی؟ اصلا موسیقی مایکل ایجاب میکرد که اون حرکاتو
ولی فرزاد فرزین فقط از مایکل بازوبند سفید بر بازوی راستشو دیده....
کمی هم کنسرت های خارجی رو ببینید
سلطان همیشه ی موسیقی پاپ-راک ایران!
همیشه و همه جوره پشتتیم محسن آقای چاووشی... منتظر آلبوم "چنگیز" هستیم...
من دیگه مطمعن شدم که صدای زنده خوندنو نداره اگه واقعا مردی و صدات بدون افکته بیا کنسرت بزار به همه نشون بده خودتو به جای این که بقیه رو مسخره کنی.یگانه کجا تو کجا متاسفم واستون
با این حرفات هم به خودت هم به طرفدارای خودت توهین کردی ازین به بعد طرفداره تو بودن ننگه
با این حرفات هم به خودت هم به طرفدارای خودت توهین کردی ازین به بعد طرفداره تو بودن ننگه
خوب ر است ميگه ديگه اگه بخواد مثل أمثال احسان خواجه اميري و مازيار فلاحي كنسرت بذاره بخدا ميتونه روزي چند سانس كنسرت بزاره همه جاي ايران ، اينم وضع آلبوم دادنشونه يكي از يكي ضعيفتر چرا چون كنسرت شده تنها رآه درآمد و مطرح شدن ذره اي ارزش نميزارن برأي مخاطبشون ، الان يه خواننده اي مثل محسن چاووشي پيدا شده كه پول براش أولويت نداره هنر براش مهمه چرا بايد به همه جواب بده كه چرا كنسرت نميذاره
محسن چاوشی وقتی آلبومش رو منتشر کرد ( پاروی بی قایق ) حتی اونایی که همیشه نقدِ منفی میکردن امدن از حرکت رو به جلوش گفتن چون محسن به گوش تک تک مخاطباش اهمیت میده چون موسیقی رو واسه بازار نمیسازه واسه مخاطباش میسازه چون وقت صرف کارا میکنه چون با بهترینها کار میکنه چون نو آوری داره ...
همون قدر که محسن واسه ما وقت میذاره که میتونیم آهنگاش رو همیشه گوش کنیم (( مثل گوجه سبز نیست که یه فصلی داره میاد و میره :) )) ، ما هم پشتشیم و هواشو داریم ... جبهه الکی نگیرید برید آلبوم من خود آن سیزدهم رو گوش بدید وقت تلف نکنید
واین موج جدید دلواپسی!!!!!..خدایا توبه....نمی دونم چه گناهی به درگاهت کردیم که اینطوری باید بشه..هرچه ما میگیم نره اینا می گن بدوش...باورکنید این رفتاروجملات جز افزایش محبوبیت محسن عزیز چیزی به دنبال نداره...حالا شما هی بگید...به شخصه توی تمام عمرم اینقدر دلواپس نداشتم..جالبه...خیلی جالب..
هیچ حرفی ندارم بزنم...واقعا تاسف میخورم ک هنرمند کشور بیاد این حرفارو بزنه...حداقل از چاوشی انتظار نمیرفت....
ارتش میلیونی هواداران محسن چاوشی به خط شید که جنگ جهانی سوم در پیشه !!!! میخوایم با چنگیز حمله کنیم !!! من وظیفه ی خطیر جنگ نرم رو از الان به عهده گرفتم!!!!! محسن خان شما دستور رو صادر کن ما حمله رو آغاز میکنیم...
نه دنیا از سرم خیلی زیادی بود
نه پیشونی نوشتم بود کم باشم
به هر تقدیر شکلک در نیاوردم
فقط میخواستم شکل خودم باشم
بنظر من موسیقی پاپ بعد انقلاب نابود شده و فقط موسیقی سنتی میتونه نفس بکشه.ضمنا آهنگ های محسن درسته کیفیت خوبی داره ولی تا الان آهنگ ماندگاری غیر آهنگ های سنتوری نداشته.آهنگ های بغض و نوازش ابی گوش بدی گریت میگیره با قصه عشقش شاد میشی از آلبوم دنیای این روزای منه داریوش و آهنگای شادمهر لذت میبری عوضش وصیت نامه و یه خونه کوچیک و قهوه قجری و خواب و تفنگ سرپر و این بود زنگی و... محسن گوش بدی افسرده میشی و امید و نشاط از دست میدی این خواننده تمام نبوغ موسیقیایی خودش رو که اتفاقا بالاست بکار گرفته تا مردم بیشتر افسرده کنه برای هواداراش متاسفم که روز به روز به آهنگاش وابسته تر میشن آقای چاوشی اگه خودت چنین روحیاتی داری حق نداری آنها را به افراد جامعه خصوصا جوان ها منتقل کنی .در ضمن به قول خودش از تکرار بیزاره ولی همه آهنگاش تکراری شده نمیدونم چرا همچین حرفی میزنه وقتی آهنگاش پر شده از تباهی و نا امیدی و ذلیل بودن در برابر معشوق.وقتی آهنگساز همه کارات خودتی همه ترانه هاتم از صفا پس انگار قرار تا ابد همینجوری بخونی.
بنظر من موسیقی پاپ بعد انقلاب نابود شده و فقط موسیقی سنتی میتونه نفس بکشه.ضمنا آهنگ های محسن درسته کیفیت خوبی داره ولی تا الان آهنگ ماندگاری غیر آهنگ های سنتوری نداشته.آهنگ های بغض و نوازش ابی گوش بدی گریت میگیره با قصه عشقش شاد میشی از آلبوم دنیای این روزای منه داریوش و آهنگای شادمهر لذت میبری عوضش وصیت نامه و یه خونه کوچیک و قهوه قجری و خواب و تفنگ سرپر و این بود زنگی و... محسن گوش بدی افسرده میشی و امید و نشاط از دست میدی این خواننده تمام نبوغ موسیقیایی خودش رو که اتفاقا بالاست بکار گرفته تا مردم بیشتر افسرده کنه برای هواداراش متاسفم که روز به روز به آهنگاش وابسته تر میشن آقای چاوشی اگه خودت چنین روحیاتی داری حق نداری آنها را به افراد جامعه خصوصا جوان ها منتقل کنی .در ضمن به قول خودش از تکرار بیزاره ولی همه آهنگاش تکراری شده نمیدونم چرا همچین حرفی میزنه وقتی آهنگاش پر شده از تباهی و نا امیدی و ذلیل بودن در برابر معشوق.وقتی آهنگساز همه کارات خودتی همه ترانه هاتم از صفا پس انگار قرار تا ابد همینجوری بخونی.
بنظر من موسیقی پاپ بعد انقلاب نابود شده و فقط موسیقی سنتی میتونه نفس بکشه.ضمنا آهنگ های محسن درسته کیفیت خوبی داره ولی تا الان آهنگ ماندگاری غیر آهنگ های سنتوری نداشته.آهنگ های بغض و نوازش ابی گوش بدی گریت میگیره با قصه عشقش شاد میشی از آلبوم دنیای این روزای منه داریوش و آهنگای شادمهر لذت میبری عوضش وصیت نامه و یه خونه کوچیک و قهوه قجری و خواب و تفنگ سرپر و این بود زنگی و... محسن گوش بدی افسرده میشی و امید و نشاط از دست میدی این خواننده تمام نبوغ موسیقیایی خودش رو که اتفاقا بالاست بکار گرفته تا مردم بیشتر افسرده کنه برای هواداراش متاسفم که روز به روز به آهنگاش وابسته تر میشن آقای چاوشی اگه خودت چنین روحیاتی داری حق نداری آنها را به افراد جامعه خصوصا جوان ها منتقل کنی .در ضمن به قول خودش از تکرار بیزاره ولی همه آهنگاش تکراری شده نمیدونم چرا همچین حرفی میزنه وقتی آهنگاش پر شده از تباهی و نا امیدی و ذلیل بودن در برابر معشوق.وقتی آهنگساز همه کارات خودتی همه ترانه هاتم از صفا پس انگار قرار تا ابد همینجوری بخونی.
واقعا مصاحبت عالی بود.فقط تو یه جمله خلاصت میکنم.بهترین خواننده تمام دوران ایران
این چه وضعشه؟!!! چرا افتادین به جونه هم؟!!! فک کنم مصاحبه ی اصلی و بخونین بهتر باشه...اینجا چکیده گذاشتن واسه همین آدم فک میکنه محسن منتظر بوده نسبت به همه چی گارد بگیره!!!! یه گپ و گفت بوده..اگر هم حرفی زده شده اصلا به قصد توهین نبوده و نیست. خواهشا شأن خودتون به عنوان طرفدار و شأن هنرمندی که طرفدارشید رو پایین نیارید.
درووووووووود
خسته نباشین اعضای زحمت کش محترم سایت موسیقی ما
در چندین روز پیش من نظر شخصی خود رو ارائه کردم و دقیقا طبق اصول و مقررات سایت را هم
رعایت کردم بدون توهین و تمسخر ! اما هر چی فکر میکنم دلیلی نمیبینم ک چرا کامنت بنده
را سانسور کردین من همواره سایت شما را بهترین سایت تحلیلی میبینم و تمام موسیقی
دوستان اطراف خود را به این سایت دعوت میکنم . اما راحت و با صراحت میگم ک آزرده خاطر
شدم از این کارتون . و امیدوارم در اینده دیگر شاهده سانسور کامنت کاملا معمولی رو شاهد
نباشم . ممنوووووووون و سپاسگذار !!!!
واقعا تاسف داره ...سالن خوب نداریم و صدابرداری بده من کنسرت اجرا نمیکنم باری به هر جهته!!!!اگر بخواهم کنسرت بدهم از همه موفقتر خواهم بود. نهتنها حوصله ندارم بلکه از کنسرت دادن بدم هم میآید...اقایی که انقدرهوادارای متعصب وحشتناک داری و با حمایتای اونا به اینجا رسیدی ولی حالا حوصله نداری کنسرت بذاری؟؟بعد شمای بی حوصله که تا حالا یک اجرای زنده هم نداشتی اومدی با ادعای زیادی تمام زحمت همکاراتو زیر سوال بردی و کنسرتاشونو به جنگ شادی تشبیه کردی؟؟جناب محسن چاوشی ملقب به خاص ، حتما ميدونيد خوانندگى چقدر سخته ، حتى تو خانه ، حتى تو استوديو ، و اما روى استيج روبه روى هزاران نفر !!! حالا فكر كنيد در اجراى اين كار سخت ، كسى قرار باشه به قول شما از جعبه بيرون بياد و چند كار ديگه هم بكنه كه به نظر شما مسخره میاد سخت تر نيست؟؟؟؟؟...اهان راستی شما حال وحوصله ی این همه سختی رو ندارین!!!جنگ شادی؟؟؟؟؟شما از نقطه قوت همكارانتون با نام جنگ شادى ! ياد ميكنين ...!!! پس با استناد به مصاحبه ی شما ،میتونیم به مايكل جكسون اسطوره موسیقی پاپ دنیا لقب پدر جنگ شادى دنيا رو بدیم...! واقعا که...بهتره بخاطر سرپوش گذاشتن روی ضعفاتون و توجیه کردن یا بهتر بگم فرار کردن از این سوال چرا کنسرت نمیذای سعی در فرافکنی نداشته باشین و به جای زیر سوال بردن همکاراتون و تخریب اونا با خودتون و مردم رو راست باشین!!!
این صدا خوشگله که صداشو مدیون دم و دستگاهشه که تو عمرش حتی رنگ کنسرتم ندیده میاد واسه من از کنسرت حرف میزنه!آقای م.چ خودتم بکشی نمیتونی با این کارات تجربه ی چند ساله ی اجرای کنسرت حنجره طلایی رو خدشه دار کنی .پس لطفا در مورد فنو حرفه ای که توش تخصص نداری اظهار نظر نکن.یا به قول معروف تو کار بزرگترا دخالت نکن.این یه اختاره از طرف همه ی طرفدارای فرزاد که بهت گوش زد میکنند!!
به نظر من که ایشون باید یه تغییراتی در نظراتش به وجود بیاره....
چون احتمالا با این طرز تفکر با ریزش مخاطب تو ایران مواجه میشه.....
واقعا نمیدونم چی بگم.
خودتونو با خاص بودن گول بزنید.
نوید میگه خدای احساس خخخ
اون یکی میگه ارتش میلیونی :)))
محسن چاوشی داره هواداراشو تقسیم بندی میکنه.
فقط اونایی موسیقیشو گوش بدن که گوش قوی و ماشالا کلاس تخصصی رفته باشن.
بقیه هم که هیچی اصلا موسیقی حالیشون نیست:)))
محسن چاوشی برای منم عزیزه ولی این کاراش داره.........
طرفدار های محسن با این حرف زدنتون و حمایت های الکی دودش تو چشم خودتون میره.
نزارید یکی مثل محسن چاوشی حیف بشه.
الان هم هر جور دوس دارید برداشت کنید از حرف من مهم نیست برام
چون از قدیم گفتن نرود فرو میخ آهنی بر سنگ.
ولی اصلا این نوع دیدگاه محسن جالب نیست
موسیقی الان شده طوری که مردم باید تو خلوت گوش کنن تا لذت ببرن نه این که از تعداد دانلود شما میگید موسیقی خوب بوده.
مطمعن باشید مقدار فروش البوم هم نصف بیشترش بخاطر اسم محسن چاوشی بوده نه...... .
یا حق
موسیقی ما خواهشن تایید کن
میبینم که هواداران فرزاد فرزین هم اومدن برای دیده شدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((یادمه بعد از آلبوم حریص محسن چاووشی در مصاحبه با مجله ترانه ماه خیلی جدی گفت حریص بهترین البوم من بود و خرداد ماه کنسرت میدم آیا اون موقع کنسرتهای ما به قول ایشون جنگ شادی نبود؟ اون موقع کیفیت صدابرداری و ... در حد جهانی بوده که می خواسته کنسرت بده و حالا همه چی مون به یکباره اخ شده.))
من هم یادمه محسن یگانه بعد از البوم حباب دیگه نمیخواست البوم بده پس البوم نگاه چی هستش !!!!!!!!!!!!!!!! حتما میای مینویسی به درخواست طرفدارا بوده اره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا طرفدارای فرزین
((این صدا خوشگله که صداشو مدیون دم و دستگاهشه)) تاریخ مصرف این جمله تموم شده !!!!!!!!!!!!!!!!!
((حنجره طلایی)) منظورت فرزاد فرزینه !!!!!!!!!!!!!!!!! اگه حنجره طلا موسیقی یک کشور صدایی مثل صدای فرزاد فرزینه باید فاتحه موسیقی اون کشور رو خواند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((یا به قول معروف تو کار بزرگترا دخالت نکن)) باز هم منظورت از بزرگترها فرزاد فرزینه اره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از کی تا حالا فرزاد فرزین بزرگتر از چاوشی شده ما خبر نداشتیم!!!!!!!!!!
سارا پویافر نظرات خیلی جالبی گذاشته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! صفحه رو درست اومدی برای دیده شدن
((فرزاد فرزین کل جوایز مردمیو درو میکنه تو هر جشنواره و برنامه ای که باشه)) منظورت کدوم درو کردنه !!!!!!!!!!! سال 91 البوم چاوشی همه جوایز رو درو کرد با رای مردددددممممممممم و اثری از خوانندت نبود سال 92 هم چاوشی البوم نداشت !!!!!!!!!!!!!!!! پس وقتی بزرگترها هستن اثری از خوانندت نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!
((باشه تو بگو نه چندان معتبر اما شما باید با اون اقای خاصتون موفقیت و حضور در فضایی حتی شبیه اون فستیوال نه چندان معتبرو در خواب ببینین)) و جواب یکی از دوستان ((تو فیلمایی که از کنسرت مسکو بود تمام صندلی ها خالی بود و سرجم 50 نفر نشسته بودن.)) یعنی جواب عالی بود
امسال هم رقابت چنگیز با 6 دیدنی هستش البته نتیجه رقابت مشخصه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((شما برو ب فکر قبضه کردن مارکت ایران باش )) چاوشی همین کارها رو میکنه که اثری از خوانندت نمیمونه
((همش کارای فرزاد فرزین رو دنبال میکنی بلکه عقب نمونی از اوضاع روز موسیقی و یه چیزی یاد بگیری!!!)) اوضاع روز موسیقی با فرزاد فرزین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طرفدارای خواجه امیری هم ارزش جواب دادن ندارن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اما به نظرم هیچ نظری عالی تر از این جواب به دوستان چاوشی منو خوشحال نکرد اوضاع روز موسیقی با فرزاد فرزین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توهینی در نظر من نیست امیدوارم تایید بشه
من به موقعش به حرف مي آيم!" اینجا، این بالا، این گوشه ی منتهی الیه خانه من است. خانه من بود. خانه ای که ذرات جنگ را از بالاترین طبقه اش دیدم، چشیدم و حس کردم. جنگ آدم ها را ساکت بار می آورد. نجیب بار می آورد. نجیب مثل پدران و مادرانمان. سالها سکوت کردم. دم نزدم. نه به این خاطر که حرفی نداشتم. نه! سکوت کردم تا دل عزیزانی که دردهای من را با موسیقی وصدایم می شنوند و هم دردشان هستم آزرده خاطر نشود. همين چند كلمه حرف را هم نمي خواستم بزنم اما گفتم بگذار آنها هم بدانند كه طعنه تلخ است و كنايه دل مي سوزاند. فقط خواستم از شان و حيثيت و شعور مخاطبانم دفاع كرده باشم، خودم سالهاست به جنگ تن به تن و بي دفاع عادت كرده ام.
باز هم سکوت می کنم تا دل نازک شما با حرف هایی که کم از بمب ها و خمپارهای بی ریشه ندارند؛ نلرزد. روزی نیست که بمب هایشان را از دهان لقشان بر سرم نریزند؛ بی آنکه بدانم چرا. درست مثل کودکی هایم که نمی دانستم این بمب ها چرا روی سر مردم می ریزند و کسی جوابی نمی داد به سئوالم. باز هم سکوت می کنم و ادامه می دهم. کار می کنم. می سازم. می خوانم و باز همان محسن سابقم که چاووش خوان خودم و همه ی آنها که می دانند و مرا می شناسند مي مانم.
به خاطر همه شما که دوستم دارید و من هم عاشقتان هستم قوی تر از همیشه ادامه می دهم و به قول شمس تبریزی:« هیچ چیز عظیم تر نشوم، هیچ جز قوی تر نشوم.» به احترام شما
محسن چاوشی
این هم جواب چاوشی برای بعضیا!!!!!!!!!!!!!!!!! فقط امیدوارم فک های گرامیشون رو ببندن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! و دیگه در صفحه ی مربوط به بزرگان برای دیده شدن خوانندشون پیداشون نشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگه سنتی کشش داشت کسی پاپ گوش نمیداد ..همین الان برین تو اجتماع چند تا جوون میتونین پیدا کنین که اسم سه تا خواننده سنتی رو بگن ...یا ی شعر از حفظ بخونن ..سنت اسیر مدرنیته است ...حالا وقت اونه که امثال چاوشی پیدا شن و به این مدرنیته مسیر بدن.....کنسرت تو ایران تفریحه ی چیزی مثه شهر بازی
یا جنگ شادی ..به امید روزی که صدای محسن چاوشی مو بر تن سیخ کند
تو مصاحبه به هیچ کس توهین نشده. در مورد همایون هم که حسین علیزاده چند وقت پیش به این موضوع اشاره کرده بود. اشاره به پاپیولار خوندن همایون اصلا توهین نیست. حقیقته!
در مورد کنسرت به نظر من به طرز عجیبی حق با محسنه. فقط دوستان پیش خودشون تصور کنن یه روز صبح از خونه بیان بیرون. ببینن تو شهر پیچیده چاووشی قراره کنسرت بزاره. چه جمعیتی می خوان باشن تو این کنسرت؟ به نظر من میشه یکی از مهم ترین اتفاقت سال کشور! 50 سال دیگه تو تقویما می نویسن! بعد ببینین چه احترام عمیقی چاووشی برای هواداراش قائله که به این موضوع فکر نمیکنه.
ممنون از چاووشی به خاطر همه خاطره هایی که برامون ساخته. منتظر تک آهنگ بعدی یا شایدم البوم چنگیز!
عاشقتم محسن جان هرکاری که ب نظرت درسته انجام بده من همیشه طرفدار توام حرفای دلت رو بزن و به بقیه کار نداشته باش بزار هر حرفی که از دهنشون بیرون میاد بزنن اینا ادما حسودن و چشم دیدنت رو ندارن
ابروی موسیقی ایران محسن چاوشی است و بس
نمیدونم بعضی جاها هست ادم شاخ درمیاره!متاسفانه تو ایران هرکی از هرکی خوشش نمیاد اون شخص میکوبه!
اقا از محسن خوشت نمیاد باشه دگ اینهمه ایراد گرفتن از صداش برای چیه؟
اقا اصلا صدای محسن فیک پر افکت جرات کنسرت دادن نداره ولی کجا میتونی یه اهنگ بیاری نشون بدی که بتونه با قهوه قجری رقابت کنه؟
از نظر شعر تنظیم ملودی واقعا شاهکاره این که دیگه ربطی به افکت صداش نداره یا تحریرهایی که به کار میبره و سبک و لحن خوندش...
تو ایران شاید دو سه تا واقعا پاپ خون تمییز داشته باشیم که دگ به نظرم نام ببرم بهتره:احسان خواجه امیری-محسن چاووشی-شهرام شکوهی البته درسته بیشتر کار اینها تلفیقی هست اما خوب زانر اصلیشون به اسم پاپه!
میبینم بعضیا از خواننده های که فقط یک سبک و یک شعر میخونن خیلی طرفداری میکنن.فقط میگم هر موقع که فروش آلبوم یکی از خواننده های شما تونست در 24 ساعت ب تیراژ بعدی بره اون موقع بیاید بگید خواننده های ما طرفدار دارن.با تمام حرفای چاوشی موافقم و کنسرت بذاره یا نذاره اصلا مهم نیست.منتظر آلبوم چنگیز باشید با شعرای جدید و سبک های جدید
از کنسرت هم که بگذریم صداتم اخه رو فرم نیست برادر من
محسن همیشه برای ما عزیزه
هرچی هم راجع به موسیقی گفته راست گفته. وقتی طرفدارای موسیقی به موسیقی و هنرمنداش احترام نمیذارن براچی باید کنسرت بذاره.
محسن با کاراش ثابت کرده که لیاقت برترین بودن داره اونی که نمیتونه بفهمه و درک کنه مشکل از خودشه بره یه فکری برا خودش بکنه.
دم محسن گرم همیشه حقیقت میگه واقعا موسیقی سنتی دیگه با این شکل جذاب نیست
من طرفدار پر و پا قرص چاوشی ام... قبل تر از خیلی از دوستانی که ادعای طرفداری دارند
ولی محسن چاوشی قطعا شخصی ست که به مخاطبان و هوادارن خود احترام نمی گذارد، با حرفی که راجع به کنسرت دادن زد تمام خوانندگان را از استاد شجریان تا پینک فلوید زیر سوال برد... واقعا آن ها کنسرت می دهند که چه شود؟
اگر ناراحت نمی شوید باید بدانید که محسن چاوشی بت نیست، اگر انسان خوب و فهمیده ای ست برای خودش هست و همین امر باعث محبوبیت اش شده ولی هر هنرمند و سلبریتی از فوتبالیست گرفته تا خواننده و بازیگر وظایفی در قبال طرفدارانش سوای به نحو احسنت انجام دادن کار تخصصی اش دارد که باید انجام بدهد و انجام ندادنش دقیقا توهین یا هیچ شمردن هوادارنش محسوب میشود، محسن چاوشی آشپز نیست که صرفا غذای خوب درست کند و پشت آشپزخانه پنهان شود، مگر اینکه خودش قبول کند که آهنگ هایش طرفدار دارند نه خودش !!!
در مورد موسیقی سنتی هم نظرشان کاملا اشتباه است...در هیچ دوره ی تاریخی چه قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب موسیقی سنتی از نظر شنیدن در حد پاپ نبود دلیل واضحی هم دارد چون موسیقی واقعی ست و مخاطبان خاص خودش را دارد و نه عام مردم، اما در مورد افول موسیقی سنتی از پر فروش بودن آلبوم های همایون شجریان (قبل از آرایش غلیظ که به جرگه موسیقی به ظاهر تلفیقی وارد شود) تا فروش کنسرت ها و آلبوم های خود استاد شجریان زمان فعالیت داخل ایران، جناب تاج، اقبال گسترده از اپرای مولانا محمد معتمدی و همایون شجریان، اقبال کنسرت های عبور و برف خوانی علی قمصری و سری کنسرت های استاد علیزاده موکد این نکته هستند که موسیقی سنتی نسبت به دهه های گذشته نه تنها افول نکرده بلکه مخاطبان بیشتری را جذب کرده است.
محسن چاوشی انسان نمونه و خوبی ست و آهنگ ها و صدای خاص و زیبایی دارد و در این شکی نیست... اما آیا هنرمند "به معنای سبلیریتی و هنرمند" خوبی هست؟ آیا تا امروز هوادارن خود را راضی کرده یا هواداران مجبور شده اند که راضی باشند؟ مسئله این است !!!
هر خواننده ای برای خودش مخاطب تو گروه سنی خاصی داره . آقای چاووشی مخاطباش افراد 20 سال به بالا هستن (اینهم یه امتیاز واسه طرفداراش) اگه یکی از توی جعبه در میاد یا برف شادی میزنه شاید مخاطباش زیر 20 سال داشته باشن و سبک کاری خواننده ایجاب میکنه که اینکارو برای شادی دل طرفداراش بکنه . از آقای چاووشی بعید بود این طرز حرف زدن
کسایی هم که علیه چاووشی حرف میزنن قصدشون دیده شدن نیست بهشون برخورده و دلشون به درد اومده
مدیریت محترم لطفا نظر من رو هم ثبت کنید
افزودن یک دیدگاه جدید