برنامه یاد بعضی نفرات
 
با آهنگسازی مهیار علیزاده و برای اولین بار؛
علیرضا قربانی و همایون شجریان آلبوم مشترک منتشر می‌کنند
موسیقی ما - علیرضا قربانی و همایون شجریان در آلبومی با آهنگسازی مهیار علیزاده و برای اولین بار به صورت مشترک می‌خوانند‌.مهیار علیزاده آهنگساز این پروژه در این باره می‌گوید: آلبوم جدیدی در دست تولید دارم که خوانندگی آن را علیرضا قربانی و همایون شجریان، دو خواننده سر‌شناس موسیقی ایرانی بر عهده دارند. پروژه در ژانر موسیقی ارکسترال است که ضبط آن به پایان رسیده و در مراحل میکس قرار دارد.

آهنگساز این پروژه در مورد چگونگی شکل‌گیری این اثر گفت: دغدغه استفاده از چند صدا با نقش‌های مختلف از سال‌ها پیش، و در زمان تحصیل در ارمنستان و تحت تاثیر کنسرت‌های موسیقی کلاسیک شکل گرفت؛ ولی در آن زمان تجربه کافی برای چنین پروژه بزرگی را نداشتم. علاوه بر آن کار می‌بایست بر روی اشعار فارسی ساخته می‌شد و این مشکل‌ترین بخش پروژه بود. انتخاب اشعاری که مرا تحت تاثیر قرار دهد و همزمان برای ساخت اثر با دو خواننده متفاوت توجیه‌پذیر باشد. این ایده را با همایون شجریان و علیرضا قربانی مطرح کردم و آن‌ها پذیرفتند که روی این پروژه کار کنیم. پروسه انتخاب اشعار و ساخت موسیقی و ضبط چیزی حدود یک سال به طول انجامید که بسیار پر زحمت ولی در عین حال شیرین بود.

علیزاده با اشاره به طرح اصلی اثر می‌گوید: یک بخش از این اثر بر روی ابیاتی از نیمای بزرگ تالیف شده است و بخش دیگر، قطعاتی را با اشعار احمد شاملو، دکتر شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی شامل می‌شود.

مهیار علیزاده که پیش از این آهنگسازی آلبوم حریق خزان با خوانندگی علیرضا قربانی را در کارنامه خود دارد در مورد وضعیت ضبط این اثر گفت: مراحل ضبط آلبوم به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله میکس قرار داریم. ضبط ارکستر کاملاً به صورت آنسامبل صورت گرفته و قسمت اعظم موسیقی در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکستر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده است. قسمتی از آن نیز در ایران توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایرانی به سرپرستی خودم و به صورت مشترک در استودیوی ترانه و استودیوی کنگان (کرگدن) ضبط شده‌اند. همچنین گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده‌دار بخش‌های کُر مجموعه بوده‌اند.

علیزاده همچنین در مورد زمان انتشار آلبوم افزود: هنوز زمان دقیقی برای انتشار آلبوم مشخص نشده است ولی با توجه به فعالیت‌های هر دو خواننده زمان انتشار آن به زودی مشخص خواهد شد.

علیزاده در مورد حساسیت‌های این اثر گفت: «برای اولین بار است که بعد از انقلاب دوخواننده سر‌شناس موسیقی ایرانی در کنار هم قرار می‌گیرند و اثری مشترک را تولید می‌کنند. حتما حساسیت‌ها در این باره زیاد است و ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا بهترین اثر را تولید کنیم. این اثر برای هر دوخواننده اهمیت ویژه‌ای دارد تا جایی که در تمام مراحل ضبط در کنار همدیگر حضور داشتند و تلاش زیادی برای بی‌عیب بودن آن انجام شده است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 مرداد 1393 - 11:34

دیدگاه‌ها

شنبه 11 مرداد 1393 - 12:27

مهیار علیزاده با آلبوم حریق خزان موسیقی سنتی ایران رو متحول کرد و امیدوارم این همکاری هم اتفاق تازه‌ای برای موسیقی ایران باشد

شنبه 11 مرداد 1393 - 12:29

به به عجب مثلثی شده همه از بهترین ها ... زنده استاد مهیار عزیز و همه جوانانی که موسیقی ایرانی و زنده نگه می دارند
شعر شاملو چه شود

شنبه 11 مرداد 1393 - 13:13

وای چه شود دو تا خواننده ی محبوبت با هم بخونن دو تا صدای قدرتمند بی صبرانه منتظربم

شنبه 11 مرداد 1393 - 13:43

واااای چه شود عالللللللللللیه

شنبه 11 مرداد 1393 - 14:14

باز هم آلبوم ارکسترال؟، باز هم تصنیف؟ پس همایون کی میخواد واسمون آواز بخونه. انگار خواننده های جوان این مملکت میلی به آواز ندارن. تکلیف ما که دلمون واسه یه آواز شیرین تنگ شده چیه؟ میدونی همایون خان از بعد از نقش خیال دیگه بجز تصنیف و ترانه چیزی نخوندی؟

یکشنبه 12 مرداد 1393 - 23:04
محمد

کاملا درسته

151.246.248.171
شنبه 11 مرداد 1393 - 15:54

به هگور: آواز رو خوب گفتی ولی از بعد نقش خیال؟ همین آلبوم آخرش فقط آواز نداشت و با ستاره ها بقیه‌ی آلبوم هاش حداقل یه دونه آواز رو داشت.
امیدوارم کار خوبی دربیاد! بی صبرانه منتظریم!

شنبه 11 مرداد 1393 - 19:13

به به.. كنسرتش چى بشه، من از الان دارم فقط به كنسرتش فكر مى كنم.

جمعه 9 آبان 1393 - 13:03

با نظر دوستان کاملا موافقم
انگار در اجراهای چند سال اخیر کمتر به آواز ایرانی اهمیت داده میشه

دوشنبه 19 آبان 1393 - 13:55

بی صبرانه منتظرم...

سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 - 18:22

همایون شجریان صدای قوی نیست اینو میتونید هنگام فرودهاش احساس کنید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا قربانی و همایون شجریان آلبوم مشترک منتشر می‌کنند | موسیقی ما