برنامه یاد بعضی نفرات
 
با استقبال خوب هواداران کنسرت علیرضا قربانی تمدید شد؛
ماندگار‌ترین آثار قربانی ۲۶ و ۲۷ دی در برج میلاد
موسیقی ما - موسیقی ملی و به نوعی موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی که همیشه مهجور واقع شده اینبار توانسته است با اجرای علیرضا قربانی در میان سیل عظیم کنسرت‌های پاپ، گوی رقابت و جذب مخاطب را برباید.

مجید روغنی برگزارکننده این کنسرت خبر از تمدید این برنامه برای یک سانس دیگر داد. او در مصاحبه با موسیقی ما گفت: اجرای ماندگار‌ترین آثار علیرضا قربانی در تاریخ ۳۱ مرداد سال جاری در برج میلاد با استقبال خوب هنردوستان برگزار شد و بعد از آن با انعکاس خبر اجرا، اولین سئوالی که پرسیده می‌شد چه از طرف مخاطبان و چه از طرف مسئولین این بود که چرا این اجرا تمدید نشد و زمان آن کم بود...؟ به دلیل برنامه‌های فشرده کنسرت‌های علیرضا قربانی که در تور ایران و تور اروپا در ابتدای سال جاری بود امکان برگزاری مجدد این برنامه فراهم نشد. در‌‌ همان زمان تصمیم گرفتیم تا بعد از اولین اجرای آلبوم حریق خزان در تهران مجددا برای برگزاری کنسرت آثار ماندگار اقدام کنیم که با همکاری مسئولین دفتر موسیقی ارشاد و برج میلاد تهران در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ دی ماه سال جاری ماندگار‌ترین آثار اجرا شده توسط علیرضا قربانی را با یک رپرتوار جدید نسبت به مرداد و ارکستری بزرگ‌تر و قطعاتی بیشتر به روی صحنه خواهیم برد.

مجید روغنی در ادامه از توجه مسئولین به موسیقی ملی گفت: برای من جای تعجب است که همیشه دغدغه معرفی موسیقی ملی در بین مسئولین و در میان حرف‌ها و مصاحبه‌ها زیاد دیده و شنیده می‌شود اما در عمل اتفاق دیگری رخ می‌دهد. با نگاه به تاریخ برگزاری کنسرت‌های سنتی در دی ماه می‌بینید که حجم زیادی از برنامه‌های سنتی دقیقا در یک بازه زمانی ۵ روزه و همزمان با هم برگزار می‌شوند و این به معنای شکستن مخاطب برای اینگونه اجراهاست. مگر چقدر مخاطب کنسرت سنتی و ملی در تهران وجود دارد که بیش از ۱۱۰۰۰ صندلی به آن اختصاص می‌دهیم؟! من فکر می‌کنم برای معرفی موسیقی ملی و سنتی می‌بایست مخاطب را در شرایطی قرار دهیم تا بتواند همه طیف‌ها را امتحان کند... با این وجود از شهرداری تهران، مدیرعامل برج میلاد و مدیر مرکز همایش‌های برج میلاد تهران که با در اختیار گذاشتن بهترین سالن اجرای موسیقی در تهران به موسیقی سنتی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخصوص دفتر موسیقی که با دادن بموقع مجوزهای اینگونه اجرا‌ها کمک به هرچه بهتر برگزار شدن آن‌ها می‌کنند صمیمانه تشکر کنم.

مجید روغنی با گله از مسئولین و ارگان‌ها ذیربط در رابطه با موضوع تبلیغات گفت: من بعد از ۱۰ سال تجربه برگزاری کنسرت که بخش عمده‌ای از آن در داخل از ایران بوده هنوز برایم جای تعجب است که چرا با موسیقی سنتی به گونه‌ای رفتار می‌شود که همتراز با موسیقی پاپ است؟! امسال برای اولین بار همزمان با اتمام ماه محرم و شروع ماه صفر کنسرت شب دهم را به همت شهرداری تهران در برج میلاد برگزار کردیم و البته با یاری معاونت هنری وزارت ارشاد و دفتر موسیقی که شاید به نوعی تابوی برگزاری موسیقی در اینچنین ماه‌هایی شکسته شود. در این مورد بسیار از طرف مسئولین بحث شده و بحمدا... همه با اینگونه اجراهای مناسبتی موافق بوده و استقبال کرده‌اند اما جالب است که در ماه صفر اجازه تبلیغات برای کنسرت در وی‌ترین تبلیغات کنسرت‌ها که در انتهای صفحه یک روزنامه کثیرالانتشار است داده نمی‌شود! آیا تبلیغ کنسرتی که قرار است بعد از ماه صفر و بعد از روزهای شهادت اتفاق بیافتد بی‌حرمتی به مسائل دینی تلقی می‌شود؟

آیا کنسرتی که قرار است در اواسط دی ماه برگزار شود نباید از ۱۰-۱۵ روز قبل شروع به تبلیغات کند؟

چرا اجازه ارسال پیام کوتاه داده می‌شود ولی اجازه درج آگهی در روزنامه داده نمی‌شود؟ و یا اینکه یک روزنامه چند روز جلو‌تر اجازه درج تبلیغ دارد و روزنامه‌ای که همه اقشار جامعه برای کنسرت رفتن ابتدا به ان مراجعه می‌کنند ندارد!

این دو گانگی رفتار جای تامل و اما و اگرهای زیادی را برجای می‌گذارد...

بسیاری از همکاران من از این بابت دچار ضرر و زیان می‌شوند و این تنها بخش تجاری است و بخش هنری آنکه مربوط به گروه اجرا می‌شود تبعات سنگین تری را در مدت زمان و تکرار اینگونه اتفاقات در حوزه هنر موسیقی به همراه خواهد داشت.

معدود کنسرت‌هایی هستند که در تهران برای معرفی برنامه و تبلیغ از بیلبوردهای شهری استفاده کنند! زمانی که برای اجاره بیلبورد با عنوان کنسرت موسیقی ملی همانند تبلیغ یک کالای تجاری لوکس رفتار می‌شود نباید انتظار داشته باشیم تا فقط از طریق حرف و مصاحبه به اشاعه این نوع موسیقی کمک کنیم...

او در ادامه خاطر نشان شد با اتمام بلیط‌های سانس روز پنجشنبه و جمعه تصمیم به تمدید این برنامه در یک سانس دیگر برای روز پنجشنبه کردیم و اگر استقبال مخاطبان پاسخگو باشد یک سانس دیگر نیز در روز جمعه تمدید می‌کنیم.

علیرضا قربانی ۲۶ و ۲۷ دی ماه در برج میلاد ماندگار‌ترین آثار خود را به روی صحنه خواهد برد.

علاقه مندان برای خرید بلیط می‌توانند به سایت www.3670.ir مراجعه کرده و بلیط خود را با انتخاب صندلی بصورت اینترنتی دریافت نمایند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دی 1392 - 10:58

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ماندگار‌ترین آثار قربانی ۲۶ و ۲۷ دی در برج میلاد | موسیقی ما